UBA logo
  1. Is 2025 het jaar waarin AI mainstream gaat?

    Op 20 maart 2025 staat Peter Hinssen opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic ...
    28 januari 2025 om 10:48
    News
    Peter oranje.png
  2. Oud = out of scope?

    Marketeers missen kansen door ouderen te negeren in reclame. Filip Lemaitre van Bureau50 leg...
    28 januari 2025 om 09:48
    News
    older people.png
  3. ACC brengt ‘How to build a successful influencer campaign’ uit

    Deze whitepaper is bedoeld als een uitgebreide gids voor het bouwen van succesvolle influenc...
    27 januari 2025 om 18:03
    News
    ACC-Influencer.jpg
  4. UBA verwelkomt 6 nieuwe leden: AlliA Insurance Brokers, Bol.com, Equans, Horizon Group, Hybrid en Plantyn NV

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    27 januari 2025 om 11:52
    News
    Community.jpg
  5. AI: naar meer autonomie en vertrouwen

    Tijdens de '60 minutes'-sessie op 22 januari presenteerde Tom Ghelen, EMEA Technology Innova...
    23 januari 2025 om 10:50
    News
    Tom Ghelen.jpg
  6. De spelregels herschrijven: marketing in het tempo van verandering

    Op 20 maart 2025 staat Livia Fioretti opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic...
    20 januari 2025 om 10:38
    News
    Livia Fioretti final.png
  7. Wat kan je van ons verwachten in 2025?

    Het UBA-team wenst je een fantastisch 2025!We blikken graag even terug op het jaar 2024. Naa...
    14 januari 2025 om 10:34
    News
    team xmas lunch.jpg
  8. Sleutelelementen voor een impactvolle samenwerking met influencers

    Tijdens de Exchange Community Content benadrukten Kel Wouters (influencer marketingstrateeg ...
    16 december 2024 om 15:12
    News
    Influencermarketing_EC
  9. Welke kansen bieden virtuele influencers voor merken?

    Virtuele influencer marketing ontwikkelt zich razendsnel. Dankzij vooruitgang in artifici&eu...
    13 december 2024 om 09:53
    News
    Virtual influencer
  10. Geven reisinfluencers genoeg zichtbaarheid aan merken?

    Influencers zijn een onmisbaar marketinginstrument geworden, ook in de reissector. Maar hoe ...
    13 december 2024 om 09:47
    News
    Travel influencer
  11. UBA verwelkomt 3 nieuwe leden: Haystack, Renson en Skechers

    Deze drie bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden...
    9 december 2024 om 15:23
    News
    enews_woman.png
  12. Hoe bereid je je organisatie voor op de toekomst van digitale marketing?

    Aan het woord, Peter Depypere van Element61. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 2...
    6 december 2024 om 12:59
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  13. Media budgetten 2025: Trends, challenges en opportuniteiten

    De World Federation of Advertisers (WFA) en Ebiquity hebben hun nieuwste Media Budgets Surve...
    6 december 2024 om 12:53
    News
    Newsletter_20240604_Media_Key_Facts_iStock-2154164688.jpg
  14. Wat zijn de belangrijkste marketingtrends voor 2025?

    De marketingwereld staat in 2025 voor een enorme verandering. Van het omarmen van generatiev...
    6 december 2024 om 09:14
    News
    Kantar.png
  15. Kan AI inclusieve marketing stimuleren?

    Johan van Mol, oprichter van No-Kno, belichtte tijdens een 60 minutes sessie hoe artifici&eu...
    5 december 2024 om 16:33
    News
    foto johan van mol 2021 mid-res-sq2.jpg
  16. Belangrijke trends die de toekomst van media bepalen

    De media-industrie ondergaat een transformatie door technologische vooruitgang, veranderend ...
    29 november 2024 om 15:47
    News
    Impactful media trends.jpg
  17. De evolutie van crossmediale studies met het Halo-project

    Vorige week vond de jaarlijkse "CIM-sessie" plaats, georganiseerd door CommPass. Deze sessie...
    29 november 2024 om 15:33
    News
    Luc E.
  18. Hoe conversationele AI de klantervaring transformeert

    Jelle Plass, Experience Strategist bij iO, deelde inzichten tijdens een "60 minutes" sessie ...
    29 november 2024 om 13:12
    News
    Conversational search_AI.png
  19. Einde van alcoholreclame op TikTok en Snapchat

    Met de opkomst van nieuwe marketingvormen en de invloed van sociale media op jongeren verste...
    26 november 2024 om 10:55
    News
    TikTok_crop.png
  20. De cruciale rol van de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame in België

    De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) is het zelfregulerende controleorgaan ...
    25 november 2024 om 17:30
    News
    jep-logo.png
  21. Hoe agentschappen generatieve AI gebruiken

    UBA speelt in op de noden van haar leden met 3 online sessies over artificiële intellig...
    22 november 2024 om 16:08
    News
    Ishan-UBA-AI.jpg
  22. De Digital Benchmark 2024 komt eraan

    De countdown is begonnen. UBA lanceert binnenkort, samen met United Media Agencies (UMA), de...
    22 november 2024 om 12:44
    News
    Newsletter_20240319_Digital_benchmark_2023_main.png
  23. Samenwerken voor succes

    Sterke samenwerking tussen de adverteerder en zijn bureau vormt de basis van een succesvolle...
    22 november 2024 om 09:48
    News Charter & Guideline
    Samenwerking team.jpg
  24. Hoe stel je een roadmap op voor je digitale marketingstrategie?

    Aan het woord, Cedric Cauderlier van Mountainview. Deze video maakt deel uit van de UBA Trai...
    19 november 2024 om 10:31
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  25. UBA verwelkomt 3 nieuwe leden: De Kringloopwinkel, Europabank en Mastercard

    Deze drie bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden...
    19 november 2024 om 10:02
    News
    newmembers_2024.jpg
  26. Hoe optimaliseer je je website of app voor de lancering?

    Aan het woord, Vicky De Mesmaecker. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video...
    19 november 2024 om 10:01
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  27. De rol van NPS en vertrouwen in het versterken van klantloyaliteit... en van je winst

    In het hedendaagse bedrijfslandschap is klantloyaliteit een cruciale factor voor langdurig s...
    19 november 2024 om 09:33
    News
    NPS.jpg
  28. Green claims of greenwashing: hoe staat het met jouw communicatie?

    Hoe staat het met de strijd tegen greenwashing? Een recente studie uitgevoerd door GiveActio...
    18 november 2024 om 09:36
    News
    E-news 19.11 Greenwashing.jpg
  29. CIM breidt OOH-studie uit naar retail en innoveert met de integratie van wifi-data

    Het CIM heeft de scope van zijn out-of-home-studie sinds dit najaar verbreed naar de retails...
    15 november 2024 om 11:26
    News
    Joëlle Defossez - CIM.png
  30. Waarom is data protection cruciaal in de huidige tijd?

    Aan het woord, Bart Van den Brande van Sirius Legal. Deze video maakt deel uit van de UBA Tr...
    15 november 2024 om 10:40
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  31. Artificiële intelligentie: opleidingen en tools voor marketing en communicatie

    UBA stelt een reeks hulpmiddelen ter beschikking om marketing- en communicatieprofessionals ...
    12 november 2024 om 10:05
    News
    AI opleidingen.jpg
  32. Hoe kan AI digitale reclame ondersteunen in een wereld zonder third-party cookies?

    Digitale reclame evolueert snel, vooral door strengere privacyregels en de afname van third-...
    8 november 2024 om 15:44
    News
    AI.jpg
  33. Gegevensbescherming in het tijdperk van AI: uitdagingen voor marketing- en communicatieprofessionals

    In een tijdperk waarin artificiële intelligentie (AI) marketing ingrijpend verandert, w...
    7 november 2024 om 16:00
    News
    Data protection.jpg
  34. Valérie Morfitis (Unilever), Toerisme Oostende & Just Russel winnaars Belgian Marketing Awards

    Valérie Morfitis (Unilever), Toerisme Oostende en Just Russel zijn de winnaars in de ...
    7 november 2024 om 09:33
    News
    Belgian Marketing Awards.png
  35. Valérie Morfitis genomineerd voor Marketing Leader(ship) of the Year

    Als Global Media Director bij Unilever heeft Valérie Morfitis de voorbije decennia de...
    6 november 2024 om 11:15
    News
    Valérie Morfitis.png
  36. Just Russel genomineerd voor Young Marketing Company of the Year

    Door wetenschappelijke inzichten op een hoogst klantgerichte manier te koppelen aan technolo...
    31 oktober 2024 om 13:42
    News
    Just russel.jpg
  37. Ray & Jules genomineerd voor Young Marketing Company of the Year

    In nog geen vijf jaar tijd slaagde de duurzame Belgische koffiebrander Ray & Jules erin ...
    30 oktober 2024 om 11:13
    News
    Ray & Jules.png
  38. Nobi genomineerd voor Young Marketing Company of the Year

    AI-gedreven, levensreddende zorgtechnologie vermomd als een stijlvolle lamp, die vallen dete...
    29 oktober 2024 om 15:18
    News
    Nobi.png
  39. Nicolas Lambert genomineerd voor Marketing Leader(ship) of the Year

    Een van de drie kanshebbers voor de Marketing Leader(ship) of the Year Award luistert naar d...
    29 oktober 2024 om 10:39
    News
    Nicolas Lambert.png
  40. Yannick de Bièvre genomineerd voor Marketing Leader(ship) of the Year

    De CMO van één van de grootste adverteerders van het land is per definitie een...
    29 oktober 2024 om 09:46
    News
    Yannick de bievre.png
UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden