In Store Communication (nl/fr)

Master Class,

Hoe zorg ik voor een maximale impact van in-store communicatie op het gedrag van de shopper?

De shopper wordt overweldigd door heel wat prikkels in het winkelpunt. In een gemiddeld winkelput vind u meer dan 30.000 SKU’s (Stock Keeping Units) terug waaraan een shopper wordt blootgesteld en dit in een shopping trip van gemiddeld 45 minuten. Het spreekt voor zich dat de shopper voor een groot deel intuïtief zijn beslissingen neemt eerder dan elke keuze rationeel te benaderen.

In het winkelpunt spreken we eerder van een ‘zoekboom’ in plaats van een ‘beslissingsboom’. Het is belangrijk om inzicht te verwerven in deze processen om zo in het winkelpunt visueel het verschil te maken. Invloed creëren op het visuele zoekproces heeft immers ook invloed op het gedrag. Want gedrag is een resultante van de ‘Memory Based Equity’ (wat we uit het verleden hebben opgeslagen in onze hersenen) en de ‘Visual Equity’ (wat we waarnemen en op ons netvlies wordt geprojecteerd).

Topics:

  • Inzicht krijgen in de beslissingsmechanisme van de shopper in het winkel punt
  • Het belang van goede in-store communicatie begrijpen
  • Hoe kan ik het zoekproces van de shopper beïnvloeden
  • Tips & Tricks voor in-store-communicatie

Na het volgen van deze opleiding:

  • kan u uw in-store communicatie strategie beter afstemmen op de onbewuste shopper
  • bent u beter gewapend tegen de retailer wanneer u in-store communicatie wenst te implementeren

Voor wie?

Iedereen die zich in het bedrijf bezig houdt met in-store communicatie van prijscoupon over displays tot en met categorie management.

Niveau:

Advanced

Taal:

De presentatie wordt gegeven in het Nederlands en in het Frans. 
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Een heel interessante opleiding gegeven door twee uitstekende sprekers en goed georganiseerd door UBA. - Hanne Spoormans, Junior Category Manager bij Mccain Foods Belgium - 09/10/2018

Interessante opleiding dewelke in korte tijdspanne bruikbare tools aanreikt om een goede instore communication strategie op te zetten. Tevens zet de opleiding het belang van instore communication op de kaart binnen een organisatie, hetgeen cruciaal is binnen een marketing departement om goede resultaten te boeken. - Michel Tinck, Instore communication manager, Nationale Loterij - 09/10/2018

  • Advanced
  • Omnichannel & Sales

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.