Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. Resized_News-on-digital-tablet.-Contents-are-all-made-up-516720620_4966x3566.jpg

    UBA ondersteunt de nieuwe code van de Raad voor de Reclame over native advertising

    • 14-01-19

    Op 4 februari 2019 treedt een nieuwe code over native advertising in werking. De code kwam tot stand dankzij de samenwerking tussen UBA en de andere leden van de Raad voor Reclame. Samen vormden zij een werkgroep waar adverteerders, agentschappen en media deel van uitmaakten.

    In dat document zijn de basisregels vastgelegd voor de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) wanneer ze moet oordelen over een klacht met betrekking tot dit communicatiemiddel.

    Lees meer over "UBA ondersteunt de nieuwe code van de Raad voor de Reclame over native advertising"
  2. voorspellingen.jpg

    Dentsu Aegis mikt op +3,8% in 2019

    • 14-01-19

    De recentste voorspellingen inzake reclamebestedingen van Dentsu Aegis Network, gebaseerd op de gegevens uit 59 markten, schatten de wereldwijde groei in 2019 op 3,8%, tegenover 4,1% in 2018

    Lees meer over "Dentsu Aegis mikt op +3,8% in 2019"
  3. MurielVandermeulen

    "Het grootste verschil tussen B2B en B2C Content Marketing is de context"

    • 14-01-19

    We stelden drie vragen aan Muriel Vandermeulen, Associate Director WearetheWords en spreker aan de UBA Academy, over het verschil tussen B2B en B2C Content Marketing.

    Lees meer over ""Het grootste verschil tussen B2B en B2C Content Marketing is de context""
  4. E.Jansen.jpg

    Opinie ACC: Herwin het vertrouwen van de consument

    • 14-01-19

    UBA identificeerde een reeks van uitdagingen voor merken en adverteerders in 2019. Het herwinnen van het vertrouwen van de consument is één van de belangrijke aandachtspunten. En daarin speelt de communicatiebureaus als strategische partners van merken een prominente rol. Erwin Jansen, voorzitter ACC Belgium, kadert de problematiek

    Lees meer over "Opinie ACC: Herwin het vertrouwen van de consument"
  5. future.jpg

    Trends in technologie in 2019

    • 14-01-19

    Wat zijn de techtrends in 2019 die relevant zijn voor merken en marketeers? UBA kijkt in zijn glazen bol en maakt 5 voorspellingen.

    Lees meer over "Trends in technologie in 2019"
  6. streaming.jpg

    Audio streaming breekt door en radio blijft het goed doen

    • 14-01-19

    Volgens de laatste versie van de Establishment Survey (ES) van het CIM, is het percentage van Belgen in de categorie 18-54 dat een abonnement heeft op een betalende streamingdienst zoals Spotify, met zomaar even 48% gestegen in vergelijking tot de vorige editie. 

    Lees meer over "Audio streaming breekt door en radio blijft het goed doen"
  7. uitgesteld kijken.jpg

    2018, vertraging in de opmars van time shift viewing

    • 14-01-19

    Zoals verwacht nam de proportie uitgesteld kijken nogmaals toe in 2018

    Lees meer over "2018, vertraging in de opmars van time shift viewing"
  8. GDPR.jpg

    Wat is Consent Management Platform?

    • 13-01-19

    Een Consent Management Platform (CMP) is een gestandaardiseerd adtech platform waar online uitgevers hun gebruikers informeren over het type gegevens dat zij verzamelen en waar ze toelating vragen om deze data te gebruiken voor verdere gegevensverwerking. 

    Lees meer over "Wat is Consent Management Platform?"

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden