Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

UBA Trends Day 2020

Event,
UBA Trends Day 2020
  • 8:30 - 9:15
  • 9:15 - 9:30
    • Welcome

  • 9:30 - 10:45
    • Trends in Strategy. Thriving in the Urban Galaxy

      Dr. Kjell A. Nordström (SE), Professor, Economist, Author, Guru of the New World of Business

      Main stage - Bedrijven zijn als levende wezens: ze leven en sterven in interactie met hun omgeving. En net zoals levende wezens moeten ze antwoorden vinden op telkens nieuwe uitdagingen om succesvol te zijn – de survival of the fittest. Nu de wereld rondom ons verandert als nooit voorheen zullen we elke menselijke activiteit moeten herdenken. We trekken naar (mega-)steden, digitaliseren en connecteren dat het een lust is, ontwikkelen een duurzame kringloopeconomie, werken samen met machines en AI… Die nieuwe wereld beïnvloedt hoe we media en advertenties consumeren. En dus hebben we nood aan nieuwe business- en marketingmodellen, want wij lopen in de voorhoede van een van ’s werelds meest competitieve industrieën. Wij moeten onszelf heruitvinden op weg naar de Hot Urban Business Galaxy. Om die in elkaar te knutselen, reikt Kjell alvast de eerste tools aan.

    • Trends in Technology. Marketing in the Age of Emerging Tech

      Cathy Hackl (US), Emmy-nominated AR & VR Visionary, Author

      Main stage - Hoe kunt u  als communicatie- en marketingprofessional reële stappen zetten en vooruitgang boeken in augmented en virtual reality? Hoe moet uw merk zich in die nieuwe ruimte positioneren en onderscheiden? Cathy is een praktische dame die van aanpakken weet. Niet van plan u op te zadelen met meer vragen dan antwoorden. Gewapend met de inzichten van de recentste succesverhalen van grote merken, tekent ze uit hoe u een strategie uittekent voor dit nieuwe tijdperk. Schrap stilaan ‘storytelling’ uit uw woordenboek om plaats te maken voor ‘storyliving’.
      Cathy zet nog een stapje verder. Bang dat robots en AI met uw job gaan lopen? Doemscenario’s vallen op een koude steen bij haar. Nieuwe technologieën vervangen het menselijk vernuft niet, maar zijn complementair. Staat u klaar om de augmented versie van uzelf te ontdekken?

  • 10:45 - 11:15
    • Coffee Break

  • 11:15 - 12:35
    • Consumer Trends. Consumer Expectations for 2020 and Beyond

      David Mattin (UK), Author, Working for TrendWatching and Founder of New World Same Humans

      Main Stage - Soms, héel soms, nodigt UBA een keynote speaker opnieuw uit op Trends Day. Absolute voorwaarde is natuurlijk dat zij of hij een kanjer van formaat is, rad van tong en met een boodschap die nog lang onder je hersenpan nasuddert. Zo’n spreker is David Mattin. David detecteert vier consumententrends die op de radar zouden moeten staan van elke marketeer, merkstrateeg, bedrijfsleider en CEO. David reikt u een gps aan die de richting bepaalt van – of toch op zijn minst de inspiratie levert voor – uw volgende campagne, uw nieuwe merk, uw langetermijnstrategie. De lat ligt hoog voor David na zijn vorige rollercoasterpresentatie, maar wedden dat hij er opnieuw met glans over gaat?

    • Trends in Marketing. Slow Is the New Fast

      Ann Handley (US), Digital Marketing Pioneer, Author, Chief Content Officer at MarketingProfs

      Main Stage - Marketing moet ultrasnel zijn. Realtime. Hier en nu. Altijd actief. Constant aan het woord. De deur tussen bedrijven en merken en consumenten moet 24/7 openstaan. In de regisseursrol van die hektiek: snelle meisjes en jongens. Dat is wat we allemaal denken, toch? “Fout!”, zegt Ann Handley. “Snel is knettergek en niet vol te houden.” (Dat marketeers snelle meisjes en jongens zijn, ontkent ze niet.) Wat moeten we dan wel doen? We moeten ASAP zijn. As soon as possible? Nee, as slow as possible. Bedrijven die het meest succes boeken met content marketing in 2020 halen de voet van de gaspedaal en staan op de rem. Ze hollen niet achter wilde ideeën, maar geven ze tijd om te rijpen. Ze braken geen wilde commentaren op social media. Ze verkiezen groei op lange termijn boven de virale stunt. Ann leert u hoe u zich langzaam naar de toekomst haast.

  • 12:35 - 14:00
    • Lunch, Network, Lounge & Music

  • 14:00 - 14:40
    • NEW format! Choose your stage

      Tussen 14u00 en 15u30 kiest u welke sessie u wilt bijwonen. Deze zijn verdeeld over verschillende podia: Main stage, Speakers Corner, Technology Corner en Ideation Corner. Een nieuwe ervaring voor deze 2020-editie.

    • Trends in Branding. How Sustainable is Sustainability for Brands? | Main stage

      Joeri Van den Bergh (BE), Author, Co-Founder InSites Consulting, NextGen & Trends Expert

      U kunt haast de deur niet uit, geen nieuwsbrief doorscrollen, geen magazine of krant openslaan… of u wordt als consument met iets ‘duurzaam’ om de oren geslagen. Duurzaamheid dreigt een hol begrip te worden omdat het als USP naar voor geschoven wordt, terwijl het dat niet is. Wat is duurzaamheid wel? Een aanjager van innovatie. Met zijn kennis van het gedachtegoed en de gewoonten van de zelfbewuste consument van vandaag spoelt Joeri de tijd vijf jaar door om bloot te leggen wat echt van belang is voor diezelfde consument. Bedrijven en merken leren uit die tijdreis hoe ze echt duurzaam kunnen zijn op een geloofwaardige en relevante manier. 
      In primeur voor de Trends Day brengt Joeri zijn verhaal en de Belgische resultaten van een globaal onderzoek door InSites en illustreert trends (van terroirisme tot re-commerce) met actuele case studies. Zit u nu ook al op het puntje van uw stoel?

    • Meet Kjell A. Nordström | Speakers Corner

      Dr. Kjell A. Nordström (SE), Professor, Economist, Author, Guru of the New World of Business

      Van uw sokken geblazen door Kjell A. Nordströms revolutionaire ideeën om uw business her uit te vinden? Wees dan maar snel bij de pinken, want er is meer. U kunt Kjell ontmoeten en hem al uw vragen voor de voeten gooien tijdens een live ‘deep dive’ sessie. Geef uw concurrenten het nakijken met gratis – maar wel onbetaalbaar – advies van deze internationale goeroe.

    • Trip to the Future | Technology Corner

      Cathy Hackl (US), Emmy-nominated AR & VR Visionary, Author

      Tijdens de Technology Session legt Cathy uit hoe de digitale identiteit is geëvolueerd. Luister en bekijk wat de toekomst op dat vlak nog zal brengen – van avatars en digitale mensen tot deepfakes. Deelnemers kunnen met een digitale versie van Cathy interageren en enkele gelukkige aanwezigen krijgen de kans om een eigen avatar te maken!

    • Hands on Workshop about Trendwatching | Ideation Corner

      David Mattin (UK), Author, Working for TrendWatching and Founder of New World Same Humans

      Deze hands-on workshop begint om 14:00 en eindigt om 15:30.

      Een trend is niets waard als u er niets mee doet. In deze ideation workshop loodst David Mattin u stap voor stap door het Consumer Trend Canvas: de belangrijkste ideation tool van TrendWatching, die gebruikt wordt in workshops met honderden populaire merken. U leert trends op een krachtige en eenvoudige manier te analyseren, handig om lucratieve innovatie-ideeën voor uw bedrijf te bedenken. Kies dus een trend en ga ermee aan de slag! U keert naar huis terug met een hoofd vol nieuwe krachtige ideeën en een innovatiemethode die u keer op keer zal kunnen gebruiken.

  • 14:50 - 15:30
    • NEW format! Choose your stage

      Tussen 14u00 en 15u30 kiest u welke sessie u wilt bijwonen. Deze zijn verdeeld over verschillende podio: Main stage, Speakers Corner, Technology Corner en Ideation Corner. Een nieuwe ervaring voor deze 2020-editie.

    • Trends in Retail. How China drives Global Retail | Main stage

      Pascal Coppens (BE), Sinologist, Technology Entrepreneur, China Evangelist at Nexxworks

      New Retail, zegt het u iets? De Chinese e-commercereus Alibaba lanceerde de term in 2017. New Retail beschrijft de trend die een wereldwijde impact op de sector heeft en China de centrale rol toebedeelt in de globale e-commerce. Tegen 2030 wil het land wereldleider zijn in innovatie. Voor het westen is het uitkijken geblazen. Wij hadden de beste marketeers in de oude wereld van push marketing, maar haast onmerkbaar heeft China het meesterschap in de nieuwe wereld van marcom naar zich toegetrokken. Een geconnecteerde en contextuele wereld, gedreven door data. Hun goudmijn is data, en ze zijn er zo bedreven in dat Facebook, Google en Amazon stilaan dwergen lijken naast hun evenknieën Alibaba, Baidu en Tencent. Hoe kunnen marketeers hier garen spinnen bij de furieuze innovatiedrift daar? Pascal Coppens fileert feilloos het nieuwe ecosysteem van de radicaal veranderende wereld van de retail.

