Home

News & Resources

  1. Remuneration_1153252986.jpg

    Nieuwe guideline: Remunerating for success

    • 18-01-22

    Het juiste remuneratiemodel kan de samenwerking bureau-adverteerder ten goede komen.

    Lees meer over "Nieuwe guideline: Remunerating for success"
  2. Sparkle16.png

    David Hockney verenigt als geen ander Hard & Soft data - Sparkle 16

    • 18-01-22

    De ondertussen 84-jarige meester combineert zijn talent en drang naar kleur tegenwoordig met iPad-technologie. Hij heeft zich ook als geen ander in de kunstgeschiedenis verdiept om daar vervolgens eigenzinnig zijn eigen ding mee te doen.

    Lees meer over "David Hockney verenigt als geen ander Hard & Soft data - Sparkle 16"
  3. RitsonFinal5.jpg

    Ritsons 10 marketing momenten van 2021 (deel 2/2)

    • 17-01-22

    Mark Ritson blikt terug op het jaar 2021 en pikt 10 momenten uit die we als adverteerders niet snel zullen vergeten. Dit is het tweede deel.

    Lees meer over "Ritsons 10 marketing momenten van 2021 (deel 2/2)"
  4. Metaverse-marketing.jpg

    Wat is Metaverse?

    • 14-01-22

    Als er één concept is waar de marketingmanagers niet omheen kunnen, is het wel het metaverse. Het vermogen om de fysieke en virtuele wereld in elkaar te laten overvloeien.

    Lees meer over "Wat is Metaverse?"
  5. CrystalWashington_quote.jpg

    UBA Trends Day: Trends in Strategy. Shape the Workplace of the Future

    • 14-01-22

    Alsof we nog niet voldoende aan ons hoofd hadden met voortdurende technologische innovaties en disrupties, met Generatie Z die aan zet kwam, met een veranderende wereld en nog sneller veranderende consumenten…Verschijnt daar wel 2020 op de kalender, zeker – een jaar dat alles compleet op zijn kop zet. 

    Lees meer over "UBA Trends Day: Trends in Strategy. Shape the Workplace of the Future"
  6. Olympische spelen - rechten adverteerders

    Fair-Play geldt ook voor adverteerders tijdens Olympische spelen van Peking 2022

    • 13-01-22

    De Olympische winterspelen Spelen staan in Peking gaan dit jaar door van 4 tot en met 20 februari. Fair-Play wordt hoog in vaandel gedragen voor de athleten, maar ook adverteerders en creatieve agentschappen moeten zich aan de regels houden in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes. Tijd dus voor een korte opfrissing.

    Lees meer over "Fair-Play geldt ook voor adverteerders tijdens Olympische spelen van Peking 2022"
  7. 2021-torfs-nl.jpg

    Effie Case Torfs: #SamenSterk

    • 13-01-22

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case #SamenSterk van Torfs.

    Lees meer over "Effie Case Torfs: #SamenSterk"
  8. plane earth.jpg

    Ipsos Global Predictions 2022: de Belgen maken zich ongerust over de economie en de toestand van de planeet

    • 13-01-22

    Zoals gebruikelijk bij het begin van het nieuwe jaar heeft Ipsos de resultaten gepubliceerd van een groot wereldwijd onderzoek dat op zijn Global Advisor-platform werd gevoerd bij meer dan 22.000 mensen in 33 landen, waaronder België (een duizendtal respondenten tussen 16 en 74 jaar in ons land). Het doel van de studie is het heersende maatschappelijke klimaat in kaart brengen. Uit de resultaten blijkt dat onze medeburgers niet erg optimistisch zijn over de economie en dat ook de toestand van de planeet een bron van ongerustheid is.

    Lees meer over "Ipsos Global Predictions 2022: de Belgen maken zich ongerust over de economie en de toestand van de planeet"

Training 24/7

Blijf op de hoogte van de nieuwe opleidingen en de belangrijkste insights uit de sector

Schrijf u in voor de e-news

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden