Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Podcasts

Hier ontmoet Sam Conings, van Marketing Club, markante mensen en ambitieuze merken die hun stempel drukken op de bedrijfswereld en op de maatschappij. Hij gaat op zoek naar ervaringen, opinies en challenges. En vraagt vooral naar inzichten die ons als marketeers kunnen inspireren.

  1. Marleen Vaesen_01.jpg

    UBA Podcast: Marleen Vaesen (Van de Velde), een Game Changer

    • 26-10-20
    • News,

    Marleen Vaesen is CEO van de lingeriegroep Van de Velde, bekend van merken zoals Marie Jo en Prima Donna. Zij lanceerde in het begin van haar carrière Always bij P&G en bij Sara Lee was zij o.a. verantwoordelijk voor de lancering van Senseo. Zij gelooft in bedrijven met een duidelijke visie, en in consistente merken. Zij geeft marketeers het advies om duidelijke, niet te complexe boodschappen te verwoorden voor de consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Marleen Vaesen (Van de Velde), een Game Changer"
  2. Davy De Vlieger.jpg

    UBA Podcast: Davy De Vlieger (GBfoods), een Game Changer

    • 19-10-20
    • News,

    Davy De Vlieger is General Manager van GBfoods, voedingsbedrijf met bekende merken zoals Devos Lemmens, Liebig, Royco, V8, enzovoort. 85% van de huishoudens in België hebben minimum een van de GBfoods producten in huis. Hun motto: 'celebrating local flavours". Davy begon zijn carrière bij P&G en was vervolgens General Manager bij Omega Pharma. Zijn motto: vermijd complexiteit,  vereenvoudig uw boodschap en maak het begrijpelijk voor de consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Davy De Vlieger (GBfoods), een Game Changer"
  3. KindtPatrick0916-036-v2.jpg

    UBA Podcast: Patrick Kindt (KBC), een Game Changer

    • 12-10-20
    • News,

    Patrick Kindt is Marketing en Communicatie Directeur bij KBC Bank en verzekeringen. KBC was tot hiertoe -reeds 30 jaar- zijn enige werkgever. Patrick geeft inzicht in de marketing uitdagingen van een bank. Bedrijfscultuur is voor hem essentieel omdat dt de onderbouw is voor alle communicatie. Zijn advies: ga verder op uw buikgevoel en experimenteer.

    Lees meer over "UBA Podcast: Patrick Kindt (KBC), een Game Changer"
  4. Tamara.jpg

    UBA Podcast: Tamara De Bruecker (MIVB-STIB), een Game Changer

    • 05-10-20

    Tamara De Bruecker is Senior Vice President Marketing, Sales en Netwerk bij de MIVB-STIB. Zij begon haar carriere bij P&G waar zij 20 jaar bleef. Marketing is voor haar impact hebben op wat voor mensen belangrijk is in hun dagelijks leven. Haar advies: toon passie en energie voor waar je mee bezig bent.

    Lees meer over "UBA Podcast: Tamara De Bruecker (MIVB-STIB), een Game Changer"
  5. Bart-Claes-podcast.jpg

    UBA Podcast : Bart Claes (CRG), een Game Changer

    • 29-09-20

    Bart Claes is CEO van het kledingbedrijf 'CRG' (Claes Retail Group), bekend van de merken JBC en Mayerline. Van de groep FNG nam hij recent ook het modemerk CKS en de kindermerken Fred & Ginger en Baker Bridge over. Bart is een dynamische merkenbouwer en is tevens een van de eerste retailers die het belang van CRM en data inzag. Hij benadrukt het belang van dicht bij jezelf te blijven, authentiek te zijn en dat elk merk zijn eigen DNA moet bewaken en bewaren.

    Lees meer over "UBA Podcast : Bart Claes (CRG), een Game Changer"
  6. P&G_DSC2554.jpg

    UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer

    • 21-09-20

    Luc Suykens is Harley Procter Brand Vice President bij Procter & Gamble en aldus verantwoordelijk voor Marketing in België, Nederland en Frankrijk.  Hij is al meer dan 30 jaar actief binnen P&G in verschillende marketing functies. Zijn samenwerking tussen Pampers en Unicef is wereldwijd geïmplementeerd. Ook zijn model voor lokale marketing is wereldwijd overgenomen. Luc's advies aan collega's: spendeer meer tijd met je consument.

    Lees meer over "UBA Podcast: Luc Suykens (Procter & Gamble), een Game Changer"
  7. Marc Michils.png

    UBA Podcast : Marc Michils (Kom op tegen Kanker), een Game Changer

    • 14-09-20

    Marc Michils is Algemen Directeur van 'Kom op tegen Kanker'. Hij werkte heel zijn carrière bij reclamebureaus (BBD0, Quattro, Saatchi) en maakte in 2013 de switch naar non-profit. Hij benadrukt dat strategie ook 'doen' is en niet alleen 'denken' en geeft ons inzicht in de manier waarop hij van Kom op tegen Kanker een sterk merk maakte. Hij adviseert marketeers om de gedrevenheid van de organisatie, haar medewerkers en haar merken emotioneel te vertalen naar de doelgroep.

    Lees meer over "UBA Podcast : Marc Michils (Kom op tegen Kanker), een Game Changer"
  8. LieveProductEGFinal.jpg

    UBA Podcast: Lieve Pattyn (EG), een Game Changer

    • 07-09-20

    Lieve Pattyn is Marketing Directeur bij 'EG', farmaceutisch bedrijf en marktleider op het gebied van generische geneesmiddelen in België. Lieve begon haar carrière bij P&G in Brussel en New York. Vervolgens was ze actief in marketing bij Omega Pharma. Binnen de sterk gereguleerde farma sector, waar rationele marketing campagnes troef zijn, overtuigde zij EG om met de klanten te communiceren op een meer emotioneel niveau. Zij gelooft sterk in 'purpose' en is een adept van het motto van Simon Sinek 'Start with why'.

    Lees meer over "UBA Podcast: Lieve Pattyn (EG), een Game Changer"
  9. Podcast-479246636.jpg

    “Podcasts zijn helemaal in, dus maak er zelf ook een”

    • 07-09-20
    • News,

    Dat is de meest courante en meteen ook de meest foute reden waarom mensen eraan beginnen, zo vertelt ons Grégory Pouy - oprichter van Plink, creatiestudio voor podcasts die gewijd zijn aan merken. Tijdens een webinar die onze Franse collega's van Union des marques (UDM) organiseerden, heeft Grégory enkele mythes ontkracht en enkele markante feiten verteld over podcasts. In één adem heeft hij ook tips gegeven voor wie wil beginnen met een podcast. Enkele fragmenten uit zijn uiteenzetting.

    Lees meer over "“Podcasts zijn helemaal in, dus maak er zelf ook een”"
  10. Jeroen-Bronselaer.jpg

    UBA Podcast: Jeroen Bronselaer (Telenet), een Game Changer

    • 31-08-20

    Jeroen Bronselaer is Senior Vice President Residential Marketing bij Telenet. Gebaseerd op zijn jarenlange ervaring geeft hij ons een inzicht in de do's en dont's bij productlanceringen. Hij pleit voor merken en bedrijven die end-to-end consistent tonen waar ze voor staan, die hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen en die standpunten durven innemen.

    Lees meer over "UBA Podcast: Jeroen Bronselaer (Telenet), een Game Changer"