Home

News
Upcoming event
Opleiding

News & Insights

  1. iStock-510310988.jpg

    UBA-ACC Event Client Briefing : Een praktische gids voor adverteerders

    • 23-06-17

    Zowel UBA als de ACC hebben als doel de samenwerking tussen opdrachtgevers en bureaus te professionaliseren teneinde een meer kwalitatieve output te bewerkstelligen. In deze context publiceren UBA en ACC de Event Client Briefing, een praktische gids voor het briefen van en efficiënt samenwerken met event marketing bureaus. 

    Lees meer over "UBA-ACC Event Client Briefing : Een praktische gids voor adverteerders"
  2. He's-making-his-own-breakfast-501618185_3866x2580.jpeg

    Tekent u ook de nieuwe zelfregulering voor de voedingsindustrie?

    • 21-06-17

    In 2012 lanceerden COMEOS, FEVIA en UBA de 'Belgian Pledge'. Met dit engagement verbond de Belgische voedingsindustrie en -handel zich om op een verantwoorde manier reclame te voeren naar kinderen. De nieuwe 'Belgian Pledge 2.0', bouwt hierop verder. De belangrijkste wijziging is een uitbreiding van de online scope naar de sociale media.

    Lees meer over "Tekent u ook de nieuwe zelfregulering voor de voedingsindustrie?"
  3. iStock-623531618.jpg

    Volgens Zenith gaan de reclamebestedingen met 2,4% stijgen in Europa

    • 21-06-17

    Zenith is optimistischer dan Dentsu Aegis Network in zijn laatste voorspellingen wat de reclamebestedingen voor 2017 betreft. Terwijl DAN mikt op een groei van 3,8%, schat het mediabureau van Publicis dat die wereldwijd 4,2% zal bedragen. De stijging zou hetzelfde ritme moeten aanhouden in 2018 en 2019. 

    Lees meer over "Volgens Zenith gaan de reclamebestedingen met 2,4% stijgen in Europa"
  4. 1497700678_1497700540-1497432723-chris-2.jpg

    "Ongerustheid en ontevredenheid bij de adverteerders nemen toe"

    • 20-06-17

    Enerzijds biedt de evolutie van digitale mogelijkheden de adverteerders ongeziene kansen om hun publiek beter te begrijpen en te bereiken. Anderzijds werpt de explosie van nieuwe en zeer complexe vormen van fraude een schaduw op het hele ecosysteem van de online reclame. Hoe kunnen merken zich ervan verzekeren dat hun reclame echt zichtbaar is in een veilige omgeving, bij echte mensen van vlees en bloed ? Bij ons kwam de Unie der Belgische Adverteerders vrij vroeg in actie rond deze onderwerpen die ruimschoots aan bod komen in het juninummer van onze Quarterly. Volgens Chris Van Roey, CEO van de UBA, is het een complexe kwestie die betrekking heeft op de hele digitale communicatie. 

    Lees meer over ""Ongerustheid en ontevredenheid bij de adverteerders nemen toe""

Agenda

Over UBA

Leden