Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. Growth-Hacking-V2.jpg

    Growth hacking: een mindset die matcht met de context van vandaag

    • 07-05-21

    De huidige context is er een van constante verandering. Om bij te blijven met de veranderingsgolven moet u als bedrijf gisteren al bezig zijn met wat er morgen op u afkomt. Hoe blijft u zich in zo'n context aanpassen op een manier die agile is? De gewoontes van consumenten veranderen, er ontstaan nieuwe technologieën en bedrijven breken zonder de minste aarzeling de markt open. Uitdagingen bij de vleet dus. En Covid heeft die trend alleen maar versneld. In dergelijke omstandigheden is uzelf heruitvinden veel meer dan een uitdaging: het is een must voor elk bedrijf. Growth hacking op basis van experimenten is een motor voor disruptie die gericht is op groei. Het is de mindset die u nodig hebt om verandering niet langer te zien als een kracht die de ontwikkeling van uw bedrijf tegenwerkt, maar als een bondgenoot.

    Lees meer over "Growth hacking: een mindset die matcht met de context van vandaag"
  2. transmedia storytelling.png

    Wat is transmedia storytelling?

    • 07-05-21

    Transmedia storytelling is een manier om verhalen te vertellen waarbij de ontvanger onderdeel is van het verhaal. Transmedia storytelling doet denken aan crossmedia storytelling maar is totaal verschillend. Crossmediale marketing maakt gebruik van meerdere kanalen maar van slechts één enkel verhaal. Bij transmediale storytelling zijn ook de verhalen op ieder medium anders.

    Lees meer over "Wat is transmedia storytelling?"
  3. Shoppingtrends

    Winkelgedrag en Fast Moving Consumer Good Trends

    • 06-05-21

    NielsenIQ, retailpanel en GfK, consumentenpanel presenteerden de tendenzen van het afgelopen jaar en blikten vooruit op hetgeen we dit jaar kunnen verwachten. Tijdens de Expert Community Research Panels van 28/4 brachten zij een rijkelijk overzicht hoe verschillende zaken de consumenten en shoppers beïnvloeden en dat is meer dan enkel COVID-19.

    Lees meer over "Winkelgedrag en Fast Moving Consumer Good Trends"
  4. Collab.jpg

    Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB

    • 05-05-21

    Een goed partnership tussen adverteerder en bureau leidt tot grootse campagnes en tot excellente business resultaten. Maar hoe is uw relatie met uw bureau? Chris Van Roey lichtte tijdens de UBA Discover it van 5 mei 2021 de nieuwe COLLAB-tool toe. Bekijk de opname hier.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB"
  5. MarkRitsonSummary.jpg

    Hoe reclame en realiteit van elkaar vervreemden

    • 05-05-21

    Na een originele introductie waarbij Tom Hollander en Orlando Blooms realiteiten worden vergeleken met de reclame-industrie van vandaag op basis van een artikel in The Sunday Times (A Life in the Day), spreekt Mark Ritson tijdens de Global Marketer Week van de WFA over een reclame-industrie die de laatste jaren achteruit gaat.

    Lees meer over "Hoe reclame en realiteit van elkaar vervreemden"
  6. Sarah-emakina.jpg

    Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?

    • 03-05-21

    We zijn het erover eens: hoe je merk klinkt, moet in lijn liggen met je merkidentiteit. De toon waarop jouw merk communiceert is immers een verlengstuk van die identiteit, dus dat is logisch. Waarom zou je dat verlengstuk dan aan het toeval overlaten? Met heldere tone-of-voice (TOV) richtlijnen hou je de touwtjes zelf stevig in handen.

    Lees meer over "Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?"
  7. Tokyo olympic games-1205478149.png

    Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten

    • 03-05-21

    Na één jaar uitstel zullen de Olympische Spelen deze zomer doorgaan in Tokyo van 23 juli tot en met 8 augustus, maar zonder buitenlandse toeschouwers. De beleving ervan zal noch voor de atleten, noch voor ons hetzelfde zijn als voordien. De regels die door adverteerders en creatieve agentschappen moeten worden gerespecteerd in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes blijven echter ongewijzigd. Tijd dus voor een korte opfrissing.

    Lees meer over "Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten"
  8. Agile&Digital.jpg

    Herbekijk de UBA Discover it: The sense & non-sense of Agile & Digital

    • 03-05-21

    Welk bedrijf claimt er vandaag niet dat ze “klantgericht” zijn, maar is dat dan ook echt? En hoeveel organisaties slagen erin om volledig end-to-end te werken? En welke marketeer ziet nog het bos door de bomen met alle hippe buzzwords die dagelijks uitgevonden worden in de digitale wereld? Ilse Vandevyvere beantwoordde al deze vragen en meer tijdens de eerste UBA Discover it. Herbekijk de opname hier.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Discover it: The sense & non-sense of Agile & Digital"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden