-
De meest bekeken Training 24/7 van 2022
Welke video-opleidingen werden het meest bekeken in 2022? Alle Training 24/7 video-opleidingen kunnen nog bekeken worden. Kijk welke het meest populair waren en grijp uw kans om nog iets bij te leren.
-
Wat is CPG?
CPG is de afkorting voor 'Consumer Packaged Goods' en verwijst naar producten voor huishoudelijk gebruik die door de meeste consumenten dagdagelijks gebruikt worden en die regelmatig worden vervangen. Enkele voorbeelden zijn voeding, dranken, wasmiddelen, cosmetica, batterijen, enzovoort.
-
UBA steunt "Hier Niet" initiatief om haat op sociale media tegen te gaan
Uit een onderzoek blijkt dat haatspraak de afgelopen jaren fors toenam. De Belgische social media managers trekken met “Hier Niet” aan de alarmbel.
-
Mooie groei van de UBA-community in 2022: 32 nieuwe leden
Maar liefst 32 bedrijven besloten afgelopen jaar om lid te worden van UBA. Dat brengt het aantal UBA-leden op 375 bedrijven met in totaal meer dan 7.000 medewerkers. Ontdek hieronder welke bedrijven nu lid zijn.
-
DAT Belgium krijgt erkenning van IAB Europe
De waardering voor het Digital Ad Trust label in ons land krijgt ook internationaal erkenning. Ook IAB Europe erkent het belang van het Belgische label en geeft het een plaats in de IAB Navigator, een initiatief dat pleit voor het creëren van normen en kaders om kwaliteit in digitale reclame te garanderen.
-
Top 3 meest gelezen artikels in 2022
In 2022 kon u op onze site maar liefst 178 nieuwe artikels lezen. Welke werden hiervan het vaakst gelezen? Kijk snel of u iets gemist heeft.
-
Marc Fauconnier biedt met “Hoera, het is crisis” een houvast in moeilijke tijden
Met dit boekje, gebaseerd op heel wat onderzoek, werpt Marc Fauconnier (voorzitter van ACC) een licht op hoe een bedrijf net voordeel kan halen uit een crisissituatie. Een hulpmiddel voor merken en bureaus.
-
Help, mijn bureau indexeert de tarieven!
Zullen adverteerders de huidige prijsstijgingen ook voelen in stijgende vergoedingen voor hun communicatiebureau’s? Is uw remuneratiemodel nog optimaal? Doe de gratis remuneratie quickscan dankzij UBA Care Line.
-
2023, het jaar van de omwenteling voor sociale netwerken?
Onze wonden van de coronacrisis zijn nog niet helemaal geheeld of daar is al een nieuwe crisis: een die de algemene levensduurte met een smak de hoogte injaagt. En we kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat de harde recessie een meer systemische verschuiving inluidt. Tel daarbij de minder snelle groei van big tech in het postcovidtijdperk en het wordt al snel duidelijk dat 2023 een uniek jaar wordt.
-
Top 3 meest gelezen UBA series in 2022
Welke UBA series waren het meest populair in 2022? Kijk snel of u iets gemist hebt.
-
Ritsons 10 marketing momenten van 2022 (deel 2/2)
Mark Ritson blikt terug op het jaar 2022 en pikt 10 momenten uit die we als adverteerders niet snel zullen vergeten. Dit is het 2de deel.
-
Welke events in 2023 mag u niet missen?
Noteer alvast de drie belangrijkste afspraken met UBA in uw agenda: UBA Trends Day, UBA Media Date en UBA Xmas Lunch.
-
CommToZero lanceert Production Carbon Calculator
In samenwerking met CommToZero kondigen wij de officiële lancering aan van de gratis Production Carbon Calculator en de voorlopige lancering van een bètaversie van de gratis Media Carbon Calculator.
-
2022, een jaar van innovaties
Het afgelopen jaar was een druk en succesvol jaar voor UBA. We hebben hard gewerkt aan het lanceren van enkele vernieuwingen waar we enorm trots op zijn. We lijsten graag de vernieuwingen even op en zijn vastbesloten om ook in de toekomst te blijven innoveren.
-
Top 3 meest gedownloade publicaties in 2022
Welke publicaties waren het meest populair in 2022? Kijk snel of u iets gemist hebt.
-
Ritsons 10 marketing momenten van 2022 (deel 1/2)
Mark Ritson blikt terug op het jaar 2022 en pikt 10 momenten uit die we als adverteerders niet snel zullen vergeten. Dit zijn de eerste 5.
