UBA Digital Bootcamp

1. Wat is het UBA Digital Bootcamp?

Als marketing- en communicatieprofessional moet u vandaag overeind zien te blijven in een digitale wereld die voortdurend in beweging is. Daarom lanceerde de UBA Academy het Digital Bootcamp. Tijdens deze opleiding krijgt u een overzicht over wat digitale marketing precies is en leert u er de basisbeginselen van kennen. 

Het Digital Bootcamp hanteert daarbij een unieke aanpak met een combinatie van opleidingsvideo's en vier praktische workshops. Tijdens de online en fysieke sessies komen de voornaamste aspecten van digital marketing aan bod: strategie, content, data & technologie en media. 

De lessen worden gegeven door deskundigen uit de sector en ieder jaar worden er verschillende cycli georganiseerd. 

2. Doelstellingen van de opleiding

  • De vier belangrijkste elementen van digital marketing leren kennen en ermee leren werken: Insights & Strategy, Content, Data & Technology en Media. 

  • De concepten uit de opleidingsvideo's in de praktijk brengen tijdens vier on-site workshops bij UBA. 

  • Ervaringen uitwisselen met andere marketingprofessionals die ook hun merk in de digitale wereld willen ontwikkelen. 

3. Voor wie?

Het Digital Bootcamp is bestemd voor iedereen die de basis van digitale marketing onder de knie wil krijgen of zijn kennis en competenties wil aanscherpen. 

4. Programma en trainings

Een unieke combinatie van opleidingsvideo's 'Training 24/7' en twee dagen on-site workshops bij UBA.

Belangrijk! Het is sterk aangeraden om voorafgaand aan de workshops onderstaande video-opleidingen te bekijken.

 

Dag 1

Workshop Insights & Strategy

Deze sessie legt de basis voor het navigeren in het voortdurend evoluerende digitale landschap. Ze biedt een overzicht van de huidige digitale trends, met nadruk op het effect op consumentengedrag. Het belang van snelle aanpassing aan veranderingen wordt benadrukt. Een analyse van online gebruikersprofielen belicht het belang van het begrijpen van gedragsnuances voor het ontwikkelen van gepersonaliseerde digitale marketingstrategieën. De sessie introduceert sleutelgereedschappen en digitale platforms, waardoor deelnemers worden voorbereid op gedetailleerdere discussies tijdens het Digital Bootcamp.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Customer journey

Customer journey

Hoe de customer journey benutten voor digital marketing?

  • Brand Strategy
  • Brand Strategy
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Content

Tijdens deze workshop leer je over diverse benaderingen om je contentstrategie niet alleen te implementeren, maar ook om er meer uit te halen. We verkennen het 20/80 principe, het hergebruik van content en het maximaal inzetten van verschillende distributiekanalen. Daarnaast biedt de les inzicht in het aanpassen van je content aan sociale media-algoritmen. 

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Content marketing strategy

Content marketing strategy

Wat is het belang van content marketing en hoe bouwt u een strategie uit?

  • Content
  • Content
Totale lesduur:
Lees meer
Dag 2

Workshop Data & Technology

Tijdens de vorige sessies hebt u ontdekt hoe u uw communicatie- en marketingstrategie bepaalt en hoe u die vertaalt in content. In de volgende sessie laten we u kennismaken met moderne tools en technologieën die u kunnen helpen om de juiste content op het juiste moment aan de juiste klant te leveren.

Aan de hand van een aantal situaties en beweringen zullen we in kleine groepjes achterhalen welke tools en technologieën relevant zijn voor uw toekomstige marketingambities. Aan het einde van deze sessie bent u in staat te bepalen welke tools (DMP, CDP, Data Platform...) interessant zijn voor u en uw marketingorganisatie zodat u uw marketingdoelstellingen kunt realiseren.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Introduction to data strategy

Introduction to data strategy

Hoe kan ik data correct verzamelen, beheren en delen?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
Totale lesduur:
Lees meer

Workshop Media

Betalende media zijn nog steeds één van de voornaamste manieren voor merken om hun doelpubliek te bereiken. Met het oog op het realiseren van duurzame groei vanuit marketing communicatie blijven ze onmisbaar in een algemene aanpak. Desalniettemin is de wereld van de media één die continu in beweging is.

In deze workshop vertrekken we vanuit de staat van de media anno 2024 en hoe consumenten bepaalde media consumeren. Hieruit leiden we enkele belangrijke mediatrends af en hoe deze een reële impact hebben op de mediakeuzes die u maakt. We bekijken de mogelijkheden wat betreft targeting, kanalen en formaten en proberen de tools te geven om ze zo relevant mogelijk in te zetten afhankelijk van uw merkdoelstelling. We leren hoe u de inzichten uit de vorige workshops kan activeren op het rijke aanbod aan kanalen die ondertussen beschikbaar zijn.

Verder staan we stil bij hoe media voor uw merk werken, hoe u er de impact van kan meten en wat u moet doen om een zo helder mogelijk beeld te vormen van de performance van uw merk, zowel strategisch als in de praktijk.

Training 24/7 video's te bekijken ter voorbereiding op de workshop

Toon filter Hide filter

Topics

Dashboarding

Dashboarding

Hoe data krachtig visualiseren?

  • Data & Technology
  • Data & Technology
  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer
Online targeting

Online targeting

Hoe kan ik mijn doelgroepen efficiënt bereiken via digitale media?

  • Media
  • Media
Totale lesduur:
Lees meer

5. Praktische info

  • Hoe?
    • 2x een volledige dag workshops
    • U bekijkt telkens op voorhand de 24/7 Trainings via de UBA website, waar en wanneer u wenst. U ontvangt de links ruim op voorhand.
  • Waar vinden de workshops plaats?
    • Bij UBA, in Buro & Design Center 1, Esplanade 1, 1020 Brussel (vlakbij de Heizel)
  • Taal?
    • 24/7 Trainings: NL of FR met ondertitels
    • Workshops: De sprekers spreken in het Engels. De deelnemers spreken in de taal van hun keuze. 
  • Voorwaarden?
    • Deelname is gratis voor UBA-merkenleden
    • We aanvaarden maximum 2 deelnemers van hetzelfde bedrijf per sessie