UBA logo
  1. Tijd om de controle terug te nemen

    Tijdens de “Advertising: Who Cares?” Summit in Londen op 16 oktober 2025 gaf Nic...
    2 december 2025 om 10:00
    News
    screenshot logo Advertising Who Cares Nick Manning blog
  2. Hoe kan je je aanpassen aan de evolutie naar zero-click search?

    Op 21 november 2025 boog de UBA Exchange Community Content zich over de revolutie van zoekop...
    2 december 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Zero-click-search-marketing-GEO.jpg
  3. Reclame voor voedingsmiddelen: vooruitblik naar 2026

    Vanaf 1 januari 2026 treedt de Belgian Food Advertising Code in werking. Adverteerders, agen...
    2 december 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Food_Advertising_Teens.jpg
  4. Waarom influencers steeds essentiëler worden in een marketingplan

    Tijdens de UBA Exchange Community Content op 13 november deelden toonaangevende stemmen van ...
    1 december 2025 om 08:00
    News
    Influencer-brand-mediaplan.jpg
  5. Promoties: vriend of vijand?

    Zijn fabrikanten en retailers beter af met of zonder promoties? Om deze vraag te beantwoorde...
    18 november 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    retail media woman.jpg
  6. Hoe AI het landschap van paid search nu al verandert

    Tijdens een “60 minutes”-sessie presenteerde Jonas Geiregat, Senior Business Con...
    17 november 2025 om 08:00
    UBA Focus News 60 minutes
    PaidSearchAI.jpg
  7. Puratos, Windocare en Aurélie Denayer, winnaars Belgian Marketing Awards

    Puratos, Windocare en Aurélie Denayer (Proximus) zijn de winnaars van de zesde editie...
    6 november 2025 om 07:00
    News
    BMA _winners3.png
  8. UBA verwelkomt 6 nieuwe leden: Bank J. Van Breda, Bozar, ClickTrust, Extra Shop, Versele-Laga en YouGov

    Wat deze bedrijven gemeen hebben, is hun gedeelde ambitie om sterkere merken te bouwen en hu...
    3 november 2025 om 16:30
    News
    newmembers_2025.jpg
  9. Durf opnieuw te geloven in "showmanship"

    Tijdens de UBA Media Date op 26 augustus deelde Andrew Tindall (System1) zijn inzichten over...
    3 november 2025 om 10:00
    UBA Focus News
    Newsletter_20251104_Andrew_Tindall_picture.jpg
  10. Hoe zoekgedrag evolueert

    Tijdens een “60 minutes”-sessie presenteerde Cédric Cauderlier, Lead Digi...
    31 oktober 2025 om 12:00
    UBA Focus News
    SearchHabits_AI_Social_Forum.jpg
  11. Mediakost: stagnatie bevestigd

    Terwijl de merken zich voorbereiden op 2026, biedt het meest recente WFA Outlook-rapport een...
    28 oktober 2025 om 10:00
    News
    Newsletter_20251028_WFA_Outlook_iStock-1861384244.jpg
  12. Je online zichtbaarheid onder druk: wat AI-search betekent voor je organisch verkeer

    Organische zoekopdrachten ondergaan een ware metamorfose. Met de opkomst van generatieve AI ...
    21 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Organic-Search-AI-GEO-UBA.jpg
  13. Waarom marketeers lef én geduld nodig hebben

    Tijdens de UBA Media Date op 26 augustus sprak Magda Nenycz-Thiel van het Ehrenberg-Bass Ins...
    21 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Magda Nenycz-Thiel.jpg
  14. Duurzame consumptie: bewustmaking is niet genoeg

    Merken, overheden en ngo’s investeren elk jaar miljoenen om consumenten bewust te make...
    21 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    251021_Fred Dorsimont_Article_Intention to action.jpg
  15. ToVA herdefinieert videoplanning

    Het CIM (Centrum voor Informatie over de Media) heeft zijn Total Video Advertising (ToVA) to...
    21 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Newsletter_20251021_TOVA_iStock-2205635980.jpg
  16. Verbinding maken met klanten en impact meten

    Media blijven een van de belangrijkste en meest complexe domeinen binnen marketinginvesterin...
    21 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Media fragmentation.jpg
  17. BMW Klantbeleving: waar innovatie en service samenkomen

    Bij BMW draait alles om beleving: niet alleen om de auto zelf, maar ook om het gevoel dat kl...
    14 oktober 2025 om 11:00
    News
    BMW CX .png
  18. Van meten tot verankeren: vijf lessen in customer experience management 

    Customer experience is geëvolueerd van een opkomende discipline naar een doorslaggevend...
    14 oktober 2025 om 10:00
    News
    Customer experience.jpg
  19. De Customer Experience Renaissance: AI voorbij de interne efficiëntie 

    We leven in een tijdperk dat ik graag de Customer Experience Renaissance noem. Een periode w...
    14 oktober 2025 om 09:00
    News
    StevenVanBelleghem.jpg
  20. Spotlight on Customer Experience: een Belgische benchmark voor klantbeleving.

    Klantbeleving doet ertoe. Het leveren van een geweldige klantbeleving voorkomt niet alleen c...
    14 oktober 2025 om 09:00
    News
    UBA_CX_Kantar_header_2025.jpg
  21. De human-first aanpak van Torfs: verrassend vertrouwd in een omnichannel wereld

    Wie schoenen zegt in Vlaanderen, zegt Torfs. Al meer dan 75 jaar maken we deel uit van het d...
    14 oktober 2025 om 09:00
    News
    CX_Torfs_foto 1_2025.jpg
  22. Effie Awards 2025: de winnaars zijn bekend 

    Gisteravond werden de winnaars van de Effie Awards 2025 bekendgemaakt. Deze editie bekroonde...
    10 oktober 2025 om 07:00
    News
    Effie lang.png
  23. Waarom 'Made in Belgium' merkengroei stimuleert

    Uit een nieuwe studie van Rossel Advertising blijkt dat Belgische consumenten steeds vaker k...
    7 oktober 2025 om 10:00
    News
    Newsletter_20251007_Rossel_Made_in_Belgium_iStock-538828181.jpg
  24. Lancering van de certificering voor influencers in België

    Influencer Marketing Alliance, Raad voor Reclame en de sectorverenigingen waaronder UBA lanc...
    7 oktober 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Influencercertificate-2.png
  25. Toegankelijkheid: van verplichting naar kans

    De recente European Accessibility Act (EAA)  is niet enkel wet, maar een kans voor merk...
    7 oktober 2025 om 09:00
    News
    20251007_Accessibility_Ipsos_Artikel.png
  26. Digitale reclamebestedingen: +4,6% in stabiele markt

    Volgens de nieuwste UMA benchmark voor de eerste helft van 2025 blijft de Belgische mediamar...
    7 oktober 2025 om 08:00
    UBA Focus News
    Newsletter_20251007_Benchmark_H1_UMA_iStock-2167096948.jpg
  27. UBA roept merken op om samen te werken met gecertificeerde influencers

    Het Influencer Certificaat is voortaan een onmisbaar instrument om je samenwerking met influ...
    7 oktober 2025 om 07:00
    UBA Focus News
    InfluencerCertificateCallBrands.jpg
  28. Het Belgische reclame ecosysteem : motor van economie én samenleving

    Op 23 september verzamelden adverteerders, mediabedrijven en agentschappen in de prestigieuz...
    30 september 2025 om 10:00
    News
    Newsletter_20250930_Econopolis_top_image.jpg
  29. Lokale reclame als motor voor innovatie

    Tijdens de tweede State of the Union benadrukten spelers uit de reclamesector en beleidsmake...
    30 september 2025 om 09:30
    News
    20250930_Local_Media.jpg
  30. Europa richt zijn aandacht op kijkcijfermetingen

    Sinds 8 augustus is de European Media Freedom Act (EMFA) van kracht. Deze nieuwe Europese ve...
    30 september 2025 om 09:00
    News
    250930_Audience_Measurement.jpg
  31. Merkwaarde versterken: belangrijke inzichten voor strategische marketingbeslissingen

    Kantar maakte onlangs de Top 30 van de sterkste merken in België bekend, een van de uit...
    29 september 2025 om 09:00
    News
    brand strategy website.jpg
  32. Waarom verantwoorde marketing een groeistrategie is voor de toekomst

    Loont het om in onzekere tijden te blijven inzetten op duurzaamheid, diversiteit en transpar...
    22 september 2025 om 12:00
    UBA Focus News
    responsiblegrowth.jpg
  33. Neem deel aan de Belgian Marketing Awards ceremonie

    Neem deel aan de ceremonie van de Belgian Marketing Awards om de meest impactvolle marketing...
    22 september 2025 om 09:00
    News
    BMA.png
  34. Welke 35 cases maken kans op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie 2025?

    Effie Belgium maakte de kanshebbers bekend na zijn traditionele jurydag. Dit jaar noteerden ...
    8 september 2025 om 14:00
    News
    Logo effie
  35. De mythe van werkgeluk

    Is geluk echt de sleutel tot een sterke bedrijfscultuur? Een focus op welzijn en glimlachend...
    8 september 2025 om 10:00
    News
    250906_The myth of happiness at work.jpg
  36. Van data naar dialoog: de taal van de CFO spreken

    Tijdens een recente rondetafel georganiseerd door UBA bogen CMOs zich over de vraag hoe je l...
    7 september 2025 om 10:00
    UBA Focus News
    Round table.png
  37. Waarom Steven van Belleghem vindt dat je naar het Spotlight on Customer Experience event moet komen

    We zijn verheugd om de toonaangevende Customer Experience Benchmark-studie voor de tweede ke...
    6 september 2025 om 01:00
    News
    Customer Experience.jpg
  38. Data clean rooms: belangrijke inzichten van Belgische marketeers

    Nu third-party cookies verdwijnen, wordt datacollaboratie dé hefboom om marketing te ...
    4 september 2025 om 09:00
    News
    Marketing-data-clean-room-uba.jpg
  39. UBA verwelkomt 3 nieuwe leden: Greenyard, Pauwels Sauces en Puilaetco

    De gedeelde ambitie om hun merk te laten groeien en de wil om te connecteren met andere merk...
    2 september 2025 om 12:32
    News
    balloons.jpg
  40. Meten wat telt in marketing

    Marketingeffectiviteit is één van de grootste uitdagingen voor merkenbouwers. ...
    2 september 2025 om 09:00
    UBA Focus News
    Measuring what matters_topiccover ENG
UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 22 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 1 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 7 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 6 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 8 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd