Media Spendings

Met UBA Media Spendings krijgt u snel een inzicht in mediabestedingen. Dankzij de samenwerking met onze partner Nielsen kunnen wij voor u cijfers opzoeken omtrent mediabestedingen. UBA-leden kunnen gratis beroep doen op deze dienstverlening.

Een greep uit mogelijke opzoekingen die wij voor u kunnen doen:

  • Hoeveel werd er geïnvesteerd in mijn sector gedurende het afgelopen jaar?
  • Wat is mijn Share of Voice in de markt?
  • Wat is de evolutie van de bestedingen tov voorgaande jaren?
  • In welke media/titels adverteren mijn concurrenten?

Benieuwd welke sector of adverteerder het meest investeert in media?

Ontdek de volledig gedigitaliseerde versie van de Media Key Facts, uitsluitend toegankelijk voor UBA-leden. Dit rapport beschrijft de bruto-investeringen per medium en per taalgebied (NL/FR). De gegevens hebben betrekking op de periode tot en met juni 2022.

Over Nielsen

Nielsen beschikt zowel over de reclame-uitingen (ADview) als de brutobestedingen (ADstat).

  • ADview is de meest complete en up-to-date bron van reclame-creaties, en biedt een online e-mail alert service en zoekmotor voor radio, dagbladen, magazines en bioscoop.
  • ADstat biedt online toegang tot een gedetailleerde databank van reclame-investeringen in de Belgische 'above-the-line media'. Investeringen kunnen per sector, per adverteerder en zelfs per merk geanalyseerd worden.

Stel uw vraag