Home

News & Resources

  1. Alcohol

    De alcoholsector lanceert een nieuwe educatieve boodschap

    • 27-02-24

    Het Communicatie Centrum lanceert, in samenwerking met UBA, de federaties van de Belgische Brouwers en Vinum Et Spiritus, Comeos, Horeca Vlaanderen, Horeca Wallonië en Horeca Brussel, een nieuwe educatieve boodschap die binnenkort moet verschijnen in commerciële communicatie voor alcoholhoudende dranken. Ontdek hoe UBA bijdraagt tot een versterking van zelfregulering voor verantwoorde alcoholconsumptie.

    Lees meer over "De alcoholsector lanceert een nieuwe educatieve boodschap"
  2. quick effie

    Effie Case - Quick: Het onbreekbare Belgische merk. Tegen alle verwachtingen in.

    • 27-02-24

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 5 oktober 2023 lichtten de 28 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA biedt aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aan. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Het onbreekbare Belgische merk. Tegen alle verwachtingen in.” van Quick.

    Lees meer over "Effie Case - Quick: Het onbreekbare Belgische merk. Tegen alle verwachtingen in."
  3. Erin Meyer

    Het geheim van Netflix en innovatie

    • 26-02-24

    Op 25 april 2024 staat Erin Meyer, INSEAD-professor, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Leadership! Hoe kan je aan de hand van je bedrijfscultuur innovatie stimuleren? Hieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Erin live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.

    Lees meer over "Het geheim van Netflix en innovatie"
  4. trends-technology-UBA.jpg

    Wat zijn de technologische trends in 2024?

    • 26-02-24

    Eind 2023 was het overduidelijk dat artificiële intelligentie (AI) en digitale innovatie niet 'gewoon' waren gegroeid: ze hadden een heuse revolutie ontketend in de manier waarop we omgaan met technologie en zakendoen. De invloed van AI is zo alomtegenwoordig dat het eenvoudigweg niet mogelijk was om één technologische trend afzonderlijk te bespreken. Ontdek in exclusiviteit de belangrijkste bevindingen uit het trendrapport 'The technology trends that will shape 2024' van Emakina, an EPAM company.

    Lees meer over "Wat zijn de technologische trends in 2024?"
  5. Vraag van de week - beeld.jpg

    Wat is het belang van categorierollen binnen category management?

    • 22-02-24

    Aan het woord, Luc Desmedt van LD&Co. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe bouw ik een merk in de winkel?"

    Category managmeent 3 Playbutton

    Lees meer over "Wat is het belang van categorierollen binnen category management?"
  6. Ken Hughes - UBA Trends Day

    Taylormaking: een nieuw tijdperk voor moderne marketing

    • 19-02-24

    Op 25 april 2024 staat Ken Hughes opnieuw op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Hij veroverde vorig jaar onze harten en werd verkozen tot topspreker van de UBA Trends Day 2023. Het topic van zijn keynote van dit jaar? Trends in Branding! Hoe win je als merk de race naar relevantie en leg je een connectie met je consument? Hieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om hem live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.

    Lees meer over "Taylormaking: een nieuw tijdperk voor moderne marketing"
  7. Survey

    Hoe staan Vlaamse consumenten tegenover reclame?

    • 18-02-24

    Kantar publiceerde onlangs de resultaten van hun onderzoek "Media Reactions 2023" over de perceptie van de media als reclamedragers. De studie is gebaseerd op interviews met marketingprofessionals enerzijds en anderzijds op de resultaten van een online enquête bij 500 Nederlandstalige, Belgische consumenten. Benieuwd? Ontdek de belangrijkste resultaten alsook het volledige rapport. 

    Lees meer over "Hoe staan Vlaamse consumenten tegenover reclame?"
  8. Vraag van de week - beeld.jpg

    Kan reclame in de geschreven pers emoties opwekken?

    • 16-02-24

    Aan het woord, Bruno Liesse van Space. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Welke rol speelt geschreven pers in een strategisch communicatieplan?"

    Print 4 pplaybutton

    Lees meer over "Kan reclame in de geschreven pers emoties opwekken?"

Training 24/7

Volgende
Vorige

Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector

Schrijf u in voor de e-news

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden