-
UBA Position Paper 2 over de afschaffing 15% bureaucommissie
In haar nieuwe Position Paper blijft UBA voorstander om de voormalige bureaucommissie in mindering te brengen van de bruto-tarieven. De adverteerders vragen een verdere harmonisatie en een uniform systeem, wat meer transparantie en duidelijkheid in de prijszetting van media kan brengen.
-
WFA Media cost inflation & deflation forecasts 2017
Worldwide
-
An independent study of Media Transparency in the U.S. Advertising Industry
The U.S. Association of National Advertisers (ANA) released the full findings of their Media Transparency Initiative, set to demystify the landscape and provide a clarifying perspective on the state of transparency and on non-transparent behaviors in the market. The study also outlines practical solutions and best practice behaviors that can move the industry forward.
-
UBA Academy Brochure 2016-2017
Quality training for advertisers
-
Mediacommissie TV 2016-06-13
In de Mediacommissie TV van 13/6 kwamen de volgende 3 onderwerpen aan bod.
- Analyse van het tv-seizoen 2015-2016
- Debat over de rol van de adverteerder en van zijn mediapartners
- Key Learnings uit de laatste RMB Studie
-
Results on Media Agency Remuneration 2016
WFA Survey
-
Hoe sluit ik een efficiënt sponsorcontract af dat mijn werk ten goede komt?
Master Class UBA Academy Sponsoring ContractIn de Master Class "Sponsoring Contract" belicht initiatiefnemer Andy Hancock de voornaamste aspecten van de juridische overeenkomst tussen sponsor en gesponsorde.
-
General Data Protection Regulation: nieuw Europees reglement
Master Class UBA Academy Legal Issues in digital marketingBig Data, tracking, targeting, profiling, geolokalisatie... allemaal brandend actuele concepten met een gemeenschappelijke oorsprong: persoonlijke gegevens. De bescherming daarvan zal aanzienlijk versterkt worden door de voorziene goedkeuring van het nieuwe Europese reglement betreffende deze materie, de General Data Protection Regulation (GDPR). In de Master Class "Legal issues in digital marketing" belichten Agnès Maqua en Nicolas Hamblenne, respectievelijk partner en associate van het advocatenkabinet Koan Lorenz, de voornaamste aspecten van de General Data Protection Regulation.
-
Wat is de evolutie in de remuneratiemodellen?
Martine Ballegeer, partner bij PitchPoint, is al vele jaren actief binnen UBA Academy en geeft drie Master Classes over de samenwerking tussen adverteerders en communicatiebureaus. De cursussen ‘Agency Selection’ en ‘Agency Evaluation’ geeft ze samen met Bruno Liesse van Carat. Daarnaast doceert ze de cursus ‘Agency Remuneration’. -
Laat u inspireren over storydoing, automatisering, etnomarketing en multi-agency
De grootste vraag voor bedrijven en marketeers vandaag is: hoe stel ik de klant centraal?In het vierde nummer van het B2B magazine "Sparkle" kunt u meer lezen over efficiënt en effectief communiceren door…
- storydoing ipv storytelling
- automatisatie & personalisatie
- betere targeting
- betere samenwerking tussen agentschap en adverteerder
Laten de voorbeelden van adverteerders en agentschappen in dit nummer u alvast inspireren.
Sparkle is een initiatief van bpost in samenwerking met UBA, ACC en bdma en speciaal gericht op marketing- en communicatiespecialisten.
-
De 5 tips van Paul Arnold voor een vlotte Multi-agency' samenwerking
Master Class UBA Academy rond het thema 'samenwerken met verschillende bureaus'.
-
UBA/ACC Multi-Agency Guidelines (2015): Hoe managet u verschillende bureaus?
Als adverteerder krijgt u een steeds grotere keuze tussen bureaus uit steeds meer verschillende disciplines. Op het eerste gezicht lijkt het een snoepwinkel. Maar in de praktijk moet u vooraf uw noden en het aanbod goed analyseren.
De Multi Agencies Task Force van UBA en ACC heeft hiervoor een leidraad uitgewerkt. Helaas is dit geen gemakkelijke of passe partout oplossing. De bedoeling is een betere coördinatie tussen de disciplines te realiseren, de verantwoordelijkheden af te bakenen, de financiële voordelen te bepalen, een positieve wedijver tussen de partners tot stand te brengen, enz. -
WFA advice on obtaining transparency and return of media income
Deze publicatie geeft achtergrondinformatie over de inkomsten die mediabureaus krijgen van mediaverkopers. Die informatie kan de adverteerder best in het achterhoofd houden tijdens het onderhandelen of het afsluiten van contracten met mediabureaus.