-
Digital Ad Trust helpt op te komen voor de lokale media
Sinds 2019 is Digital Ad Trust (DAT) als label voor betrouwbare, Belgische websites beschikbaar. Met de publicatie van de Media Trust Guide gaan initiatiefnemers UBA en WE MEDIA dieper in op de criteria. Maar waarom is zo’n label zo belangrijk? We legden ons oor te luisteren aan media- en auditkant.
-
UBA verwelkomt 9 nieuwe leden: Jules Destrooper, Medina, Puratos, Smartbox, The Park Playground, Publicis Groupe, &Koo Groep, Publicis Groupe, Space en TBWA
De UBA community is sterk gegroeid de laatste maanden. We heten alle medewerkers van harte welkom. Lees verder om meer te weten over de nieuwe leden.
-
Brand safety, ad fraud, …: Digital Ad Trust biedt adverteerders zekerheid
Waarom gebruiken adverteerders Digital Ad Trust (DAT), het label voor betrouwbare, Belgische websites? Ter gelegenheid van de publicatie van de Media Trust Guide vroegen we het aan José Fernandez (D’Ieteren) en Aurore Devos (The Walt Disney Company).
-
Wat is Identity Resolution?
Het afgelopen decennium is het aantal touchpoints tussen klanten en bedrijven explosief gestegen. Een customer journey spreidt zich nu veelal over een aantal apparaten.
-
Draag bij aan de tweede Digital Benchmark van UMA en UBA
Begin dit jaar had UBA, in samenwerking met UMA, het genoegen u in primeur een studie te presenteren die de netto digitale mediabestedingen in België op exhaustieve wijze in kaart brengt.
-
Het data-ecosysteem dat de bedrijfscultuur beïnvloedt
In het artikel van 29/11/2022 hebben wij gewezen op het belang van het opzetten van het juiste digitale data-ecosysteem. Hier presenteren wij de belangrijkste lessen uit de tweede sessie: Hoe integreert u een dergelijk ecosysteem in uw organisatie?
-
Media Trust Guide geeft adverteerders meer inzicht in Digital Ad Trust
Sinds 2019 is Digital Ad Trust (DAT) als label voor betrouwbare, Belgische websites beschikbaar. Nu gaan initiatiefnemers UBA en WE MEDIA nog een stapje verder. Een Media Trust Guide gaat dieper in op de criteria en biedt adverteerders die nood hebben aan een vertrouwde digitale marktstandaard een stappenplan om de kwaliteit van hun digitale advertenties te verzekeren.
-
De zoektocht naar het gepaste digitale ecosysteem voor datastrategie
Data gebruiken om campagnes te runnen, we kunnen dit vandaag allerminst een akkefietje noemen. Niet alleen legt de regelgeving, gelukkig maar, bepaalde praktijken aan banden, ook surfers maken het ons niet bepaald gemakkelijk.
-
Wat is Domain Authority?
Domain Authority (DA) is een metric die door Moz werd ontwikkeld en die voorspelt hoe waarschijnlijk het is dat een domein in de resultaten van de zoekmachines zal verschijnen en hoe goed een website scoort vergeleken met andere websites.
-
Een warme kerst voor 1.000 kansarmen
Dat een aantal mensen het in deze tijden moeilijk hebben, hoeven we u niet meer te vertellen.
Toch willen we in deze moeilijke tijden een UBA Xmas Lunch organiseren. We vinden het immers belangrijk dat iedereen binnen de sector elkaar kan blijven ontmoeten. -
Van marketingstrategie naar businessstrategie
Het was op Content Marketing World zoeken naar trends. AI, social en podcasts gaan al enkele jaren mee. Tussen de lijnen kwam er wel een belangrijke switch bovendrijven: die om content marketing een businessfunctie toe te bedelen. Maar hoe zit dat juist?
-
Nieuwe(re) methoden om native advertising te meten
De meeste lokale reclame-aanbieders beantwoorden aan de vraag van adverteerders door in te zetten op native advertising. Via native ads kan een adverteerder boeiende en oplossingsgerichte verhalen overbrengen naar een groot lezerspubliek, binnen een kwalitatieve nieuwscontext.
-
Hoe gedragen consumenten zich in deze tijd van inflatie?
GfK en Nielsen presenteerden vorige week hun bevindingen tijdens de UBA Expert Community Consumer Panels.
-
Remuneratie van uw agentschap: tips voor uw mediacontract
In de voorbije anderhalve maand hebben wij wekelijks een artikel gepubliceerd met betrekking tot het optimaliseren van uw mediacontracten. Vandaag volgt het laatste artikel en kan u de integrale WFA gids downloaden dat 10 beknopte hoofdstukken bevat, waarvan 5 reeds aan bod kwamen in onze artikels.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 54
- Volgende pagina