UBA logo

Master Classes

Jaarlijks zijn er meer dan 60 gespecialiseerde opleidingen van een halve dag om je kennis bij te spijkeren, online of on-site bij UBA. Er zijn Master Classes voor zowel beginners als meer ervaren profielen.

Master Class at UBA

Verdiep je in een topic

Tijdens de Master Classes duik je gedurende een halve dag in de diepte van de topic. Eén of meerdere sprekers nemen je mee doorheen een workshop of inspiratiesessie, zodat je naar huis gaat met een lading verse ideeën en tonnen kennis over de onderwerpen die vandaag een verschil maken.

Praktische info

  • Gratis voor alle UBA-leden
MC practical info

Alle Master Classes

  1. Data compliance in marketing

    Hoe kan je jouw cookie- en databeleid in regel stellen en hoe kan je je voorbereiden op een toekomst zonder cookies?

    Online Dutch
    Data protection.jpg
    Show event
  2. Introduction to data clean rooms

    Wat is een data clean room en hoe kan je de kansen benutten die ze bieden binnen het huidige ecosysteem van retail media en datacollaboratie?

    Online English
    Data-Clean-Room-UBA.jpg
    Show event
  3. Google Analytics 4

    Hoe kan je Google Analytics 4 en de mogelijkheden ervan optimaal benutten?

    Online French
    Google Analytics.jpg
    Show event
  4. Transmedia storytelling

    Hoe kun je jouw storytelling ontwikkelen via verschillende media?

    Online English
    Transmedia storytelling.jpg
    Show event
  5. Introduction to AI in marketing

    Wat zijn de belangrijkste praktische toepassingen van artificiële intelligentie in marketing?

    Online English
    UBA Focus
    AI in marcom.jpg
    Show event
  6. Customerproof copy evaluation

    Hoe evalueer je reclameteksten met AI als jouw sparringpartner?

    Offline Dutch
    UBA Focus
    Customerproof copy.jpg
    Show event
  7. Persuasion

    Hoe op een krachtige manier overtuigen?

    Offline English
    Persuasion.jpg
    Show event
  8. Instore communication

    Hoe zorg ik voor een maximale impact van instore communicatie op het gedrag van de shopper?

    Online English
    In-store communication.jpg
    Show event
  9. Art of prompting in marketing

    Met welke technieken gebruik je AI nog efficiënter?

    Online French
    UBA Focus
    marketing digital 1.jpg
    Show event
  10. Revenue growth management

    Wat zijn de belangrijkste hefbomen om te groeien in omzet?

    Offline English
    revenue mgmt.jpg
    Show event
  11. AI for content creation process

    Hoe zet je AI slim en efficiënt in tijdens elke stap van je contentcreatieproces?

    Online English
    UBA Focus
    AI content creation.jpg
    Show event
  12. Optimising the performance of your webshop

    Hoe je webshop opschalen voor optimale customer appeal en conversie?

    Offline English
    Webshop.jpg
    Show event
  13. Introduction to agentic AI

    Hoe kan agentic AI marketingprocessen en automatisatie transformeren tot meer mensgerichte klantinteractie?

    Online English
    UBA Focus
    AgenticAI.jpg
    Show event
  14. LEGO® SERIOUS PLAY®

    Hoe haal ik alle kennis uit een groep?

    Offline French Dutch
    LegoSeriousPlay.jpg
    Show event
  15. Generative Engine Optimisation

    Hoe blijft je merk zichtbaar in het tijdperk van AI search?

    Online English
    UBA Focus
    Search_habits.jpg
    Show event
  16. Change management

    Hoe krijg ik mijn mensen mee in een veranderingstraject?

    Offline Dutch
    Change Management
    Show event
  17. Negotiation skills

    Hoe haal ik het beste resultaat uit een onderhandeling?  

    Offline Dutch
    Negotiation.jpg
    Show event
  18. Introduction to image generation with AI

    Hoe maak en gebruik je beelden ethisch en doeltreffend met AI?

    Online English
    UBA Focus
    Image generation.jpg
    Show event
  19. Business plan effectiveness: OGSM basics

    Hoe effectieve business- en marketingplannen opstellen?

    Offline English
    Plan-Efficiency_OGSM.jpg
    Show event
  20. Media strategy evaluation

    Hoe evalueer ik best een jaarlijkse mediastrategie?

    Offline French
    UBA Focus
    Media Strategy Evaluation
    Show event
  21. Visual nudging in marketing and communication

    Hoe leidt het juiste kleurgebruik in communicatie tot meer impact?

    Offline English
    Research_Visual-Nudging.jpg
    Show event
  22. Implementing AI in teams and organisations

    Hoe je AI succesvol implementeert in je bedrijf en AI-agenten inzet als aanvulling op je team.

