Home

News & Resources

  1. transmedia storytelling.png

    Digital Bootcamp: een opleiding om digitale marketing beter te beheersen

    • 01-07-22

    De Digital Bootcamp is terug met twee nieuwe cycli die lopen van september tot december.

    Lees meer over "Digital Bootcamp: een opleiding om digitale marketing beter te beheersen"
  2. Diversity.jpg

    Marktonderzoek met aandacht voor D&I leidt tot effectievere reclame

    • 28-06-22

    Merken wordt vaak verweten dat ze de realiteit van de samenleving niet voldoende zouden weerspiegelen. Inderdaad, het tonen van slanke, blanke mensen was lang de norm in reclamecampagnes. Intussen is er al heel wat aan het evolueren, maar niet alle merken staan voldoende stil bij het effect van hun communicatie op de individuele consument. In dit artikel bekijken we het thema vanuit de hoek van het marktonderzoek en geven we enkele “best practices” over hoe ook marktonderzoek kan bijdragen tot de effectiviteit van reclame.

    Lees meer over "Marktonderzoek met aandacht voor D&I leidt tot effectievere reclame"
  3. Gen Z mental health.jpg

    Gen Z en mentaal welzijn

    • 28-06-22

    U hebt vast al gehoord van post-millennials, de i-generatie, Zoomers of Gen(eratie) Z ... Welke naam u er ook op plakt: deze generatie is te groot om ze over het hoofd te zien. Vandaag is Gen Z de grootste generatiegroep ter wereld. Ze is goed voor een derde van de wereldbevolking en beschikt over het snelst groeiende besteedbaar inkomen, dat naar verwachting 33 biljoen dollar zal bedragen over tien jaar.

    Lees meer over "Gen Z en mentaal welzijn"
  4. Screenshot 2022-06-07 at 13.18.00.png

    Wat is purpose washing?

    • 27-06-22

    We spreken van 'purpose washing' -naar analogie met 'greenwashing'- wanneer een organisatie enerzijds claimt te werken vanuit een purpose-gedreven denk- en werkwijze, en anderzijds dit niet daadwerkelijk doorheen heel de bedrijfsvoering uitdraagt.

    Lees meer over "Wat is purpose washing?"
  5. AttentionInMedia.jpg

    Meer dan 80% van reclame heeft geen impact op onze aandacht

    • 27-06-22

    Vijfentachtig procent van de advertenties haalt niet de 'aandachtsdrempel' die nodig is om een blijvende impact te hebben vanuit het oogpunt van merkopbouw, zo meldt WARC, dat de onderzoeksresultaten van Amplified Intelligence oppikte op het Festival of Creativity 2022 in Cannes.

    Lees meer over "Meer dan 80% van reclame heeft geen impact op onze aandacht"
  6. Wedstrijd Pairi Daiza.png

    UBA wedstrijd: Win een familieticket voor Pairi Daiza

    • 24-06-22

    Dankzij ons partnership met Pairi Daiza kunnen we 5 familietickets aanbieden, exclusief voor UBA-leden. Grijp uw kans en geniet van een dag in één van de mooiste tuinen van Europa.

    Lees meer over "UBA wedstrijd: Win een familieticket voor Pairi Daiza"
  7. Screenshot 2022-06-17 at 10.47.52.png

    3de editie van de Belgian Marketing Awards kondigt zich aan als een succes

    • 24-06-22

    Awards maken ook jury bekend.
    Brussel, 15 juni 2022. Met 183 bedrijven en marketeers die genomineerd werden voor de Belgian Marketing Awards tekent de derde editie een eerste record op. Tegelijkertijd is ook de voltallige jury bekend. Let the games begin…

    Lees meer over "3de editie van de Belgian Marketing Awards kondigt zich aan als een succes"
  8. Content-marketing-study.jpg

    7 lessen die Belgische contentmarketeers kunnen leren van het Statista-onderzoek

    • 24-06-22

    Het Statista-onderzoek geeft ons een goed beeld van hoe contentmarketing evolueert. Althans op wereldschaal. 7 lessen voor Belgische contentmarketeers (bij uitstek in B2B).

    Lees meer over "7 lessen die Belgische contentmarketeers kunnen leren van het Statista-onderzoek"

Training 24/7

Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector

Schrijf u in voor de e-news

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden