Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Measuring Brand Health and Equity (eng)

Master Class,

new.pngHoe kan een merk alle facetten van haar gezondheid en waarde evalueren?

Als brand of marketing manager heeft u al veel nagedacht over uw merk en wat elke component bijdraagt aan het verhaal dat u naar de klant toe brengt. U weet hoe u uw merk kan onderscheiden van de competitie en hoe dit tot uiting kan worden gebracht in elke touchpoint: design, messaging, marketing, PR, en de visie van de organisatie. In de huidige cultuur van ROI is het echter niet meer voldoende om alle puzzelstukjes samen te leggen, maar is het belangrijk om te begrijpen welke elementen effectief impact hebben op de kracht van het merk – en hoe deze te verbeteren. Zodoende is het belangrijk om op regelmatige basis de gezondheid (brand health) en de merkwaarde (brand equity) te meten. Zonder een goed begrip van de huidige staat van zowel health als equity zal het moeilijk zijn voor de organisatie om KPIs te zetten en het merk naar de toekomst toe verder uit te bouwen.

Leerdoelen

Met deze opleiding krijgt u een overzicht van de verschillende manieren waarop brand health en brand equity gemeten kunnen worden. Specifieke leerdoelen zijn:

  • Identificatie van de belangrijkste merkdimensies die tegenwoordig gemeten worden
  • Begrijpen hoe deze dimensies op een betrouwbare manier geëvalueerd kunnen worden
  • Onderscheid tussen verschillende ‘modellen’ van merkevaluatie
  • Hoe brand distinct assets bijdragen aan een merk, en hoe deze te evalueren
  • Exploreren van impliciete en indirecte technieken binnen merkevaluatie

Voor wie?

Deze opleiding richt zich tot iedereen die meer wil leren over hoe een effectieve brand tracker er uit ziet/kan zien, gaande van junior/senior brand managers en communication experts tot strategic planners en CMI managers.

Niveau

Beginner, geen specifieke voorkennis of ervaring met deze doelgroep wordt verwacht

Taal

De cursus wordt volledig in het Engels gegeven.
Vragen kunnen in het Nederlands of Engels gesteld worden. 

Programma

Inschrijven
  • Beginner
  • Research, Data & ROI

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Registreer

Voorwaarden en prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.