Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Customer Value Management (nl)

Master Class,

Hoe kan ik de customer experience verbeteren in het digitale tijdperk?

Tijdens deze Master Class zal aan de hand van academisch onderzoek (psychologie, biologie en  marketing) verklaard worden op welke manier het aankoopproces van consumenten aan het evolueren is als gevolg van nieuwe technologieën en digitalisering. Hierbij wordt er met name stil gestaan bij de experiences die consumenten vandaag de dag verwachten en hoe deze tot stand komen.

Gezien de zintuigen de wijze zijn waarop we de wereld waarnemen, wordt elke ‘customer experience’ gekleurd door deze zintuigelijke percepties. Om een coherent beeld en optimale klantervaring te bieden in elke stap van de customer journey, is het essentieel om de digitale en de fysieke elementen in deze journey op elkaar af te stemmen. Vertrekkend vanuit een academisch inzicht in zintuigelijke gewaarwording, wordt toegelicht hoe deze kennis omgezet kan worden in de praktijk. 

Topics

  • Algemene trends en veranderingen in consumer behaviour en retail
  • Hoe werken onze zintuigen en hoe worden ‘merk-percepties’ gecreëerd?
    • Zintuigenmatrix
    • Inzicht in biologische processen
    • Effecten van fysieke en digitale elementen
  • Customer experience management binnen de customer journey
    • Wijzigende customer journeys
    • Belang van customer journey mapping
    • Rol van design binnen experience management
  • Evolutie naar phygital omgevingen
    • Hoe kunnen fysieke en digitale elementen/kanalen elkaar versterken?
    • Belang van holistisch en integraal denken om een eenduidige klantenbeleving te creëren

Tijdens de opleiding zal de nadruk liggen op wetenschappelijke inzichten, maar daarnaast zal regelmatig de vertaalslag gemaakt worden via cases en voorbeelden.

Na het volgen van deze opleiding

  • Beter begrijpen en kaderen van de impact van technologie en digitalisering op aankoopgedrag
  • Inzichten verkrijgen in de werking van onze zintuigen in het kader van het optimaliseren van de consumentenervaring
  • Inspiratie opdoen vanuit wetenschappelijk academisch onderzoek om toekomstige retail-strategieën te optimaliseren

Voor wie?

Voor Sales Managers, Trade Marketing Managers, Marketing en CatMan Managers, die geconfronteerd worden met snel wijzigende consumenten- en retail-omgevingen en die op zoek zijn naar aanbevelingen en do’s & don’ts om hun phygital strategieën beter te implementeren.

Niveau

Beginner

Deze opleiding richt zich naar “beginners" met een elementaire kennis van het behandelde thema.
Hebt u al ervaring met het thema? Dan raden wij u aan deel te nemen aan de Expert Communities (deelname is exclusief voorbehouden voor UBA-leden).

Taal

De workshop wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands. 
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Deze opleiding wordt georganiseerd met SMA.

Programma

Inschrijven
  • Beginner
  • Omnichannel & Sales

Geen plaatsen beschikbaar. Wilt u op de reservelijst worden gezet?

Ja, zet mij op de reservelijst

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.