Home
News & Insights
-
Herbekijk de UBA Book It: Ne dites pas à mes filles que je suis devenu écolo elles me croient publicitaire !
Benieuwd naar wat Jacques Séguéla over zijn nieuwe boek 'Ne dites pas à mes filles que je suis devenu écolo elles me croient publicitaire !' verteld heeft. U kunt de opname van 21 januari 2021 hieronder bekijken.
-
China's business trends in 2021
Tijdens de Trends Day In september vorig jaar presenteerde Pascal Coppens, sinologist, de retail trends in China. Hij vestigde onze aandacht op China's New Normal, en hoe de wereldwijde e-commerce radicaal veranderde.
-
UBA lanceert nieuwe publicatie: Guideline voor programmatic advertising
Vandaag zijn programmatic campagnes en briefings dagelijkse kost. Toch gebeurt het nog regelmatig dat er belangrijke informatie ontbreekt in de communicatieflow tussen adverteerder en bureau of trading desk/buying team.
-
Hoe kijkt u terug op 2020 en hoe blikt u vooruit op 2021?
UBA Belgium en bpost.media lanceren een nationale enquête rond de impact van de Covid-19-crisis op uw marketing en communicatie.
-
Het CIM analyseert tv-toppers en -consumptie in 2020
Zoals elk jaar publiceerde het CIM zopas de top 100 van de meest bekeken televisieprogramma’s in Frans- en Nederlandstalig België.
-
Autoreclame onder vuur
De JEP (Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame) ontving recent een honderdtal klachten over auto-advertenties. Het merendeel van deze klachten komt van eenzelfde bron, maar dit belet niet dat de JEP al deze klachten moet en zal behandelen. Feit is dat autoreclame in het vizier ligt van milieuorganisaties. Dit resulteert in een verscherpte aandacht van de overheid. Inspectie- en controlediensten liggen op de loer, en een aantal politici vragen nieuwe beperkende maatregelen voor autoreclame (waaronder een verbod voor reclame voor SUV's).
-
Wat is… ‘ATT’ ?
ATT is een nieuwe iOS functie van Apple en staat voor App Tracking Transparancy. Deze functie verplicht mobiele apps om gebruikers toestemming te vragen om ze te volgen. Dit beperkt de targetingmogelijkheden bij iPhone en iPad. Apple is naar eigen zeggen bezorgd dat gebruikers zonder hun toestemming worden gevolgd en dat hun gegevens worden doorverkocht door advertentienetwerken.
-
UBA vraagt soepeler standpunt voor analytische cookies
Verschillende vakfederaties en belangenverenigingen (waaronder ACC, BAM, FeWeb, SafeShops.be en UBA) hebben in samenwerking met Sirius Legal Business Law Firm bij de Belgische Gegevensbeschermingsauthoriteit (GBA) hun bezorgdheid geuit over het standpunt van de GBA over cookies voor statistische en analytische doeleinden.
Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector
-
Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief
-
Beheer uw voorkeuren via MyUBA
-
Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen
-
Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen
Agenda
-
27 jan
Online Master Class: Reset your meeting and decision making in a virtual world (nl)
-
28 jan
Online Master Class: Sponsorship in a COVID world: Impact on your brand sponsorship strategy (eng)
-
01 feb
Online Expert Community Research, Data & ROI - CMI
-
02 feb
Online Master Class: Content Distribution (nl)
-
03 feb
UBA Book it "Algorithmes and Blues du Directeur Marketing"
-
04 feb
Communication Management College - Lentecyclus 2021
- Communication Management College
-
05 feb
Online Master Class: Media Management (nl/fr)
-
08 feb
Online Master Class: Voice Marketing (fr)
-
09 feb
Online Master Class: Digital Recruitment (nl)
-
11 feb
UBA Book it "The little book of ecosystems"