AI for effective and trusted brands

Master Classes

Expert Communities

Training 24/7

AnalyticaI AI basics

AnalyticaI AI basics

Hoe werken artificiële intelligentie en machine learning?

Lees meer

News

  1. Vraag van de week

    Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?

    door UBA Team
    • 09-04-24

    Aan het woord, Damien D'Ostuni van Wavemaker Belgium. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe werken artificiële intelligentie en Machine Learning?"

    Lees meer over "Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?"
  2. AI Enews

    Guidelines on artificial intelligence & communication

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 26-03-24

    UBA en ACC stelden met 'Guidelines on artificial intelligence & communication' een document op met 10 principes waarmee agentschappen en merken aan de slag kunnen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. De voorgestelde richtlijnen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen en vergroten het vertrouwen van zowel de klant als de consument.

    Lees meer over "Guidelines on artificial intelligence & communication"
  3. help

    Hoe UBA merken helpt met AI

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 26-03-24

    Het toenemende gebruik van artificiële intelligentie in alle domeinen van marketing en communicatie zet zich onverminderd door. Daarom komt UBA via het initiatief 'AI for effective and trusted brands' met content en activiteiten om jou te helpen deze technologie correct te implementeren en te gebruiken voor de uitbouw van jouw merk.

    Lees meer over "Hoe UBA merken helpt met AI"
  4. Tim-Colman-Proximus-UBA-Content.jpg

    Teams opleiden in AI is een prioriteit

    door Media Marketing
    • 25-03-24

    Tim Colman, Head of Performance Campaigns & Innovation bij Proximus, werkte mee aan de ontwikkeling van AI-richtlijnen. In dit dubbelinterview met Louis Gheysens van StoryMe agency bespreekt hij de uitdagingen die verband houden met AI en het belang van het document 'Guidelines on artificial intelligence & communication'.

    Lees meer over "Teams opleiden in AI is een prioriteit"
  5. Pieter Abbeel_title.jpg

    Wordt AI slimmer dan ons?

    door Pieter Abbeel - Professor UC Berkeley & Speaker @UBA Trends Day 2024
    • 25-03-24

    Op 25 april 2024 staat Pieter Abbeel , Professor UC Berkeley, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Technology! Hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van onsHieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Pieter live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day

    Lees meer over "Wordt AI slimmer dan ons?"
  6. trends-technology-UBA.jpg

    Wat zijn de technologische trends in 2024?

    door Iva Filipovic, Senior Experience Consultant, Emakina, an EPAM company
    • 26-02-24

    Eind 2023 was het overduidelijk dat artificiële intelligentie (AI) en digitale innovatie niet 'gewoon' waren gegroeid: ze hadden een heuse revolutie ontketend in de manier waarop we omgaan met technologie en zakendoen. De invloed van AI is zo alomtegenwoordig dat het eenvoudigweg niet mogelijk was om één technologische trend afzonderlijk te bespreken. Ontdek in exclusiviteit de belangrijkste bevindingen uit het trendrapport 'The technology trends that will shape 2024' van Emakina, an EPAM company.

    Lees meer over "Wat zijn de technologische trends in 2024?"
  7. Creating spaces for brands to grow.png

    Wat kan u van ons verwachten in 2024?

    door UBA Team
    • 09-01-24

    Ook in 2024 staat u wellicht voor een pak uitdagingen. UBA staat voor u klaar zodat u zich kan toeleggen op het uitbouwen van uw merk. U kan op ons rekenen voor inspiratie en ondersteuning.

    Lees meer over "Wat kan u van ons verwachten in 2024?"
  8. Toekomst

    Voorbij de hype: De toekomst van AI marketing in het post-ChatGPT tijdperk

    door Vincent Nys, public speaker, futurist, tech geek, and entrepreneur, advises companies on AI and Data, Custom development, co-founder of AI5050 Events
    • 18-12-23

    Het is een feit dat de digitale marketeer van vandaag niet langer zweert bij koffie en creatieve brainstormsessies alleen. Nee, de nieuwe beste vriend van de content kunstenaar is een AI-assistent, en ChatGPT speelt daarin de hoofdrol.
    Veel marketeers hebben de overstap naar AI gemaakt, maar sommigen blijven sceptisch en terughoudend. De vraag is niet of, maar wanneer zij de sprong wagen, want wie nu niet meedoet, loopt het risico dat concurrenten het voordeel van deze technologie wel zullen benutten. Na de initiële hype rond ChatGPT, is het nu tijd voor digitale marketeers om actie te ondernemen en gefocust te blijven. In deze snel veranderende wereld is stilstaan simpelweg geen optie.

    Lees meer over "Voorbij de hype: De toekomst van AI marketing in het post-ChatGPT tijdperk"
  9. Europ-AI-Act-UBA.jpg

    De nieuwe Europese AI Act

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 13-12-23

    Nu verwacht wordt dat de Europse AI Act ergens in 2025 in werking zal treden, geven we hier in grote lijnen de opkomende regelgeving en de belangrijkste punten mee die u al kunt verwerken in uw communicatie- en marketingstrategieën in verband met het gebruik van AI.

    Lees meer over "De nieuwe Europese AI Act"
  10. market research

    Hoe AI marktonderzoek transformeert

    door Annelies Verhaeghe, Managing Partner & Chief Platform Officer @ Human8
    • 13-12-23

    Sinds de introductie van ChatGPT in november 2022 verovert generatieve AI de wereld (van insights) met ongeziene snelheid. Het is het meest besproken onderwerp onder insights professionals, waarbij 93% van de onderzoekers het ziet als een kans voor de industrie. Van het ondersteunen van deskresearch tot het genereren van enquêtevragen, het modereren van insight communities en het analyseren van complexe gegevens - de use cases zijn eindeloos en worden door onze branche met veel enthousiasme omarmd. Maar wat brengt de toekomst? In dit artikel deelt Annelies Verhaeghe haar visie op de toekomst van AI in de marktonderzoeksindustrie. 

    Lees meer over "Hoe AI marktonderzoek transformeert"