-
Consumenten blijven gehecht aan het postmoment
Uit de laatste editie van de Paper Reach Survey 2024, die de houding van de Belgen tegenover hun brievenbus onder de loep neemt, blijkt al snel dat de consument nog steeds erg gehecht is aan dit kanaal. In een alsmaar digitalere wereld blijft de rol van Paper Mail stevig verankerd bij je consumenten.
-
Waarom de fysieke winkel nog toekomst heeft
In 1998 stond op de cover van Time Magazine “Kiss your mall goodbye – online shopping is faster, cheaper and better”. De voorspelling was dat fysieke winkels (en winkelcentra) zouden verdwijnen en dat online winkelen zou overheersen. Vandaag, meer dan 25 jaar later… is de fysieke winkel nog alomtegenwoordig maar ze staat wel onder druk en de vraag is, heeft de fysieke winkel nog een toekomst?
-
Direct-to-consumer kanalen: vriend of vijand?
De introductie van een online direct-to-consumer kanaal wordt vaak niet enthousiast onthaald door retailers. Maar zijn deze weerstand en zorgen van retailers terecht? Uit de resultaten van een grondige analyse naar het fenomeen van online direct-to-consumer kanalen blijkt dat deze inderdaad een negatieve impact kunnen hebben, maar ze bieden ook kansen. Belangrijk voor retailers is om ze niet als vijand te zien en er al zeker niet naar te handelen. De sleutel voor de toekomst ligt in samenwerking tussen producenten en retailers.
-
Leer de kneepjes van value-based pricing
Stijgende materiaalprijzen en arbeidskosten, dalende koopkracht, hevige concurrentie en hoge promotionele druk: geen wonder dat veel bedrijven in de huidige economie worstelen met hun prijsstelling. Helaas bestaat er niet iets als een kant-en-klare formule om op terug te vallen. Inzicht in je merken, producten, markt en klanten is onontbeerlijk als je je prijzen precies juist wil zetten. Een prijsstrategie ontwikkelen zonder die kennis is als een huis bouwen op drijfzand. Een op inzicht gebaseerde methode zoals value-based pricing is niet de makkelijkste om te implementeren, maar is op langere termijn zeker de moeite waard. Hierdoor kun je je prijspotentieel maximaliseren, vooral als je een sterk merk hebt, met een lagere prijselasticiteit tot gevolg. Een succesvolle merk- en prijsstrategie op de lange termijn in 5 stappen? Ontdek hieronder hoe.
-
Wanneer is instore communication relevant?
Aan het woord, Valerie Vander Haeghen. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe overtuig je je shoppers met sterke instore communicatie?"
-
Verkopen op marketplaces: wat is het verhaal van Amazon?
Aan het woord, Herman Maes. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe verkoop en adverteer ik op online marktplaatsen?"
-
Standaarden definiëren voor effectieve Retail Media in de BeNeLux
Op dinsdag 11 juni 2024 organiseert UBA, in samenwerking met BABM, een Exchange Community over Retail Media. Ontdek welke topics aan bod zullen komen en welke experten hun kennis komen delen.
-
De sleutels tot succes voor webshopoptimalisatie
Jaarlijks voert Becom, de Belgische e-commerce federatie, een onderzoek bij ongeveer 1000 consumenten om hun intenties, attitudes en verwachtingen ten opzichte van online winkelen te begrijpen: The Belgian Online Shopper Survey. Deze data werden gecombineerd met de inzichten van Hybrid die de afgelopen jaren meer dan 200 brands en omnichannelretailers in depth auditeerden op hun digitale marketingaanpak. De outcome? Een krachtig recept voor een succesvolle webshop. Ontdek de ingrediënten van Becom & Hybrid voor een beter presterende webshop.
-
Wat is het belang van categorierollen binnen category management?
Aan het woord, Luc Desmedt van LD&Co. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe bouw ik een merk in de winkel?"
-
Hoe verbeter ik mijn verkoop op een online marktplaats?
Aan het woord, Herman Maes. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe verkoop en adverteer ik op online marktplaatsen?"
-
Wat kan u van ons verwachten in 2024?
Ook in 2024 staat u wellicht voor een pak uitdagingen. UBA staat voor u klaar zodat u zich kan toeleggen op het uitbouwen van uw merk. U kan op ons rekenen voor inspiratie en ondersteuning.
-
Naar een duurzamere E-commerce
E-commerce is en blijft een bloeiende business. Consumenten bestellen steeds vaker producten online en wie zegt meer online bestellingen, zegt eveneens meer voertuigen op de weg... en helaas met gevolg, ook meer CO2-uitstoot en meer files. Daarom treden steden vandaag al op via lage emissiezones, voetgangerszones en beperkte tijdsloten voor leveringen in het stadscentrum. Maar het vervangen van alle voertuigen door elektrische busjes zal de CO2-uitstoot wel verminderen, maar zal daarom de steden niet leefbaarder maken. We zullen méér moeten doen...Karin Enzlin, development director sustainability bij bpost schept meer duidelijkheid in wat we nu reeds kunnen we doen om E-commerce duurzamer te maken.
