Home

Upcoming event
News
Opleiding

News & Insights

  1. iStock-639266532.jpg

    Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten

    • 10-08-17

    Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we de gevaren van de chatrevolutie inschatten?

    Lees meer over "Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten"
  2. iStock-621936988.jpg

    Unilever schroeft in eerste semester de agentschapsinvesteringen terug met 17%

    • 10-08-17

    Net zoals concurrent P&G heeft Unilever een rationalisatie doorgevoerd met betrekking tot de reclame-investeringen die meer bepaald een inperking van het aantal agentschappen en de productiekosten tot gevolg heeft. 

    Lees meer over "Unilever schroeft in eerste semester de agentschapsinvesteringen terug met 17%"
  3. iStock-157473567.jpg

    Hoe is het gesteld met de marketingvaardigheden in uw bedrijf?

    • 31-07-17

    62% van de bedrijven beschouwt marketing als de drijvende kracht achter groei (vs. 71% in 2014). 59% claimt een “marketingteam van wereldklasse” te hebben. Dit is een duidelijke toename vergeleken met de 46% in 2014. En de strategie komt voornamelijk van globale teams, maar lokaal begint een belangrijkere rol te spelen (ten koste van regionaal). P&G, Unilever en Google worden genoemd als “best-in-class” op het gebied van “marketing capability” programma’s. De World Federation of Advertisers (WFA) ondervroeg haar leden over de opleidingsprogramma's voor marketeers. 

    Lees meer over "Hoe is het gesteld met de marketingvaardigheden in uw bedrijf?"
  4. Hands-Clapping-in-Crown-Outdoors-108272677_2440x2953.jpeg

    Events en sponsoring activiteiten efficiƫnt integreren in uw content strategie, hoe pakt u dat aan?

    • 28-07-17

    Events en sponsoring activiteiten zijn een opportuniteit voor adverteerders om inhoud te creëren die uw merk naar uw doelgroep kan versterken. Hoe kan men relevante inhoud produceren die de merkstrategie verbetert? Via welke kanalen wordt deze inhoud best gecommuniceerd? Het is nuttig om deze vragen eerst te stellen vooraleer men zich halsoverkop in een merkenavontuur stort.

    Lees meer over "Events en sponsoring activiteiten efficiƫnt integreren in uw content strategie, hoe pakt u dat aan?"

Agenda

Over UBA

Leden