News & Insights

  1. Vincent Dumon.JPG

    It's all about your audience: focus op Customer Data Platform

    • 10-12-18
    • News,

    Wat is een Customer Data Platform (CDP) en welke concepten zitten erachter? En waarom kan je dit best intern beheren?

    Lees meer over "It's all about your audience: focus op Customer Data Platform"
  2. B2B-Image

    Hoe een brug slaan tussen de verschillende fasen van de Customer's Journey?

    • 10-12-18
    • News,

    Als marketeers en adverteerders worstelen we met de kloof tussen de fase vóór en ná de aankoop in het beslissingsproces van onze klanten. Hoe kunnen we die kloof overbruggen?

    Lees meer over "Hoe een brug slaan tussen de verschillende fasen van de Customer's Journey?"
  3. Strategisch.jpg

    Wat is Brand Architecture?

    • 10-12-18

    De brand architecture of merkarchitectuur beschrijft de strategische relatie tussen merken binnen een organisatie.

    Lees meer over "Wat is Brand Architecture?"
  4. voorspellingen.jpg

    De voorspellingen voor 2019 van Kantar

    • 10-12-18
    • Publication, Survey,

    Kantar onthult zijn Media Predictions 2019 die een impact zullen hebben voor de merken, bureaus en platformen.

    Lees meer over "De voorspellingen voor 2019 van Kantar"
  5. Radio.jpg

    Het radiolandschap wordt bedreigd

    • 07-12-18
    • News,

    Radio is in België een sterk medium. Op 6 december organiseerde de Commissie Media van het Vlaams Parlement -tussen Sinterklaasbezoeken en Marrakechdebatten door- een hoorzitting over de economische meerwaarde van de VRT en de leefbaarheid van de audiovisuele industrie.

    Lees meer over "Het radiolandschap wordt bedreigd"
  6. Philippe-Wallez-Agile.jpg

    Drie vragen aan Philippe Wallez, ING, over Agile organisatie

    • 04-12-18

    "We stellen vast dat er in de recente evolutie in de markt steeds meer projecten gelanceerd worden en dat die steeds eenvoudiger, sneller en efficiënter worden." Interview met Philippe Wallez, lid van het Directiecomité van ING België en Voorzitter van UBA.

    Lees meer over "Drie vragen aan Philippe Wallez, ING, over Agile organisatie"
  7. iStock-466680141.jpg

    BrandZ Belgium: de kracht van lokale merken

    • 03-12-18
    • News, Survey

    Als wereldwijde barometer over de goede – en slechte – gezondheid van globale merken, is het BrandZ-onderzoek van Kantar Millward Brown actief in 51 landen. 

    Lees meer over "BrandZ Belgium: de kracht van lokale merken"
  8. iStock-864707740.jpg

    Future 100: wat er in 2019 zal veranderen

    • 03-12-18
    • News, Publication

    J.Walter Thompson releaste de vijfde editie van zijn Future 100; de publicatie inventariseert alle mogelijke toekomsten in een hele reeks domeinen (cultuur, technologie, merken, handel, levenswijzen, enzovoort).

    Lees meer over "Future 100: wat er in 2019 zal veranderen"
  9. iStock-945440402.jpg

    Smart speakers zijn de nieuwe radio, door Nigel Hollis (Kantar Millward Brown)

    • 03-12-18

    Een van de grootste uitdagingen voor marketeers van vandaag is om gebruikers te bereiken op momenten dat ze eventueel aandacht kunnen of willen besteden aan reclame. 

    Lees meer over "Smart speakers zijn de nieuwe radio, door Nigel Hollis (Kantar Millward Brown)"
  10. Click.jpg

    Wat is Heatmap?

    • 30-11-18

    Een Heatmap -letterlijk hittekaart- is een grafische voorstelling die het kijk- en klikgedrag van website-bezoekers aangeeft.

    Lees meer over "Wat is Heatmap?"
  11. Consumer Connection Survey.png

    Onderzoek wijst uit dat de marketeer zijn strategie te vaak in de spiegel zoekt

    • 29-11-18
    • News, Survey,

    “Echt iedereen zit op social media” of “Kabeltelevisie is zo passé”, de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken.  Maar klopt dat wel? BD myShopi & UBA stellen vast dat de leefwereld van de gemiddelde marketeer enorm verschilt van die van de gemiddelde Belg.

    Lees meer over "Onderzoek wijst uit dat de marketeer zijn strategie te vaak in de spiegel zoekt"
  12. Stephanie-rockmann-esport.jpg

    "Esports of competitief gamen is een mass market fenomeen aan het worden"

    • 27-11-18

    Stéphanie Röckmann, Director Content & Media bij Proximus, legt uit wat esports juist is en hoe dit door adverteerders kan ingezet worden.

    Lees meer over ""Esports of competitief gamen is een mass market fenomeen aan het worden""
  13. programmtic.jpg

    Programmatic buying wordt standaard voor digitale media

    • 26-11-18
    • News,

    Zenith, een bureau uit de Publicis groep, publiceerde een rapport over programmatic media.

    Lees meer over "Programmatic buying wordt standaard voor digitale media"
  14. App-Store-Optimisation.jpg

    Wat is App Store Optimization?

    • 26-11-18

    App Store Optimization (ASO) is ook gekend onder de naam App Store Marketing of Mobile App SEO.

    Lees meer over "Wat is App Store Optimization?"
  15. 1_Cyriel-Kortleven_hand-V2.jpg

    Voorkom idea killers. Gebruik vanaf nu de 3-minuten regel.

    • 23-11-18
    • Publication,

    Ja maar ... dat hebben we al eens geprobeerd. ... Geen budget ... Dat werkt niet bij onze klanten ... We zijn te klein voor dat soort advertenties. ... Wellicht bent u deze uitspraken al eens een keer tegengekomen in uw carriere. Meer nog, waarschijnlijk komt u deze zinnen dagelijks tegen. Zowel binnen uw eigen organisatie en bij de klant als u een bepaald idee voor een advertentie wilt communiceren. Deze uitspraken worden ideakillers genoemd en ze zorgen ervoor dat een idee in de kiem gesmoord wordt.

    Lees meer over "Voorkom idea killers. Gebruik vanaf nu de 3-minuten regel."
  16. iStock-667332672.jpg

    Reclame op de RTBF: beperkt tot 25% tegen 2020

    • 23-11-18
    • News,

    Het nieuwe beheercontract van de RTBF voor de periode 2019-2020 waarover de regering van de Franse Gemeenschap een akkoord bereikte, voorziet een verhoging van de dotatie met 1,25% (tot 243 miljoen euro) en een daling van de reclamedruk. Vandaag zijn de reclame-inkomsten beperkt tot 30% van de omzet, dat zou volgend jaar verminderd worden tot 27,5% en tot 25% in 2020. 

    Lees meer over "Reclame op de RTBF: beperkt tot 25% tegen 2020"
  17. iStock-1032516726.jpg

    Het Global TV Deck 2018 is beschikbaar

    • 22-11-18
    • News,

    Ter gelegenheid van de World Television Day, publiceerde de Global TV Group de update van zijn Deck. 

    Lees meer over "Het Global TV Deck 2018 is beschikbaar"
  18. Attribution-model

    De uitdagingen van het attributiemodel

    • 19-11-18
    • News, Presentation

    Tijdens de laatste Expert Community rond Marketing Technology stonden de uitdagingen van het attributiemodel centraal. Hierbij onze voornaamste learnings.

    Lees meer over "De uitdagingen van het attributiemodel"
  19. strategic relation.jpg

    Wat is Minimum Viable Product?

    • 19-11-18

    Een minimum viable product (MVP) is een product met een minimale set van functies met de bedoeling om eerste gebruikers de functionaliteit van het product te laten uittesten.

    Lees meer over "Wat is Minimum Viable Product?"
  20. Henny van gerwen crop2.jpg

    5 snelle manieren om je copy customerproof te maken

    • 17-11-18
    • News,

    Lézen consumenten nog wel of zijn video en beeld in deze ‘scherm’tijden oppermachtig? Ontdek alvast deze 5 interessante copytips van Henny van Gerwen

    Lees meer over "5 snelle manieren om je copy customerproof te maken"
  21. EU.jpg

    Nutrient profile model van WGO terug in discussie bij EU

    • 16-11-18
    • News,

    De commissie IMCO van het Europees Parlement (Commissie interne markt en consumentenbescherming) stemt op 22 november over een aantal amendementen op de richtlijn Unfair Commercial Practices Directive (UCPD - oneerlijke handelspraktijken).

    Lees meer over "Nutrient profile model van WGO terug in discussie bij EU"
  22. CMO.jpg

    De belangrijkste bekommernissen van CMO's: Efficiency, Customer Experience & Technology

    • 16-11-18
    • Survey

    Volgens een studie die uitgevoerd werd door Forbes Insights voor The Trade Desk bij ongeveer 200 CMO's over hun belangrijkste bezigheden zijn de drie meest gegeven 'insights' de efficiëntie van hun marketingacties (46%), de klantenervaring (42%) en de investeringen in technologieën (41%). Daarna komt de naambekendheid van hun merk (39%), de jonge generaties (35%) en de algemene expansie van hun bedrijf (35%).

    Lees meer over "De belangrijkste bekommernissen van CMO's: Efficiency, Customer Experience & Technology"
  23. econopolis.jpg

    Econopolis wijst op de bedreigingen voor de Vlaamse audiovisuele sector

    • 16-11-18
    • News, Survey

    Volgens onderzoek van het instituut Econopolis dat mediaminister Gatz voorlegde aan de drie grote Vlaamse tv-zenders (VRT, Medialaan en SBS) en de drie distributeurs (Telenet, Proximus en Orange) vormen uitgesteld kijken, de toegenomen internationale concurrentie en de dalende reclame-inkomsten de leefbaarheid van de Vlaamse audiovisuele sector.

    Lees meer over "Econopolis wijst op de bedreigingen voor de Vlaamse audiovisuele sector"
  24. Marketing-tech-expert.jpg

    Is ‘Marketing Technology’ uw ding?

    • 12-11-18
    • News,

    We weten bij UBA maar al te goed dat ‘Marketing Technolgy’ een trending topic is.  Op de hoogte blijven van de nieuwe technologiëen en kennis vergaren over hoe deze te integreren in onze marketing en communicatie activiteiten, is essentieel.

    Lees meer over "Is ‘Marketing Technology’ uw ding?"
  25. Vincent-Joye-E-reputation.jpg

    Drie vragen aan Vincent Joye, AXA, over e-Reputation

    • 12-11-18

    Vincent Joye is Newsroom Manager en Reputation Ambassador bij AXA Belgium. Hij geeft ons de sleutels tot een goede online reputatie.

    Lees meer over "Drie vragen aan Vincent Joye, AXA, over e-Reputation"
  26. UBA Brands.jpeg

    Brandbuilding en activation, wat is de ideale budgetverdeling per sector?

    • 12-11-18
    • Survey

    Als illustratie van de tijdsgeest publiceerden de ‘godfathers’ of marketing effectiveness’ zoals ze in Londen wel eens genoemd worden, hun dikste werk tot dusver en dat is gewijd aan het bouwen van merken. Op basis van een sneak preview konden we hier al hun algemene aanbeveling betreffende de ideale budgetverdeling tonen: 62% voor brand building en 38% voor activering.

    Lees meer over "Brandbuilding en activation, wat is de ideale budgetverdeling per sector?"
  27. Retargeting.jpg

    Wat is Retargeting?

    • 09-11-18

    Retargeting is een veelgebruikte online reclamepraktijk waarbij internet gebruikers die een website bezochten opnieuw gecontacteerd worden via advertenties op websites van derden om hen alsnog te overtuigen de dienst of het product te kopen.

    Lees meer over "Wat is Retargeting?"
  28. Retail.png

    Hoe AI integreren in retailmarketing? Albert Derasse geeft raad

    • 09-11-18
    • News,

    Sommigen onder u maken er al volop gebruik van: dankzij Artificiële Intelligentie is het mogelijk om via voorspellende analyses en geïndividualiseerde regels een doorgedreven klantenervaring op maat aan te bieden. De revolutie is in gang gezet!

    Lees meer over "Hoe AI integreren in retailmarketing? Albert Derasse geeft raad"
  29. disney.jpg

    Disney is het bedrijf dat het best gewapend is voor de toekomst volgens IPG

    • 07-11-18
    • Survey

    De derde editie van de FutureBrand Index (FBI) van Interpublic die bestaat uit een lijst van de 100 bedrijven die het “best gewapend zijn om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan” en dit op basis van de Global Top 100 Companies van PWC, rangschikt The Walt Disney Company op de eerste plaats (ofwel drie plaatsen hoger dan vorig jaar) en dit vanwege zijn groeipotentieel. 

    Lees meer over "Disney is het bedrijf dat het best gewapend is voor de toekomst volgens IPG"
  30. content-marketing-disruption.jpg

    Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland

    • 05-11-18
    • News, Insights

    Koen Denolf van The Fat Lady was aanwezig op de Content Marketing World Conference in Cleveland. Speciaal voor ons vatte hij de voornaamste trends die daar werden voorgesteld samen. Hij was gastspreker op de laatste Expert Community.

    Lees meer over "Content Marketing: een samenvatting van de trends uit Cleveland"

Vragen of suggesties?