Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. protection des données.jpg

    Gegevensoverdracht van Facebook naar VS onder vuur

    • 29-09-20

    De Ierse gegevensbeschermingsautoriteit (DPC) heeft een onderzoek ingesteld waardoor Facebook kan gedwongen worden om de overdracht van gegevens van de EU naar de VS te stoppen. Volgens de DPC kunnen de 'Standard Contractual Clauses '(SCC's) waarop Facebook zich baseert, niet worden gebruikt voor de overdracht van gegevens tussen de EU en de VS. Facebook heeft aangegeven dat het tegen het besluit van de DPC in beroep zou gaan.

    Lees meer over "Gegevensoverdracht van Facebook naar VS onder vuur"
  2. Bart-Claes-podcast.jpg

    UBA Podcast : Bart Claes (CRG), een Game Changer

    • 29-09-20

    Bart Claes is CEO van het kledingbedrijf 'CRG' (Claes Retail Group), bekend van de merken JBC en Mayerline. Van de groep FNG nam hij recent ook het modemerk CKS en de kindermerken Fred & Ginger en Baker Bridge over. Bart is een dynamische merkenbouwer en is tevens een van de eerste retailers die het belang van CRM en data inzag. Hij benadrukt het belang van dicht bij jezelf te blijven, authentiek te zijn en dat elk merk zijn eigen DNA moet bewaken en bewaren.

    Lees meer over "UBA Podcast : Bart Claes (CRG), een Game Changer"
  3. responsive-design-uba.jpg

    Wat is Responsive Design?

    • 29-09-20

    Bij een website met 'Responsive Design' is vanaf het ontwerp ermee rekening gehouden dat de site op verschillende apparaten, op verschillende schermen en via verschillende browsers zal geraadpleegd worden.

    Lees meer over "Wat is Responsive Design?"
  4. Media inlfation.jpg

    WFA prédit une forte déflation des médias dans la télévision et la vidéo en ligne

    • 28-09-20

    Jaarlijks publiceert de World Federation of Advertisers (WFA) "Outlook" . Dit rapport, dat op globaal niveau de mediaprijzen per markt bestudeert, wordt uitgebracht in samenwerking met verschillende stakeholders en vraagt men input bij adverteerders, mediabureau's en consultancy specialisten. 

    Lees meer over "WFA prédit une forte déflation des médias dans la télévision et la vidéo en ligne"
  5. Screenshot 2020-09-28 at 19.15.38.png

    Adverteerders-perspectief op crossmedia metingen

    • 28-09-20

    In oktober vorig jaar kondigden we het initiatief van WFA (World Federation of Advertisers) aan om de stem van de adverteerder te laten horen op het gebied van crossmedia metingen. 

    Lees meer over "Adverteerders-perspectief op crossmedia metingen"
  6. protection des données.jpg

    Adverteerder moet persoonsgegevens beschermen op sociale media

    • 28-09-20

    De EU-regelgever voor gegevensbescherming wijst op de verantwoordelijkheden van adverteerders voor de bescherming van persoonsgegevens bij gebruik van sociale media.

    Lees meer over "Adverteerder moet persoonsgegevens beschermen op sociale media"
  7. Capsule video_KBC.png

    "Advertiser & Agency. A love story?" Bekijk onze videoreeks vanaf 6 oktober

    • 28-09-20

    UBA lanceert een reeks korte video's over de relatie tussen merken en reclamebureaus. Het concept? Adverteerder en bureau gaan in gesprek over de successen en minpunten van hun samenwerking. Elk duo heeft zijn eigen chemie.

    Lees meer over ""Advertiser & Agency. A love story?" Bekijk onze videoreeks vanaf 6 oktober"
  8. boite postale.jpg

    Paper Reach Survey: bpost benadrukt nogmaals de kracht van In-Home Advertising

    • 28-09-20

    De nieuwe Paper Reach Survey van bpost Media bevestigt dat Belgen gehecht zijn aan de inhoud van hun brievenbus. Het onderzoek dat gevoerd werd door Profacts, omvat twee luiken. Het eerste omvat een beeld van de gewoonten en attitudes van de Belgen ten opzichte van In-Home Advertising, zowel betreffende geadresseerd reclamedrukwerk als huis-aan-huis folders. Het onderzoek werd gevoerd op een steekproef van 2.000 consumenten, representatief voor de Belgische bevolking. Het tweede leuk zal op basis van een panel van meerdere weken, peilen naar specifiek gedrag ten opzichte van de ontvangen campagnes. De resultaten worden in november bekendgemaakt.

    Lees meer over "Paper Reach Survey: bpost benadrukt nogmaals de kracht van In-Home Advertising"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden