Home
News & Resources
-
Wat is alternet economies?
'Alternet economies' is een macro-trend die gaat over radicale digitale waardesystemen en alternatieve virtuele economieën.
-
Een addressable audience, the next step in journalistieke content marketing
Boven het maaiveld uitsteken wordt steeds uitdagender in contentmarketing. Een journalistieke aanpak kan hierbij helpen, meer bepaald om een addressable audience uit te bouwen. De ideale manier om niet steeds opnieuw je ‘publiek’ te moeten kopen via paid media? Chris Van Gils (ContentMoon) en Bart Lombaerts (SPYKE) hadden het erover tijdens een UBA-opleiding over content marketing en journalistiek.
-
Generatie Z neemt cryptocurrencies over
Gen Z groeit op in de nasleep van de financiële crisis van 2008 en in de recessie na COVID-19. Geen wonder dat deze generatie haar eigen geldregels wil stellen. Zo wil 50% van de Belgische Gen Z een eigen bedrijf opstarten en op die manier zijn toekomst in eigen hand nemen. In tegenstelling tot millennials wordt deze generatie niet gedreven door prestatiedrang maar wel door passie. Ze flirt met TikTok- en YouTube-algoritmes en weet als geen ander socialemediabijdragen te vertalen in een businessplan. Maar deze post-millennials zijn ook hun eigen meester als het aankomt op hun financiële planning en ze staan te trappelen om hun geld te laten rollen.
Dus, wat verwacht Gen Z van merken tegen die achtergrond? In dit laatste artikel uit een reeks van drie nemen we de financiële mentaliteit van Gen Z en de rol die merken hierin spelen onder de loep.
-
Wat is ecocide?
De grote ecologische uitdagingen van vandaag doen heel wat vraagtekens reizen over de verantwoordelijkheid van bedrijven en onze consumptiemaatschappij. Wie krijgt de 'schuld' voor de slechte staat van onze planeet?
-
Hoe kijkt generatie Z naar diversiteit?
Gen Z is de meest diverse generatie en dat beperkt zich niet tot etnische achtergrond. Post-millennials zijn niet bang om maatschappelijke thema's aan te snijden en met gendernormen nemen ze het niet te nauw. Belgisch sportjournalist Aster Nzeyimana zei onlangs nog in DS Weekblad dat "de macho's van hun voetstuk zijn gevallen". Hij verwees daarmee naar de opkomst van de 'antimacho', een meer non-binaire voorstelling van schoonheid die het hart van generatie Z heeft veroverd. Als geen ander uit generatie Z zich in in elkaar overvloeiende gendergrenzen, etnische diversiteit, niet-traditionele relaties, andersvaliden en ga zo maar door.
-
Van customer-centric naar community-centric
Een inclusieve werkplek zorgt voor een beter consumenteninzicht en een betere consumentenreflectie en helpt merken zich als dusdanig beter positioneren. Duidelijk? Niet voor iedereen. PUB laat daarom het woord aan Havas, TBWA, Happiness en 20Something. En zij willen koste wat kost bewijzen dat merken en bureaus weldegelijk inspanningen leveren op dit gebied.
-
Bent u nog op dezelfde golflengte als uw consument?
Enkele jaren geleden kreeg de marketingindustrie ontnuchterend nieuws. Uit een onderzoek dat destijds in opdracht van Thinkbox werd uitgevoerd, bleek dat er een aanzienlijke afstand is tussen de marketeers in onze sector en degenen met wie zij communiceren.
-
Anne-Laure de Hults vervoegt het UBA-team
Anne-Laure start bij UBA als Domain Strategy Lead. Ze wordt verantwoordelijk voor strategische projecten en zal zich specifiek toespitsen op thema’s zoals duurzaamheid, diversiteit & inclusie en privacy.
Training 24/7
Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector
Agenda
-
- Master Class
Creativity Development
-
- Master Class
LEGO® SERIOUS PLAY®
-
- Media Date
UBA Media Date 2022
-
- Master Class
Leader Attitude
-
- Communication Management College
Communication Management College - Najaarscyclus 2022
-
- Master Class
Storytelling in presentations
-
- Master Class
Inside the Creative Department
-
- Master Class
Sponsoring Contract
-
- Expert community
Customer Experience Trends and Measurement
-
- Master Class
Influencer e-marketing