Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

90% van de Belgen leest reclamefolders

News Survey
dépliants publicitaires.jpg

Uit de jaarlijkse bevraging van marktonderzoeksbureau Profacts bij 1017 Belgen en het gebruik van reclamefolders in opdracht van BD myShopi, blijkt dat 91% van de Belgen reclamefolders leest en hier wekelijks gemiddeld 19 minuten aan besteedt.

Supermarktfolders blijken het meest geliefd: 66% van onze landgenoten verklaart ze graag tot heel graag te lezen. Daar zullen de aangekondigde promoties wellicht voor iets tussenzitten: de afgelopen maanden gebruikte 72% van de respondenten een kortingbon en daarvan kwam 71% uit een papieren folder. Die dient bij 83% van de Belgen ook als leidraad voor het boodschappenlijstje. 43% leest de reclamefolder ter inspiratie en 42% als ontspanning.

Nog even preciseren dat 33% van de respondenten uitsluitend papieren folders leest, terwijl 54% zowel papier als digital leest. Slechts 4% gaat volledig papierloos.

Paid Media Data & ROI paid media