Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Vertegenwoordiging

UBA is de enige representatieve vereniging die merken centraal zet en het standpunt van de merken vertegenwoordigt en verdedigt bij de relevante stakeholders.

UBA staat voor maatschappelijk verantwoorde en duurzame communicatie. We vertegenwoordigen actief de standpunten van onze leden-merkenbouwers en gaan een open gesprek aan met de overheid. UBA publiceert ook concrete guidelines, zoals de charters ‘Maatschappelijk Verantwoord Communiceren’ en ‘Unstereotype Communication’, waarin de consument en burger centraal staan.

De laatste Position Papers

  1. RTL OK.jpg

    De positie van UBA op de overname van RTL Belgium door DPG Media en Rossel

    • 29-06-21

    UBA kijkt positief naar het potentieel van een sterk lokaal kwalitatief digitaal aanbod, maar blijft voorzichtig in een consoliderende markt.

    Lees meer over "De positie van UBA op de overname van RTL Belgium door DPG Media en Rossel"
  2. iStock-1282195447.jpg

    UBA formuleert aandachtspunten rond lokale verificatietool voor campagnes

    • 24-05-21

    Advertentieverificatie is een proces waarmee adverteerders kunnen controleren of hun advertenties in de juiste context, de juiste sectie van een website en aan de juiste doelgroep worden weergegeven. Deze aanpak is belangrijk: het kan de manier waarop marketeers digitale media aankopen en hoe impressies worden gemeten in de markt verbeteren. Daarom moet het gebaseerd zijn op een relevante ad verification-technologie.

    Lees meer over "UBA formuleert aandachtspunten rond lokale verificatietool voor campagnes"
  3. uba-facebook-exigence.jpg

    UBA eist concrete maatregelen van Facebook

    • 06-07-20

    UBA had op 3 juli een constructief gesprek met Facebook om de bezorgdheden van haar leden adverteerders te uiten en om duidelijkheid te krijgen over hoe het Facebook medium aan adverteerders een veilige en maatschappelijk verantwoorde merkomgeving kan bieden.

    Lees meer over "UBA eist concrete maatregelen van Facebook"
  4. fisc-media-covid.jpg

    UBA vraagt fiscale incentive voor investeringen in Belgische media

    • 08-04-20

    Het merendeel van de Belgische ondernemingen wordt zwaar getroffen door de COVID-19 crisis. Die ondernemingen doen er alles aan om de crisis door te komen, in de eerste plaats door sterk te snoeien in de kosten. Daarbij is het advertentiebudget dikwijls één van de eerst geviseerde posten.

    Lees meer over "UBA vraagt fiscale incentive voor investeringen in Belgische media"
  5. Responsability-Social-Network.jpg

    Adverteerders vragen sociale media om hun verantwoordelijkheid op te nemen

    • 28-03-19

    UBA roept samen met WFA (World Federation of Advertisers) sociale media ter verantwoording om gevaarlijke en haatdragende inhoud te blokkeren op hun platformen. Dit gebeurt naar aanleiding van een oproep van de ‘Association of New Zealand Advertisers’ (ANZA) bij de opening van de WFA Global Marketer Conference in Lissabon.

    Lees meer over "Adverteerders vragen sociale media om hun verantwoordelijkheid op te nemen"