News & Insights

  1. iStock-639266532.jpg

    Voice Search: de "wat" en "hoe", volgens Remco van der Beek

    • 19-02-18
    • News,

    Tijdens de Search Engine Optimisation Masterclass die ik onlangs voor UBA Academy verzorgde, stelde ik het thema Voice Search aan de orde. Hoewel er de laatste tijd bijzonder veel media aandacht voor dit onderwerp is, verraste het mij dat marketeers hier relatief weinig van weten en geen plan hebben om de gevolgen van Voice Search te ondervangen.

    Lees meer over "Voice Search: de "wat" en "hoe", volgens Remco van der Beek"
  2. Johan-Claes.jpg

    Drie vragen aan Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager bij MIVB

    • 19-02-18

    "Elk profiel zou of zal digitaal vaardig moeten zijn om alle oplossingen die de digitale technologie aanreikt, op natuurlijke wijze in zijn dagelijkse activiteiten te integreren." Interview met Johan Claes

    Lees meer over "Drie vragen aan Johan Claes, Employer Branding & Sourcing Manager bij MIVB"
  3. Daniel_Levine_Avant-Guide.jpg

    Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine

    • 19-02-18
    • Publication,

    In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke sprekers op het programma met jullie delen. Onder hen Daniel Levine. “Technologie verandert onze hersenen, verandert de mensheid.”

    Lees meer over "Meet & Read @ UBA Trends Day: Daniel Levine"
  4. BlockchainUBA.jpg

    Wat is Blockchain?

    • 16-02-18

    Blockchain is een soort beveiligd online logboek waarin transacties veilig worden bijgehouden. De technologie faciliteert transacties tussen partijen die elkaar niet kennen. Het is een gedecentraliseerd systeem zonder centrale controlerende partij die de gegevens beheert. 

    Lees meer over "Wat is Blockchain?"
  5. GDPR-Charter.jpg

    UBA publiceert een Transparantie Charter over GDPR

    • 13-02-18
    • Position Paper

    Bedrijven gebruiken persoonsgegevens om enerzijds klanten te werven en anderzijds om een goede dienstverlening te kunnen geven aan bestaande klanten. Deze activiteit kadert in hun wettelijke recht van vrijheid van ondernemerschap. GDPR (General Data Protection Regulation) biedt een regelgevend kader om bedrijfs- en consumentenbelangen in evenwicht te brengen.

    Lees meer over "UBA publiceert een Transparantie Charter over GDPR"
  6. Carla Johnson_Photo.jpg

    Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson

    • 12-02-18
    • Publication,

    In de aanloop naar de UBA Trends Day die op 15 maart plaatsvindt in Brussels Expo, willen we graag de interviews met enkele van de opmerkelijke sprekers op het programma met jullie delen.

    Lees meer over "Meet & Read @ UBA Trends Day: Carla Johnson"
  7. iStock-626352628.jpg

    CIM Radio: daily reach herstelt zich, Medialaan groeit en radio 2 blijft Vlaanderens grootste station

    • 09-02-18
    • Survey,

    De golf 3 voor 2017 van het CIM Radio-onderzoek dekt de luisterperiode van september tot december 2017. 

    Lees meer over "CIM Radio: daily reach herstelt zich, Medialaan groeit en radio 2 blijft Vlaanderens grootste station"
  8. iStock-823166866.jpg

    Offline shopping nog steeds goed voor 90% van uitgaven aan fysieke producten

    • 09-02-18
    • Survey

    Traditionele retailwinkels blijven belangrijk voor de Belgische consument. 90% van alle uitgaven aan fysieke producten werden nog steeds offline gespendeerd in 2017.

    Lees meer over "Offline shopping nog steeds goed voor 90% van uitgaven aan fysieke producten"
  9. AlexandreKnight.jpeg

    Drie vragen aan Alexandre Knight, Chief Digital Officer, bij Axa

    • 08-02-18

    "Digitale technologieën zullen zeker een echte uitdaging voor de verzekeringssector vormen. Maar ze zullen het vooral ook mogelijk maken om innovatievere verzekeringen te creëren die nauwer aansluiten bij de nieuwe levensstijl van onze cliënten." Interview van Alexandre Knight.

    Lees meer over "Drie vragen aan Alexandre Knight, Chief Digital Officer, bij Axa"
  10. lead-scoring.jpg

    Wat is lead scoring?

