Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Podcasts

Hier ontmoet Sam Conings, van Marketing Club, markante mensen en ambitieuze merken die hun stempel drukken op de bedrijfswereld en op de maatschappij. Hij gaat op zoek naar ervaringen, opinies en challenges. En vraagt vooral naar inzichten die ons als marketeers kunnen inspireren.

  1. P&G_DSC2554.jpg

    UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer

    • 21-09-20

    Luc Suykens is Harley Procter Brand Vice President bij Procter & Gamble en aldus verantwoordelijk voor Marketing in België, Nederland en Frankrijk.  Hij is al meer dan 30 jaar actief binnen P&G in verschillende marketing functies. Zijn samenwerking tussen Pampers en Unicef is wereldwijd geïmplementeerd. Ook zijn model voor lokale marketing is wereldwijd overgenomen. Luc's advies aan collega's: spendeer meer tijd met je consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer"
  2. Marc Michils.png

    UBA Podcast : Marc Michils (Kom op tegen Kanker), een Game Changer

    • 14-09-20

    Marc Michils is Algemen Directeur van 'Kom op tegen Kanker'. Hij werkte heel zijn carrière bij reclamebureaus (BBD0, Quattro, Saatchi) en maakte in 2013 de switch naar non-profit. Hij benadrukt dat strategie ook 'doen' is en niet alleen 'denken' en geeft ons inzicht in de manier waarop hij van Kom op tegen Kanker een sterk merk maakte. Hij adviseert marketeers om de gedrevenheid van de organisatie, haar medewerkers en haar merken emotioneel te vertalen naar de doelgroep.

    Lees meer over "UBA Podcast : Marc Michils (Kom op tegen Kanker), een Game Changer"
  3. LieveProductEGFinal.jpg

    UBA Podcast: Lieve Pattyn (EG), een Game Changer

    • 07-09-20

    Lieve Pattyn is Marketing Directeur bij 'EG', farmaceutisch bedrijf en marktleider op het gebied van generische geneesmiddelen in België. Lieve begon haar carrière bij P&G in Brussel en New York. Vervolgens was ze actief in marketing bij Omega Pharma. Binnen de sterk gereguleerde farma sector, waar rationele marketing campagnes troef zijn, overtuigde zij EG om met de klanten te communiceren op een meer emotioneel niveau. Zij gelooft sterk in 'purpose' en is een adept van het motto van Simon Sinek 'Start with why'.

    Lees meer over "UBA Podcast: Lieve Pattyn (EG), een Game Changer"
  4. Podcast-479246636.jpg

    “Podcasts zijn helemaal in, dus maak er zelf ook een”

    • 07-09-20
    • News,

    Dat is de meest courante en meteen ook de meest foute reden waarom mensen eraan beginnen, zo vertelt ons Grégory Pouy - oprichter van Plink, creatiestudio voor podcasts die gewijd zijn aan merken. Tijdens een webinar die onze Franse collega's van Union des marques (UDM) organiseerden, heeft Grégory enkele mythes ontkracht en enkele markante feiten verteld over podcasts. In één adem heeft hij ook tips gegeven voor wie wil beginnen met een podcast. Enkele fragmenten uit zijn uiteenzetting.

    Lees meer over "“Podcasts zijn helemaal in, dus maak er zelf ook een”"
  5. Jeroen-Bronselaer.jpg

    UBA Podcast: Jeroen Bronselaer (Telenet), een Game Changer

    • 31-08-20

    Jeroen Bronselaer is Senior Vice President Residential Marketing bij Telenet. Gebaseerd op zijn jarenlange ervaring geeft hij ons een inzicht in de do's en dont's bij productlanceringen. Hij pleit voor merken en bedrijven die end-to-end consistent tonen waar ze voor staan, die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en die standpunten durven innemen.

    Lees meer over "UBA Podcast: Jeroen Bronselaer (Telenet), een Game Changer"