Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees verder
Lees verder

News & Insights

  1. logo-effie-2.gif

    Covid-19 zorgt voor verlenging deadlines Effie Awards 2020

    • 27-03-20

    Covid-19 zorgt wereldwijd voor ongeziene hinder en ook de Effie Awards ontsnappen daar niet aan. Zo wordt de Info Class een webinar en worden de deadlines voor registratie en indienen materiaal verlengd.

    Lees meer over "Covid-19 zorgt voor verlenging deadlines Effie Awards 2020"
  2. Screenshot 2020-03-27 at 11.05.59.png

    Sophie Souied (Unilever): "We houden onze mediaplannen agile en onze merken zullen aanwezig blijven"

    • 27-03-20

    Unilever onthulde zijn wereldwijde steunplan in de strijd tegen de pandemie. Dus namen we nog eens contact op met Sophie Souied, general manager Belux van de groep. Natuurlijk had ze het over het management van haar teams, de marketingplannen en mediabestedingen, maar ook over de noodzakelijke lessen die we uit deze crisis getrokken zullen hebben.  

    Lees meer over "Sophie Souied (Unilever): "We houden onze mediaplannen agile en onze merken zullen aanwezig blijven""
  3. olympiques.jpg

    Rechten op olympische ‘eigendommen’ zijn beschermd

    • 24-03-20

    Blijft 2020 het jaar van de Olympische Spelen? Van 24 juli t.e.m. 9 augustus zouden onze Belgische atleten in Tokio het beste van zichzelf geven. Maar de kans is groot dat het Corona-virus roet in het eten gooit. Het Olympisch Comité neemt eerstdaags een beslissing. Ondertussen is het afwachten en geven we alvast informatie mee over de te respecteren rechten van het evenement.

    Lees meer over "Rechten op olympische ‘eigendommen’ zijn beschermd"
  4. webshop.jpg

    Radio vormt front ter ondersteuning van Belgische webshops

    • 23-03-20

    ’s Lands vier grootste regies - IP Belgium, RMB, DPG Media en de Var – slaan de handen in elkaar om de Belgische merken te helpen en bij te dragen tot het in stand houden van onze economische structuur. Aldus gaan ze in op de oproep die 26 lokale merken en ketens deden naar de consumenten om te shoppen via lokale webshops.

    Lees meer over "Radio vormt front ter ondersteuning van Belgische webshops"
  5. cim-2010-logo-rvb.jpg

    CIM rapporteert boost in Belgische media

    • 23-03-20

    Zoals verwacht leidt de corona crisis tot een indrukwekkende groei in het verbruik van de Belgische media. De TV en internet cijfers van de afgelopen vier weken liegen er niet om.

    Lees meer over "CIM rapporteert boost in Belgische media"
  6. micro.jpg

    Wat is Micro-moment?

    • 23-03-20

    Tijdens een micro-moment zoekt een consument impulsief een snelle oplossing voor een probleem. Hij wil direct over gaan tot actie en daarvoor gebruikt hij vandaag verschillende digitale communicatie-middelen. In de meeste gevallen is dat zijn smartphone.

    Lees meer over "Wat is Micro-moment?"
  7. online commerce china.jpg

    Lessen uit China: hoe als merk omgaan met COVID-19?

    • 20-03-20

    De uitbraak van het COVID-19 coronavirus heeft in China sinds januari 2020 een belangrijke impact op consumentengedrag, media-consumptie en e-commerce platformen. Merken in China hebben tijdens de epidemie hun marketingboodschappen en hun mediamix grondig aangepast. In Europa worden we twee maand later met deze crisis geconfronteerd en kunnen we dus leren van de opgedane ervaring in China. Wat zijn nu belangrijke veranderingen? Hoe kunnen merken reageren op een crisis van deze omvang? Gartner publiceerde er een rapport over waaruit UBA de belangrijkste bevindingen distilleerde.

    Lees meer over "Lessen uit China: hoe als merk omgaan met COVID-19?"
  8. Catherine Closset.png

    We vechten niet voor marktaandeel, maar voor een uitdaging die ons overstijgt en de hele mensheid aanbelangt - Catherine Closset (Renault)

    • 19-03-20

    De coronapandemie is niet de eerste crisis die we doormaken, maar het is wel diegene die met grote voorsprong de grootste impact heeft op de hele samenleving en alle sectoren tegelijk. Daarom leggen we ons oor - virtueel, natuurlijk - te luisteren bij adverteerders om te zien hoe zij omgaan met de gevolgen van deze noodsituatie.

    Lees meer over "We vechten niet voor marktaandeel, maar voor een uitdaging die ons overstijgt en de hele mensheid aanbelangt - Catherine Closset (Renault)"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden