UBA logo

Bouw een sterk merk voor langdurig succes

Een sterk merk is meer dan een logo—het is een strategisch middel dat groei, vertrouwen en onderscheidend vermogen stimuleert. In de snel veranderende markt van vandaag helpt een doordachte merkstrategie marketeers en communicatiespecialisten om impact te creëren, hun doelgroep te bereiken en een voorsprong te behouden op de concurrentie.

brand strategy.png

Waarom merkstrategie essentieel is

Een duidelijke merkstrategie zorgt voor herkenbaarheid, loyaliteit en consistentie over alle contactpunten heen. Het bepaalt de positionering, waarden en unieke belofte van je merk. In een wereld waar consumenten overspoeld worden met keuzes, biedt een sterk merk helderheid en een emotionele connectie, waardoor jouw bedrijf de voorkeur krijgt.

UBA’s brand strategy aanbod

Bij UBA bieden we marketeers de juiste tools en inzichten om hun merkstrategie te ontwikkelen en te versterken. Via de UBA Academy krijg je toegang tot:

  • 24/7 video training voor continu leren op je eigen tempo
  • Master classes met experts die diep ingaan op merkontwikkeling
  • Brand Building College, een exclusief programma rond brand development

Blijf voorop met de nieuwste inzichten en best practices.

brand strategy website.jpg

Onze Brand Strategy Expert is Anne-Laure

Anne-Laure selecteert regelmatig het belangrijkste nieuws, inzichten en tools op het gebied van merkstrategie, duurzaamheid, DGI en employer branding voor jou. Blijf op de hoogte van Anne-Laure’s topselectie door je voorkeuren aan te passen in My UBA.

Anne-Laure.jpg
Brand Strategy Sustainability Diversity & Inclusion Employer Branding Trusted Brands

Kennis & inzichten

  1. Reclame voor voedingsmiddelen: vooruitblik naar 2026

    Vanaf 1 januari 2026 treedt de Belgian Food Advertising Code in werking. Adverteerders, agen...
    2 december 2025
    UBA Focus News
    Food_Advertising_Teens.jpg
  2. Waarom influencers steeds essentiëler worden in een marketingplan

    Tijdens de UBA Exchange Community Content op 13 november deelden toonaangevende stemmen van ...
    1 december 2025
    News
    Influencer-brand-mediaplan.jpg
  3. Promoties: vriend of vijand?

    Zijn fabrikanten en retailers beter af met of zonder promoties? Om deze vraag te beantwoorde...
    18 november 2025
    UBA Focus News
    retail media woman.jpg
Ontdek alle artikelen

Master Classes

  1. Revenue growth management

    Wat zijn de belangrijkste hefbomen om te groeien in omzet?

    Offline English
    revenue mgmt.jpg
    Show event
  2. Business plan effectiveness: OGSM basics

    Hoe effectieve business- en marketingplannen opstellen?

    Offline English
    Plan-Efficiency_OGSM.jpg
    Show event
  3. Responsible AI for advertisers

    Hoe kunnen merken artificiële intelligentie creatief, veilig en effectief gebruiken zonder vertrouwen, compliance of reputatie in gevaar te brengen?

    Offline English
    UBA Focus
    Responsible AI.jpg
    Show event
Ontdek alle Master Classes

Training 24/7

Brand strategy

Hoe identificeer en bouw ik een sterk merk?

Brand Strategy topics page.png

Building a meaningful brand

Hoe bouw je een betekenisvol merk in de post-purpose era?

Building a meaningful brand

Customer journey

Hoe de customer journey benutten voor digital marketing?

Customer-Journey_1.png

Innovation strategy management

Hoe innovatie leiden en tot leven brengen in jouw organisatie?

Innovation Strategy 1.png

Communication strategy

Hoe bouw je een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?

Communication strategy_1.png

Blijf op de hoogte over Brand Strategy

Met onze wekelijke nieuwsbrief houden we je op de hoogte van wat beweegt in de sector. Je kan je voorkeuren beheren in MyUBA.

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 22 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 1 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 7 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 6 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 8 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd