UBA logo

Content

Content, of het nu gaat om krachtige advertenties, blogposts of website-inhoud, speelt een cruciale rol bij het opbouwen en versterken van merken. Het bevordert authentieke verbindingen met consumenten en versterkt hun loyaliteit. In een omgeving die rijk is aan content, is het essentieel om relevante en impactvolle boodschappen te creëren die voldoen aan de verwachtingen van consumenten en tegelijkertijd de marketingdoelstellingen ondersteunen. Bij UBA ondersteunen we merken door hen middelen, best practices en inzichten te bieden om hen te helpen opvallen en hun doelgroep te betrekken.

journalism_content-Marketing.jpg

Guidelines on artificial intelligence & communication

Dit document benadrukt 10 principes die door bureaus en merken in overweging moeten worden genomen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. Het zijn praktische richtlijnen om het vertrouwen van klanten en consumenten te vergroten.

Download de guideline

Aanbevelingen voor influencers

Influencers spelen een steeds belangrijkere rol in de promotie van merken. Daarom biedt de Raad voor Reclame, in samenwerking met UBA en andere spelers in de sector, aanbevelingen voor een betere identificatie van commerciële communicatie. Deze richtlijnen zijn bedoeld om merken, influencers en consumenten beter te beschermen en tegelijkertijd meer transparantie in reclameboodschappen te waarborgen. 

influencer.jpg

Client agency contract met AI-gebruik inbegrepen

Als belangrijke spelers in de marketing- en communicatiesector is het essentieel om sterke relaties op te bouwen tussen merken en bureaus. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, hebben UBA en ACC, in samenwerking met het advocatenkantoor AdaStone, een nieuw standaardcontract ontwikkeld dat een solide basis biedt voor alle communicatie­samenwerkingen. Dit contract heeft tot doel de wederzijdse engagementen te verduidelijken, de bescherming van intellectuele eigendomsrechten te waarborgen en het verantwoord gebruik van artificiële intelligentie (AI) te bevorderen.

client agency contract new

Onze Content expert is Grégory

Grégory begeleidt de leden van UBA bij het verkennen en begrijpen van boeiende thema's zoals content, technologie en data. Sinds zijn komst naar UBA in 2016 brengt hij uitgebreide expertise mee dankzij zijn ervaring als strateeg en projectmanager digitale projecten voor grote merken en accounts.

Grég.jpg
Data & Technology Content Privacy Artificial Intelligence

Kennis & inzichten

  1. Hoe kan je je aanpassen aan de evolutie naar zero-click search?

    Op 21 november 2025 boog de UBA Exchange Community Content zich over de revolutie van zoekop...
    2 december 2025
    UBA Focus News
    Zero-click-search-marketing-GEO.jpg
  2. Waarom influencers steeds essentiëler worden in een marketingplan

    Tijdens de UBA Exchange Community Content op 13 november deelden toonaangevende stemmen van ...
    1 december 2025
    News
    Influencer-brand-mediaplan.jpg
  3. Hoe zoekgedrag evolueert

    Tijdens een “60 minutes”-sessie presenteerde Cédric Cauderlier, Lead Digi...
    31 oktober 2025
    UBA Focus News
    SearchHabits_AI_Social_Forum.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Transmedia storytelling

    Hoe kun je jouw storytelling ontwikkelen via verschillende media?

    Online English
    Transmedia storytelling.jpg
    Show event
  2. Introduction to AI in marketing

    Wat zijn de belangrijkste praktische toepassingen van artificiële intelligentie in marketing?

    Online English
    UBA Focus
    AI in marcom.jpg
    Show event
  3. Customerproof copy evaluation

    Hoe evalueer je reclameteksten met AI als jouw sparringpartner?

    Offline Dutch
    UBA Focus
    Customerproof copy.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Training 24/7

Content marketing strategy

Wat is het belang van content marketing en hoe bouw je een strategie uit?

Why content marketing 1.png

Content creation

Hoe creëer je geslaagde content?

Content-creation_1.png

Influencer marketing

Wat is influencer marketing en waarom integreer je het best in jouw merkstrategie?

influencer marketing Video 1.png

Social media (Organic)

Hoe kan ik mijn organisch bereik op sociale media vergroten?

Social media organic 1.png

Video for content marketing

Hoe kan video jouw conversie verhogen?

Video Marketing_1.png

Blijf op de hoogte over Content

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 22 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 1 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 7 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 6 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 8 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd