Home

Upcoming event
News
Opleiding

News & Insights

  1. iStock-531920138.jpg

    Verplicht gebruik van de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst

    • 17-08-17

    Sinds 31 mei 2014 verleent het Belgische Wetboek van Economisch Recht elke abonnee van telefoniediensten, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen, de mogelijkheid om zich te verzetten tegen het gebruik van zijn of haar telefoonnummer(s) voor direct marketing. Daartoe volstaat het dat hij of zij zich inschrijft op de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst.

    Wat betekent dat voor u als bedrijf?

    Bedrijven die aan telemarketing doen, mogen de nummers in de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst niet opbellen. De lijst telt al meer dan een miljoen telefoonnummers en wordt nog elke dag langer.

    Doet u wel eens aan telemarketing? De kans is groot dat uw bestand met klanten en prospecten ook mensen bevat die zich op die lijst hebben ingeschreven. Neem niet het risico dat u hen opbelt. Recent kreeg een twintigtal bedrijven, waaronder ook kmo’s en zelfstandigen, forse boetes opgelegd omdat ze de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst niet in acht namen. De huidige wetgeving bestraft een inbreuk met boetes tot 80.000 euro.

    Lees meer over "Verplicht gebruik van de ‘Bel-me-niet-meer’ lijst"
  2. Screen Shot 2017-08-17 at 14.15.29.png

    Wereldwijd betalen merken miljarden voor online advertenties en video’s die geen consument ooit te zien krijgt

    • 16-08-17

    Online criminelen vangen geld voor impressies op sites die geen mens bezoekt. Ze laten bots en fraud farms waardeloze clicks en fictieve sitebezoeken genereren. De Association of National Advertisers (ANA) schat dat de fraude in de VS 7,2 miljard dollar bedroeg in 2016. En in België? Sparkle* trok naar het UBA-hoofdkwartier in Grimbergen voor tekst, uitleg en cijfermateriaal.

    Lees meer over "Wereldwijd betalen merken miljarden voor online advertenties en video’s die geen consument ooit te zien krijgt"
  3. iStock-639266532.jpg

    Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten

    • 10-08-17

    Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we de gevaren van de chatrevolutie inschatten?

    Lees meer over "Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten"
  4. iStock-621936988.jpg

    Unilever schroeft in eerste semester de agentschapsinvesteringen terug met 17%

    • 10-08-17

    Net zoals concurrent P&G heeft Unilever een rationalisatie doorgevoerd met betrekking tot de reclame-investeringen die meer bepaald een inperking van het aantal agentschappen en de productiekosten tot gevolg heeft. 

    Lees meer over "Unilever schroeft in eerste semester de agentschapsinvesteringen terug met 17%"

Agenda

Over UBA

Leden