News & Insights

  1. iStock-115810810.jpg

    Op zoek naar modellen en richtlijnen?

    • 19-07-19
    • News, Contract & guideline,

    Onze praktische gidsen begeleiden u door uw traject.

    Lees meer over "Op zoek naar modellen en richtlijnen?"
  2. Agency-roster.jpg

    Outsourcing: waarom schiet outsourcing haar doel voorbij en hoe zorgt u ervoor dat het toch werkt?

    • 09-07-19
    • News,

    De laatste Expert Community Agency Management stond volledig in het teken van de uitdagingen bij zowel insourcen als outsourcen. Wat zijn volgens Valérie Bracke de voordelen van beiden?

    Lees meer over "Outsourcing: waarom schiet outsourcing haar doel voorbij en hoe zorgt u ervoor dat het toch werkt?"
  3. Production Clap.jpg

    ACC en de productiehuizen publiceren een handleiding voor de productie van reclamefilms

    • 09-07-19
    • News, Contract & guideline,

    De productie van een reclamefilm, ongeacht op welk kanaal die verspreid zal worden, is een belangrijk en delicaat proces, zowel voor de adverteerder als voor zijn communicatiebureau en het door hem ingeschakelde productiehuis.

    Lees meer over "ACC en de productiehuizen publiceren een handleiding voor de productie van reclamefilms"
  4. tax-digital.jpg

    Taks op digital diensten in Frankrijk

    • 08-07-19
    • News,

    Het Franse parlement heeft een interinstitutioneel akkoord bereikt over een voorstel voor een nationale belasting op digitale diensten (DST).

    Lees meer over "Taks op digital diensten in Frankrijk"
  5. state-advertising.jpg

    WFA publiceert 'The State of Advertising'

    • 08-07-19
    • News,

    Samen met the Economist Group publiceerde WFA het rapport "The State of Advertising". De resultaten zijn gebaseerd op een online onderzoek dat in juni 2019 is uitgevoerd. Meer dan 100 personen uit 70 multinationale bedrijven namen deel aan de studie. De ondervraagde bedrijven geven samen ongeveer 115 miljard dollar per jaar uit aan media en marketing.

    Lees meer over "WFA publiceert 'The State of Advertising'"
  6. bootstrapping.jpg

    Wat is Bootstrapping?

    • 07-07-19

    Bootstrapping staat voor het financieren van een (opstartend) bedrijf zonder externe investeerders. Alle opbrengsten worden geherinvesteerd in het eigen bedrijf. Veel start-ups doen dit in de opstartperiode.

    Lees meer over "Wat is Bootstrapping?"
  7. Radio.jpg

    CIM RAM: jongerenzender MNM zet mooie groei neer

    • 01-07-19
    • Survey,

    Het CIM publiceerde zopas – en naar verluidt niet zonder moeite - de resultaten van de zevende golf van zijn CIM RAM studie. Die betreft de periode van januari tot april 2019.

    Lees meer over "CIM RAM: jongerenzender MNM zet mooie groei neer"
  8. Effie 30.jpg

    30 jaar Effie Awards, 30-koppige jury

    • 27-06-19
    • News,

    Met een recordaantal ingeschreven cases staat de jury van de Effie Awards voor een zware taak. Gelukkig is het aantal juryleden uitgebreid tot 30. Maak kennis met de nieuwkomers!

    Lees meer over "30 jaar Effie Awards, 30-koppige jury"
  9. Diversité.jpg

    VRT vat evolutie in media en samenleving samen in 15 trends

    • 26-06-19
    • Survey,

    De VRT publiceerde zopas een overzicht van 15 trends die het distilleerde uit workshops met zijn medewerkers, een aantal media-experts en academici, mediaonderzoek en internationale analyses. Bedoeling: de visie die aan de basis zal liggen van de nieuwe beheersovereenkomst (na 2020) helpen vormgeven.

    Lees meer over "VRT vat evolutie in media en samenleving samen in 15 trends"
  10. Sparkle_11_cover.png

    Hoe haal je meer uit een ecosysteem van agentschappen?

    • 24-06-19
    • News, Publication

    Met die vraag trokken we in deze elfde editie van Sparkle (blz. 37) naar Martine Ballegeer van PitchPoint.

    Lees meer over "Hoe haal je meer uit een ecosysteem van agentschappen?"
  11. purpose-marketing.jpg

    7 tips voor purpose marketing

    • 24-06-19
    • News,

    Tijdens de WFA Global Marketer Week 2019 was ‘purpose marketing’ een van de steeds terugkomende mantra’s. Wij noteerden 7 tips om dit op een correcte manier binnen een organisatie te implementeren.

    Lees meer over "7 tips voor purpose marketing"
  12. Brain.jpg

    Wat is Ambient Intelligence?

    • 24-06-19

    'Ambient Intelligence' (AmI) betekent letterlijk vertaald ‘omringende intelligentie’. Ambient Intelligence belooft dat de techniek naar de achtergrond verdwijnt en dat de gebruiker centraal komt te staan. 

    Lees meer over "Wat is Ambient Intelligence?"
  13. data-governance-marketing.jpg

    Optimaal omgaan met het verzamelen, de unificatie en activatie van data

    • 24-06-19
    • News,

    Marketers hebben steeds meer tools ter beschikking om hun klanten te bereiken. Elke tool produceert ook data waardoor we meer dan ooit toegang krijgen tot informatie, zelfs in real time. We maakten een korte samenvatting van de bevindingen van onze Expert Community van 7 juni 2019.

    Lees meer over "Optimaal omgaan met het verzamelen, de unificatie en activatie van data"
  14. Voice Marketing.jpg

    WFA buigt zich over voice marketing

    • 24-06-19
    • Survey,

    De WFA (Wereldfederatie van Adverteerders) voerde een enquête in samenwerking met Fast-Up Partners en BVA (Bond van Adverteerders) over het huidige gedrag van consumenten die een Alexa smartspeaker in huis hebben. Bovenop meerdere denktanks in New York ondervroeg de studie 1.500 respondenten in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

    Lees meer over "WFA buigt zich over voice marketing"
  15. process-coherence.jpg

    Technologie kan bijdragen tot betere processen en coherentie

    • 17-06-19
    • News,

    Bepaalde technologieën kunnen bijdragen tot meer coherentie en een verbetering van processen. Bekijk  onze videoserie "Decoding technology" die deze aspecten belicht.

    Lees meer over "Technologie kan bijdragen tot betere processen en coherentie"
  16. direct-to-consummer.jpg

    Wat is D2C?

    • 17-06-19

    D2C of DTC staat voor 'Direct to Consumer'. Het betekent dat merken rechtstreeks aan hun consumenten verkopen zonder te passeren via een tussenpersoon zoals detailhandelaar, distributeur, groothandelaar of een ander verkooppunt.

    Lees meer over "Wat is D2C?"
  17. Suykens.jpeg

    Luc Suykens, P&G, Alumnus van het jaar

    • 17-06-19
    • News,

    Luc Suykens (P&G) werd verkozen tot Alumnus van het Jaar 2019-2020 van de Universiteit Antwerpen. Dit geldt als een erkenning voor zijn carrière bij ‘s werelds grootste adverteerder. Hij werd in 2004 verkozen tot Marketeer van het Jaar en in 2008 tot Master Marketeer en draagt sinds 2009 de begeerde titel van Harley Procter Brand Director bij P&G, als enige in West-Europa. Hij is vice-voorzitter bij UBA en lid van de raad van bestuur van de Franse adverteerdersvereniging (UDM).

    Lees meer over "Luc Suykens, P&G, Alumnus van het jaar"
  18. chris-van-roey-unstereotype.png

    "Reclame moet beelden en verhalen brengen die representatief zijn voor de maatschappij"

    • 17-06-19
    • News,

    Chris Van Roey, CEO van UBA, vertelt tijdens een interview in de uitzending Z-talk van Kanaal Z over de aanpak van adverteerders rond niet-stereotiepe reclame en heeft het ook over de toekomst van de media.

    Lees meer over ""Reclame moet beelden en verhalen brengen die representatief zijn voor de maatschappij""
  19. programmatic.jpg

    79% van de Belgische adverteerders doet een beroep op programmatic

    • 14-06-19
    • Survey

    Gamned! en Media Marketing onthulden de resultaten uit de eerste Programmatic Barometer die in België gevoerd werd van maart tot april. Er namen 122 vakmensen uit de sector deel aan de online enquête: 69% adverteerders versus 31% bureaus en publishers.

    Lees meer over "79% van de Belgische adverteerders doet een beroep op programmatic"
  20. amazone.jpg

    BrandZ: Amazon stoot Google en Apple van de troon

    • 12-06-19
    • Survey

    Nadat Google en Apple de afgelopen twaalf jaar om beurten het BrandZ-onderzoek van Kantar overheersten, moeten ze de eerste plaats nu afstaan aan Amazon. Dat voert voortaan dus de rangschikking van de krachtigste merken in alle sectoren samen aan. De waarde van Amazon steeg met 52% ten opzichte van 2018 tot een bedrag van 315 miljard dollar. Daarmee gaat het merk Apple (+3% tot 309,5 miljard dollar) en Google (+2% tot 309 miljard dollar) vooraf.

    Lees meer over "BrandZ: Amazon stoot Google en Apple van de troon"
  21. technology-relevance.jpg

    Waarom we de technologie moeten omarmen om meer relevantie en vertrouwen te creëren

    • 11-06-19
    • News,

    De integratie van technologieën in een marketingstrategie laat ons toe om het hoofd te bieden aan enkele uitdagingen. In onze videoreeks 'Decoding Marketing Technology' geven onze experten hun eigen kijk op de mogelijkheden. Zo krijgt u een idee van hoe bepaalde technologieën kunnen bijdragen tot de relevantie voor en het vertrouwen van de consument.

    Lees meer over "Waarom we de technologie moeten omarmen om meer relevantie en vertrouwen te creëren"
  22. Captcha-UBA.jpg

    Wat is CAPTCHA?

    • 06-06-19

    Een CAPTCHA is een systeem om online te achterhalen of websitebezoekers mens of robot zijn. CAPTCHA staat voor 'Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart' en werd geïntroduceerd in 2000.

    Lees meer over "Wat is CAPTCHA?"
  23. UN_Women_Partner_UBA.png

    UBA partner van UN Women 'Unstereotype Alliance'

    • 06-06-19
    • News,

    New York, 5 juni 2019 -  Op de hoofdzetel van de United Nations in New York werd UBA officieel als partner aanvaard van de 'Unstereotype Alliance'.

    Lees meer over "UBA partner van UN Women 'Unstereotype Alliance'"
  24. Stop-pub-UBA.jpg

    De 'Geen Reclame'-sticker blijft behouden

    • 06-06-19
    • News,

    De 'Geen Reclame'-sticker bestaat reeds geruime tijd en reguleert de ongeadresseerde reclame. Wanneer een consument deze sticker op zijn brievenbus kleeft, ontvangt hij geen ongeadresseerde reclame en geen gratis magazines.

    Lees meer over "De 'Geen Reclame'-sticker blijft behouden"
  25. lenteur.jpg

    België hinkt achterop in de Adex Benchmark van IAB Europe

    • 06-06-19
    • News,

    Volgens de Adex Benchmark 2018 van IAB Europe die de jaarlijkse evolutie van digitale reclame meet, registreerde België de laagste groei van de 28 bestudeerde landen, met een beperkte toename van 1,5% versus 13,9% gemiddeld. Dat zou naar verluidt een nieuw record voor de Europese markt zijn die aangedreven wordt door het Verenigd Koninkrijk met een billing van 18,399 miljard euro (+15%) vs. 1,005 miljard voor België.

    Lees meer over "België hinkt achterop in de Adex Benchmark van IAB Europe"
  26. Gert-IoT-UBA.jpg

    Decodering Marketing Technology: Internet of Things

    • 04-06-19

    "IoT biedt de mogelijkheid om tijdens de hele product life cyclus in contact te blijven met de consument', met Gert Pauwels, Orange, Sales & Marketing Manager IoT & M2M

    Lees meer over "Decodering Marketing Technology: Internet of Things"
  27. checklist-programmatic.jpg

    Een checklist van 8 punten voor programmatische transparantie

    • 03-06-19
    • News,

    Adverteerders gaan steeds vaker zonder tussenpersoon met aanbieders van digitale technologieën en adtech in zee. Of een merk nu transparantie of geheimhouding nastreeft, de checklist van 8 punten, opgesteld tijdens de recentste WFA Programmatic Workshop in april 2019 in Singapore, biedt een hulpmiddel voor adverteerders om zelf hun bestaande model te evalueren.

    Lees meer over "Een checklist van 8 punten voor programmatische transparantie"
  28. predictif-marketing-UBA.jpg

    Wat is Predictive marketing?

    • 03-06-19

    Predictive (voorspellende) marketing voorspelt -op basis van big data en specifieke wiskundige, statistische en datamining algoritmes- welke marketing strategieën en acties het meeste kans op succes hebben.

    Lees meer over "Wat is Predictive marketing?"
  29. Andy Hancock.jpg

    Het sponsorcontract: nut en noodzaak - door Andy Hancock

    • 03-06-19
    • News,

    Veel marketeers zien een sponsorcontract als een 'noodzakelijk kwaad'. Soms wordt een sponsorcontract ondertekend na de start of zelfs het einde van de gesponsorde activiteit – in bepaalde gevallen zelfs lang nadat het sponsorgeld is overgemaakt. Maar eigenlijk zou het contract beter gebruikt worden als een leidraad naar de deliverables.

    Lees meer over "Het sponsorcontract: nut en noodzaak - door Andy Hancock"
  30. media.jpg

    Meer dan 50% van de mediabestedingen via internet tegen 2020

    • 29-05-19
    • Survey

    Volgens een nieuw WARC-onderzoek vertegenwoordigt internetreclame vandaag wereldwijd bijna 48% van de mediabestedingen (in de 96 geanalyseerde landen).

    Lees meer over "Meer dan 50% van de mediabestedingen via internet tegen 2020"

Vragen of suggesties?