Home
News & Resources
-
De lancering van 'Empowering your E-commerce'
De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.
-
Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux, juryvoorzitter van de Belgian Marketing Awards 2023
Brussel, 24 mei 2023. Naar goede gewoonte zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. Daarnaast telt de jury 12 marketingprofessionals met diverse achtergronden.
-
Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?
Bijna 1.400 professionals genoten van een inspirerende dag in Paleis 12 van Brussels Expo. Graag delen wij met u de voornaamste resultaten uit de tevredenheidssurvey.
-
Welke zijn de meest voorkomende e-commerce modellen?
Aan het woord, Kristof Bossuyt van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat zijn de uitdagingen en trends in e-commerce?"
-
5 praktische tips om het beste uit uw agency te halen
De stijgende complexiteit van het marketing- en communicatielandschap gaat heel vaak samen met een stijging in het aantal agentschapspartners die bedrijven aanspreken voor het creëren en implementeren van hun plannen. Hoe haalt u het beste uit deze samenwerkingen? 5 praktische tips helpen u op weg.
-
Belgen blijven massaal online kopen
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.
-
Wat zijn de kanalen en tactieken om de awareness van uw merk te vergroten?
Aan het woord, Clo Willaerts, Digital Marketing Expert. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe de customer journey benutten voor digital marketing"
-
Zijn reach curves waardeloos geworden?
Onder de provocerende titel “Reach curves gone rogue” presenteerde Karen Nelson-Field van Amplified Intelligence (AI) op 12 april haar inzichten tijdens een WFA “Spotlight” webinar. Als u “gone rogue” tracht te vertalen, krijgt u zoiets als “op het verkeerde spoor, een schurk geworden, corrupt...” en een aantal andere minder fraaie uitdrukkingen die wijzen op een ernstig probleem. Wel, na deze uitstekende uiteenzetting begrijpen we dat Karen misschien wel een punt heeft.
Training 24/7
Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector
Agenda
-
- Master Class
The Role of Different Retail Sales Channels
-
- Master Class
Agency Ecosystems
-
- Expert community
De opkomst van in-housing: waar staan we in België?
-
- Expert community
Welke datavaardigheden heb ik nodig om mijn merk te ontwikkelen?
-
- Master Class
Negotiation Skills
-
- Expert community
Op welke manier heeft TikTok een impact op uw social media aanpak?
-
- Master Class
Customer Experience Management
-
- Expert community
Hoe omgaan met de uitdagingen op het vlak van kwaliteit van online research panels?
-
- Media Date
UBA Media Date 2023
-
- Master Class
A performing E-commerce website