Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

News & Insights

  1. chrome.jpg

    Google zal cookies van derden uit Chrome verwijderen tegen 2022

    • 16-01-20
    • News,

    Hoewel het te verwachten was, slaat het nieuws in als een bom in het adtech wereldje.

    Lees meer over "Google zal cookies van derden uit Chrome verwijderen tegen 2022"
  2. youtube.jpg

    Geen voedsel- en drankreclame meer op Youtube naast inhoud gericht op kinderen

    • 13-01-20
    • News,

    Google verbiedt vanaf 10 januari 2020 alle voedsel- en drankreclame in en rond de content 'Made for Kids' op YouTube Main. Dergelijke verbod was tot hiertoe alleen van toepassing op YouTube Kids. Het verbod geldt globaal voor alle landen en is van toepassing op alle voedsel- en drankreclame ongeacht het voedingsprofiel van het product.

    Lees meer over "Geen voedsel- en drankreclame meer op Youtube naast inhoud gericht op kinderen"
  3. CAC-V2.jpg

    Wat is CAC?

    • 13-01-20

    De Customer Acquisition Cost (CAC) is de (marketing- en sales-) kost die gemaakt wordt voor het werven van een klant.

    Lees meer over "Wat is CAC?"
  4. prediction-marketing-2020.jpg

    Vijf marketingvoorspellingen volgens Gartner

    • 13-01-20
    • News,

    Consultancy- en onderzoeksbureau Gartner deelt met ons zijn voorspellingen voor 2020 en de daaropvolgende jaren. Consumenteninzicht, data-ethiek en consumentenvertrouwen zijn de rode draad doorheen Gartners 5 belangrijkste voorspellingen voor marketingleiders.

    Lees meer over "Vijf marketingvoorspellingen volgens Gartner"
  5. checklist-programmatic.jpg

    Programmatic creation als voorbode van de toekomst van de reclame, door Gamned

    • 10-01-20
    In tien jaar tijd is de manier waarop digitale media ver- en gekocht worden radicaal veranderd. IA en Machine Learning hebben op hun beurt een impact op de wereld van marketing en reclame. Na de opmars van programmatic - de technologie die bijna het volledige aankoopproces van reclameruimte automatiseert - is het nu tijd voor programmatic creatie. De combinatie van beide termen heeft een groot potentieel voor adverteerders.


    Lees meer over "Programmatic creation als voorbode van de toekomst van de reclame, door Gamned"
  6. paradox_2020.jpg

    Drie paradoxen voor een nieuw decennium

    • 06-01-20
    • News,

    2020. Een jaartal dat in allerlei toekomstplannen symbolisch gebruikt werd als mijlpaal. 2020 is een mooi cijferbeeld dat evenwicht uitstraalt. Nu het magische jaar is aangebroken, stellen velen vast dat hun toekomstvisie 2020 niet zo evenwichtig is uitgekomen als ze oorspronkelijk voorspeld hadden. Ook in ons vakgebied zijn de disruptie-schokgolven van het voorbije decennium nog niet volledig verwerkt en zitten we nog met een groot aantal vermeende tegenstrijdigheden. Graag verklap ik u mijn top 3.

    Lees meer over "Drie paradoxen voor een nieuw decennium"
  7. Aude-Mayence.png

    Trends in retail volgens Aude Mayence, Delhaize

    • 06-01-20

    Aude Mayence, Brand Director bij Delhaize, praat over twee trends in retail: de 'seamless experience' en de veeleisendheid van de consument.

    Lees meer over "Trends in retail volgens Aude Mayence, Delhaize"
  8. tv deck.jpg

    SARC geeft advies over de omzetting van de AVMD-richtlijn

    • 06-01-20
    • News,

    Op 28 november 2018 werd de EU-Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten 2018/1808 gepubliceerd. De huidige AVMD-richtlijn dateert van 10 maart 2010. Sinds de invoering van deze richtlijn in 2010 is het audiovisuele medialandschap ingrijpend veranderd, waardoor op Europees niveau is besloten om de richtlijn te herzien. Iedere lidstaat moet deze herziene richtlijn nu omzetten in nationale (of regionale) regelgeving. Dit moet ten laatste gebeuren in september 2020.

    Lees meer over "SARC geeft advies over de omzetting van de AVMD-richtlijn"
  9. Fog.jpg

    Wat is Fog Computing ?

    • 03-01-20

    Fog computing, ook bekend als fog netwerking of fogging, is een term gecreëerd door Cisco, om een computing laag te beschrijven tussen de Cloud en een IoT (Internet-of-Things) apparaat. Data, rekenwerk, opslag en toepassingen worden in het netwerk gedistribueerd op de meest logische, efficiënte plaats tussen de databron en de cloud.

    Lees meer over "Wat is Fog Computing ?"
  10. on air.jpg

    CIM RAM: you win some and you lose some

    • 24-12-19
    • News, Insights,

    Het CIM publiceerde zopas de resultaten van de tiende golf van zijn CIM RAM studie. Die betreft de periode van juli tot oktober 2019 en is gebaseerd op 5375 ingevulde luisterdagboeken. Ze wordt, net als de vorige golf, door nogal wat spelers met enige reserve bekekene, omdat ze zowel het zomer- als najaarsrooster betreft en het te vroeg is om er conclusies over het najaarsprogrammarooster uit te trekken.

    Lees meer over "CIM RAM: you win some and you lose some"
  11. Postit_Success.jpg

    Gebruik de Tapas-methode

    • 23-12-19
    • News,

    Gegevens zijn waardeloos. Geef me inzichten.

    Lees meer over "Gebruik de Tapas-methode"
  12. iStock-490338226.jpg

    De marketer als orkestmeester

    • 16-12-19
    • News,

    In de Expert Community Marketing & Technology van begin december stelden we de nieuwe rol van de marketer voor: die van orkestmeester. Figuurlijk uiteraard… we gingen samen met IBM en SAS dieper in op de manieren waarop je als marketer met al je verschillende kanalen een eensluidend signaal kunt sturen naar je klant.

    Lees meer over "De marketer als orkestmeester"
  13. Carolyn-Everson-UBA.jpg

    Carolyn Everson, Facebook over brand safety: "Het is een werk dat nooit af is."

    • 16-12-19
    • News,

    WFA, met de hulp van The Economist Group, sprak met Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions op Facebook, over brand safety en haatzaaiende woorden.

    Lees meer over "Carolyn Everson, Facebook over brand safety: "Het is een werk dat nooit af is.""
  14. progression .jpg

    COMvergence Global Report 2019: MediaCom boekt de sterkste groei van de top 5

    • 16-12-19
    • News, Insights,

    Volgens het Global Billings Rankings Report van COMvergence is MediaCom het mediabureau dat dit jaar de sterkste vooruitgang boekte in de wereldwijde top vijf, met een stijging van 6,8%, voor OMD (+6,1%) dat nummer een blijft in billing, voor Mindshare (+1%) en Carat (+5%).

    Lees meer over "COMvergence Global Report 2019: MediaCom boekt de sterkste groei van de top 5"
  15. haloeffect.png

    Wat is een 'halo effect'?

    • 16-12-19

    Een halo-effect is het verschijnsel waarbij de aanwezigheid van bepaalde positieve kwaliteiten de suggestie wekt dat ook andere positieve kwaliteiten aanwezig zullen zijn.

    Lees meer over "Wat is een 'halo effect'?"
  16. Postit_Relax.jpg

    Moet ik dit zo nodig nu doen?

    • 16-12-19
    • News,

    Met deze titel ga je beter beseffen wat je aan het doen bent.

    Lees meer over "Moet ik dit zo nodig nu doen?"
  17. foto size artikel Effie.png

    "Eigenlijk moeten we allemaal elke dag met Effie bezig zijn"

    • 13-12-19
    • News, Insights

    Op 10 december ging de Effie Info Class door bij UBA ter voorbereiding van de Effie Awards 2020. Even horen van de juryvoorzitter Mira De Maeyer wat er voor haar vooral dit jaar uitsprong. En of ze tendensen ontdekte. Zij ziet drie belangrijke trends.

    Lees meer over ""Eigenlijk moeten we allemaal elke dag met Effie bezig zijn""
  18. Sparkle12

    Sparkle nr. 12 – Vertrouwenscrisis en trends

    • 13-12-19
    • News, Survey,

    Sparkle is een initiatief van bpost, in samenwerking met UBA en ACC, specifiek voor marketing- en communicatiespecialisten.

    Lees meer over "Sparkle nr. 12 – Vertrouwenscrisis en trends"
  19. UBA-4588.jpg

    Nathalie Rahbani van Telenet is Advertiser Personality of the Year 2019

    • 12-12-19
    • News,

    De jury van de Advertiser Personality of the Year heeft Nathalie Rahbani, Director Brand, Media & Communications bij Telenet, uitgeroepen tot winnaar. Naast Nathalie Rahbani waren ook Lieve Pattyn (EG) en Kris Michiels (Unilever) genomineerd.

    Lees meer over "Nathalie Rahbani van Telenet is Advertiser Personality of the Year 2019"
  20. MM.jpg

    Reclamebestedingen 2020: van +3,9% tot +5,7% wereldwijd en +0,15% voor België

    • 11-12-19
    • News, Insights,

    Het is het seizoen en eens te meer stellen we vast dat er nogal wat marge zit tussen de voorspellingen van de partijen.

