Vertegenwoordiging
UBA is de enige representatieve vereniging die merken centraal zet en het standpunt van de merken vertegenwoordigt en verdedigt bij de relevante stakeholders.
UBA staat voor maatschappelijk verantwoorde en duurzame communicatie. We vertegenwoordigen actief de standpunten van onze leden-merkenbouwers en gaan een open gesprek aan met de overheid. UBA publiceert ook concrete guidelines, zoals de charters ‘Maatschappelijk Verantwoord Communiceren’ en ‘Unstereotype Communication’, waarin de consument en burger centraal staan.
De laatste Position Papers
-
UBA eist concrete maatregelen van Facebook
UBA had op 3 juli een constructief gesprek met Facebook om de bezorgdheden van haar leden adverteerders te uiten en om duidelijkheid te krijgen over hoe het Facebook medium aan adverteerders een veilige en maatschappelijk verantwoorde merkomgeving kan bieden.
-
UBA vraagt fiscale incentive voor investeringen in Belgische media
Het merendeel van de Belgische ondernemingen wordt zwaar getroffen door de COVID-19 crisis. Die ondernemingen doen er alles aan om de crisis door te komen, in de eerste plaats door sterk te snoeien in de kosten. Daarbij is het advertentiebudget dikwijls één van de eerst geviseerde posten.
-
Adverteerders vragen sociale media om hun verantwoordelijkheid op te nemen
UBA roept samen met WFA (World Federation of Advertisers) sociale media ter verantwoording om gevaarlijke en haatdragende inhoud te blokkeren op hun platformen. Dit gebeurt naar aanleiding van een oproep van de ‘Association of New Zealand Advertisers’ (ANZA) bij de opening van de WFA Global Marketer Conference in Lissabon.
-
De politieke standpunten van de UBA
UBA vertegenwoordigt haar leden op een actieve manier en gaat op basis van duidelijke standpunten een open gesprek aan met de overheid. We vragen de overheid aandacht voor een aantal basisprincipes.
-
UBA pleit voor sterk televisielandschap
De commissie Media van het Vlaams Parlement organiseerde op 14 februari 2019 een hoorzitting over "de leefbaarheid van televisie in Vlaanderen". Chris Van Roey, CEO UBA, verkondigde er het standpunt van de adverteerder en definieerde de volgens UBA 3 grote uitdagingen voor het Vlaams televisielandschap.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 7
- Volgende pagina