Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Webinar: Legal issues for Marketeers in times of Corona (eng)

Deze training wordt online gegeven. Schrijf u in om deel te nemen, u ontvangt een bevestigingsmail met verdere instructies.

new.pngHoe wapent u uw bedrijf met de nodige juridische kennis om zonder kleerscheuren door deze Coronacrisis te komen?

De impact van het coronavirus op onze economie is angstaanjagend groot. Veel ondernemingen verkeren momenteel in nood, anderen weten nog niet goed wat de impact van deze crisis zal zijn, maar zijn genoodzaakt ook hun dagelijkse werking zwaar bij te sturen. Het is als ondernemer erg belangrijk te weten wat je rechten én verplichtingen zijn.

Wat met klanten die zich op de coronacrisis beroepen om hun bestellingen of contracten te annuleren? Indien uw leverancier niet meer kan leveren, krijgt u dan uw reeds betaalde voorschotten terug? Wat met reeds gemaakte kosten van evenementen of projecten die niet meer kunnen plaatsvinden of uitgevoerd worden? Hoe kan u als onderneming voorkomen aansprakelijk gesteld te worden voor de besmetting van derden door mijn personeel of organisatie? Hoe reageert u het beste op de Coronacrisis vanuit een privacy perspectief? Hoe kunnen werknemers GDPR-conform van thuis uit werken? Hoe gaat u correct om met personeelsgegevens die u ontvangen hebt in het kader van het coronavirus?

Sirius Legal is een advocatenkantoor gespecialiseerd in onder andere GDPR vennootschapsrecht en contractenrecht. Bart Van den Brande brengt in dit webinar de antwoorden op de meest gestelde vragen die we sinds de crisis bij Sirius Legal ontvingen. Geen theoretisch juridisch verhaal, maar geïllustreerd met voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. 

Topics:

  • de impact van corona op uw contractuele relaties (overmacht)
  • uw aansprakelijkheid ten gevolge van corona
  • tips & tricks voor wie in deze tijden wil overschakelen naar e-commerce om zijn business toch draaiende te houden
  • GDPR compliance in tijden van Corona: correct omgaan met personeelsgegevens en veilig thuiswerken
  • wat zijn de problemen van de toekomst?

Voor wie?

Marketeers, sales managers, bedrijfsleiders/managers, legal, HR en iedereen binnen het bedrijf die geconfronteerd wordt met mogelijke discussies en problemen met leveranciers, klanten, personeel, ...

Niveau:

Beginner, niet-jurist

Taal:

De opleiding wordt gegeven in het Engels.
De slides zijn in het Engels.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

Programma

  • Beginner
  • Regulation
  • webinar

Sorry, de inschrijvingsperiode is voorbij.

Voorwaarden en prijzen

Dit webinar is exclusief voor UBA-leden, deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap.