Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Negen vragen aan Iris Decreus, House of Weddings

News Strategy & Branding
Iris Decreus foto Frankie and fish.png

In deze rubriek laten we wekelijks een UBA-lid aan het woord over zijn/haar merk en passies. Wat drijft hen? Wat inspireert hen? Vandaag stellen we onze 9 vragen aan Iris Decreus, House of Weddings.

Wie is Iris Decreus?

Iris is germaniste en marketeer met een passie voor ondernemen en huwelijken. Na haar ervaring bij bedrijven als Unilever, Nike en Redbull zette ze in 2015 de stap naar haar eigen bedrijf: House of Weddings. Ondertussen bestaat haar kwaliteitslabel al 5 à 6 jaar en is House of Weddings hét informatie- en boekingsplatform op de huwelijksmarkt. Iris is daarnaast ook mama van twee en vrouw van Pieter. Met een groot hart voor mensen en een grote kop thee in de hand is ze de positiviteit zelve!  

Waarvoor staat House of Weddings voor en wat doen jullie precies?

House of Weddings is België’s nr 1 huwelijksplatform, dat consumenten, leveranciers en merken met elkaar verbindt. Ons doel is rust brengen en vertrouwen scheppen in een sector waar veel nervositeit bestaat, zowel bij het koppel als bij de huwelijksleverancier. Het is dus een multi-sided platform. Voor onze koppels voorzien wij inspiratie en informatie waarmee ze aan de slag kunnen. Om hen nog meer te helpen bieden we een duidelijk overzicht van de beste huwelijkleveranciers in België. Eigenlijk alles om hun droomhuwelijk vorm te geven om de organisatie zonder onnodige stress aan te vatten.

Voor de leverancier nemen we vooral hun zorgen weg op vlak van marketing. We positioneren hen, delen hun bedrijf op onze website, sociale media en blog, en zorgen voor lead generation. House of Weddings brengt rust en kalmte zodat beide partijen kunnen focussen op wat voor hen belangrijk is.

Wat zijn jullie grootste uitdagingen voor 2021?

De grootste uitdaging voor 2021 is natuurlijk de persistente vraag onderhouden tijdens de coronacrisis die nu heerst. Nu onze sector plat ligt, zetten we in op groei en de toekomst van House of Weddings. En of course, de vraag naar onze expertise mag niet verzwakken, we staan klaar voor iedereen die ons nu nodig heeft. We moeten ons hoofd boven water houden, tijdens deze crisis, maar ook erna. We willen een voorbeeld zijn voor koppels en hen gerust stellen zodat ze niet nodeloos moeten afwachten. Intussen is er stilaan zich op een heropstart en daar kijken we erg naar uit. We willen niets liever dan de band met onze consumenten en partners  behouden en liefst nog te laten groeien. De love brand die we zorgvuldig hebben opgebouwd mag niet verloren gaan.

Op welke realisatie(s) van uw bedrijf of merk bent u het meest trots?

Het meest trots? Eerst en vooral op het mooie merk dat House of Weddings is! Qua brand awareness en love brand zijn we zeer sterk in de huwelijkssector. We zijn ook zeer sterk op vlak van SEO waardoor veel koppels ons heel snel vinden. Eens ze ons gevonden hebben krijgen we enorm veel liefde, waardering en appreciatie. Die appreciatie uit zich in de vijf sterren reviews op google en ook onze sociale media. In onze mailbox komen dagelijk positieve reacties van koppels die House of Weddings ontdekten en met ons in zee gingen. Google noemde ons de expert terzake omtrent de coronacrisis en dat leverde ons 200.000 nieuwe bezoekers op. Tijdens deze pandemie bezitten we dus nog steeds een bereik van 50.000 unieke bezoekers per maand wat ons als niche platform de facto gelijkschakelt met een print magazine.

Wie of wat is uw grootste inspiratiebron? Waar put u energie uit?

Ik haal vooral energie uit de dingen die goed lopen. Wanneer alles loopt zoals het zou moeten, krijg ik een enorme energieboost en een goede vibe waardoor ik nog een versnelling hoger schakel en nieuwe horizonten probeer op te zoeken! Ook continu bijleren geeft mij de energie en inspiratie die ik nodig heb om verder te bouwen aan House of Weddings. Interessante artikels, boeken en mensen die mijn kennis verruimen, I love it!

Mijn grootste inspiratiebronnen zijn mensen met bold visions die ambitieus en positief ingesteld zijn. Mark Coucke, Jürgen Ingels en Maarten Michielssens, dat zijn bijvoorbeeld ondernemers die bold moves zetten en een sterke gut feel factor hebben, 2 elementen die oh zo belangrijk zijn bij ondernemen. Enkele vrouwelijke ondernemers waar ik enorm naar opkijk: Hanan Challouki: heerlijk hoe zij met diversiteit omgaat – haar maturiteit als jonge vrouw en frisse assertiviteit als onderneemster vind ik bewonderenswaardig! En Sepideh Sedaghatnia: wereldtop in haar activiteit sector, en met een neus (ook) voor business – cfr haar toprestaurant Devin by Sepi.

Welke ontmoeting of gebeurtenis heeft een grote impact gehad op uw professioneel leven?

Tijdens mijn opleiding aan Vlerick kreeg ik les over ondernemerschap van professor Hans Crijns. Ik ben van opleiding Germaniste en marketeer, maar tijdens zijn lessen ontdekte ik de ondernemer in mij en besefte ik dat die eigenschap altijd al in mijn bloed zat. Ik beseft dat ik mij mogelijks op een dag verder als ondernemer zou ontpoppen. Et voila!

In 2017 wonnen we en plus met House of Weddings de prijs ‘Flanders future Bryo’ van Voka, een project dat ambitieuze starters begeleidt. Deze prijs ging voornamelijk over het schaalbare van onze business, ze zagen in ons een bedrijf dat het potentieel heeft om uit te groeien tot een economisch kampioen. Zo'n bevestiging geeft vleugels!

Wat is uw favoriete hobby en waarom?

“Ik heb drie favoriete hobby’s: me bezighouden met mijn kinderen, lopen en lezen. Mijn kinderen doen me gegarandeerd lachen, en ik ben blij dat ik hen van zo dichtbij kan zien opgroeien. Daarnaast hou ik van lopen, clears your head en geeft een gelukshormoon vrij. Nadien heb ik dubbel zoveel energie en ben ik klaar om er weer tegenaan te gaan. Ten derde hou ik van lezen. Ik ben heel leergierig en continu op zoek naar nieuwe inzichten, triggers en informatie die bruikbaar zijn om verder te groeien met House of Weddings en als persoon.

Welk boek/welke film/museum moet iedereen volgens u gelezen/gezien hebben? 

Ik kan me absoluut verliezen in boeken als '7 habits' van Steven Covey en ‘4-Hour Workweek’ van Tim Ferris en zijn just-do-it mentaliteit, om nadien vol ideeën en motivatie weer 100% verder te gaan. Een goed boek verbreedt je denkwereld en laat je proeven van inspiratie en motivatie om daarna je eigen inzichten aan te scherpen. Een derde boek dat ik elke ondernemer kan aanbevelen is van Jurgen Ingels: ‘50 lessen voor ondernemers’. Dit boek is vooral heel bruikbaar en herkenbaar voor mezelf, ik heb er dan ook al heel wat kennis uit kunnen vergaren. Voor iemand die wilt ondernemen is dit een echte topper.

Welke levenswijsheid of gouden tip wilt u onze leden nog meegeven?
If you can dream it, you can do it. So dream big! Alwéér een reden waarom ik Disneyfan ben. Het begint allemaal met een grote droom die je zelf omzet in realiteit. Dat en ‘zelfkennis is de basis van je eigen geluk’. Je kan niet zelf gelukkig worden via een ander, je moet zorgen voor je eigen geluk. Aan de basis ligt de uitdaging om jezelf te leren kennen, te weten wat jou gelukkig maakt en waarin je zeker niet moet mee gaan. Eens je dit doorhebt, is deze zelfkennis een onuitputtelijke bron van energie en inspiratie om verder te gaan.

Foto copyright Frankie and Fish

We danken Iris van harte voor haar bijdrage. Wilt u ook deelnemen aan deze rubriek? Mail dan naar Kristin Hannon, Sales & Loyalty Manager via kristin@ubabelgium.be

News Strategy & Branding