Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Home

Lees meer
Lees meer
Lees verder

News & Insights

  1. CVR.jpg

    Chris Van Roey verlaat UBA en geeft fakkel door aan Luc Suykens

    • 29-10-20

    Op 31 december 2020 verlaat Chris Van Roey UBA, de vereniging waar hij 13 jaar lang CEO was.

    Lees meer over "Chris Van Roey verlaat UBA en geeft fakkel door aan Luc Suykens"
  2. Marleen Vaesen_01.jpg

    UBA Podcast: Marleen Vaesen (Van de Velde), een Game Changer

    • 26-10-20

    Marleen Vaesen is CEO van de lingeriegroep Van de Velde, bekend van merken zoals Marie Jo en Prima Donna. Zij lanceerde in het begin van haar carrière Always bij P&G en bij Sara Lee was zij o.a. verantwoordelijk voor de lancering van Senseo. Zij gelooft in bedrijven met een duidelijke visie, en in consistente merken. Zij geeft marketeers het advies om duidelijke, niet te complexe boodschappen te verwoorden voor de consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Marleen Vaesen (Van de Velde), een Game Changer"
  3. ROBOT.jpg

    Wat is B2R2C?

    • 26-10-20

    B2R2C staat voor 'business-to-robot-to-consumer' en is de digitale evolutie van de klassieke B2C, 'business-to-consumer'. Spraakassistenten, online avatars en AI zullen een steeds grotere rol spelen om producten bij de consument aan te prijzen en te verkopen.

    Lees meer over "Wat is B2R2C?"
  4. Capsule video_TEC_HM.png

    Advertiser & Agency. A love story? met Alice Thonnart (TEC) en Damien Ronday (Hungry Minds)

    • 26-10-20

    Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.

    Lees meer over "Advertiser & Agency. A love story? met Alice Thonnart (TEC) en Damien Ronday (Hungry Minds)"
  5. Le Congrès américain.jpg

    Amerikaans Congres tegen dominantie van digitale platformen

    • 26-10-20

    Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft een rapport gepubliceerd over het gebrek aan concurrentie in de digitale economie. Het roept op tot een hervorming van de mededingingsregels om het concurrentie-verstorend gedrag van grote platformen aan te pakken. Daarbij viseren ze voornamelijk Google, Facebook, Amazon en Apple. Met een aantal aanbevelingen -die aansluiten bij beleidsvoorstellen in de EU- is dit mogelijk een eerste stap in de richting van nieuwe wetgeving om de concurrentie in de digitale economie te hervormen. Het lijvig rapport telt 450 pagina's en gaat in detail in op het concurrentiebeperkend gedrag van de online-platformen op markten zoals online zoeken, e-commerce, sociale netwerken, mobiele app stores en digitale reclame.

    Lees meer over "Amerikaans Congres tegen dominantie van digitale platformen"
  6. 10 trends.jpg

    De 10 trends in 2021 volgens The Economist

    • 26-10-20

    Jaarlijks kijkt Tom Standage, adjunct-redacteur van The Economist, in zijn glazen bol en voorspelt hij de trends voor volgend jaar. De editie 'The World in 2021' is nog niet gepubliceerd, maar Tom gaf UBA al een voorproefje. We geven u in dit artikel al de 10 globale trends voor 2021 'in primeur' mee.

    Lees meer over "De 10 trends in 2021 volgens The Economist"
  7. Bookit_Steven Van Belleghem copy.jpg

    Herbekijk de UBA Book it: The offer you can't refuse

    • 22-10-20

    Herbekijk de toelichting van Steven Van Belleghem over zijn laatste boek 'The offer you can't refuse'. Steven was te gast bij UBA op 22 oktober 2020.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Book it: The offer you can't refuse"
  8. Paul-Lempers-2.jpg

    Opinie door Paul Lempers (fma Digital): Naar een nieuw tijdperk van mediacontracten?

    • 22-10-20

    Vorige zomer zag een nieuw onderzoek van ISBA (Incorporated Society of British Advertisers) het licht op basis van een diepgravend onderzoek van 15 maanden naar de waardeketen van programmatic.

    Paul geeft in het onderstaand artikel zijn opinie over dit topic. In de UBA Masterclass "Digital media audit" gaat Paul hier dieper op in. U kan nog inschrijven voor deze masterclass via onderstaande link.

    Lees meer over "Opinie door Paul Lempers (fma Digital): Naar een nieuw tijdperk van mediacontracten?"

Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

  • Blijf up-to-date via onze nieuwsbrief

  • Beheer uw voorkeuren via MyUBA

  • Makkelijk inschrijven voor activiteiten en evenementen

  • Is uw bedrijf lid van UBA, dan geniet u automatisch alle ledenvoordelen

Maak account

Agenda

Jobline

  • Brand Marketeer Digital Customer Services - XTRA

    22-10-2020 Colruyt Group bekijk vacature
  • Creatiecoördinator

    20-10-2020 Colruyt Group bekijk vacature
  • Head of Media

    20-10-2020 Colruyt Group bekijk vacature
  • Allround Producer

    19-10-2020 Colruyt Group bekijk vacature
  • Allround B2B Digital Marketing Specialist

    15-10-2020 Jacobs Douwe Egberts PRO BE bekijk vacature
  • Digital Marketing Project Manager

    15-10-2020 D'Ieteren Auto bekijk vacature
  • Market Research and Customers Insights Analyst

    15-10-2020 STIB-MIVB bekijk vacature
  • Account Manager Communicatie Colruyt Laagste Prijzen

    9-10-2020 Colruyt Group bekijk vacature

Over UBA

Leden