Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. Transition inhousing_iStock-1283488555.jpg

    De transitie van de digitale marketing naar inhouse

    • 11-05-21

    De technologische ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied volgen zich met rap tempo op. Robotisering en Artificial intelligence zijn keywords van het afgelopen jaar en betekenen eigenlijk dat er steeds minder menselijke factoren van invloed zijn op de marketing activiteiten. Dat betekent ook dat als u de kennis niet waarborgt binnen de eigen organisatie u uiteindelijk volledig afhankelijk wordt van externe partijen.

    Lees meer over "De transitie van de digitale marketing naar inhouse"
  2. vlaams decreet.jpg

    Nieuw Vlaams Mediadecreet gepubliceerd

    • 10-05-21

    De aanpassingen aan het Vlaams Mediadecreet werden eind april 2021 gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Het gaat om een omzetting van de Europese Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMS). De AVMS richtlijn en de daaruit voortvloeiende aanpassingen van het Mediadecreet hebben voornamelijk als doel om voor eerlijkere concurrentie te zorgen tussen traditionele televisie, video-on-demand diensten (bvb. Telenet play, Netflix) en videoplatformen (bvb. TikTok, Instagram TV en Youtube).

    Lees meer over "Nieuw Vlaams Mediadecreet gepubliceerd"
  3. Growth-Hacking-V2.jpg

    Growth hacking: een mindset die matcht met de context van vandaag

    • 07-05-21

    De huidige context is er een van constante verandering. Om bij te blijven met de veranderingsgolven moest u als bedrijf gisteren al bezig zijn met wat er morgen op u afkomt. Hoe blijft u zich in zo'n context aanpassen op een agile manier? De gewoontes van consumenten veranderen, er ontstaan nieuwe technologieën en bedrijven breken zonder de minste aarzeling de markt open. Uitdagingen bij de vleet dus. En Covid heeft die trend alleen maar versneld. In dergelijke omstandigheden is uzelf heruitvinden veel meer dan een uitdaging: het is een must voor elk bedrijf. Growth hacking op basis van experimenten is een motor voor disruptie die gericht is op groei. Het is de mindset die u nodig hebt om verandering niet langer te zien als een kracht die de ontwikkeling van uw bedrijf tegenwerkt, maar als een bondgenoot.

    Lees meer over "Growth hacking: een mindset die matcht met de context van vandaag"
  4. transmedia storytelling.png

    Wat is transmedia storytelling?

    • 07-05-21

    Transmedia storytelling is een manier om verhalen te vertellen waarbij de ontvanger onderdeel is van het verhaal. Transmedia storytelling doet denken aan crossmedia storytelling maar is totaal verschillend. Crossmediale marketing maakt gebruik van meerdere kanalen maar van slechts één enkel verhaal. Bij transmediale storytelling zijn ook de verhalen op ieder medium anders.

    Lees meer over "Wat is transmedia storytelling?"
  5. Shoppingtrends

    Winkelgedrag en Fast Moving Consumer Good Trends

    • 06-05-21

    NielsenIQ, retailpanel en GfK, consumentenpanel presenteerden de tendenzen van het afgelopen jaar en blikten vooruit op hetgeen we dit jaar kunnen verwachten. Tijdens de Expert Community Research Panels van 28/4 brachten zij een rijkelijk overzicht hoe verschillende zaken de consumenten en shoppers beïnvloeden en dat is meer dan enkel COVID-19.

    Lees meer over "Winkelgedrag en Fast Moving Consumer Good Trends"
  6. Collab.jpg

    Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB

    • 05-05-21

    Een goed partnership tussen adverteerder en bureau leidt tot grootse campagnes en tot excellente business resultaten. Maar hoe is uw relatie met uw bureau? Chris Van Roey lichtte tijdens de UBA Discover it van 5 mei 2021 de nieuwe COLLAB-tool toe. Bekijk de opname hier.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB"
  7. MarkRitsonSummary.jpg

    Hoe reclame en realiteit van elkaar vervreemden

    • 05-05-21

    Na een originele introductie waarbij Tom Hollander en Orlando Blooms realiteiten worden vergeleken met de reclame-industrie van vandaag op basis van een artikel in The Sunday Times (A Life in the Day), spreekt Mark Ritson tijdens de Global Marketer Week van de WFA over een reclame-industrie die de laatste jaren achteruit gaat.

    Lees meer over "Hoe reclame en realiteit van elkaar vervreemden"
  8. Sarah-emakina.jpg

    Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?

    • 03-05-21

    We zijn het erover eens: hoe je merk klinkt, moet in lijn liggen met je merkidentiteit. De toon waarop jouw merk communiceert is immers een verlengstuk van die identiteit, dus dat is logisch. Waarom zou je dat verlengstuk dan aan het toeval overlaten? Met heldere tone-of-voice (TOV) richtlijnen hou je de touwtjes zelf stevig in handen.

    Lees meer over "Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

Over UBA

Leden