Home

Lees meer
Lees meer
Lees meer

News & Insights

  1. DIGITAL.jpg

    Digital vertegenwoordigt meer dan 15% van de verspreiding van de dagbladen

    • 20-05-19

    De recente CIM Press Brand Reports die zich buigen over de (betalende en gratis) verspreiding van de kranten in 2018, wijzen op een heel duidelijk toename van het aandeel dat afkomstig is uit digital: van +30% tot +62% voor respectievelijk de Nederlandstalige en Franstalige titels.

    Lees meer over "Digital vertegenwoordigt meer dan 15% van de verspreiding van de dagbladen"
  2. footprint.jpg

    De Brand Footprint geeft de opgang van lokale merken aan

    • 17-05-19

    Volgens het recentste laatste rapport Brand Footprint 2018 van Kantar blijft de opkomst van lokale merken op globaal vlak gevolgen hebben voor het marktaandeel van internationale spelers: ze vertegenwoordigen nu bijna 65% van alle aankopen in vergelijking met 35% voor internationale merken (+0,3 contactpunten). De sterkste groei van lokale merken is in de categorie Hygiëne en Cosmetica (+0,7).

    Lees meer over "De Brand Footprint geeft de opgang van lokale merken aan"
  3. image001.jpg

    Parent friendly marketing voor de 'slash' generatie

    • 14-05-19

    Over millennials is al veel inkt gevloeid de laatste jaren. Ondertussen is hun entree op de arbeidsmarkt een feit en hebben ze kinderen op de wereld gezet. Deze New Generation Parents moeten nu dus ook jongleren met alle componenten van het leven. Hoe staat deze doelgroep tegenover merken? Ingrid Renders en Anne Cornut, allebei dertigers met kroost en de gedreven oprichters van Maison Slash, goten hun antwoord op deze vraag in een boek rond ‘Parent friendly marketing’.

    Lees meer over "Parent friendly marketing voor de 'slash' generatie"
  4. Zirger-Gamned.png

    Programmatic: de basisprincipes in vijf punten

    • 13-05-19

    Jean-François Zirger, directeur van het agentschap Gamned, geeft ons de basisprincipes van programmatic mee en zijn visie op programmatic.

    Lees meer over "Programmatic: de basisprincipes in vijf punten"
  5. Decoding-Blockchain-Episode-2.jpg

    Decodering Marketing Technology: Automation

    • 13-05-19

    "Het is een traject van innovatie. Sponsoring op zich zal niet voldoende zijn. Om uw organisatie door het veranderingstraject te loodsen, zal een flinke dosis leadership nodig zijn. Niet het technische aspect, maar een verandering in cultuur en interne processen zal de grootste uitdaging vormen." Een interview met Vincent Dumon, Project Manager, Colruyt Group Services.

    Lees meer over "Decodering Marketing Technology: Automation"
  6. Kwantum-Computing.jpg

    Wat is Kwantumcomputer?

    • 13-05-19

    Een kwantumcomputer kan grote hoeveelheden gegevens verwerken en uiterst snel berekeningen uitvoeren.

    Lees meer over "Wat is Kwantumcomputer?"
  7. Resized_Human-resources-519689648_5616x3744.jpg

    Een vacature in uw bedrijf? UBA Job Line laat u toe om gratis vacatures te posten op de UBA Website

    • 13-05-19

    Op zoek naar getalenteerde marketing- of communicatiemedewerkers voor uw bedrijf? Plaats dan uw openstaande jobs op onze Job Line, en wie weet vindt u de perfecte kandidaat.

    Lees meer over "Een vacature in uw bedrijf? UBA Job Line laat u toe om gratis vacatures te posten op de UBA Website"
  8. 1_Cyriel-Kortleven_hand-V2.jpg

    Wil je andermans gedrag veranderen? Gebruik BaNano-acties! Cyriel Kortleven

    • 10-05-19

    Als adverteerder willen we soms ook het gedrag van mensen beïnvloeden. Maar hoe begin je daaraan? Je eigen gewoonten en routines aanpassen is al moeilijk genoeg, laat staan dat je anderen wilt aansporen om hun gedrag te veranderen.

    Lees meer over "Wil je andermans gedrag veranderen? Gebruik BaNano-acties! Cyriel Kortleven"

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden