Academy > Digital Bootcamp

1. Wat is Digital Bootcamp?

Als marketing- en communicatieprofessional moet u vandaag overeind zien te blijven in een digitale wereld die voortdurend in beweging is.

Om uw competenties op vlak van digital marketing te ontwikkelen en aan te scherpen organiseert UBA Academy het Digital Bootcamp. 

Het Digital Bootcamp is uniek in zijn soort, met video-opleidingen en workshops die u helpen uw digitale competenties te ontwikkelen. De cursussen worden gegeven door de grootste namen in de sector. Per jaar bieden we meerdere cycli aan.

2. Doelstellingen van de opleiding

  • De vier pijlers van digital marketing kennen en begrijpen: Insights & Strategy, Content, Data & Technology en Media.

  • Digitale vaardigheden in de praktijk toepassen in vier workshops waar u fysiek aanwezig bent.

  • Andere marketeers ontmoeten die hun merk willen laten groeien in de digitale wereld.

3. Programma en trainings

Een unieke combinatie van videotrainings ‘Training 24/7’ en twee dagen face-to-face workshops om je digitale marketingkennis een boost te geven.

Belangrijk! Het is sterk aangeraden de videotrainings te volgen die onder elke workshop staan.

 

Dag 1

Workshop Insights & Strategy

Hebt u altijd al willen weten hoe u het juiste doelpubliek voor uw merk bepaalt en hoe u hun customer journey vorm kunt geven? 

We zullen de theorie herhalen en aanvullen met wat u hebt geleerd zodat u alles zelf in de praktijk kunt brengen. We zullen u zelfs een aantal concrete cases laten zien van mensen die deze theorie op een succesvolle manier hebben geïmplementeerd in de echte wereld.

De spreker spreekt in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze.

Training 24/7 sessies te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Communication Strategy

Communication Strategy

Hoe bouw je een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?

  • Strategy
  • Strategy
Totale lesduur:
Lees meer
Targeting and Segmentation

Targeting and Segmentation

Hoe doelgroepen bepalen en segmenteren?

  • Media
  • Strategy
Totale lesduur:
Lees meer
Customer Journey

Customer Journey

Hoe de customer journey benutten voor digital marketing?

  • Strategy
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Content

Wilt u leren hoe u de beste content voor uw doelpubliek selecteert en hoe u ervoor zorgt dat ze uw content ook te zien krijgen?
Misschien bent u wel op zoek naar een goede manier om uw digitale touchpoints te optimaliseren? Of mogelijk bent u gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden van SEO?

Al het bovenstaande en nog veel meer ontdekt u tijdens deze workshop, die gebaseerd is op onderstaande video-opleidingen.

We zullen de theorie herhalen en aanvullen met wat u hebt geleerd zodat u alles zelf in de praktijk kunt brengen. We zullen u zelfs een aantal concrete cases laten zien van mensen die deze theorie op een succesvolle manier hebben geïmplementeerd in de echte wereld.

De spreker spreekt in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze.

Training 24/7 sessies te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Content Strategy

Content Strategy

Waarom content marketing en hoe een strategie uitwerken?

  • Content
  • Content
Totale lesduur:
Lees meer
Content Creation

Content Creation

Hoe geslaagde content creëren?

  • Content
Totale lesduur:
Lees meer
Search Engine Optimisation

Search Engine Optimisation

Hoe meer bezoekers lokken met SEO?

  • Content
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer
Dag 2

Workshop Data & Technology

Tijdens de vorige sessies hebt u ontdekt hoe u uw communicatie- en marketingstrategie bepaalt en hoe u die vertaalt in content. In de volgende sessie laten we u kennismaken met moderne tools en technologieën die u kunnen helpen om de juiste content op het juiste moment aan de juiste klant te leveren.

Aan de hand van een aantal situaties en beweringen zullen we in kleine groepjes achterhalen welke tools en technologieën relevant zijn voor uw toekomstige marketingambities. Aan het einde van deze sessie bent u in staat te bepalen welke tools (DMP, CDP, Data Platform...) interessant zijn voor u en uw marketingorganisatie zodat u uw marketingdoelstellingen kunt realiseren.

De spreker spreekt in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze.

Training 24/7 sessies te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Modern Marketing Platform

Modern Marketing Platform

Hoe nieuwe AdTech & MarTech oplossingen gebruiken?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer
Data Strategy

Data Strategy

Hoe kan ik data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Media

Betalende media zijn nog steeds één van de voornaamste manieren voor merken om hun doelpubliek te bereiken. Met het oog op het realiseren van duurzame groei vanuit marketing communicatie blijven ze onmisbaar in een algemene aanpak. Desalniettemin is de wereld van de media één die continu in beweging is.

In deze workshop vertrekken we vanuit de staat van de media anno 2022 en hoe consumenten bepaalde media consumeren. Hieruit leiden we enkele belangrijke mediatrends af en hoe deze een reële impact hebben op de mediakeuzes die u maakt. We bekijken de mogelijkheden wat betreft targeting, kanalen en formaten en proberen de tools te geven om ze zo relevant mogelijk in te zetten afhankelijk van uw merkdoelstelling. We leren hoe u de inzichten uit de vorige workshops kan activeren op het rijke aanbod aan kanalen die ondertussen beschikbaar zijn.

Verder staan we stil bij hoe media voor uw merk werken, hoe u er de impact van kan meten en wat u moet doen om een zo helder mogelijk beeld te vormen van de performance van uw merk, zowel strategisch als in de praktijk.

De spreker spreekt in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze.

Training 24/7 sessies te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Online Targeting

Online Targeting

Hoe kan ik mijn doelgroep efficiënt bereiken via digitale media?

  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer
Dashboarding

Dashboarding

Wat is de kracht van dashboarding en wat kan ik ermee?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer
Advertising formats

Advertising formats

Hoe de juiste reclameformats kiezen?

  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

5. Praktische info

  • Voor wie? Marketing- en communicatieprofessionals die hun kennis op het gebied van digital marketing willen uitbreiden of opfrissen.

  • Hoe?
    • 2x een volledige dag workshops
    • U bekijkt telkens op voorhand de 24/7 Trainings via de UBA website, waar en wanneer u wenst. U ontvangt de links ruim op voorhand.
  • Waar vinden de workshops plaats?
    • Bij UBA, in Buro & Design Center 1, Esplanade 1, 1020 Brussel (vlakbij de Heizel)
  • Taal?
    • 24/7 Trainings: NL of FR met ondertitels
    • Workshops: De sprekers spreken in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze. 
  • Voorwaarden?
    • Deelname is gratis voor UBA-merkenleden
    • We aanvaarden maximum 2 deelnemers van hetzelfde bedrijf per sessie