UBA Trends Day 2019

Event,
UBA Trends Day 2019

Sprekers

  1. Dalilla Hermans (BE)

    Dalilla Hermans (BE)

    Author

    De goedlachse Dalilla Hermans is een household name in Vlaanderen sinds haar succesvolle passage bij De Slimste Mens Ter Wereld. Geboren in Rwanda, getogen in de Kempen. Dalilla schreef een autobiografisch boek en een kinderboek en is freelance journaliste voor o.a. Charlie Magazine en De Standaard. Haar afkomst en haar ervaringen met racisme geven haar een missie: de polarisatie overstijgen en de dialoog tussen mensen aanmoedigen, ongeacht hun origine. 

  2. Ianka Fleerackers

    Ianka Fleerackers

    Host

    Chief Storyteller and Master of Moderation & Interaction

    Ianka modereert, faciliteert en presenteert evenementen, congressen en conventies in verschillende talen, met behulp van verschillende werkmethoden. Ze traint en coacht openbare sprekers bij het brengen van hun boodschap, visie of verhaal aan het publiek. Ianka is gepassioneerd door digitale innovatie, (digitaal) ondernemerschap en onze steeds veranderende samenleving.

  3. Jenni Romaniuk (AUS)

    Jenni Romaniuk (AUS)

    Research Professor, Associate Director @ Australian Ehrenberg-Bass institute, Author & Co-Author 'How Brands Grow'

    Wie aan Jenni Romaniuk denkt, denkt aan Distinctive Asset Grid. (Als dat voor u nog niet het geval is: daarin komt gegarandeerd verandering na de UBA Trends Day 2019.) Jenni is onderzoeksprofessor aan het Australische Ehrenberg-Bass Institute, ’s werelds grootste marketing research instelling, en co-auteur van How Brands Grow (samen met Byron Sharp).

    Jenni’s missie: mythes en pseudo-wetenschappelijke inzichten rond marketing naar het rijk der fabelen verbannen. Enter de Distinctive Asset Grid, ontwikkeld door Jenni en wereldwijd gebruikt als instrument om de kracht en het strategisch potentieel van merken te meten. Leve de op bewijzen gebaseerde marketingmethoden!

  4. Jitske Kramer (NL)

    Jitske Kramer (NL)

    Corporate Anthropologist, Founder HumanDimensions, Author

    Jitske Kramer reist de wereld over om te leren. Van traditionele healers, leiders, verrassende innovators en willekeurige voorbijgangers. Kijkend naar de wereld en organisaties door het oog van een antropoloog. Zij was degene die Deep Democracy in 2012 naar Nederland bracht, een vernieuwende methode voor inclusieve besluitvorming. Hoe kunt u sterke tribes bouwen en onderlinge relaties verstevigen? Via ijzersterke lezingen en boeken brengt ze haar kennis naar de wereld van organiseren, samenwerken en leiderschap. Om de slagkracht en resultaten van individuen en groepen te verbeteren (en de wereld gewoon een beetje mooier te maken). Ze leidt mensen op, zodat we nooit meer hoeven te vergaderen. Ze neemt u mee in verhalen die ruimte creëren voor nieuwe manieren van kijken en handelen. Gaandeweg wordt wat vertrouwd is vreemd. En wat vreemd is vertrouwd.

  5. Jozefien Daelemans (BE)

    Jozefien Daelemans (BE)

    Chief Editor, Charlie Magazine

    Digitaal is de taal van Jozefien Daelemans. Tien jaar lang maakte ze als art-director vrouwenbladen mooi en aantrekkelijk. Tot ze in 2014 besliste om zelf een magazine op te richten. Nu leidt ze de redactie van het online Charlie Magazine. Ze meent dat hoe we vrouwen (en mannen) in beeld brengen ontzettend veel impact heeft op hoe we naar onszelf kijken. Het is haar missie als bladenmaker, ondernemer en feministe om met realistische rolmodellen en eerlijke beeldvorming ons zelfbeeld ten goede te veranderen. 

  6. Martin Lindstrom (DK)

    Martin Lindstrom (DK)

    Branding Expert, Author, Founder, Lindstrom Company

    Hij kruipt in uw brein*. Hij woont in uw huis**. Hij laat geen kans onbenut om uw diepste verlangens boven te spitten. Klinkt freaky? Hij is dan ook freaking fantastisch in wat hij doet: vertalen van wat u wérkelijk wil in baanbrekende producten, merken en winkelervaringen. Hij is Martin Lindstrom, als merkenbouwer de absolute wereldtop en adviseur van kleppers als Coca-Cola, Nestlé, Red Bull, Walt Disney, Burger King… (de lijst is lang). Martin schreef tal van bestsellers en maakt deel uit van de 100 meest invloedrijke personen volgens Time Magazine. Als iemand weet of merken op hun sterfbed liggen, is het Martin wel.

    *Hij pioniert met de nieuwste inzichten uit neurowetenschap en consumentenpsychologie

    **Hij observeerde het gedrag van meer dan 2.200 gezinnen in 77 landen

  7. Meabh Quoirin (UK)

    Meabh Quoirin (UK)

    Co-owner & CEO, Foresight Factory

    Meabh Quoirin is een pionier. Als CEO en mede-eigenaar van Foresight Factory is ze een experte in het uittekenen van nieuwe paden naar de toekomst. Op basis van consumentenanalyse voorspelt de flamboyante Ierse fundamentele trends en deelt haar verrassende inzichten als LinkedIn Influencer met het brede publiek. Al meer dan twee decennia helpt ze klanten wereldwijd om die trends te integreren in hun beleidsbeslissingen. Een rondje namen noemen? Meabh stippelt mee de strategie uit bij onder meer Coca Cola, Bacardi, SABMiller, Adidas, Chivas en Nissan.

  8. Nils Müller (DE)

    Nils Müller (DE)

    Founder & CEO TRENDONE

    De omgekeerde tijdreiziger, zo zou u de Duitser Nils Müller kunnen omschrijven. Het zou niet misstaan op zijn businesskaartje als poëtische toets onder het zakelijke ‘CEO van trendonderzoekbureau TrendONE’. Nils werkt als oprichter van LaFutura zó intens samen met futuristen en visionaire denkers, dat hij meer in 2029 dan in het heden leeft.  Hij ziet glashelder hoe nu nauwelijks waarneembare microtrends en innovaties uitgroeien tot de nieuwe orde van de dag.

  9. Peter Hinssen (BE)

    Peter Hinssen (BE)

    Co-founder & Partner nexxworks

    Wonen doet hij in een achttiende-eeuwse hoeve in de bucolische Zwalmstreek. Hoe moet je een man die je nauwelijks nog moet voorstellen introduceren? Met dit kleine weetje, bijvoorbeeld. Peter Hinssen wordt een serie-ondernemer genoemd (en dat klopt, als oprichter van vijf succesvolle bedrijven) en staat wijd en zijd bekend als een man met mind-boggling inzichten over de disruptieve impact van digitale technologie op ons allemaal (en die reputatie is terecht). Met zijn huidige bedrijf nexxworks helpt hij organisaties innoveren en stoomt ze klaar om te scoren The Day After Tomorrow – meteen de titel van zijn meest recente boek.

  10. Soe Nzuki (BE)

    Soe Nzuki (BE)

    Stand-up Comedian

    Zeg niet Suzanna, zeg Soe. Klinkt cool en dat is ze ook. Übercool. Slapen doet ze niet veel, daar is ook weinig tijd voor als je bezig bent én met comedy, én met deejayen, én met break, én met Charlie Magazine. Podiumbeest Soe Nsuki was finalist in de Culture Comedy Award, de Radio 2 Humorklas en werd geselecteerd voor het Get Up Stand Up project. Ze liep warm in het voorprogramma van Thomas Smith en Philippe Geubels om in 2018 haar eerste avondvullende programma te brengen.

  11. Tom Fishburne (US)

    Tom Fishburne (US)

    Founder Marketoonist & Author

    Tom Fishburne doet wat de meesten onder ons – al dan niet in het geniep – soms ook graag doen, maar dan beter: de realiteit een neus zetten. Op de banken van Harvard Business School – niet meteen het mekka van humor – herontdekt Tom een oude liefde: cartoons. Na zijn studies gaat marketeer Tom aan de slag bij ernstige bedrijven als General Mills en Nestlé. Zijn cartooneske kijk blijft en richt zich op het bedrijfsleven, de reclame en de marketing. Zo gênant echt, dat u er soms ongemakkelijk van wordt. Met “Marketoonist” gaat Tom een stap verder en zet zijn talent in voor opvallende content campagnes.

Inschrijven
  • Events

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Ja, ik wil inloggen

Voorwaarden en prijzen

Early Bird Ticket prijs (tot en met 31/01/2019)

  • 435 euro (excl. BTW) 
  • UBA-leden: 195 euro (excl. BTW)
    Voor UBA-leden is de deelname reeds gedeeltelijk inbegrepen in het lidgeld

Standaard Ticket prijs

  • 555 euro (excl. BTW) 
  • UBA-leden: 295 euro (excl. BTW)

Indien u vragen heeft omtrent uw inschrijving, contacteer Stephanie Farrow via mail event@ubabelgium.be

Sponsors