Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Online Master Class: Data as a Tool: understanding biases and risks (fr)

new.pngWat zijn de risico's en biases verbonden aan het gebruik van data als werkinstrument?

We willen allemaal data gebruiken als een hulpmiddel voor onze strategie, support, actieplannen enz. Want als we onze beslissingen met data kunnen onderbouwen, dan geeft ons dat een gerust gevoel. Data zijn objectief, duidelijk en transparant. Maar is dat echt zo? Wat gaat er precies schuil achter een percentage, grafiek of verhouding? Wie data wil gebruiken, moet niet alleen op zoek gaan naar de juiste data, maar die ook begrijpen en correct inzetten. En laat daar nu net het gevaar schuilen: hoewel we als mens na miljoenen jaren zo geëvolueerd zijn dat we perfect in staat zijn om informatie te produceren en te begrijpen, zijn er ook enkele inherente cognitieve biases aan verbonden waardoor we onszelf steevast overschatten. Dat heeft een impact op hoe we data gebruiken.

Deze cursus geeft u inzicht in de (al te vaak) onbewuste psychologische heuristiek die we allemaal toepassen, opdat we niet de fouten zouden maken die we vandaag allemaal maken wanneer we data gebruiken.

Leerdoelen

In deze opleiding leert u:

  • Wat doen we exact wanneer we data gebruiken en hoe zijn die data gestructureerd?
  • In welke vooroordelen kunnen we vervallen wanneer we data gebruiken?
  • Tips and tricks om de bron van de bias te lokaliseren en het voorzorgsprincipe toepassen wanneer mogelijk.

Voor wie?

Deze Online Master Class is bedoeld voor deelnemers die betrokken zijn in het besluitvormingsproces en die data in hun mindset willen integreren.

Typische functies zijn: Marketing Manager, Brand Manager, Marketing & Communication Officer, Digital Strategist, Content Strategist, E-commerce Manager, CRM Manager enz.

Niveau

Beginner, er zijn geen voorwaarden voor deelname aan deze cursus. Enige interesse voor het gebruik van data in uw job is aangewezen.

Taal

De opleiding wordt gegeven het Frans of Engels, de presentatie is in het Engels.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Inschrijven
  • Data
  • Online Master Class
  • B2C
  • B2B
  • Marketing Technology
  • Research, Data & ROI
  • Omnichannel & Sales
  • Beginner

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Registreer

Voorwaarden en prijzen

  • UBA-lid | merk: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 
  • UBA-lid | expertisepartner: € 140 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.
  • Standaard: € 280 (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.

Deze training wordt online via Zoom gegeven. Schrijf u in om deel te nemen, u ontvangt verdere instructies per mail.