Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Vertegenwoordiging

UBA is de enige representatieve adverteerdersvereniging die het standpunt van merkencommuniceert naar de relevante stakeholders. Uw stem dus!

UBA staat voor maatschappelijk verantwoorde en duurzame communicatie. We vertegenwoordigen actief de standpunten van onze leden en gaan een open gesprek aan met de overheid. UBA publiceert ook concrete guidelines, zoals de charters ‘Maatschappelijk Verantwoord Communiceren’ en ‘Unstereotype Communication’, waarin de consument en burger centraal staan.

De laatste Position Papers

  1. uba-facebook-exigence.jpg

    UBA eist concrete maatregelen van Facebook

    • 06-07-20

    UBA had op 3 juli een constructief gesprek met Facebook om de bezorgdheden van haar leden adverteerders te uiten en om duidelijkheid te krijgen over hoe het Facebook medium aan adverteerders een veilige en maatschappelijk verantwoorde merkomgeving kan bieden.

    Lees meer over "UBA eist concrete maatregelen van Facebook"
  2. fisc-media-covid.jpg

    UBA vraagt fiscale incentive voor investeringen in Belgische media

    • 08-04-20

    Het merendeel van de Belgische ondernemingen wordt zwaar getroffen door de COVID-19 crisis. Die ondernemingen doen er alles aan om de crisis door te komen, in de eerste plaats door sterk te snoeien in de kosten. Daarbij is het advertentiebudget dikwijls één van de eerst geviseerde posten.

    Lees meer over "UBA vraagt fiscale incentive voor investeringen in Belgische media"
  3. Responsability-Social-Network.jpg

    Adverteerders vragen sociale media om hun verantwoordelijkheid op te nemen

    • 28-03-19

    UBA roept samen met WFA (World Federation of Advertisers) sociale media ter verantwoording om gevaarlijke en haatdragende inhoud te blokkeren op hun platformen. Dit gebeurt naar aanleiding van een oproep van de ‘Association of New Zealand Advertisers’ (ANZA) bij de opening van de WFA Global Marketer Conference in Lissabon.

    Lees meer over "Adverteerders vragen sociale media om hun verantwoordelijkheid op te nemen"
  4. standpunten-uba.jpg

    De politieke standpunten van de UBA

    • 25-02-19

    UBA vertegenwoordigt haar leden op een actieve manier en gaat op basis van duidelijke standpunten een open gesprek aan met de overheid. We vragen de overheid aandacht voor een aantal basisprincipes.

    Lees meer over "De politieke standpunten van de UBA"
  5. AudioVisual.jpg

    UBA pleit voor sterk televisielandschap

    • 18-02-19

    De commissie Media van het Vlaams Parlement organiseerde op 14 februari 2019 een hoorzitting over "de leefbaarheid van televisie in Vlaanderen". Chris Van Roey, CEO UBA, verkondigde er het standpunt van de adverteerder en definieerde de volgens UBA 3 grote uitdagingen voor het Vlaams televisielandschap.

    Lees meer over "UBA pleit voor sterk televisielandschap"