Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees verder
Lees verder

News & Insights

  1. chrome.jpg

    Google stopt met third-party cookies

    • 20-01-20

    Google Chrome zal vanaf 2022 niet langer 'third party cookies' ondersteunen. Google volgt daarmee andere browser-leveranciers zoals Apple en Mozilla, die deze cookies reeds eerder blokkeerden. 

    Lees meer over "Google stopt met third-party cookies"
  2. 2020.jpg

    Kantar identificeert twaalf mediatrends voor morgen

    • 20-01-20

    De Kantar 2020 Media Trends & Predictions beslaan een brede waaier van onderwerpen. Op basis van onderzoeken bij media-eigenaars en -uitgevers, reclamemerken en -agentschappen geeft Kantar een overzicht van de trends voor het komende jaar in bijna alle sectorcategorieën en markten over de hele wereld. Dit jaar telt de lijst 12 trends en voorspellingen opgedeeld in drie hoofdcategorieën: de technologische trends die het medialandschap veranderen; de plaatsen waar merken op een geloofwaardige manier aanwezig kunnen zijn; en de context en katalysatoren voor verandering.

    Lees meer over "Kantar identificeert twaalf mediatrends voor morgen"
  3. ePrivacy.jpg

    ePrivacy regulering laat op zich wachten

    • 20-01-20

    In mei 2018 trad de 'General Data Protection Regulation’ (GDPR) in voege. Daarnaast werkt Europa aan een politiek akkoord rond een nieuwe 'ePrivacy Regulation’ (ePR) die oorspronkelijk eveneens in 2018 van kracht zou gaan. De grote lijnen van deze wetgeving zijn ondertussen bekend. Maar het akkoord blijft uit.  

    Lees meer over "ePrivacy regulering laat op zich wachten"
  4. digital news.jpg

    Digital News Report 2020: de lezersmarkt wordt prioritair

    • 20-01-20

    De nieuwe editie van het Digital News Report van het Reuters Institute en de universiteit van Oxford is zopas verschenen (233 kaderleden uit de pers die in 32 landen online bevraagd werden tussen november en december 2019). 73% van de respondenten zegt met vertrouwen of zeer veel vertrouwen vooruit te kijken naar 2020. Uitgevers zijn er almaar meer van overtuigd dat hun toekomst afhangt van de evolutie van de lezersmarkt. Een respondent op twee denkt dat het op termijn hun voornaamste inkomstenbron zal zijn; 35% hecht het meest belang aan de klassieke mix reclame-lezers en 14% mikt enkel op reclame.

    Lees meer over "Digital News Report 2020: de lezersmarkt wordt prioritair"
  5. apple.jpg

    Wat is ITP?

    • 20-01-20

    Intelligent Tracking Prevention (ITP) is een technologie die door Apple geïntegreerd werd in de browser Safari.

    Lees meer over "Wat is ITP?"
  6. chrome.jpg

    Google zal cookies van derden uit Chrome verwijderen tegen 2022

    • 16-01-20

    Hoewel het te verwachten was, slaat het nieuws in als een bom in het adtech wereldje.

    Lees meer over "Google zal cookies van derden uit Chrome verwijderen tegen 2022"
  7. youtube.jpg

    Geen voedsel- en drankreclame meer op Youtube naast inhoud gericht op kinderen

    • 13-01-20

    Google verbiedt vanaf 10 januari 2020 alle voedsel- en drankreclame in en rond de content 'Made for Kids' op YouTube Main. Dergelijke verbod was tot hiertoe alleen van toepassing op YouTube Kids. Het verbod geldt globaal voor alle landen en is van toepassing op alle voedsel- en drankreclame ongeacht het voedingsprofiel van het product.

    Lees meer over "Geen voedsel- en drankreclame meer op Youtube naast inhoud gericht op kinderen"
  8. CAC-V2.jpg

    Wat is CAC?

    • 13-01-20

    De Customer Acquisition Cost (CAC) is de (marketing- en sales-) kost die gemaakt wordt voor het werven van een klant.

    Lees meer over "Wat is CAC?"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden