Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

News & Insights

  1. NathalieRahbani_photoLucHilderson_PUB copy.jpg

    Drie vragen aan Nathalie Rahbani, genomineerd voor APOY 2019

    • 06-12-19
    • News,

    Wordt Nathalie Rahbani van Telenet Group de Advertising Personality of the Year 2019? Nathalie vertelt ons waarom ze werd genomineerd, heeft het over de trends in marketing en geeft advies aan jonge marketeers.

    Lees meer over "Drie vragen aan Nathalie Rahbani, genomineerd voor APOY 2019"
  2. gartner-trends-uba.jpg

    Terugblik op de 5 'nieuwe' technologiëen binnen Marketing

    • 05-12-19
    • News,

    Als merkenbouwer is het tegenwoordig essentieel om kennis te hebben over de technologieën die geïntegreerd kunnen worden in uw marketingstrategieën. We blikken even terug op de vijf 'nieuwe' technologieën die we dit jaar bij UBA hebben behandeld in onze videoreeks 'Decodering Marketing Technology'.

    Lees meer over "Terugblik op de 5 'nieuwe' technologiëen binnen Marketing"
  3. Davy_landscape.jpg

    Drie vragen aan Davy Kestens, CEO en founder van Cake

    • 05-12-19

    De Belgische techondernemer Davy Kestens, die in Silicon Valley hoge ogen gooide met zijn vorige bedrijf, vertelt over zijn nieuw bedrijf, Cake.

    Lees meer over "Drie vragen aan Davy Kestens, CEO en founder van Cake"
  4. Electronic Sports.jpg

    Wat is eSports?

    • 05-12-19

    eSports of 'Electronic Sports' is het spelen van computerspellen op een competitieve manier en samen met meerdere spelers.

    Lees meer over "Wat is eSports?"
  5. Google-BrandSafety.jpg

    Matt Brittin, EMEA-president, Google: 'We zijn hier voor de lange termijn'

    • 05-12-19
    • News,

    WFA sprak met Matt Brittin, president EMEA Business & Operations voor Google, over Brand Safety, bescherming van persoonsgegevens, zoeken en de kracht van een open web.

    Lees meer over "Matt Brittin, EMEA-president, Google: 'We zijn hier voor de lange termijn'"
  6. brand-content.jpg

    Hoe creëert u 'authentieke' merkcontent?

    • 05-12-19
    • News,

    Content creëren om content te creëren: nee, bedankt! Om trefzeker te zijn moet merkcontent authentiek, oprecht en waarheidsgetrouw zijn. Door Muriel Vermeulen, CEO van Wearethewords

    Lees meer over "Hoe creëert u 'authentieke' merkcontent?"
  7. contenus news.jpg

    Minder dan 11% van de Belgische internauten betaalt voor nieuwscontent

    • 03-12-19
    • News, Survey, Insights,

    Als we WARC mogen geloven, dat zich baseert op de gegevens van YouGov en het Reuters Institute for the Study of Journalism, zou in tegenstelling tot wat algemeen wordt aangenomen het percentage surfers dat betalende nieuwscontent zegt te consumeren gedaald zijn van 14,1% vorig jaar tot 10,9% dit jaar.

    Lees meer over "Minder dan 11% van de Belgische internauten betaalt voor nieuwscontent"
  8. pressconference.jpg

    CommPass 2019: CIM stelt de lopende studies voor en blikt vooruit op de toekomst.

    • 03-12-19
    • News,

    2019 was een behoorlijk productief jaar voor het CIM. Op de conferentie die CommPass op 21 november organiseerde werd teruggeblikt op het voorbije jaar en vooruitgekeken naar de toekomst.

    Lees meer over "CommPass 2019: CIM stelt de lopende studies voor en blikt vooruit op de toekomst."
  9. CreativeCrowdsourcing.jpg

    Hoe “one-percenters” uw bedrijf redden

    • 03-12-19
    • News, Insights

    De kunst "marketing" mag niet vergeten worden. Ze blijkt immers wel degelijk van fundamenteel strategisch belang. En ze kan zo maar even uw bedrijf redden.

    Lees meer over "Hoe “one-percenters” uw bedrijf redden"
  10. Native-Ad-UBA-News.jpg

    Native advertising blijft groeien

    • 02-12-19
    • News,

    Native advertising was hét centrale gespreksonderwerp tijdens de Native Summit conferentie die werd georganiseerd door Media Marketing en Outbrain. Tijd dus voor een korte bespreking van de laatste nieuwe trends en de positie van UBA daaromtrent.

    Lees meer over "Native advertising blijft groeien"
  11. Media rapport.jpg

    The Big 5 in het Vlaams Medialandschap

    • 02-12-19
    • News,

    De Vlaamse Regulator voor de Media publiceerde zijn rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen 2019'. Het rapport concludeert dat de mediagroepen in Vlaanderen de voorbije jaren door consolidatie sterke posities ingenomen hebben. Nu proberen ze deze te valoriseren.

    Lees meer over "The Big 5 in het Vlaams Medialandschap"
  12. iStock-877326226.jpg

    Op welke trends wordt effectief ingezet in de marketingplannen 2020?

    • 02-12-19
    • Survey,

    ClearXperts ondervroeg meer dan 150 marketeers naar de marketing trends in 2020. Hoe ziet het marketinglandschap er op dit moment uit en wat zijn de verwachtingen voor volgend jaar? Vervolgens biedt het rapport ook technieken aan die de marketeer kan toepassen om de trends te vertalen in marketingstrategieën.

    Lees meer over "Op welke trends wordt effectief ingezet in de marketingplannen 2020?"
  13. Mastercard-UBA.jpg

    Raja Rajamannar, Mastercard: "reclame is dood, het draait allemaal om ervaringsgerichte marketing"

    • 02-12-19
    • News,

    WFA, met de hulp van The Economist Group, sprak met Raja Rajamannar, CMCO van Mastercard en WFA voorzitter. Luister enaar zijn betoog over de opkomst van ervaringsmarketing, merkkracht en doelgerichtheid.

    Lees meer over "Raja Rajamannar, Mastercard: "reclame is dood, het draait allemaal om ervaringsgerichte marketing""
  14. Postit_Exercise.jpg

    Doe de Tante Bertha-test

    • 02-12-19
    • News,

    Iedereen gebruikt jargon: journalisten, juristen, metsers, managers. En voor alle duidelijkheid: we hebben niets tegen vaktaal.

    Lees meer over "Doe de Tante Bertha-test"
  15. eSIM.jpg

    Wat is eSIM?

    • 28-11-19

    Een eSIM is de opvolger van de populaire plastic SIM kaart en heeft dezelfde functionaliteit. eSIM is de afkorting van 'Embedded Subscriber Identity Module'. Het is een virtuele 'digitale' SIM kaart die standaard ingebouwd is in het electronisch toestel. Het bevat de nodige gegevens om verbinding te maken met een mobiel netwerk. De eSIM is bedacht door GSMA, een wereldwijd samenwerkingsverband van telecombedrijven.

    Lees meer over "Wat is eSIM?"
  16. Do not call me.jpg

    Ongewenste reclametelefoontjes: er is nog ruimte voor verbetering

    • 25-11-19
    • News, Survey

    Sinds 31 mei 2014 kan iedereen die niet meer voor commerciële doeleinden gebeld wil worden zijn nummer op de 'Bel Me Niet Meer'-lijst laten registreren. Het is de 'Robinson-lijst' van de telefonie. Elke telefoonabonnee heeft het recht om niet opgebeld te worden voor telefonische marketing. Ondertussen zijn er maar liefst 1.4 miljoen particuliere en professionele telefoonnummers op de lijst geregistreerd.

    Lees meer over "Ongewenste reclametelefoontjes: er is nog ruimte voor verbetering"
  17. Woohoo_nationale-loterij_2019.jpg

    Effie ontrafeld: Woohoo!, brons!

    • 25-11-19
    • News,

    Bij UBA vinden wij return on marketing investments heel belangrijk. Dat verklaart onder meer ons enthousiasme en onze actieve inzet voor de EFFIE-awards. Wij vroegen de UBA-leden onder de winnaars om hun winnende case uit te leggen. Deze week laten we Athalie Surkyn van de Nationale Loterij aan het woord. Wij vroegen haar toe te lichten welke factoren volgens haar doorslaggevend waren voor het winnen van hun bronzen EFFIE voor de “WOOHOO!”-campagne. 

    Lees meer over "Effie ontrafeld: Woohoo!, brons!"
  18. AI-Conversion.jpg

    Win de oorlog om aandacht met gepersonaliseerde aanbevelingen

    • 25-11-19
    • News,

    Elk moment dat iemand naar Netflix kijkt, is een moment dat hij of zij niet door online artikels bladert, aankopen doet of op Facebook scrolt... en dus uw advertenties niet ziet.

    Lees meer over "Win de oorlog om aandacht met gepersonaliseerde aanbevelingen"
  19. Foto_BeyondReason.jpg

    Trends en aankoopmotieven: kies de juiste mix

    • 25-11-19
    • News, Insights

    We leven in een wereld die continu in beweging is. Elke verandering kan leiden tot een grote trend of een opvallend maatschappelijk fenomeen. Als marketeers beseffen we goed dat we ons aan die trends moeten aanpassen. We geven vaak toe aan de verleiding om campagne te voeren rond een groot maatschappelijk thema, zeker als er een sterk intuïtief verband is met de merken, producten en diensten die we op de markt brengen. Maar onderzoek toont aan dat dit niet geheel zonder gevaar is.

    Lees meer over "Trends en aankoopmotieven: kies de juiste mix"
  20. xdid.jpg

    Wat is XDID?

    • 25-11-19

    Het acroniem XDID staat voor Cross Device Identification. Consumenten gebruiken vandaag een multitude aan apparaten en kanalen.

    Lees meer over "Wat is XDID?"
  21. Postit_Change your mindset.jpg

    Voor mij een hotdog met champagne

    • 25-11-19
    • News,

    Restaurants hebben het principe 'minder is meer' maar al te goed begrepen. Steeds vaker zetten nieuwe etablissementen maar één of twee gerechten op de menukaart.

    Lees meer over "Voor mij een hotdog met champagne"
  22. loerke-wfa.jpg

    Stephan Loerke, CEO van WFA, over brand safety en trust in media

    • 22-11-19
    • News,

    "Platforms zijn nog niet ingesteld op een manier die aanvaardbaar is voor merken, voor regelgevers en voor de samenleving. We hebben nog steeds te maken met de gevolgen van een digitaal ecosysteem dat steunt op technologie en nog onvoldoende rekening houdt met wie ervoor betaalt."

    Lees meer over "Stephan Loerke, CEO van WFA, over brand safety en trust in media"
  23. Screenshot 2019-11-20 at 12.53.39.png

    Mediaconcentratie in Vlaanderen: crossmedialiteit is troef

    • 20-11-19
    • News, Survey, Insights,

    Gisteren publiceerde de Vlaamse Regulator voor de Media zijn rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen 2019'.

    Lees meer over "Mediaconcentratie in Vlaanderen: crossmedialiteit is troef"
  24. EG_Viking.jpeg

    Effie ontrafeld: EG in het huis van elke Belg

    • 18-11-19
    • News,

    Bij UBA vinden wij return on marketing investments heel belangrijk. Dat verklaart onder meer ons enthousiasme en onze actieve inzet voor de EFFIE-awards. Wij vroegen de UBA-leden onder de winnaars om hun winnende case uit te leggen. Deze week laten we Lieve Pattyn van EG aan het woord. Wij vroegen haar welke factoren volgens haar doorslaggevend waren voor het winnen van hun Bronzen EFFIE. 

    Lees meer over "Effie ontrafeld: EG in het huis van elke Belg"
  25. Diversity.jpg

    Inclusie, diversiteit en verantwoorde communicatie op EuropCom 2019

    • 18-11-19
    • News, Publication,

    Op 8 november 20019 organiseerde de Europese Unie een rondetafel rond inclusie en diversiteit in het kader van EuropCom2019. UBA heeft hierover al enkele initiatieven gerealiseerd en mocht in naam van de adverteerders het woord nemen.

    Lees meer over "Inclusie, diversiteit en verantwoorde communicatie op EuropCom 2019"
  26. PritchardP&G.png

    Marc Pritchard, P&G: de heruitvinding van de reclame

    • 18-11-19
    • News,

    WFA, met de hulp van The Economist Group, sprak met Marc Pritchard, de Chief Brand Officer van P&G. Luister naar hem over progressieve uitbeeldingen in de reclame, waarom jonge mensen in de marketing zouden moeten gaan en hoe merken een kracht voor het goede en een kracht voor groei kunnen zijn.

    Lees meer over "Marc Pritchard, P&G: de heruitvinding van de reclame"
  27. Postit_Dream big.jpg

    Sla jezelf tot ridder die 'Nee' zegt

    • 18-11-19
    • News,

    Mensen zeggen heel vaak 'ja'. Het is niet eenvoudig om 'nee' te zeggen, want je wil hulpvaardig en beleefd zijn, conflicten vermijden of geen kansen laten schieten. Maar het leven is te kort om alles te willen doen en je kunt niet iedereen tevredenstellen.

    Lees meer over "Sla jezelf tot ridder die 'Nee' zegt"
  28. Lazy Loading.jpg

    Wat is Lazy Loading?

    • 18-11-19

    'Lazy loading' is een techniek voor website-ontwikkelaars waar afbeeldingen en andere elementen van een site slechts geladen worden wanneer ze op het beeldscherm zichtbaar moeten zijn.

    Lees meer over "Wat is Lazy Loading?"
  29. EC Employer Brand Recruitment Young iStock-498941586.jpg

    Hoe jong talent aantrekken? Resultaten van het onderzoek door Universum

    • 15-11-19
    • News,

    Terugblik op de Expert Community Employer Branding met Aurélie Robertet (Universum)

    Lees meer over "Hoe jong talent aantrekken? Resultaten van het onderzoek door Universum"
  30. ROI.jpg

    Advertenties die zowel prijzen als klanten winnen. Ontdek hier hoe…

    • 15-11-19
    • Survey,

    Tussen een puur creatieve of een efficiënte inhoud gaapt een enorm verschil, het hangt er maar vanaf of uw doel het winnen van prijzen of het winnen van klanten is. Maar… er is echter geen enkele reden waarom u beide niet zou kunnen combineren. Gebaseerd op honderdduizenden gegevens van analyses uitgevoerd zowel binnen het merk- als het creatieve domein, zijn er vier pijlers die ervoor zorgen dat reclame zowel creatief als efficiënt kan zijn. De vier pijlers zijn: onderscheidend zijn, een sterk merk zijn, een betekenisvol verschil overbrengen en de juiste emoties activeren.

    Lees meer over "Advertenties die zowel prijzen als klanten winnen. Ontdek hier hoe…"

Vragen of suggesties?