    • 08-02-18

    Een lead is een potentiële klant van wie u contactgegevens hebt. Lead scoring is een methode om deze leads kwantitatief te evalueren op basis van hun profiel en gedrag. 

    Lees meer over "Wat is lead scoring?"
  11. MBanks-Presenting3Web3.jpg

    Ontmoet Matthew Banks - Trends in Customer Experience – Adam and Eve and the Battle for Control

    • 07-02-18
    • News

    Welkom op de digitale party – waar alles tot de verbeelding spreekt, maar niemand gelukkig is.

    Lees meer over "Ontmoet Matthew Banks - Trends in Customer Experience – Adam and Eve and the Battle for Control"
  12. iStock-913175852.jpg

    Wat is geotargeting ?

    • 05-02-18

    Geotargeting of geografische targeting draait om het gericht plaatsen van informatie en advertenties op basis van de locatie van de gebruiker. Dit doet u op basis van IP-adressen van computers, aansluitingen van digitale televisie of de gps-gegevens van smartphones.

    Lees meer over "Wat is geotargeting ?"
  13. -harry.jpeg

    Opinie: Marketing is an art, door Harry Demey (LDV United)

    • 05-02-18
    • Publication,

    Het is altijd de natte droom van elke marketeer geweest om de consument te begrijpen, hem of haar in een hokje te zetten en dan met een minimum aan middelen proberen te laten kopen, huren en consumeren.

    Lees meer over "Opinie: Marketing is an art, door Harry Demey (LDV United)"
  14. iStock-691436842.jpg

    Artificiële intelligentie staat centraal in de bekommernissen van adverteerders

    • 05-02-18

    Grote multinationals stellen een tekort aan vakmensen vast voor AI, programmatic marketing en IoT.  Digitale integratie en e-commerce zijn topprioriteit, maar de resultaten lopen achter.

    Lees meer over "Artificiële intelligentie staat centraal in de bekommernissen van adverteerders"
  15. Henny van gerwen crop2.jpg

    Millenialproof copywriting: lezen jongeren anders dan hun ouders?

    • 02-02-18
    • News,

    Millennials (18-35 jaar) zijn in de Verenigde Staten nu al de grootste bevolkingsgroep. Deze consumenten nemen vaak voor het eerst belangrijke aankoopbeslissingen. Denk aan de eerste verzekeringen, de energieleverancier en internetprovider, de eerste auto en appartement en maar ook aan alledaagse boodschappen. De vraag waar elk merk mee worstelt: moet ik mijn tone of voice en content afstemmen op deze Yo Bro-doelgroep? Door Henny van Gerwen.

    Lees meer over "Millenialproof copywriting: lezen jongeren anders dan hun ouders?"
  16. Cyril Jamelot.png

    10 regels voor digitale storytelling die tot actie oproepen. Volgens Cyril Jamelot

    • 29-01-18
    • News,

    Leest u alle digitale communicatie in uw newsfeed of mailbox? Welke berichten trekken uw aandacht? Welke leest u van begin tot eind? Welke hebben u gemotiveerd om iets te zoeken of te kopen? U zult merken dat van alle gepubliceerde berichten er maar bitter weinig zijn die u tot actie aanzetten.

    Lees meer over "10 regels voor digitale storytelling die tot actie oproepen. Volgens Cyril Jamelot"
  17. iStock-904347858.jpg

    Digimeter 2018: online video en Netflix halen live televisie in

    • 29-01-18
    • Survey

    Imec publiceerde de tiende editie van zijn jaarlijkse Digimeter. Die peilde vorig jaar in augustus en september bij 2345 Vlamingen naar hun ICT- en mediagebruik, alsook naar hun houding ten opzichte van innovatie en technologie.

    Lees meer over "Digimeter 2018: online video en Netflix halen live televisie in"
  18. iStock-513393420.jpg

    34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent

    • 29-01-18
    • Publication, Survey,

    Volgens de CEO Survey van PwC die gevoerd werd bij ongeveer 1.300 CEO’s wereldwijd, is een recordaantal bedrijfsleiders optimistisch over de internationale economische omgeving, tenminste toch op korte termijn.

    Lees meer over "34% van de Belgische CEO's maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van digitaal talent"
  19. iStock-658494734.jpg

    Wat is Growth hacking?

    • 26-01-18

    Growth hacking is een manier om een bedrijf binnen zeer korte tijd te laten groeien met minimale middelen.

    Lees meer over "Wat is Growth hacking?"
  20. iStock-626270228.jpg

    Opinie: Experience marketing op "Holy Trinity Events"

    • 22-01-18
    • Publication,

    Experiences of belevenissen: op events vinden we ze vandaag de dag in alle mogelijke kleuren en geuren. Een opinie van Peter Decuypere.

    Lees meer over "Opinie: Experience marketing op "Holy Trinity Events""
  21. iStock-518951630.jpg

    De kunst der integratie

    • 22-01-18
    • Survey,

    De laatste editie van ‘AdReaction’, het onderzoek van Kantar Millward Brown, wil de ‘kunst van de integratie valoriseren, om de adverteerders te helpen bij de problemen die ze ondervinden in een steeds meer reclamevijandige context.

    Lees meer over "De kunst der integratie"
  22. iStock-136553557.jpg

    Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35

    • 22-01-18
    • Survey,

    Een van de vragen die aan bod komen in de CIM Establishment Survey en zijn panel, betreft het gebruik van adblockers. 21% van de respondenten beweert er gebruik van te maken op minstens een device.

    Lees meer over "Ad blocking wanted, Franstalige jongeman 18-35"
  23. iStock-518778807.jpg

    Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching

    • 21-01-18
    • Survey,

    De manier om televisie en zijn content te consumeren is de laatste vijf jaar meer geëvolueerd dan de dertig jaar daarvoor.

    Lees meer over "Bijna 40% van de Belgen doet aan binge watching"
  24. Diversity-People_surfing.jpg

    Wat is SEA?

    • 19-01-18

    Search Engine Advertising (SEA) is -naast Search Engine Optimisation (SEO)- een onderdeel van Search Engine Marketing (SEM). Via aangekochte zoektermen bij zoekmachines wordt uw gesponsorde koppeling bovenaan of naast de organische zoekresultaten gezet.

    Lees meer over "Wat is SEA?"
  25. iStock-546169366.jpg

    De trends in de voedingsindustrie voor 2018

    • 18-01-18
    • Survey,

    De ‘Foodoscope 18’ is een witboek dat gepubliceerd werd door de Fransen van Kantar Media.

    Lees meer over "De trends in de voedingsindustrie voor 2018"
  26. iStock-172301748.jpg

    Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden

    • 15-01-18
    • Survey,

    Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor de mediabestedingen van 2018 bij en vermindert ze van +4,3% naar +3,6% (vs + 3,1% in 2017). 

    Lees meer over "Dentsu Aegis Network stelt zijn voorspellingen voor 2018 bij naar beneden"
  27. iStock-667066440.jpg

    De newsfeed van Facebook verandert: wat betekent dit voor media en adverteerders?

    • 15-01-18
    • Publication,

    Hoewel ze er al enkele maanden zaten aan te komen, deden de door Mark Zuckerberg aangekondigde veranderingen – die geleidelijk maatregelen wil invoeren waardoor de berichten van vrienden en familie op onze Facebook-tijdslijn prioriteit krijgen – de afgelopen uren heel wat stof opwaaien. 

    Lees meer over "De newsfeed van Facebook verandert: wat betekent dit voor media en adverteerders?"
  28. iStock-810940304.jpg

    Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop

    • 12-01-18
    • Survey

    Volgens een onderzoek dat Adobe in december 2017 voerde bij 60 merken en mediabureaus in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Benelux en Scandinavië, is 62% van alle merken van plan om al hun programmatic buying van reclameruimte in house te verzorgen tegen 2022 en 38% een deel ervan.

    Lees meer over "Naar een toenemende internationalisering van de geautomatiseerde media-aankoop"
  29. Augmented-reality-marketing.-Hand-holding-smart-phone-use-AR-application-to-check-information-658404

    Wat is een Beacon?

    • 12-01-18

    Een beacon is een klein kastje dat via draadloze technologie (Bluetooth of WiFi) toelaat om smartphones en tablets te detecteren en de juiste plaats ervan binnen een bepaalde ruimte (zowel binnen als buiten) nauwkeurig te bepalen.

    Lees meer over "Wat is een Beacon?"
  30. iStock-637868702.jpg

    6 marketingvoorspellingen voor 2018

    • 12-01-18

    Het World Federation of Advertisers (WFA) marketingteam deelt zijn voorspellingen over wat het komende jaar in petto heeft voor merken.

    Lees meer over "6 marketingvoorspellingen voor 2018"

Vragen of suggesties?