    Lees meer over "Reclamebestedingen 2020: van +3,9% tot +5,7% wereldwijd en +0,15% voor België"
  21. smart speaker.jpg

    Aankoopintentie smart speakers is reëel

    • 10-12-19
    • News, Survey, Insights,

    Wavemaker communiceerde de resultaten uit de tweede golf van zijn Voice Marketing Landscape-barometer. Die voerde Ivox vorige maand bij een steekproef van 1000 respondenten (18-59).

    Lees meer over "Aankoopintentie smart speakers is reëel"
  22. Screenshot 2019-12-10 at 16.39.09.png

    Wordt influencer marketing helemaal virtueel?

    • 10-12-19
    • News, Survey, Insights,

    Momenteel is de trend vooral voelbaar in de Verenigde Staten, maar volgens recent onderzoek door Hype Auditor, krijgen influencers almaar meer concurrentie van hun virtuele tegenhangers.

    Lees meer over "Wordt influencer marketing helemaal virtueel?"
  23. APOYbanner-1024x541.jpg

    We interviewden de 3 genomineerden voor de APOY Award

    • 10-12-19
    • News,

    Donderdag weten we wie de Award Advertiser Personality of the Year 2019 in ontvangst mag nemen. We interviewden de 3 genomineerden en stelden hen elk 3 vragen.

    Lees meer over "We interviewden de 3 genomineerden voor de APOY Award"
  24. LievePattyn_photoLucHilderson_PUB copy.jpg

    Drie vragen aan Lieve Pattyn, genomineerd voor APOY 2019

    • 09-12-19
    • News,

    Wordt Lieve Pattyn van EG de Advertising Personality of the Year 2019? Lieve vertelt ons waarom ze werd genomineerd, heeft het over de trends in marketing en geeft advies aan jonge marketeers.

    Lees meer over "Drie vragen aan Lieve Pattyn, genomineerd voor APOY 2019"
  25. Thierry_bpostbank_2.jpg

    Effie ontrafeld: “SH*T”, een bronzen Effie…

    • 09-12-19
    • News,

    Bij UBA vinden wij return on marketing investments heel belangrijk. Dat verklaart onder meer ons enthousiasme en onze actieve inzet voor de Effie-awards. Wij vroegen de UBA-leden onder de winnaars om hun winnende case uit te leggen. Deze week laten we Thierry Ballas van bpost bank aan het woord. Wij vroegen hem toe te lichten welke factoren volgens hem doorslaggevend waren voor het winnen van hun bronzen Effie voor de “SH*T!”-campagne. 

    Lees meer over "Effie ontrafeld: “SH*T”, een bronzen Effie…"
  26. Unilever_photoLucHilderson_PUB copy.jpg

    Drie vragen aan Kris Michiels, genomineerd voor APOY 2019

    • 09-12-19
    • News

    Wordt Kris Michiels van Unilever de Advertising Personality of the Year 2019? Kris vertelt ons waarom hij werd genomineerd, welke de trends in marketing zijn volgens hem en welke boeken elke marketeer zou moeten lezen.

    Lees meer over "Drie vragen aan Kris Michiels, genomineerd voor APOY 2019"
  27. Postit_Be positive.jpg

    Het is een… rakeling, schat

    • 09-12-19
    • News,

    We concentreren ons te vaak op het voorkomen van mislukkingen en fouten. We moeten die focus kunnen loslaten en leren uit onze fouten.

    Lees meer over "Het is een… rakeling, schat"
  28. belgianpledge.jpg

    Verantwoorde reclame: versie 3.0 van de Belgian Pledge komt eraan

    • 06-12-19
    • News,

    Sinds 2012 is de Belgian Pledge het antwoord van de voedingssector op de terechte vraag naar verantwoorde reclame aan het adres van kinderen.

    Lees meer over "Verantwoorde reclame: versie 3.0 van de Belgian Pledge komt eraan"
  29. Dashboarding.jpg

    DAT Belgium en Trust.ID: tools voor een betere controle van digitale campagnes in de maak

    • 06-12-19
    • News,

    Digitale campagnes zijn niet meer weg te denken uit onze mediaplannen. Maar daarmee neemt ook de nood aan een betere controle fors toe.

    Lees meer over "DAT Belgium en Trust.ID: tools voor een betere controle van digitale campagnes in de maak"
  30. NathalieRahbani_photoLucHilderson_PUB copy.jpg

    Drie vragen aan Nathalie Rahbani, genomineerd voor APOY 2019

    • 06-12-19
    • News,

    Wordt Nathalie Rahbani van Telenet Group de Advertising Personality of the Year 2019? Nathalie vertelt ons waarom ze werd genomineerd, heeft het over de trends in marketing en geeft advies aan jonge marketeers.

    Lees meer over "Drie vragen aan Nathalie Rahbani, genomineerd voor APOY 2019"

Vragen of suggesties?