What is Programmatic Marketing?

What basic insights do I need to understand programmatic marketing?

Training 24/7 Online
door Dax Vercauteren

1. Definitie en belang van programmatic

Over deze training

Welke basisinzichten heb ik nodig om programmatic marketing te begrijpen?

Vandaag bestaan er heel wat opleidingen, papers en inzichten over het programmatisch aankopen van reclameruimte. Logisch, want meer dan de helft van de digitale reclame wordt in België aangekocht via programmatic aankoopmethoden. Dit cijfer zal in de toekomst zeker stijgen, ook voor de traditionele (offline) media die een toenemende transitie kennen naar een digitale aankoopomgeving.

Dax Vercauteren, commercieel directeur bij Adform, zal het verhaal rond programmatic marketing kaderen aan de hand van enkele belangrijke pijlers. We gebruiken live demo's om meer technische zaken in beeld te brengen.

  1. Wat is programmatic marketing en waarom is het belangrijk?
  2. Hoe werkt de programmatic technologie en wie zijn de voornaamste spelers in de Belgische markt?
  3. Welke zijn de targetingmogelijkheden?
  4. Hoe zorgen we dat we adverteren in een veilig digitaal ecosysteem?

Bij vragen over de inhoud van de opleiding of indien er zaken onduidelijk zijn kan u steeds contact opnemen via zaki@ubabelgium.be.

De opleiding en de slides zijn in het Engels. De live demo's zijn verwerkt in de filmpjes.

Lesgevers

  1. Dax Vercauteren

    Dax Vercauteren

    Commercial Director, Adform

    Dax Vercauteren begon nadat hij afstudeerde als communicatiewetenschapper aan de Vrije Universiteit Brussel zijn carrière in digitale marketing in 2006 bij een agency dat destijds zijn eerste stappen zette in search marketing. Daar startte hij samen met een collega de populaire filmblog MoviePulp.be op. Later maakte hij de stap naar affiliate marketing door zich aan te sluiten bij Tradedoubler waar hij meer dan 5 jaar in verschillende rollen terecht kwam. Toen hij de opkomst van targeted advertising zag gebeuren, aarzelde hij geen moment om zich aan te sluiten bij Europees AdTech-bedrijf Adform die pionierde in programmatic marketing, dynamic creative & advanced adserving. Dat is inmiddels bijna 10 jaar geleden waar Dax nog steeds de titel houdt van commercieel directeur en ervaring heeft in meer dan 4 Europese landen (België, Luxemburg, Nederland & Frankrijk). 

Terug naar overzicht
Gewijzigd: 23-11-21 12:29:39

Ontdek meer door u in te loggen

U hebt toegang tot deze content indien u lid bent van UBA.

Nog geen account? Creëer uw account hier.