Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Definitie en belang van programmatic

Welke basisinzichten heb ik nodig om programmatic marketing te begrijpen?

Vandaag bestaan er heel wat opleidingen, papers en inzichten over het programmatisch aankopen van reclameruimte. Logisch, want meer dan de helft van de digitale reclame wordt in België aangekocht via programmatic aankoopmethoden. Dit cijfer zal in de toekomst zeker stijgen, ook voor de traditionele (offline) media die een toenemende transitie kennen naar een digitale aankoopomgeving.

Dax Vercauteren, commercieel directeur bij Adform, zal het verhaal rond programmatic marketing kaderen aan de hand van enkele belangrijke pijlers. We gebruiken live demo's om meer technische zaken in beeld te brengen.

  1. Wat is programmatic marketing en waarom is het belangrijk?
  2. Hoe werkt de programmatic technologie en wie zijn de voornaamste spelers in de Belgische markt?
  3. Welke zijn de targetingmogelijkheden?
  4. Hoe zorgen we dat we adverteren in een veilig digitaal ecosysteem?

Bij vragen over de inhoud van de opleiding of indien er zaken onduidelijk zijn kan u steeds contact opnemen via zaki@ubabelgium.be.

De opleiding en de slides zijn in het Engels. De live demo's zijn verwerkt in de filmpjes.

  1. 13:08

    1. Definitie en belang van programmatic

  2. 18:02

    2. Werking en voornaamste Belgische spelers

  3. 27:06

    3. Targetingmogelijkheden

  4. 25:48

    4. Een veilig digitaal ecosysteem

  • Dax Vercauteren.jpg

    Dax VercauterenCommercial Director Belgium, Luxembourg & France at Adform

    Dax Vercauteren begon nadat hij afstudeerde als communicatiewetenschapper aan de Vrije Universiteit Brussel zijn carrière in digitale marketing in 2006 bij een agency dat destijds zijn eerste stappen zette in search marketing. Daar startte hij samen met een collega de populaire filmblog MoviePulp.be op. Later maakte hij de stap naar affiliate marketing door zich aan te sluiten bij Tradedoubler waar hij meer dan 5 jaar in verschillende rollen terecht kwam. Toen hij de opkomst van targeted advertising zag gebeuren, aarzelde hij geen moment om zich aan te sluiten bij Europees AdTech-bedrijf Adform die pionierde in programmatic marketing, dynamic creative & advanced adserving. Dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden waar Dax nog steeds de titel houdt van commercieel directeur en ervaring heeft in meer dan 4 Europese landen (België, Luxemburg, Nederland & Frankrijk). 

Adform_logo_RGB[1].png

In partnership with Adform

Adform is één van de enige Europese ad technologie bedrijven die meedoet op wereldschaal. Het is het meeste gekend voor zijn product FLOW, een enterprise software om op een moderne, gemakkelijkere & meer efficiëntere manier aan digitale marketing te doen. De zogenaamde technology stack van Adform bevat een adserver met mogelijkheden tot advanced adserving zoals dynamic creative (DCO), video, HTML5, native & Rich Media, maar ook programmatic marketing tools zoals een DSP, DMP, SSP & meer. 

Wat vond u van deze online training?

Laat ons weten hoe u deze online training hebt ervaren. 

Mijn Feedback

Bekijk ook onze andere video trainingen

Naar het overzicht