UBA logo
  1. Verhoogde bescherming van jongeren in voedselreclame: leeftijdsgrens vastgelegd op 16 jaar

    Vanaf 1 januari 2026 passen voedingsbedrijven, handelaars, restaurantketens en actoren uit d...
    27 mei 2025 om 11:30
    News
    Belgian Food Avdertising Code 2025.jpeg
  2. UBA pleit voor vrije reclametoegang op VRT

    UBA vraagt om vrije toegang tot reclame op VRT-platformen om de concurrentiekracht van Vlaam...
    27 mei 2025 om 10:00
    News
    VRT tower.jpg
  3. Hoe kunnen omni-channel retailers retail media benutten?

    Retail media groeit razendsnel uit tot de derde golf van digitale reclame, na search en soci...
    26 mei 2025 om 12:00
    News
    RetailMedia_omnichannel.jpg
  4. BPX verenigt uitgevers voor een ambitieuze toekomst

    De Belgian Publishing Experience (BPX) werd officieel voorgesteld op het Kasteel Terblock en...
    26 mei 2025 om 10:00
    News
    Newsletter_20250523_BPX.jpg
  5. Toekomst Bel Me Niet Meer-lijst in gevaar

    Een wetsvoorstel wil de populaire Bel Me Niet Meer-lijst vervangen door een opt-in-systeem. ...
    23 mei 2025 om 10:00
    News
    calling.jpg
  6. Samen sterk voor eerlijke en efficiënte pitches

    ACC, UBA en UMA lanceren samen de Pitch Guidelines om inefficiëntie te verminderen, pro...
    19 mei 2025 om 10:00
    News
    Pitching.jpg
  7. Retail media en omnichannel: zegen of vloek?

    Retail media is uitgegroeid tot een krachtig onderdeel van omnichannel marketing. Tijdens de...
    15 mei 2025 om 10:00
    News
    Retail media.jpg
  8. De toekomst van marketing in België: optimisme en AI centraal

    De WFA-studie "Marketer of the Future" onthult hoe Belgische marketeers optimistisch vooruit...
    14 mei 2025 om 10:00
    News
    Future of Advertising - cropped
  9. Hoe pas je je distributiestrategie aan in een veranderend landschap?

    Aan het woord, Koen Denolf. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleidi...
    13 mei 2025 om 10:51
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  10. JEP 2024: een recordjaar voor reclame-ethiek

    Een sterke stijging van het aantal klachten, een opvallende bewustmakingscampagne en verster...
    13 mei 2025 om 10:00
    News
    jep-logo.png
  11. Lies Eeckman leidt jury Belgian Marketing Awards 2025

    Lies Eeckman, Managing Director van Polestar België-Luxemburg, is dit jaar juryvoorzitt...
    13 mei 2025 om 08:00
    News
    LiesEeckman-BMA-president-jury.png
  12. De verborgen helft van innovatie ontrafeld: hoe sensorisch inzicht leidt tot succesvolle producten

    Consumentenonderzoek toont aan wat mensen aanspreekt. Een essentiële input bij het ontw...
    29 april 2025 om 11:20
    News
    Decoding the hidden half of innovation.png
  13. Media-inflatie: wat adverteerders kunnen verwachten in 2025

    De World Federation of Advertisers (WFA) publiceerde recent haar Media Price Inflation Outlo...
    29 april 2025 om 10:45
    News
    media inflation.jpg
  14. De European Accessibility Act treedt in juni in werking: is jouw website klaar?

    Een nieuw keerpunt voor jouw organisatie: vanaf 28 juni 2025 moeten websites en applicaties ...
    29 april 2025 om 10:00
    News
    website.png
  15. UBA verwelkomt 5 nieuwe leden: La Martiniquaise, Nextensa, Omnicom Advertising Group, Omnicom Media Group en Rossel

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    28 april 2025 om 16:59
    News
    Freedom-and-coffee-1168627174_1256x838.jpeg
  16. Hoe beïnvloeden persoonlijkheidsrechten reclame?

    Aan het woord, Beatrijs Dewijngaert (AdaStone). Deze video maakt deel uit van de UBA Trainin...
    25 april 2025 om 11:34
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  17. Een UBA-lidmaatschap, zinvol voor jouw bedrijf?

    UBA is de enige Belgische vereniging die zich 100% toelegt op de belangen van merken. Ontdek...
    7 april 2025 om 16:20
    News
    sales article2.jpg
  18. DEI in België en Europa: in de voetsporen van Amerika?

    Nu DEI-initiatieven (Diversity, Equality & Inclusion) in Amerika onder de loep worden ge...
    1 april 2025 om 11:05
    News
    DEI_Ipsos.jpg
  19. AI voor contentcreatie: concrete toepassingen van agentschappen en merken

    Tijdens de UBA Exchange Community Content van 28 maart toonden drie inspirerende sprekers ho...
    31 maart 2025 om 17:35
    News
    AI content creation.jpg
  20. UBA verwelkomt 7 nieuwe leden: Canon, Edenred, JohnMartin, Kraft Heinz, Trademart, Trenker en Veolia

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    31 maart 2025 om 14:57
    News
    newmember2025.png
  21. Hoe UBA-merkleden vandaag al AI gebruiken

    De nieuwste publicatie van UBA deelt 12 belangrijke inzichten van Belgische marketingleiders...
    28 maart 2025 om 14:24
    News Publications
    AI-UBA-Memebers.jpg
  22. Welke media-audit past bij jouw organisatie?

    Aan het woord, Geert Debruyne van fma. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 vi...
    28 maart 2025 om 11:50
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  23. De CMO in 2025: overleven in één van de meest uitdagende marketingtijdperken

    Sir Martin Sorrell’s recente uitspraak op de CES 2025-conferentie in Las Vegas dat de ...
    28 maart 2025 om 11:39
    News
    CMO.png
  24. Digitale advertenties stijgen naar 41,9% van de mediainvesteringen

    Het Belgische medialandschap heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: voor het eerst is digitale r...
    24 maart 2025 om 16:00
    News
    Digital Benchmark.png
  25. Hoe bpost marketing en duurzaamheid verbindt

    bpost verbindt marketing en duurzaamheid door consumenteninzichten uit de Kantar SSI-studie ...
    10 maart 2025 om 11:51
    News
    bpost 2025.jpg
  26. Het social-first tijdperk en wat het betekent voor merken in 2025

    Sociale media werden lange tijd gezien als een distributiekanaal – gewoon een extra pl...
    10 maart 2025 om 11:00
    News
    TrendsSocilaMedia2025.jpg
  27. Hoe zet je strategie om in actie met marktonderzoek?

    Aan het woord, Carine Vaeremans. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-op...
    7 maart 2025 om 11:58
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  28. ToVA: Completer inzicht in videobereik

    Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) heeft een belangrijke update aangekondigd vo...
    4 maart 2025 om 11:45
    News
    Newsletter_20250311_TOVA_iStock-474617280.jpg
  29. Effie Case - Engie: Van crisis naar verbondenheid

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    22 februari 2025 om 13:42
    News
    Untitled design-2.png
  30. Effie Case - Bebat: Return on People

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    18 februari 2025 om 14:54
    News
    Bebat.png
  31. Effie Case - Toyota: Toyota helpt zelfstandigen € 15 miljoen besparen in slechts 1 maand

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 3 oktober 2024 lichtten de 25 finalisten hun Effie...
    18 februari 2025 om 14:37
    News
    Toyota.png
  32. Een nieuwe stem voor lokale media op de Belgische advertentiemarkt

    Vijf Belgische uitgevers bundelen hun krachten met de oprichting van Belgian Publishing Expe...
    18 februari 2025 om 09:55
    News
    Newsletter_20250218_BPX_iStock-1294585212.jpg
  33. Hoe breng je targeting in de praktijk op offline media?

    Aan het woord, Matthias Langenaeker van Publicis Groupe. Deze video maakt deel uit van de UB...
    17 februari 2025 om 20:36
    News Vraag van de week Video
    Vraag van de week - beeld.jpg
  34. Zes risico’s voor intellectuele eigendom bij gebruik van GenAI in marketing

    De bezorgdheid van marketeers over intellectuele eigendom (IE) en auteursrechten verhindert ...
    14 februari 2025 om 10:04
    News
    IPriskMarketing.jpg
  35. Zo maken merken duurzaamheid concreet

    De vierde editie van Kantar’s Sustainability Sector Index is zojuist gepubliceerd...
    14 februari 2025 om 09:04
    News
    BPost.jpg
  36. Is 2025 het jaar waarin AI mainstream gaat?

    Op 20 maart 2025 staat Peter Hinssen opnieuw op het podium van de UBA Trends Day. Het topic ...
    28 januari 2025 om 10:48
    News
    Peter oranje.png
  37. Oud = out of scope?

    Marketeers missen kansen door ouderen te negeren in reclame. Filip Lemaitre van Bureau50 leg...
    28 januari 2025 om 09:48
    News
    older people.png
  38. ACC brengt ‘How to build a successful influencer campaign’ uit

    Deze whitepaper is bedoeld als een uitgebreide gids voor het bouwen van succesvolle influenc...
    27 januari 2025 om 18:03
    News
    ACC-Influencer.jpg
  39. UBA verwelkomt 6 nieuwe leden: AlliA Insurance Brokers, Bol.com, Equans, Horizon Group, Hybrid en Plantyn NV

    De ambitie om hun merk te doen groeien en het verlangen om te connecteren met andere merkenb...
    27 januari 2025 om 11:52
    News
    Community.jpg
  40. AI: naar meer autonomie en vertrouwen

    Tijdens de '60 minutes'-sessie op 22 januari presenteerde Tom Ghelen, EMEA Technology Innova...
    23 januari 2025 om 10:50
    News
    Tom Ghelen.jpg
UBA logo

Cookies op deze website

Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren. Als je wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kan je jouw cookie-instellingen wijzigen. Meer informatie is beschikbaar in onze privacyverklaring.

Cookie instellingen

Strikt noodzakelijke cookies 6 cookies

Deze cookies zijn nodig om onze website correct te laten werken en worden daarom geplaatst zonder uw toestemming. We gebruiken ze bijvoorbeeld om onze website te beveiligen. Deze cookies laten u toe om te navigeren tussen de verschillende onderdelen van de website, om formulieren in te vullen. Indien u deze cookies blokkeert, is het mogelijk dat bepaalde onderdelen van de website niet optimaal werken. We verzamelen geen persoonsgegevens met deze cookies en geven de verzamelde informatie nooit door aan derde partijen. Naast onderstaande cookies, worden er ook cookies geplaatst door onze partner Vimeo wanneer u gebruik maakt van ons aanbod Training 24/7.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Voorkeuren cookies 0 cookies

Deze cookies vergemakkelijken het functioneren van onze websites en maken het aangenamer voor de bezoeker en ervoor zorgen dat u een meer gepersonaliseerde surfervaring krijgt. Het zijn bijvoorbeeld cookies die bijhouden of u reeds gevraagd werd om deel te nemen aan een enquête zodat we u niet telkens opnieuw dezelfde enquête voorleggen of een cookie die u een gepersonaliseerde opmaak aanbiedt naar aanleiding van een vorig bezoek.

Geen cookies gevonden

Analytische cookies 0 cookies

We gebruiken analytische-cookies om informatie te verzamelen over het gebruik dat bezoekers maken van onze website met de bedoeling de inhoud van onze website te verbeteren, meer aan te passen aan de wensen van de bezoekers en om het gebruiksgemak van onze website te vergroten.

Geen cookies gevonden

Marketing cookies 2 cookies

Deze cookies worden geplaatst voor marketingdoeleinden en worden gebruikt om je surfgedrag te volgen nadat je onze website hebt bezocht en/of om je gepersonaliseerde advertenties te tonen. Deze cookies kunnen door ons of door derden op onze website worden geplaatst. Je bepaalt zelf of je toestemming geeft voor het plaatsen van dergelijke marketing cookies.
Naam Leverancier Omschrijving Bewaartijd

Externe cookies 0 cookies

Sommige cookies worden met instemming van UBA geplaatst door derde partijen met het doel bepaalde producten en diensten onder uw aandacht te brengen of om u rechtstreeks toegang te geven tot social media. Voor de cookies die deze externe partijen plaatsen, de informatie die ze daarmee verzamelen en het doel waarvoor die informatie wordt gebruikt, verwijzen wij naar de privacy verklaringen van deze partijen op hun eigen websites. Deze verklaringen kunnen regelmatig wijzigen en UBA heeft daar geen enkele zeggenschap over.

Geen cookies gevonden