Communication Management College

Communication Management College

De UBA Academy organiseert sinds 2008 het zeer gewaardeerde Communication Management College. Dankzij deze opleiding kunnen jonge adverteerders op korte termijn doeltreffend presteren in hun nieuwe functies.

Deze opleiding van vijf dagen

  • is specifiek en uitsluitend voor adverteerders ontworpen,
  • biedt junior professionals een uitvoerige communicatiecursus,
  • neemt elk aspect van het vak onder de loep,
  • is een uitstekende gelegenheid om te netwerken met collega’s en professionals uit de sector.

Een uniek concept!

  • We doen een beroep op 15 gekende professionals, stuk voor stuk specialisten in hun vak.
  • Bezielde sprekers die de deelnemers weten te inspireren door hun technische expertise en passie voor de sector.
  • De sprekers illustreren hun stellingen met toonaangevende en actuele voorbeelden.
  • Theoretische kennis komt enkel aan bod als ondersteuning.

Praktisch:

  • Voor wie? Beginnende marketing- en communicatieprofessionals.
  • Wanneer? We organiseren 2 cycli van 5 dagen per jaar.
  • Hoe? 5 x 1 dag per maand
  • Waar? Bij UBA, Antwerpselaan 2, 1853 Strombeek-Bever (buurt Heizel Expo)
  • Taal? Tweetalig nl/fr, elke lesgever spreekt zijn moedertaal
  • De data?
    • Herfstcyclus 2017: 21/09/2017 - 12/10/2017 - 09/11/2017 - 07/12/2017 - 17/01/2018
    • Lentecyclus 2018: 01/02/2018 - 01/03/2018 - 29/03/2018 - 03/05/2018 - 06/06/2018

Liefst 14 gekende professionals laten u de verschillende aspecten van het vak ontdekken:

  • De communicatiestrategie
  • Het communicatieproces
  • De communicatieconcepten
  • De communicatiepartners

Het Communication Management College is een perfecte gelegenheid om basiskennis op te frissen, nieuwe kennis te vergaren een zicht te krijgen over hoe het er bij andere bedrijven aan toe gaat en tonnen inspiratie op te doen. Een aanrader!- Clara Silkens, Gezinsbond - CMC Spring 2017
Als MarCom Manager van een vzw als het Belgian Paralympic Committee lijkt het misschien minder vanzelfsprekend om deze opleiding te volgen, maar toch waren de verschillende onderdelen steeds zeer leerzaam en sterk toepasbaar op een minder consumentgerichte omgeving. Algemeen maar toch zeer specifiek.- Guillaume Gobert, Marketing & Media Manager, Belgian Paralympic Committee - CMC Spring 2017
Dit is een enorm nuttige cursus. Ik heb meteen enkele van de geleerde zaken in praktijk kunnen brengen. Ook heb ik via de deelnemers reeds actief gebruik kunnen maken van het netwerk, aangezien ik een partnership ben opgestart met het bedrijf van een andere deelnemer.- Anoniem - CMC Spring 2017

De algemene inleiding was zeer interessant met relevante onderwerpen gaande van marketing in de brede zin, over zeer concrete praktijkvoorbeelden tot de diverse doelgroepen en hun kenmerken. De sprekers kenden hun vakgebied zeer goed en konden op een bezielende manier hun boodschap overbrengen.- Koen Dejaeger, Events Marketing, BMW Group Belux - CMC Spring 2017
Inspirerende presentaties en een workshop die zowel leerrijk als uitdagend was: dag 2 was een uitstekende mix van theorie en praktijk waarbij we ook echt aan de slag konden met de opgedane kennis.- Annelies Vereecke, Marketing Communication Officer, UNICEF België - CMC Spring 2016
Ik vond het Communication Management College een leerrijke en inspirerende ervaring. Hoewel de cursus vrij theoretisch is, zet je dankzij de voorbeelden van de sprekers de leerstof makkelijk in de praktijk om. Met de verworven kennis schreef ik een eindwerk en kwam ik tot inzichten die effectief een meerwaarde kunnen betekenen voor AVEVE. Kortom: deze opleiding helpt mij om mijn job beter in te vullen. Een aanrader!- Gwendolyne Leemans, Trainee Omnichannel, Aveve
Een zeer inspirerende dag gehad, met in de namiddag een goede combinatie van theorie en praktijk. De lesgever wist duidelijk waarover ze sprak en haar enthousiasme werkte aanstekelijk.- Broes Sanders, digital marketing officer, Van Marcke - CMC Autumn 2015
Gerichte theorie, concrete voorbeelden, en dit alles uitgewerkt in workshops met instructieve situaties. De CMC haalde ons uit onze comfortzone en reikte ons concrete oplossingen aan die we kunnen aanwenden voor de problemen waarmee we in de uitvoering van onze job worden geconfronteerd.- Anne-Charlotte de Cartier, Marketing project officer, Hello bank! - CMC autumn 2015
Veel bijgeleerd door professionele sprekers en ervaringen uitgewisseld met collega's. Een echte aanrader!- Broes Sanders, digital marketing officer, Van Marcke - CMC Autumn 2015

Voorwaarden en prijzen

Deelname: opleiding uitsluitend voor adverteerders

  • Gratis voor UBA-leden
  • 3.000 € (excl. btw) voor niet-leden

Inschrijvingsvoorwaarden

  • De opleiding is uitsluitend voor adverteerders.
  • Deelname is gratis voor UBA-leden.
  • Elk bedrijf mag 1 medewerker per jaar inschrijven.
  • Bedrijven die een lidmaatschapsbijdrage betalen die hoger ligt dan 3.000€/jaar mogen 2 medewerkers per jaar inschrijven, dus 1 medewerker per cyclus (lente en herfst).
  • Kandidaten mogen maximaal 3 jaar ervaring hebben in communicatie.
  • Het aantal deelnemers per sessie is beperkt tot 35 personen.
  • De regel is : “First come, first served”. Uit respect voor de mensen die we moeten weigeren omwille van plaatstekort, vragen we de deelnemers zich te engageren voor het volledige programma (d.w.z. alle 5 sessiedagen aanwezig zijn).
  • Enkel deelnemers die alle sessies gevolgd hebben, ontvangen na afloop een certificaat.
  • Het diploma "The Principles of Communication" is een bekroning voor iedereen die het volledige programma gevolgd heeft en bovendien slaagt voor een eindwerk, dat mondeling voor een jury verdedigd wordt.
  • Stuur uw inschrijvingsaanvraag via e-mail naar training@ubabelgium.be.

Deel met anderen