UBA publiceert Belgian Digital Media Charter

Position Paper Publication

In juni 2018 publiceerde UBA het Global Media Charter. Daarin identificeerde UBA acht aandachtspunten in de digitale media waar merken zich fundamenteel zorgen om maken. Vandaag neemt UBA het initiatief in haar ‘Belgian Digital Media Charter’ om voor elk van de probleemgebieden concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken. UBA zet hiermee een belangrijke stap in de hervorming van de Belgische digitale advertentiewereld.

Dit charter is uniek omdat het een duidelijk kader schetst vanuit adverteerdersperspectief. Bovendien is het wereldwijd ondersteund door WFA, 97 multinationale adverteerders en 54 nationale adverteerdersorganisaties uit heel de wereld. Dit document is dan ook een handige gids voor elk merk om de verschillende aspecten van zijn digitale mediastrategie te evalueren. 

UBA heeft eveneens gesprekken gestart met de Belgische media, verenigd in WE MEDIA, om te evalueren op welke aspecten van dit charter zij samen verdere concrete acties kunnen nemen.

Het uiteindelijk doel is het vertrouwen van merken en consumenten in de digitale media te herstellen. 

Het volledige ‘Belgian Digital Media Charter’ kunt u hieronder downloaden.

Voor meer informatie:
Chris Van Roey, CEO UBA
chris@ubabelgium.be I 0495 55 71 50

Het Global Media Charter wordt ondersteund door:

Documenten

Marketing Technology Paid Media Public Affairs & Regulation