Zeven tips voor Native Advertising

Presentation Publication
DSC5334-copie-550x350.jpg

Jesper Laursen, de stichter/CEO van het Native Advertising Institute sprak onlangs op de eerste Magazine Media conferentie “MAGnify 2017”. Native advertising zou tegen 2020 zowat 30 tot 40% van het totaal van de globale marketingbudgetten uitmaken. Dit zijn volgens Jesper de 7 tips om native advertising te laten werken:

1) Zorg voor een duidelijke strategie
Native advertising is een onderdeel van uw content marketing strategie. Check met de uitgever wat wel en niet kan en of het past binnen uw strategie. Geef door wat uw doelstellingen zijn, zodat de content daarop afgestemd kan worden.

2) Spreek niet over het merk
De klant staat centraal. Geef dus relevante content waardoor de klant geholpen wordt. Geef het dezelfde vorm en functie als de redactionele content zodat het deel uitmaakt van de omgeving. Te veel branding kan negatief werken, maak duidelijk dat het sponsored content is.

3) Mik hoog
Ga voor de beste kwaliteit. Uw content moet concurreren met uitstekende redactionele content in kwalitatieve media en moet dus minstens even goed zijn.

4) Werk met de juiste partners
Er moet een goede match/overlap zijn tussen de uitgever en de adverteerder. Zowel in samenwerking als in content als in de doelgroep die u samen wilt bereiken. Ongeveer 31% van de uitgevers heeft een eigen content studio.

5) Wees geduldig
Wacht en probeer minstens 6 maanden. Geduld is nodig zowel aan de uitgeverskant als adverteerderskant.

6) Denk multichannel
Door verschillende platformen te gebruiken krijg je een groter en gevarieerder bereik.

7) Maak gebruik van de technologie
Er is een enorm aanbod aan verschillende platformen in het native advertising landschap.

Tijdens de zomer 2016 publiceerden we het UBA Position Paper omtrent “Native Advertising”, waarin we een aantal aanbevelingen formuleerden. Hierbij riepen we de regies op om een technische fiche op te maken zodat we de richtlijnen op een transparante manier met onze leden kunnen delen

 

Content Marketing Advertising Native Advertising Press Content Marketing_