Targeting and segmentation
Hoe doelgroepen bepalen en segmenteren?
1. Inleiding
About this training
Targeting speelt een belangrijke rol in elke communicatiestrategie. De doelgroep bepaalt immers grotendeels de campagne: welke kanalen u gebruikt, welke content u lanceert, welke metrics u hanteert enz.
Bruno Liesse (Polaris) en Jonathan Jacoby (Space) leggen u de basis van targeting en segmentatie uit en lichten de digitale kansen toe.
Deze video-opleiding wordt gegeven in het Frans. De presentatie is in het Engels. Er zijn ondertitels beschikbaar in het Nederlands en Frans.
Teachers
-
Bruno Liesse
Client Service Director, SpaceBruno bekleedde de functie van Directeur bij Carat van maart 2014 tot januari 2018, waarna hij Senior Consultant werd bij Emakina Insights & Consulting tot begin 2020. Tijdens deze periode ontwikkelde hij Polaris, een onderzoek- en marketingadviesafdeling binnen mediabureau Space. Voorheen was hij verantwoordelijk voor deepblue, dat hij in 2007 oprichtte binnen Dentsu Aegis, na het ontwikkelen van Carat Expert en ervaring te hebben opgedaan bij zowel bureaus als adverteerders.
Gespecialiseerd in onderzoek, is Bruno een regelmatig spreker bij verschillende organisaties en geeft hij lezingen aan onder andere de Solvay Business School, ICHEC, GRP en IHECS. Hij heeft een diepgaande passie voor onderzoeksgebieden.
-
Jonathan Jacoby
Chief Innovation & Data Officer, SpaceGepassioneerd door communicatie en technologie heeft Jonathan altijd een 360°-zicht willen hebben op de sector waarin hij werkt. Na zijn studies in communicatie heeft hij zowel ervaring opgedaan in de advertentiebranche, waar hij zijn carrière begon, als in de mediabureaus waar hij vandaag de dag nog steeds actief is. Zijn werkmethode kan worden omschreven als « test and learn » en als het altijd hebben van een multichannel perspectief, zowel offline als online.
Ontdek meer als je inlogt
Log je in en krijg toegang tot een ruim aanbod aan content.
Nog geen account? Creëer uw account hier.