Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer over UBA verwelkomt 5 nieuwe leden: Cardoen, Mylène, Multipharma, QLEVR en Tui Belgium
Lees meer over UBA. Taking brands further. Much further.
Lees meer over Negen vragen aan Virginie Leyman, BPost

News & Insights

  1. Rangarajan_Devarajan_2018_January.jpg

    Wat zijn de uitdagingen voor Belgische sales professionals?

    • 15-10-21

    We leven in een ‘VUCA-wereld’ vol onzekerheid en verandering, waar – versterkt door de impact van Covid-19 – de rol van Sales wordt uitgedaagd. De toenemende digitalisering, de beter geïnformeerde consument of koper, de opkomst van omnichannel, de noodzaak voor meer differentiatie, enz. maken het veel sales professionals niet makkelijk.  

    Lees meer over "Wat zijn de uitdagingen voor Belgische sales professionals?"
  2. privacy-dashboard-uba.jpg

    Wat is Privacy Dashboard?

    • 15-10-21

    Het "Privacy Dashboard" biedt toegang tot de persoonsgegevens die gebruikers delen of die het platform over hen verzamelt.

    Lees meer over "Wat is Privacy Dashboard?"
  3. istock-891600956.jpg

    Vier trends binnen Fast Moving Consumer Goods

    • 13-10-21

    Tijdens de Expert Community Research Panels op 29 september kwamen NielsenIQ (retailpanel), GfK (consumerpanel)en Cake (geanonimiserde financiële bankgegevens) ons weer nieuwe inzichten verschaffen over de trends en ontwikkelingen in hun paneldata. In de verschillende presentaties kwamen een aantal zaken terug.

    Lees meer over "Vier trends binnen Fast Moving Consumer Goods"
  4. AddressableTvOnTheRise.jpg

    Is televisiereclame weer in volle opmars ?

    • 11-10-21

    Addressable lineaire tv blijkt populairder bij adverteerders dan andere videoformaten zoals over-the-top/connected tv (OTT/CTV) en traditionele lineaire tv. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder bureaus en marketeers, uitgevoerd door advertentieplatform Xandr.

    Lees meer over "Is televisiereclame weer in volle opmars ?"
  5. MediaGapsSeries.jpg

    UBA werpt licht op de #MediaGaps

    • 11-10-21

    Adverteerders staan voor 5 grote uitdagingen bij het realiseren van hun media-ambities. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van WFA in samenwerking met Ebiquity. 

    Lees meer over "UBA werpt licht op de #MediaGaps"
  6. Screenshot 2021-10-11 at 10.55.49.png

    Hoe duurzaam en relevant zijn onze merken? Studie van Havas

    • 11-10-21

    Havas Village publiceert de Belgische resultaten van zijn bekende studie Meaningful Brands. Ter herinnering, dat onderzoek meet de meaningfulness van merken aan de hand van drie pijlers: de functionele, persoonlijke en collectieve voordelen die ze consumenten en de samenleving in haar geheel bieden.

    Lees meer over "Hoe duurzaam en relevant zijn onze merken? Studie van Havas"
  7. Performance-Marketing-UBA.jpg

    Wat is Performance Marketing?

    • 08-10-21

    Performance marketing is dus niet zozeer een marketingtechniek als wel een betaalstructuur op basis waarvan bepaalde marketeers hun facturen opmaken.

    Lees meer over "Wat is Performance Marketing?"
  8. Virginie.leyman.png

    Negen vragen aan Virginie Leyman, BPost

    • 05-10-21

    In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen?  Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Virginie Leyman, Manager Market Intelligence bij BPost.

    Lees meer over "Negen vragen aan Virginie Leyman, BPost"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden