Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. Time-Technology-Innovation.jpg

    Marketeers besteden te weinig tijd aan innovatie en technologie

    • 29-06-20

    Uit een nieuw rapport van ANA, de Amerikaanse organisatie van adverteerders, blijkt dat een grote meerderderheid van de marketeers ervan overtuigd is dat de toekomstige groei van merken zal afhangen van marketinginnovaties en -technologie. Toch houden zij zich nauwelijks bezig met te onderzoeken hoe ze de beschikbare tools kunnen inzetten.

    Lees meer over "Marketeers besteden te weinig tijd aan innovatie en technologie"
  2. gaming.jpg

    Wat is IGA?

    • 29-06-20

    In Game Advertising (IGA) refereert naar advertenties in computer- en videospellen. De integratie van de advertenties kan op vele manieren gebeuren. In zijn eenvoudigste vorm bestaat het uit een billboard op de achtergrond of een advertentie bij pauze-momenten in het spel, zoals bij het laden van het spel of bij overgang naar een nieuw level. In zijn meer complexe vorm maakt de advertentie integraal deel uit van het spel.

    Lees meer over "Wat is IGA?"
  3. Content-Control.jpg

    Adverteerders vragen inhoudscontrole van online-platforms

    • 29-06-20

    Amerikaanse burgerrechtenorganisaties startten een campagne 'Stop Hate for Profit' waarbij zij adverteerders vragen om niet langer te adverteren op Facebook en Instagram. Op die manier drijven ze de druk op bij online-platforms om harder op te treden tegen racisme en haatdragende berichten. De organisaties nemen het Facebook o.a. kwalijk dat het berichten niet verwijdert die oproepen tot geweld tegen 'Black Lives Matter'. The North Face, Patagonia en Ben & Jerry's gaven aan dat zij in de maand juli geen advertenties zullen plaatsen op Facebook en Instagram.

    Lees meer over "Adverteerders vragen inhoudscontrole van online-platforms"
  4. digital sprint.jpg

    De 3 stappen van uw digitale disruptiesprint in Sales & Retail

    • 29-06-20

    Heel wat bedrijven hebben de voorbije maanden hun digitalisering versneld gestart of uitgevoerd. Psychologische barrières tegen digitaal werken of het digitaal servicen van klanten werden vakkundig verwijderd door het coronavirus. Stilletjesaan versoepelen de maatregelen, maar hoe kunnen we deze disruptie nu aangrijpen om de goede zaken van de digitalisering te behouden? Aan de hand van de drie fases van een digitale disruptiesprint ontdekt, analyseert en concretiseert u op korte termijn de opportuniteiten die een blijvende impact kunnen hebben.

     

    Lees meer over "De 3 stappen van uw digitale disruptiesprint in Sales & Retail"
  5. SOSpatat_logo-NL_dark.png

    Member Case: Too Good To Go gaat de strijd tegen verspilling van aardappelen aan

    • 26-06-20

    De Belgische aardappel werd in coronatijd met een groot probleem geconfronteerd. Met de campagne "SOS Patat : red patatjes, eet frietjes" bundelen Too Good To Go en de belangrijkste partijen in de sector hun krachten om te voorkomen dat zo'n 750.000 ton Belgische aardappelen verloren gaan.

    Lees meer over "Member Case: Too Good To Go gaat de strijd tegen verspilling van aardappelen aan"
  6. investisseurs.jpg

    Investeerders bevestigen hun vertrouwen in scale-ups

    • 26-06-20

    Volgens het ‘Scale-up Investor’ onderzoek dat Deloitte met de steun van Scale-Ups.eu voerde bij een twintigtal (vooral Belgische) investeerders, hebben diegenen die hun vertrouwen schonken aan scale-ups hun investeringsstrategieën amper veranderd na Covid-19.

    Lees meer over "Investeerders bevestigen hun vertrouwen in scale-ups"
  7. car.jpg

    DAT Belgium haalt autospecialisten binnen

    • 26-06-20

    Twee nieuwe uitgevers ontvangen net voor de zomerdeadline nog het DAT label voor display.

    Lees meer over "DAT Belgium haalt autospecialisten binnen"
  8. tv.jpg

    Global TV Group zet troeven televisie in de verf

    • 26-06-20

    De Global TV Group, een informele groepering van zenders en regies in Europa, de Verenigde Staten, Canada, Australië en Latijns-Amerika die televisie wil promoten (en waartoe egta behoort), publiceerde zopas de derde editie van zijn Global TV Deck. Daarin werden gegevens betreffende 26 landen verzameld over de troeven van het medium: bereik, populariteit, veerkracht, impact en effectiveness. De gegevens voor België komen uit de CIM-studie, maar ook uit de Digimeter en het Re-Evaluating Media-onderzoek van Ebiquity.

    Lees meer over "Global TV Group zet troeven televisie in de verf"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden