Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Wat zijn First-Party Data?

1st-Party-Data.jpg

First-Party Data zijn gegevens die u rechtstreeks van uw publiek verzamelt.

Er zijn twee soorten First-Party Data:

  • Declaratieve gegevens, eigenhandig door uw publiek verstrekt: gegevens zoals naam, voornaam, e-mailadres, land van herkomst enz. Alle informatie die de bezoeker u verstrekt via een formulier of een interactieve marketingcampagne, bijvoorbeeld.
  • Gedragsgegevens, verzameld op basis van de acties en activiteiten van de bezoeker op uw website of in uw applicatie, bijvoorbeeld.

First-Party Data zijn zeer belangrijk omwille van hun kwaliteit omdat u ze rechtstreeks aan de bron verzamelt en ze rechtstreeks van uw publiek afkomstig zijn.

De gegevens worden gebruikt om uw doelgroep te targeten en de customer journey te optimaliseren. Dankzij het gebruik van First-Party Data begrijpt u uw consumenten beter en bereikt u nieuwe doelgroepen.

What is Marketing Technology Research, Data & ROI