UBA Digital Bootcamp

1. Wat is het UBA Digital Bootcamp?

Als marketing- en communicatieprofessional moet u vandaag overeind zien te blijven in een digitale wereld die voortdurend in beweging is. Daarom lanceerde de UBA Academy het Digital Bootcamp. Tijdens deze opleiding krijgt u een overzicht over wat digitale marketing precies is en leert u er de basisbeginselen van kennen. 

Het Digital Bootcamp hanteert daarbij een unieke aanpak met een combinatie van opleidingsvideo's en vier praktische workshops. Tijdens de online en fysieke sessies komen de voornaamste aspecten van digital marketing aan bod: strategie, content, data & technologie en media. 

De lessen worden gegeven door deskundigen uit de sector en ieder jaar worden er verschillende cycli georganiseerd. 

2. Doelstellingen van de opleiding

  • De vier belangrijkste elementen van digital marketing leren kennen en ermee leren werken: Insights & Strategy, Content, Data & Technology en Media. 

  • De concepten uit de opleidingsvideo's in de praktijk brengen tijdens vier on-site workshops bij UBA. 

  • Ervaringen uitwisselen met andere marketingprofessionals die ook hun merk in de digitale wereld willen ontwikkelen. 

3. Voor wie?

Het Digital Bootcamp is bestemd voor iedereen die de basis van digitale marketing onder de knie wil krijgen of zijn kennis en competenties wil aanscherpen. 

4. Programma en trainings

Een unieke combinatie van opleidingsvideo's 'Training 24/7' en twee dagen on-site workshops bij UBA.

Belangrijk! Het is sterk aangeraden om voorafgaand aan de workshops onderstaande video-opleidingen te bekijken.

 

Dag 1

Workshop Insights & Strategy

Ontwikkel de perfecte digitale marketingstrategie die past bij uw bedrijfsstrategie tijdens de workshop Insights & Strategy. Leer hoe u uw doelgroep effectief bereikt en hun klantreis optimaal vormgeeft.

Tijdens de workshop leert u hoe u de juiste doelen vaststelt en een plan op maat maakt dat aansluit bij uw merkwaarden. Ontdek de belangrijkste KPI's om te volgen en leer hoe u de beste resultaten kunt behalen door middel van data-analyse en een beter begrip van uw doelgroep. Leer ook hoe u een sterke online aanwezigheid opbouwt en effectieve influencer marketing- en e-mailmarketingcampagnes uitvoert.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Customer Journey

Customer Journey

Hoe de customer journey benutten voor digital marketing?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
Totale lesduur:
Lees meer
Targeting and Segmentation

Targeting and Segmentation

Hoe doelgroepen bepalen en segmenteren?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Content

Tijdens deze workshop zul je het belang van inhoud in digitale marketing ontdekken. Met behulp van een framework leer je een relevante contentstrategie te ontwikkelen om jouw organisatie te onderscheiden van de concurrentie.

Al het bovenstaande en nog veel meer ontdekt u tijdens deze workshop, die gebaseerd is op onderstaande video-opleidingen.

We zullen de theorie herhalen en aanvullen met wat u hebt geleerd zodat u alles zelf in de praktijk kunt brengen. We zullen u zelfs een aantal concrete cases laten zien van mensen die deze theorie op een succesvolle manier hebben geïmplementeerd in de echte wereld.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Content Strategy

Content Strategy

Wat is het belang van content marketing en hoe bouwt u een strategie uit?

  • Content
  • Content
Totale lesduur:
Lees meer
Search Engine Optimisation

Search Engine Optimisation

Hoe meer bezoekers lokken met SEO?

  • Content
  • Content
  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer
Dag 2

Workshop Data & Technology

Tijdens de vorige sessies hebt u ontdekt hoe u uw communicatie- en marketingstrategie bepaalt en hoe u die vertaalt in content. In de volgende sessie laten we u kennismaken met moderne tools en technologieën die u kunnen helpen om de juiste content op het juiste moment aan de juiste klant te leveren.

Aan de hand van een aantal situaties en beweringen zullen we in kleine groepjes achterhalen welke tools en technologieën relevant zijn voor uw toekomstige marketingambities. Aan het einde van deze sessie bent u in staat te bepalen welke tools (DMP, CDP, Data Platform...) interessant zijn voor u en uw marketingorganisatie zodat u uw marketingdoelstellingen kunt realiseren.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Data Strategy

Data Strategy

Hoe kan ik data correct verzamelen, beheren en delen?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer
Modern Marketing Platform

Modern Marketing Platform

Hoe gebruikt u de nieuwe AdTech- en MarTech-oplossingen?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Media

Betalende media zijn nog steeds één van de voornaamste manieren voor merken om hun doelpubliek te bereiken. Met het oog op het realiseren van duurzame groei vanuit marketing communicatie blijven ze onmisbaar in een algemene aanpak. Desalniettemin is de wereld van de media één die continu in beweging is.

In deze workshop vertrekken we vanuit de staat van de media anno 2024 en hoe consumenten bepaalde media consumeren. Hieruit leiden we enkele belangrijke mediatrends af en hoe deze een reële impact hebben op de mediakeuzes die u maakt. We bekijken de mogelijkheden wat betreft targeting, kanalen en formaten en proberen de tools te geven om ze zo relevant mogelijk in te zetten afhankelijk van uw merkdoelstelling. We leren hoe u de inzichten uit de vorige workshops kan activeren op het rijke aanbod aan kanalen die ondertussen beschikbaar zijn.

Verder staan we stil bij hoe media voor uw merk werken, hoe u er de impact van kan meten en wat u moet doen om een zo helder mogelijk beeld te vormen van de performance van uw merk, zowel strategisch als in de praktijk.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Online Targeting

Online Targeting

Hoe kan ik mijn doelgroepen efficiënt bereiken via digitale media?

  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer
Dashboarding

Dashboarding

Hoe data krachtig visualiseren?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

5. Praktische info

  • Hoe?
    • 2x een volledige dag workshops
    • U bekijkt telkens op voorhand de 24/7 Trainings via de UBA website, waar en wanneer u wenst. U ontvangt de links ruim op voorhand.
  • Waar vinden de workshops plaats?
    • Bij UBA, in Buro & Design Center 1, Esplanade 1, 1020 Brussel (vlakbij de Heizel)
  • Taal?
    • 24/7 Trainings: NL of FR met ondertitels
    • Workshops: De sprekers spreken in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze. 
  • Voorwaarden?
    • Deelname is gratis voor UBA-merkenleden
    • We aanvaarden maximum 2 deelnemers van hetzelfde bedrijf per sessie