Media Glance

Met UBA MediaGlance krijgt u snel een inzicht in mediabestedingen. Dankzij de samenwerking met onze partner Nielsen kunnen wij voor u cijfers opzoeken omtrent mediabestedingen. UBA-leden kunnen gratis beroep doen op deze dienstverlening.

Een greep uit mogelijke opzoekingen die wij voor u kunnen doen:

  • Hoeveel werd er geïnvesteerd in mijn sector gedurende het afgelopen jaar?
  • Wat is mijn Share of Voice in de markt?
  • Wat is de evolutie van de bestedingen tov voorgaande jaren?
  • In welke media/titels adverteren mijn concurrenten?

Neem contact op met Simone Ruseler, Knowledge Center Manager, via simone@ubabelgium.be.

Over Nielsen

Nielsen beschikt zowel over de reclame-uitingen (ADview) als de brutobestedingen (ADstat).

  • ADview is de meest complete en up-to-date bron van reclame-creaties, en biedt een online e-mail alert service en zoekmotor voor radio, dagbladen, magazines en bioscoop.
  • ADstat biedt online toegang tot een gedetailleerde databank van reclame-investeringen in de Belgische 'above-the-line media'. Investeringen kunnen per sector, per adverteerder en zelfs per merk geanalyseerd worden.

Vragen of suggesties?