Een unieke 4-daagse opleiding specifiek ontworpen voor junior marketeers. Alle aspecten van het bouwen van merken komen aan bod:
Brand Strategy and Innovation
Target audience
Media landscape and agency briefing
Brand activation
De opleiding wordt gespreid over 4 maanden en zal volledig in het Engels worden gegeven. Jaarlijks wordt er zowel in het voorjaar als in het najaar een Brand Building College georganiseerd.
Programma & trainings
Hieronder vindt u het programma per opleidingsdag en de te volgen video-opleidingen ter voorbereiding.
Dag 1
Brand Strategy and Innovation
How does communication work?
In de workshop komen deze onderwerpen aan bod:
Communicatie theorieën
Communicatiemiddelen, media en boodschappen
De trechter omdraaien? Communicatie in het digitale tijdperk
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Brand Growth Strategy Development
In deze workshop komen volgende aspecten aan bod:
Het vaststellen van groeidoelstellingen en doelen
Het identificeren van belangrijke bronnen van groei
Het ontwikkelen van specifieke groeistrategieën en plannen volgens het 'Who - What - How principe'.
Aanbevolen Training 24/7
Wij raden u aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.
Tijdens deze sessie komt u meer te weten over hoe u het beste uit uw mediapartners haalt en komen deze onderwerpen aan bod:
Wat is een eerlijke vergoeding voor een mediabureau?
Hoe evealueert u een mediabureau?
Hoe samenwerken met een mediabureau?
Wat zijn de belangrijkste sterke punten van elke medium?
Wat zijn de 10 tips om het beste uit uw media te halen?
Brand Activation
Tijdens deze sessie leert u meer over:
Het belang van activering in het communicatieplan en de belangrijkste activeringsmethoden
Het activeringsplan in detail
Business Case
Deze sessie wordt georganiseerd als een workshop van een halve dag waarin marketingcases worden gepresenteerd:
Analyse van de beschikbare informatie in de case
Reflectie in kleine groepen en toepassing van de marketingmodellen die in de vorige sessies zijn geleerd
Presentatie van de gevonden oplossingen en groepsdiscussies
Aanbevolen Training 24/7
Wij raden u aan onderstaande Training 24/7 te bekijken ter voorbereiding van de workshops.
Voor de Training 24/7 rond Facebook, Instagram en LinkedIn raden we u aan module 4 en 5 te bekijken. Voor Advertising formats betreft het module 3, 4, 5 en 6.
Voor wie? Beginnende marketeers en junior brand managers.
Voor UBA-merkenleden is deelname gratis. Deze vierdaagse opleiding heeft een commerciële waarde van €3.440 (excl. btw)
Voor UBA-expertisepartners bedraagt de deelnameprijs € 1.720 (excl. btw)
Per editie mag een bedrijf max. twee medewerkers inschrijven.
Het aantal plaatsen is beperkt. Uit respect voor de mensen die we moeten weigeren omwille van plaatstekort, vragen we de deelnemers zich te engageren voor het volledige programma.
Enkel deelnemers die de 4 dagen aanwezig zijn, ontvangen na afloop een certificaat van deelname.
Wanneer? Jaarlijks organiseren we 2 reeksen van 4 dagen, in het voorjaar en in het najaar.
Waar? On-site in de kantoren van UBA, aangevuld met online Training 24/7 die op eigen tempo gevolgd kunnen worden.
Taal? Elke sessie zal gegeven worden in het Engels.