Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. Suykens.jpeg

    Luc Suykens verkozen als lid van het WFA Executive Committee

    • 19-04-21

    Tijdens de jaarlijkse Algemene Vergadering van de WFA (World Federation of Advertisers werd het Executief Comité 2021-2022 samengesteld. Raja Rajamannar, Chief Marketing and Communications Officer Mastercard werd herkozen als voorzitter. Luc Suykens, CEO UBA, werd verkozen als lid van het WFA Executive Committee.

    Lees meer over "Luc Suykens verkozen als lid van het WFA Executive Committee"
  2. Media Key Facts 2020.jpg

    UBA Media Key Facts: de media investeringen in een handig overzicht

    • 19-04-21

    We zetten voor u de informatie over de bruto media investeringen 2020 in een handig overzicht. Uit onderzoek blijkt dat adverteerders nood hebben aan goede en toegankelijke informatie over media. Er is vanuit verschillende bronnen heel wat informatie beschikbaar. Om u te helpen perfect geïnformeerd te zijn heeft UBA deze informatie voor u gestructureerd.

    U wenst een handig naslagwerk? Benieuwd welke sector of adverteerder het meest investeert in media? We maakten voor u, in samenwerking met UMA, een referentiedocument met historieken over de media-investeringen.

    In bijlage vindt u een overzicht van de bruto-media investeringen per medium, per sector voor heel België. UBA-leden hebben exclusief toegang tot de uitgebreide versie van de Media Key Facts met details voor Noord/Zuid, per regie en een ranking van de adverteerders per medium. De korte versie is gratis beschikbaar voor iedereen. 

    Lees meer over "UBA Media Key Facts: de media investeringen in een handig overzicht"
  3. Marketplaces.jpg

    Verkopen op Marketplaces. Een slim idee of niet?

    • 19-04-21

    Tijdens de Expert Community Omnichannel & Sales van 31 maart gaven we het woord aan 2 ‘ervaringsdeskundigen’ rond het sterk groeiende fenomeen van “marketplaces”. Matthias Laqueur van Bossdata schetste een algemeen beeld van de opkomst en de do’s & don’ts van marktplaatsen of platformen, waarna Wim Mathues ons meenam in de recente ervaringen van Decathlon met haar eigen marktplaats.

    Lees meer over "Verkopen op Marketplaces. Een slim idee of niet?"
  4. iStock-115810810.jpg

    Snel op weg dankzij onze praktische guidelines

    • 18-04-21

    Als UBA-lid kan u onze praktische guidelines en referentiedocumenten gratis downloaden. Ze kwamen tot stand in samenwerking met onze leden en experten op de verschillende domeinen. U ontdekt ze allemaal via UBA Care.

    Lees meer over "Snel op weg dankzij onze praktische guidelines"
  5. MADTech.jpg

    Wat is MAdTech?

    • 12-04-21

    Het begrip MAdTech verwijst naar een techniek waarbij marketing, reclame en technologie via data met elkaar in verband worden gebracht.

    Lees meer over "Wat is MAdTech?"
  6. Magazines .jpg

    Verspreiding Magazines 2020: een daling van 3,7%

    • 12-04-21

    Volgens de analyse van de Press Brand Reports van het CIM en op basis van de echtverklaarde cijfers voor 2019 en de verklaringen op eer voor 2020, zoals uitgevoerd door Space, stellen we vast dat de verspreiding van de magazines meer te lijden heeft gehad dan die van de dagbladen (print + digital).

    Lees meer over "Verspreiding Magazines 2020: een daling van 3,7%"
  7. journaux.jpg

    Verspreiding kranten in 2020: lichte stijging voor Franstalige dagbladen

    • 12-04-21

    Volgens de Press Brand Reports van het CIM en gebaseerd op een vergelijking tussen de geverifieerde cijfers voor 2019 en de verklaringen op eer voor 2020 uitgevoerd door Space, noteren de verspreidingscijfers (Print + PDF) voor de dagbladpers een daling van 1,2% tot 1,109 miljoen exemplaren. In Vlaanderen gaat het om een daling van 1,8% tot 799.462 exemplaren, terwijl de Franstalige kranten een lichte groei optekenen (0,4%) tot 310.028 exemplaren. 

    Lees meer over "Verspreiding kranten in 2020: lichte stijging voor Franstalige dagbladen"
  8. Journalism-Content-Marketing.jpg

    Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereiken én te behouden

    • 12-04-21

    Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat u het verschil kan maken via techniek.  Vandaag is de concurrentie enorm en is het een uitdaging om eruit te springen. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij UBA. U leest hier een samenvatting.

    Lees meer over "Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereiken én te behouden"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden