Home

Training 24/7

Agenda

News & Resources

  1. NEW in ster.jpeg

    UBA Academy breidt aanbod uit met Training 24/7 en Digital Bootcamp

    • 30-11-21

    We kondigen met trots onze vernieuwde UBA Academy aan. De nieuwe formats en het verrijkte aanbod hebben als doel onze leden verder te ondersteunen in het verrijken van hun kennis en hun zoektocht naar efficiëntie en het verhogen van hun slagkracht als merkenbouwers.

    Lees meer over "UBA Academy breidt aanbod uit met Training 24/7 en Digital Bootcamp"
  2. WFA-inflation2022.jpg

    Wordt televisiereclame duurder?

    • 24-11-21

    Jaarlijks publiceert WFA "Outlook" waarin, dankzij de input van enkele globale media- en adviesbureaus, men een analyse maakt van de mediakosten in de voorbije twaalf maanden en waarin men vooruitblikt op de prijsverhogingen of verlagingen in het komende jaar.  

    Lees meer over "Wordt televisiereclame duurder?"
  3. Sustainable foundation.jpg

    Kantar Sustainability Foundational: 5 sleutels voor een duurzame visie

    • 22-11-21

    De ‘Sustainability Foundational’ studie van Kantar, die in juli werd uitgevoerd bij iets meer dan 12.000 Europeanen (18+) uit 35 landen – onder wie duizend respondenten in België - haalt een aantal vooropgezette ideeën onderuit en biedt verschillende insights voor marketeers die hun merk willen engageren in een duurzame visie. Ook de relevantie van de merken komt aan bod. Op dat vlak verwachten Belgen, net zoals heel wat andere Europeanen, meer engagement van bedrijven. Corinne Mostaert, sustainability lead bij Kantar, legt uit.

    Lees meer over "Kantar Sustainability Foundational: 5 sleutels voor een duurzame visie"
  4. PII.jpg

    Wat is PII?

    • 19-11-21

    PII staat voor 'Personally Identifiable Information' of 'Persoonlijk
    Identificeerbare Informatie' en verwijst naar alle gegevens die gebruikt
    kunnen worden om een specifieke persoon te identificeren.

    Lees meer over "Wat is PII?"
  5. outil d’analyse.jpg

    Wat is Attribution modelling?

    • 16-11-21

    'Attribution modelling' is een analyse-instrument om de effectiviteit van de verschillende contactmomenten van de klant tijdens zijn customer journey te bepalen.

    Lees meer over "Wat is Attribution modelling?"
  6. Medialandschap Belgie

    UBA en UMA brengen het digitale medialandschap in België in kaart

    • 15-11-21

    Tot op heden hebben adverteerders toegang tot bruto media-investeringen in traditionele media (offline) via Nielsen. Nu slaan UBA en UMA de handen in elkaar om ook de netto investeringen te meten in het Belgische digitale medialandschap op exhaustieve wijze.

    Lees meer over "UBA en UMA brengen het digitale medialandschap in België in kaart"
  7. e-commerce gap.jpg

    Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?

    • 12-11-21

    Door de pandemie en de verschuiving van de consument naar e-commerce hebben veel merken en adverteerders behoefte aan (in-house) expertise op dit gebied. Volgens de Media Gap studie van WFA & Ebiquity blijkt dat geen enkele respondent tevreden was met de huidige e-commerce mogelijkheden.

    Lees meer over "Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?"
  8. Bookzine_ConsciousConsumption_3D_EU.png

    Hoe duurzaam is duurzaamheid voor merken? Bookzine "Conscious Consumption"

    • 05-11-21

    Tijdens de klimaatconferentie in Glasgow eerder deze maand gebruikten heel wat wereldleiders straffe taal om hun bezorgdheid te uiten over de klimaatverandering.

    Lees meer over "Hoe duurzaam is duurzaamheid voor merken? Bookzine "Conscious Consumption""

Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector

Schrijf u in voor de e-news

Jobline

Over UBA

Leden