    Online English
    UBA Focus
    AIActivities2024.jpg
    Show event
  23. Responsible AI for advertisers

    Hoe kunnen merken artificiële intelligentie creatief, veilig en effectief gebruiken zonder vertrouwen, compliance of reputatie in gevaar te brengen?

    Offline English
    UBA Focus
    Responsible AI.jpg
    Show event
  24. Brand activation strategy

    Hoe jouw merk strategisch activeren?

    Offline English
    Brand Activation.jpg
    Show event
  25. Media & creativity

    Wat zijn de hoofdingrediënten van effectieve communicatie?

    Online Dutch
    UBA Focus
    entertainment & media.jpg
    Show event
  26. Introduction to copywriting with AI

    Wat zijn de copywritingmodellen en hoe gebruik je ze met AI?

    Online Dutch
    UBA Focus
    Copywriting AI.jpg
    Show event
  27. Email marketing strategy

    Hoe optimaliseer je het gebruik van e-mailmarketing in 2026 en daarna?

    Online English
    Email marketing strategy.jpg
    Show event
  28. Effective first party data strategy

    Hoe helpt het verzamelen en samenwerken met data jouw marketingprestaties te verbeteren?

    Offline English
    1st-Party-Data.jpg
    Show event
  29. Powering brands through publishing: strategy, trust & impact

    Leer hoe je de kracht van publishing kunt omzetten in aandacht, meetbare impact en merkvertrouwen.

    Offline French Dutch English
    journalism_content-Marketing.jpg
    Show event
  30. Total Video Advertising

    Hoe beheers je het video-ecosysteem om campagnes beter te optimaliseren?

    Offline French Dutch
    UBA Focus
    Corporate video.jpg
    Show event
  31. The core principles of value based pricing

    Hoe kan je een succesvolle prijsstrategie opzetten en optimaliseren?

    Offline English
    Value based pricing.jpg
    Show event
  32. Storytelling in presentations

    Hoe overtuig ik een publiek?

    Offline Dutch
    Storytelling in presentations.jpg
    Show event
  33. Build an effective strategic sales plan

    Hoe bouw en implementeer je een sterk strategisch sales plan (en een performant team)? 

    Offline Dutch
    Masterful Sales Presentation
    Show event
  34. Introduction to MarTech platforms

    Wat zijn AdTech- & MarTech-platformen en hoe werken ze samen om met mijn consument te communiceren?

    Online English
    Martech platforms.jpg
    Show event
  35. Negotiation skills

    Hoe haal ik het beste resultaat uit een onderhandeling?

    Offline Dutch
    Negotiation.jpg
    Show event
  36. Agency remuneration & evaluation

    Hoe een agentschap correct evalueren en vergoeden?

    Online Dutch
    Remuneration_1153252986.jpg
    Show event
  37. Mastering customer experience management (advanced)

    Hoe kan je een impactvolle klantenervaring verder stimuleren?

    Offline English
    Customer Experience Kantar (2).jpg
    Show event
  38. Business plan effectiveness: OGSM advanced

    Hoe vertaal je de visie van een jaarplan in concrete acties?

    Offline English
    Plan-Efficiency_OGSM.jpg
    Show event
  39. Creative thinking

    Hoe versterk je jouw creatieve denkspier?

    Offline Dutch
    Creativity Development.jpg
    Show event
  40. From guesswork to growth: how MMM transforms your strategy

    Ga verder dan aannames en ontdek de werkelijke impact van elk kanaal. Leer hoe je je media-uitgaven kunt optimaliseren, je ROI kunt verhogen en beslissingen kunt nemen op basis van gegevens.

    Offline English
    UBA Focus
    Resized_Making-a-photo-in-a-woods-652872300_8684x5792.jpg
    Show event
  41. Employer marketing

    Hoe bouw je een sterker merk van binnenuit?

    Offline English
    Employer-Marketing.jpg
    Show event
  42. Elevating brands on LinkedIn

    Hoe kun je als merk je voordeel halen uit LinkedIn?

    Offline English
    social - Gen Z
    Show event
  43. Masterful presentations

    Hoe de impact van je (verkoop)presentatie verhogen? 

    Offline English
    Masterful Sales Presentation
    Show event

Log je in om in te schrijven voor een opleiding

Ook interessant

Wissel ervaringen en ideeën uit

Ontdek de inspirerende omgeving waar onze levendige community elkaar kan vinden rond centrale thema's

Leer bij in onze Knowledge Hub

Via onze Knowledge heb vind jij je weg doorheen het inspirerende aanbod van UBA

UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 22 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 1 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 7 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 6 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 8 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd