Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Communication Management College - Herfstcyclus 2019

Communication Management College

Sprekers

  1. Antony Slabinck

    Antony Slabinck

    Senior Digital Strategist, Invisible Puppy

    Antony Slabinck, vandaag actief als Digitaal Strateeg, voordien CEO van DigitasLBi Belgium en gepokt en gemazeld in de digitale wereld, sociale media en CRM. Hij is één van de eerste digitale entrepreneurs in België. Hij slaagt er vlot in om duidelijk de essentie van nieuwe marketingevoluties te analyseren en te evalueren op zoek naar nuttige meerwaarde. Hij toont je dat je met content marketing een stevige relatie met je klanten kan opbouwen. Als je de goede distributiekanalen inzet, kan content marketing je een communicatie-boost bezorgen.

  2. Fons Van Dyck

    Fons Van Dyck

    Managing Director, Think BBDO

    Fons is Managing Director van Think BBDO, gespecialiseerd in Brand Consultancy. Hij schrijft een wekelijkse column in De Standaard. 

    Fons schreef de boeken ‘De Kracht van Wit’ en ‘Het Merk Mens’ dat in 2008 werd bekroond als meest vernieuwende marketingboek in Nederland en recent, in 2013, het boek ‘Reclame: dood of levend.’ Fons  doceert de vakken ‘Strategisch Merkenmanagement’ en ‘Marketing communicatiemanagement’ aan de Vrije Universiteit Brussel. In 2009 werd hij verkozen tot Master Marketeer. En in oktober 2016 behaalde Fons zijn doctoraat in media en communicatie aan de VUB rond “the longevity of brands”. In 2019 publiceert hij zijn nieuwe boek "De onsterfelijke onderneming".

    Voor Fons bij BBDO aan de slag ging was hij van 1996 tot 2001 communicatiedirecteur bij het opstartende telecommunicatiebedrijf Telenet, waar hij verantwoordelijk was voor het merkenbeleid en de bedrijfscommunicatie.

  3. Hans Cools

    Hans Cools

    co-CEO, Moore Stephens

    Hans is CEO bij Moore Belgium. Daarvoor was hij CEO bij Sanoma Media Belgium. Hij begon zijn marketingcarrière bij Unilever. In zijn functie als Foods & Ice Cream Director bij Unilever België werd hij in 2006 verkozen tot Marketeer van het Jaar. Als ambassadeur van het marketingvak werd hij in 2007 bovendien benoemd tot Master Marketeer.

  4. Kristin Verellen

    Kristin Verellen

    Partner, Peel The Onion

    Kristin werkt op het kruispunt van organisatieverandering, menselijke ontwikkeling en innovatieve marketingcommunicatie. Met haar organisatie Peel The Onion faciliteert ze ontwikkeling- en veranderingsprocessen op het niveau van mens, organisatie en merk. Ze begeleidt leidinggevenden en hun teams om vanuit de bestaansreden van de organisatie en rekening houdend met de drijfveren van de doelgroep en het bredere veld, de toekomststrategie scherp te stellen (organisatie- en merkstrategie), en tot leven te brengen in een inspirerend verhaal (merkcommunicatie en employer branding intern & extern), in vernieuwende initiatieven (creativiteit & innovatie) en in succesvolle samenwerkings-verbanden (teamwerking & leiderschap).  Met Peel The Onion werkt Kristin al jaren samen met de UBA Academy waarvoor ze onder meer de succesvolle “360° out-of-the-box thinking” workshop faciliteert, als ook in-house briefing workshops bij de adverteerder.

    Met het vrijwillig burgerinitiatief We have the choice dat Kristin heeft geïnitieerd, worden er ter preventie van een verdere polarisering in de maatschappij interculturele cirkels aangeboden aan kwetsbare groepen onder professionele begeleiding: een nieuwe creatieve vorm van een oud ritueel dat openheid en verbinding creëert over de verschillen heen.

    Interview Kristin Verellen - UBA Master Class 'Stakeholder Engagement' - MM Brunch (2017)

  5. Naomi Osorio Galan

    Naomi Osorio Galan

    Account Manager, UM

    Naomi verliet in 2015 het IHECS met een master in Reclame en Commerciële Communicatie op zak. Tijdens die opleiding volgde ze via afstandsonderwijs ook een master in Marketing en Communicatie toegespitst op mode en luxe aan de Universidad Complutense de Madrid. 

    Ze liep 5 maanden stage als Account Executive bij Carat en werd daarvoor beloond met een vast contract als Marketing Analyst bij Deepblue, de onderzoeksafdeling van Dentsu Aegis. Enkele maanden later ging ze aan de slag bij team Carat, waar ze voor de twee entiteiten werkte, en uiteindelijk werd ze Account Manager voor klanten zoals: LVMH, Beiersdorf, Galeria INNO, Eurostar en Tesa. In 2017 nam ze deel aan de YMCE (Young Media Channel & Expert Awards), een wedstrijd die ze ook won.

    Na drie en een half jaar bij Dentsu besloot ze in mei 2018 om een nieuwe uitdaging aan te gaan bij UM (IPG Mediabrands), als Account Manager voor de volledige Coca-Cola Groep.

  6. Nicolas De Bauw

    Nicolas De Bauw

    Managing Director, TBWA

    Nicolas is Managing Director bij TBWA. Met een « Master in Organization and Management » op zak, startte hij zijn carrière in 2001 bij Securitas AB waar hij « allround » Business-Unit management ervaring op deed. Maar snel werd hij geroepen door zijn ware passie. Zo begon hij in 2003 bij Y&R op Land Rover, L’Echo/De Tijd, Federale Verzekeringen, Maredsous en Danone. In 2007 werd hij actief bij Famous, eerst als Account Director op Proximus, Belgacom, Brussels Airlines en Bacardi-Martini. In 2009 werd hij verantwoordelijk voor de commerciële afdeling van het bureau en was het jongste lid van het management van Famous. In 2012 maakte hij de overstap naar TBWA.

  7. Patrick De Pelsmacker

    Patrick De Pelsmacker

    Prof. Marketing, Universiteit Antwerpen

    Patrick is hoogleraar marketing aan de Universiteit Antwerpen en de Universiteit Gent. Hij geeft regelmatig colleges als gastdocent in binnen- en buitenland. Hij is een veelgevraagde gastspreker voor bedrijfsinterne vormingsprogramma’s en geeft marketingadvies aan bedrijven en organisaties.

  8. Pierre Mathelart

    Pierre Mathelart

    Marketing & Communication Consultant, ARYKANDA

    Pierre bracht 33 jaar van zijn volledige loopbaan door bij communicatiebureaus ten dienste van vele nationale en internationale adverteerders.
    Vandaag, Consultant in Marketing en Communicatie, is Pierre nog steeds gepassionneerd door zijn klanten en helpt hen op zowel strategisch en operationneel vlak.
    Hij is ook professor aan IHECS, ICHEC en Artesis Plantijn Hogeschool (Antwerpen).

  9. Stephan Smets

    Stephan Smets

    Managing Director, Engage BBDO

    Stephan is medeoprichter en Managing Director van Engage BBDO. Engage BBDO is 45 man sterk en steunt op 3 gespecialiseerde units; brand activation, brand experience en community marketing. Stephan is tevens voorzitter van het ACC Expert Center Brand Activation en lid van het Integrated Marketing Communication Council (IMC Europe) en de European Association of Communication Companies (EACA).

  10. Stéphane Buisseret

    Stéphane Buisseret

    CEO, AIR

    Stéphane is sinds 2008 CEO van het bureau AIR - Advertising Agency of the Year 2013.

    Daarvoor was Stéphane CEO van Leo Burnet.

  11. Sylvie Dewaele

    Sylvie Dewaele

    Media Arts Director, TBWA

    Sylvie behaalde aan de KULeuven een licentiaat in de communicatie. Ze begon haar carrière bij de mediacentrale OMD en verhuisde na zes jaar – in 1999 - naar Duval Guillaume om daar mediadirecteur te worden. Ze werd er door de klanten vooral gewaardeerd omwille van haar frisse en geïntegreerde benadering van de media. In oktober 2003 kwam ze naar TBWA en is er verantwoordelijk voor de uitbouw van de Media Arts-strategie binnen TBWA. Gepassioneerd door merken en media, is Sylvie continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden en opportuniteiten en gidst zij haar klanten doorheen een steeds complexere wereld.

  12. Tom De Ruyck

    Tom De Ruyck

    Managing Partner, InSites Consulting

    Tom is Managing Partner & Head of Consumer Consulting Boards at InSites Consulting, in charge of InSites’ global activities in terms of community research: thought leadership, steering innovation and business development. Next to his work at InSites Consulting, Tom is guest lecturer at the Vlerick Business School (Belgium) & TiasNimbas (the Netherlands) and Adjunct Professor at IESEG School of Management (France) & EHSAL Management School (Belgium). He is also Co-founder & President of the Belgian research association BAQMaR. Leading in-depth workshops and chairing research events (a.o. for MOA, BAQMaR, MRS & ESOMAR) is among his favorite activities.

  13. Veerle De Vos

    Veerle De Vos

    Marketing Consultant & Coach, Faith in Fools

    Veerle heeft meer dan 17 jaar ervaring in de marketing- en communicatiesector als leidinggevende. Ze werkte bij Saatchi&Saatchi, Duval Guillaume en mortierbrigade. Veerle combineert haar strategisch inzicht en communicatie-expertise met haar rol als professionele coach. Die unieke mix leidt telkens weer tot een eigenzinnige en empathische aanpak met effect.

  14. Yves De Voeght

    Yves De Voeght

    Media Manager, Coca-Cola

    Yves is Media Manager Belux bij Coca-Cola. Hij beheert alle merken die Coca-Cola in ons land commercialiseert. Hij werd uitgeroepen tot winnaar APOY 2015. Yves De Voeght heeft ook buiten Coca-Cola professionele engagementen, als bestuurder bij GRP,... waar hij zetelt als een degelijke ambassadeur van de adverteerders wereld.

Voorwaarden en prijzen

Deelname: 

  • 3.000 € (excl. btw) 
  • UBA-leden kunnen deze opleiding gratis volgen

Inschrijvingsvoorwaarden

  • De opleiding is uitsluitend voor adverteerders.
  • 1 deelname per jaar is gratis voor UBA-leden.
  • Leden met een lidmaatschapsbijdrage hoger dan 3.000€/jaar mogen 1 medewerker per cyclus inschrijven (2 per jaar).
  • Kandidaten mogen maximaal 3 jaar ervaring hebben in communicatie.
  • De regel is: “First come, first served”. Uit respect voor de mensen die we moeten weigeren omwille van plaatstekort, vragen we de deelnemers zich te engageren voor het volledige programma.
  • Enkel deelnemers die de 4 sessies gevolgd hebben, ontvangen na afloop een certificaat.
  • Stuur uw inschrijvingsaanvraag via e-mail naar contact@ubabelgium.be.