Home
Knowledge hub
-
Einde van alcoholreclame op TikTok en Snapchat
Met de opkomst van nieuwe marketingvormen en de invloed van sociale media op jongeren versterkt de Raad voor Reclame, samen met de alcoholsector, zijn engagement. De nieuwe conventie markeert enkele belangrijke mijlpalen: een verbod op alcoholreclame op TikTok en Snapchat, strengere beperkingen rond scholen, een nieuwe slogan en strengere regels voor influencers. Deze ambitieuze maatregelen gaan in op 1 januari 2025 en zijn gericht op de bescherming van jongeren en het reguleren van communicatie voor een verantwoord alcoholgebruik.
-
De cruciale rol van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame in België
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) is het zelfregulerende controleorgaan van de reclamesector in België. Opgericht in 1974, heeft de JEP als missie om te verzekeren dat de inhoud van reclameboodschappen in overeenstemming is met de wettelijke en zelfregulerende bepalingen. De JEP heeft twee belangrijke rollen: een preventieve rol, advies vòòr de verspreiding van reclame, en een sanctionerende rol, na de verspreiding van reclame.
-
Hoe agentschappen generatieve AI gebruiken
UBA speelt in op de noden van haar leden met 3 online sessies over artificiële intelligentie. Ishan Chatterjee, vice-president bij R3, beet de spits af met een presentatie die de focus legde op hoe agentschappen gebruik maken van generatieve AI (Gen AI). Hij besprak adoptietrends, kosten, juridische implicaties en de impact voor adverteerders. Ontdek de belangrijkste inzichten uit deze sessie.
-
De Digital Benchmark 2024 komt eraan
De countdown is begonnen. UBA lanceert binnenkort, samen met United Media Agencies (UMA), de jaarlijkse Digital Benchmark-enquête. Deze studie biedt een diepgaand inzicht in de netto digitale mediabestedingen in België. Net zoals voorgaande jaren zal UBA haar leden uitnodigen om bij te dragen aan deze enquête. Als beloning ontvangen alle deelnemers een exclusief rapport met belangrijke inzichten over de digitale mediamix binnen hun eigen sector.
-
Samenwerken voor succes
Sterke samenwerking tussen de adverteerder en zijn bureau vormt de basis van een succesvolle marketingcampagne. Om deze partnerschappen te verbeteren, introduceerde PitchPoint een evaluatiemethode die beide partijen helpt bij het optimaliseren van hun samenwerking. Na 1.431 interviews en analyses van 246 relaties biedt dit systeem waardevolle inzichten die we hieronder samenvatten, volgens de analyse van Chris van Roey, PitchPoint.
-
Hoe stel je een roadmap op voor je digitale marketingstrategie?
Aan het woord, Cedric Cauderlier van Mountainview. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding “Wat zijn de pijlers van een goede digitale marketingstrategie?”.
-
Hoe optimaliseer je je website of app voor de lancering?
Aan het woord, Vicky De Mesmaecker. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding “Hoe kan u via design thinking de klant centraal stellen?”.
-
CIM breidt OOH-studie uit naar retail en innoveert met de integratie van wifi-data
Het CIM heeft de scope van zijn out-of-home-studie sinds dit najaar verbreed naar de retailsector. Naast de reclameborden op straat, in treinstations en in de metro, meet het voortaan ook digitale schermen in winkelcentra en verkooppunten. Met dank aan wifi-sensoren die het aantal voorbijgangers meten. Joëlle Defossez (foto), projectmanager bij het CIM, geeft uitleg.
Ontdek onze nieuwe Training 24/7 opleidingen!
Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector
Agenda
-
- Exchange Community
Hoe sterke relaties met influencers cruciaal zijn voor de zichtbaarheid van en het vertrouwen in je merk
-
- Event
- XMas Lunch
UBA Xmas Lunch 2024
-
- Master Class
Revenue growth management
-
- Master Class
Google Analytics 4
-
- Master Class
Getting started with ChatGPT for marketing
-
- Master Class
Consumer insights of the silver generation
-
- Master Class
AI for the creation of visual content
-
- Master Class
Transmedia storytelling
-
- Master Class
Implementing AI in teams and organisations
-
- Master Class
Instore communication