-
Hoe bpost de toekomst van klantgerichte strategieën vormgeeft
In de snel evoluerende wereld van E-commerce is data de ruggengraat geworden om klanten beter te begrijpen, marketingcampagnes te personaliseren en de algehele klantervaring te verbeteren. We laten Michel Defloor, VP Marketing bij bpost aan het woord. Ontdek hoe u met een goede datastrategie in E-commerce impact kan creëren en hoe bpost deze strategieën effectief inzet om de efficiëntie te verhogen en de klantenervaring te optimaliseren. Meer weten over Data stategy for E-commerce? Neem deel aan de Master Class van Glenn Weuts (iO) op dinsdag 12 december van 13u30 tot 17u.
-
Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is
“In de wereld van E-commerce draait alles om het waarmaken van klantenbeloften. Het is de kern van elk succesvol bedrijf in deze sector, en snelheid is daarbij de sleutel tot succes”, zegt Geert Verbelen, zelfstandig adviseur last mile en Project Lead bij VIL (Flanders Innovation Cluster for Logistics). Meer weten over E-commerce Logistics? Neem deel aan de Master Class van Geert Verbelen en Karin Enzlin op woensdag 8 november.
-
Klant of geen klant: de cruciale rol van contact
“In de wereld van E-commerce speelt klantencontact een essentiële rol bij het bepalen van de waarde van een klant en het bevorderen van loyaliteit ”, zegt Hans Cleemput, director van Customer Contact, de toonaangevende associatie in België voor klantendiensten, customer experience afdelingen en customer contactcenters. Meer weten over E-commerce Customer Service? Neem deel aan de Master Class van Hans Cleemput en Kim Severey op woensdag 4 oktober.
-
Bent u mee met E-commerce?
E-commerce is niet meer weg te denken uit de verkoopstrategie van de meeste bedrijven. Ontdek de resultaten van enkele belangrijke studies en hoe u op vlak van E-commerce uw kennis verder kan aanscherpen.
-
9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops
9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 keer iets online. 7 op 10 doet dit meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product en wil beloond worden voor de aanmaak van een account. Dit blijkt uit een bevraging van Ipsos, in opdracht van de handelsfederatie Comeos, bij 2000 Belgen.
-
Wat zijn de belangrijkste promotiekanalen voor E-commerce?
Aan het woord, Jacob Eeckhout van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe zet ik shoppable ads, social commerce en promotie in ?
-
Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer
Uit de E-commerce barometer van BeCommerce & SafeShops blijkt dat E-commerce blijft doorgroeien. In 2022 waren de Belgische webshops goed voor een omzet van 13,8 miljard euro, een groei van 18% ten opzichte van 2021. We stelden enkele bijkomende vragen aan Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce & SafeShops.
-
E-commerce: de beste manier om de technologische revolutie te omarmen
In de steeds evoluerende digitale wereld van E-commerce is het van essentieel belang om de juiste strategieën te hanteren om succesvol te zijn. Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce/SafeShops, de Belgische E-commerce federatie, geeft enkele tips voor webshopondernemers.
-
De lancering van 'Empowering your E-commerce'
De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.
-
Welke zijn de meest voorkomende e-commerce modellen?
Aan het woord, Kristof Bossuyt van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat zijn de uitdagingen en trends in e-commerce?"
-
Belgen blijven massaal online kopen
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.
-
Wat is Connected Commerce?
Connected commerce verwijst naar de naadloze integratie van online en in-store winkelervaringen waardoor klanten op hun voorwaarden kunnen winkelen, van productontdekking tot aankoop en levering.
-
De minder-economie: Wat zijn de 5 overlevingstrends voor marketeers?
Minder wordt in 2023 als mindset omarmd. We kiezen allemaal bewust voor minder omwille van de planeet, de maatschappij én ons welzijn.
Hoe kan je als marketeer de minder-mindset implementeren? Hoe kan je meebouwen aan een minder-economie zonder je eigenheid en bestaansrecht te verliezen? Wat kunnen we leren van nieuwe inzichten om het beter en anders te doen? -
Wat is Social Commerce?
Social commerce is het proces waarbij producten en diensten rechtstreeks via sociale media worden verkocht.
-
Hoe gedragen consumenten zich in deze tijd van inflatie?
GfK en Nielsen presenteerden vorige week hun bevindingen tijdens de UBA Expert Community Consumer Panels.
-
Wat is BOPIS?
BOPIS is een term die vooral in de detailhandel wordt gebruikt.
-
UBA Care: advies inbegrepen in uw lidmaatschap
Een vacature bekend maken of een freelancer recruteren, legaal advies inwinnen, een pitch organiseren, mediacijfers opvragen... UBA zet u graag op weg. Onze 'eerstelijns' diensten zijn er voor u. Ontdek snel UBA Care.
-
Merken worden de motor voor transformatie
Consumenten kijken vandaag voorbij de façade van reclameboodschappen en ‘branded content’. Alle ogen zijn gericht op de interne werking van het bedrijf. Men prikt door de marketing en kijkt hoe een bedrijf zich kan aanpassen.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 6
- Volgende pagina