    • Meet Ann Handley | Speakers Corner

      Ann Handley (US), Digital Marketing Pioneer, Author, Chief Content Officer at MarketingProfs

      Nog aan het bekomen van de ‘slow is the new fast’-filosofie van content-crack Ann Handley? Wees dan maar snel bij de pinken, want er is meer. U kunt Ann ontmoeten en haar al uw vragen voor de voeten gooien tijdens een live ‘deep dive’ sessie. Geef uw concurrenten het nakijken met gratis – maar wel onbetaalbaar – advies van deze internationale goeroe.

    • Trends in Gaming. How Brands can score with eSports? | Technology Corner

      Stefaan Haerick (BE), Head of Content Acquisition, Strategy & Business Development at Proximus Steven Leunens (BE), Co-owner & Director of Operations at 4Entertainment Colin Wijnholds (NL), E-sport Stage & Show Host

      De ‘e’ in eSports staat voor ‘electronic’, maar kan evengoed ‘exponentiële groei’ betekenen. Als de namen van populaire games als Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends, Dota 2, Call of Duty, Fifa, HearthStone, Rainbow, Starcraft II… u nog niets zeggen, is het hoog tijd om daar verandering in te brengen. Want eSports is een El Dorado voor marketeers: steeds meer supporters zijn aan hun scherm gekluisterd om te zien hoe de beste esporters van de wereld hun favoriete game spelen. In 2022 zullen zij naar schatting met 650 miljoen zijn. Als dat geen perspectieven opent. Hoe kunnen adverteerders en media in België deze booming business best benutten? Speel als marketeer mee in de spits van eSports. Stefaan Haerick, Steven Leunens en Colin Wijnholds, experten in eSports en marketing, geven de voorzet. Aan u om binnen te koppen.

  • 15:30 - 16:00
    • Coffee Break

  • 16:00 - 17:00
    • Trends in Agency Relation. Rethinking the Agency Model

      Simon Martin (UK), Founder & Chief Executive of OLIVER and Inside Ideas Group

      Open deuren intrappen is gemakkelijk, maar erdoorheen stappen is een ander paar mouwen. Dat het marketinglandschap er in de 21ste eeuw fundamenteel anders uitziet, is geen geheim. Maar zien we wel de bedreigingen? En vooral: pikken we de niet-benutte opportuniteiten op? Simon schetst hoe marketeers hun business futureproof kunnen maken en de opbrengst kunnen maximaliseren door hun manier van werken om te denken. Hij toont hoe merken – van Unilever tot Barclays, van BMW tot TSB – agentschappen een plaats geven in eigen huis, letterlijk naast de eigen marketingafdelingen, zodat ze alle kennis en ervaringen rechtstreeks kunnen delen. Simon legt uit hoe in-house agentschappen het evenwicht vinden tussen efficiëntie, snelheid en megacreativiteit. Deze nieuwe manier van werken verandert de relatie tussen klant en agentschap fundamenteel.

    • Trends in Soft Skills. A Monk’s Guide to Happiness

      Gelong Thubten (UK), Buddhist Monk, Author, Meditation Teacher

      Main stage - Goed nieuws! U hoeft geen kwarteeuw in een Tibetaans klooster door te brengen om de weldaden van meditatie en mindfulness te ervaren. Jachtig als we zijn en leven, zoeken we wel geluk, maar weten we eigenlijk niet zo goed waar en hoe we dat kunnen vinden. Als we eerlijk met onszelf zijn, moeten we bekennen dat we niet altijd weten wát dat precies is, geluk.

      Nog beter nieuws! Gelong laat u de aard van geluk ontdekken en toont u hoe u het met eenvoudige, maar effectieve oefeningen een plaats geeft in uw drukke 21ste-eeuwse leven. De gevolgen laten zich lezen als een betere bijsluiter: minder stress, meer focus, meester van uw gedachten, betere relaties…
      Het beste nieuws! Met een beetje oefening slaagt u erin om micromomenten van mindfulness – en dus geluk – in uw werkdag in te bouwen.

  • 17:00 - 17:10
    • Closing

  • 17:10 - 18:15
    • Networking Drink

Inschrijven
  • Events

Meld u aan of maak een account om te kunnen inschrijven

Registreer

Voorwaarden en prijzen

Standaard Ticket                     € 575 excl. BTW

UBA-leden Ticket                    € 305 excl. BTW

Kosteloos annuleren kan tot en met 17/08/2020. Voor inschrijvingen die na deze datum worden geannuleerd, blijft het bedrag van uw deelname verschuldigd. 

Indien u vragen heeft omtrent uw inschrijving, contacteer ons via contact@ubabelgium.be.