-
Media Audit : Richtlijnen voor een media audit op de Belgische markt
Richtlijnen voor een media audit op de Belgische marktZowel de UMA als de UBA ondersteunen het document van de WFA "Guide to choosing and using a media auditor", editie 2010. De publicatie "Media Audit" licht enkele elementen toe die eigen zijn aan de Belgische markt.
-
WFA Guidelines Media Auditors : Hoe omgaan met media auditors?
Document, gepubliceerd door de World Federation of Advertisers (WFA), met guidelines voor marketers over hoe ze om kunnen gaan met media auditors. Deze bedrijven worden door zowat alle adverteerders in Europa ingezet. Het document is een update van de originele versie, die in 2003 verscheen, en werd opgesteld in samenwerking met de European Association of Communication Agencies (EACA). -
WFA/EACA guidelines on client-agency relations and best practice in the pitch process
WFA (World Federation of Advertisers) en EACA (European Association of Communication Agencies) hebben gedragsregels gepubliceerd over het organizeren van bureaucompetities. Alle aspecten van het pitchen komen in de brochure "WFA/EACA guidelines on client-agency relations and best practice in the pitch process" duidelijk aan bod. De UBA heeft dan ook voorgesteld aan de ACC om deze uitstekende handleiding als referentie te gebruiken in België. De ACC heeft hierop positief gereageerd maar is begrijpelijk terughoudend over de paragraaf 'optional pitch fees'. De afspraak is dat UBA /ACC gezamelijk een kort addendum zullen maken aan deze gids om de locale Belgische aspecten van het pitch proces in België te verduidelijken. Hiertoe zal een gezamelijke werkgroep worden opgericht.
-
Hoe de bijdrage van zijn mediabureau maximaliseren?
UMA praktische gidsDeze praktische handleiding werd opgesteld door UMA met de steun van de UBA. Het objectief is om een overzicht te geven van de rol en verbintenis van een mediabureau, het evaluatieproces en de gebruikte remuneratiemethodes. Er werd steeds voor ogen gehouden een lijst op te maken van de belangrijkste stappen die kunnen genomen worden om de relatie tussen de adverteerder en zijn mediabureau te optimaliseren. Het was de bedoeling om een kader te creëren dat aan de beide betrokken partijen de gelegenheid zou bieden een duurzame, efficiënte en transparante relatie uit te bouwen door het omschrijven van ieders betrokkenheid en verantwoordelijkheid in elke fase van het samenwerkingsproces.
-
Type-overeenkomst UBA-FEBELMAR
Deze type-overeenkomst is het resultaat van een gezamenlijk werk tussen de Unie van Belgische Adverteerders (UBA) en de Belgische Federatie van Marktonderzoeksbureaus (Febelmar).
-
Gedragscode voor de selectie van Public Relations & Public Affairs Adviseurs
BPRCA/UBAVoor een adverteerder zijn Public Relations en Public Affairs onmisbare strategische communicatietools. Het is dan ook belangrijk de nodige aandacht te besteden aan het uitkiezen van een partner die deze tools optimaal aanwendt voor uw bedrijf. De UBA en het BPRCA geven u deskundig advies over hoe u best te werk gaat.
-
Boek 'Agency Management'
Dit boek is het eerste in een reeks van drie, uitgegeven door Media Marketing in opdracht van UBA. Het is de bedoeling om u te inspireren en te helpen bij het maken van uw keuze uit het aanbod aan opleidingen.Dit boek geeft u een overzicht van de opleidingssessies Agency Management die door UBA Academy gegeven worden: Hoe geef ik een goede briefing? Hoe evalueer ik het creatieve voorstel van mijn reclamebureau? Hoe kies ik mijn reclamebureau? Hoe evalueer ik mijn bureau? En hoe vergoed ik het? Hoe maximaliseer ik de bijdrage van mijn mediabureau? Stuk voor stuk cruciale vragen om de samenwerking met uw agentschap te optimaliseren en samen doeltreffende campagnes uit te werken.
-
The Client Brief : ACC/UBA
ACC/UBAEen professionele, heldere briefing is de basis voor een geslaagde communicatiecampagne. ‘The Client Brief’ van ACC/ABU is daarbij een handig referentiedocument. Aan de hand van tien aandachtspunten krijgt u praktisch advies voor de voorbereiding van een succesvolle briefing.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- Volgende pagina