Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 24 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 2 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Analytische cookies 5 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Marketing cookies 5 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 24 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

UBA Brand Building College

Wat is het UBA Brand Building College?

Een unieke 4-daagse opleiding specifiek ontworpen voor junior marketeers. Alle aspecten van het bouwen van merken komen aan bod:

  • Brand Strategy and Innovation
  • Target audience
  • Media landscape and agency briefing
  • Brand activation

De opleiding wordt gespreid over 4 maanden en zal volledig in het Engels worden gegeven.
Jaarlijks wordt er zowel in het voorjaar als in het najaar een Brand Building College georganiseerd.

Programma & trainings

Hieronder vind je het programma per opleidingsdag en de te volgen video-opleidingen ter voorbereiding. 

Dag 1

Brand Strategy and Innovation

How does communication work?

In de workshop komen deze onderwerpen aan bod:

  • Communicatie theorieën
  • Communicatiemiddelen, media en boodschappen
  • De trechter omdraaien? Communicatie in het digitale tijdperk
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie

Brand Growth Strategy Development

In deze workshop komen volgende aspecten aan bod:

  • Het vaststellen van groeidoelstellingen en doelen
  • Het identificeren van belangrijke bronnen van groei
  • Het ontwikkelen van specifieke groeistrategieën en plannen volgens het 'Who - What - How principe'.

Aanbevolen Training 24/7

Wij raden je aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.

Building a meaningful brand

Building a meaningful brand

Hoe bouwt u een betekenisvol merk in de post-purpose era?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
Totale lesduur:
Lees meer
Brand strategy

Brand strategy

Hoe identificeer en bouw ik een sterk merk?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
Totale lesduur:
Lees meer

Dag 2

Target Audience

A customer focus culture driven by insights

Deze vragen staan centraal in de workshop:

  • Wat is een klantgerichte organisatie?
  • Waarom is het belangrijk om de klant centraal te stellen in jouw organisatie?
  • Hoe kom je tot overtuigende inzichten en behaal je concurrentievoordeel in de markt?

Understanding the target group, from data to inspiration

Tijdens deze sessie leer je meer over:

  • Waarom consumenten segmenteren zinvol is
  • Verschillende manieren om consumenten te segmenteren
  • Tips voor activatie van de segmentatie en het targeten van segmenten

Customer Experience Strategy and Management

In deze workshop komen volgende aspecten aan bod:

  • Het ontwerpen en uitvoeren van een krachtige strategie voor consumentenervaring
  • Het meten en optimaliseren van de klantervaring
  • Het in kaart brengen van het klanttraject via verschillende kanalen 

Aanbevolen Training 24/7

Wij raden je aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.

Consumer insights

Consumer insights

Wat drijft consumenten?

  • Research & Insights
  • Research & Insights
Totale lesduur:
Lees meer
Demystifying consumer research methods

Demystifying consumer research methods

Welke strategische vragen moet u beantwoorden voor het opzetten van consumentenonderzoek?

  • Research & Insights
  • Research & Insights
Totale lesduur:
Lees meer

Dag 3

Media Landscape and Agency Briefing

Media Metrics

Tijdens deze sessie kom je meer te weten over:

  • De belangrijkste parameters voor het meten van de reclamedruk en het richten van een campagne (publiek, media-investeringen, enz.)
  • Hoe gebruik je deze parameters? Uit welke studies komen ze? 
  • Focus op digitaal: targetingmogelijkheden, prijsmodellen en aankooptypes, key performance indicators, zichtbaarheid en merkveiligheid

Better briefings make better work

Tijdens deze workshop worden volgende vragen beantwoord :

  • Wat zijn de ingrediënten van een goede creatieve briefing? 
  • Waar eindigt de verantwoordelijkheid van de adverteerder & waar begint die van het agentschap? 
  • Hoeveel verantwoordelijkheid is eigenlijk gedeeld om straffe resultaten te behalen? 

Integrated strategic planning and creativity

De onderwerpen die aan bod komen tijdens deze sessie:

  • Hoe begin je een verhaal dat zowel sterk als open is?
  • Hoe een duidelijke strategie bepalen?
  • Hoe vertaal je de strategie naar de praktijk?
  • Hoe ontwikkel je een formule die werkt en met welke middelen?
  • Hoe op creatieve wijze jouw marcom-doelstellingen naar mediadoelstellingen vertalen?

Aanbevolen Training 24/7

Wij raden je aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.

Communication strategy

Communication strategy

Hoe bouwt u een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
Totale lesduur:
Lees meer
Online targeting

Online targeting

Hoe kan ik mijn doelgroepen efficiënt bereiken via digitale media?

  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

Dag 4

Brand Activation

Media Partners

Tijdens deze sessie kom je meer te weten over hoe je het beste uit jouw mediapartners haalt en komen deze onderwerpen aan bod:

  • Wat is een eerlijke vergoeding voor een mediabureau?
  • Hoe evealueer je een mediabureau?
  • Hoe samenwerken met een mediabureau?
  • Wat zijn de belangrijkste sterke punten van elke medium?
  • Wat zijn de 10 tips om het beste uit jouw media te halen?

Brand Activation

Tijdens deze sessie leer je meer over:

  • Het belang van activering in het communicatieplan en de belangrijkste activeringsmethoden
  • Het activeringsplan in detail

Business Case

Deze sessie wordt georganiseerd als een workshop van een halve dag waarin marketingcases worden gepresenteerd:

  • Analyse van de beschikbare informatie in de case
  • Reflectie in kleine groepen en toepassing van de marketingmodellen die in de vorige sessies zijn geleerd
  • Presentatie van de gevonden oplossingen en groepsdiscussies

Aanbevolen Training 24/7

Wij raden je aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.

Advertising formats

Advertising formats

Hoe de juiste reclameformats kiezen?

  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

Praktisch

  • Voor wie? Beginnende marketeers en junior brand managers.
    • Voor UBA merkenleden is deelname gratis. Deze vierdaagse opleiding heeft een commerciële waarde van €3.440 (excl. btw)
    • Voor UBA expertiseleden en UBA medialeden bedraagt de deelnameprijs € 1.720 (excl. btw)
    • Per editie mag een bedrijf max. twee medewerkers inschrijven. 
    • Het aantal plaatsen is beperkt. Uit respect voor de mensen die we moeten weigeren omwille van plaatstekort, vragen we de deelnemers zich te engageren voor het volledige programma. 
    • Enkel deelnemers die de 4 dagen aanwezig zijn, ontvangen na afloop een certificaat van deelname.
  • Wanneer? Jaarlijks organiseren we 2 reeksen van 4 dagen, in het voorjaar en in het najaar.
  • Waar? On-site in de kantoren van UBA, aangevuld met online Training 24/7 die op eigen tempo gevolgd kunnen worden.
  • Taal? Elke sessie zal gegeven worden in het Engels.