AI for effective and trusted brands

Master Classes

Expert Communities

Training 24/7

AnalyticaI AI basics

AnalyticaI AI basics

Hoe werken artificiële intelligentie en machine learning?

Lees meer

News

  1. AIActivities2024.jpg

    Hoe AI marketing en communicatie transformeert

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 26-08-24

    UBA biedt een brede waaier aan hulpmiddelen om marketing- en communicatieprofessionals te ondersteunen bij de implementatie en het gebruik van artificiële intelligentie (AI) binnen teams en organisaties. Ontdek wat we voor jou in petto hebben.

    Lees meer over "Hoe AI marketing en communicatie transformeert"
  2. Iva-filipovic.jpg

    Het evenwicht tussen AI en de mens: de toekomst van retail

    door Iva Filipovic, Senior Experience Consultant, Emakina, an EPAM company
    • 23-08-24

    Artificiële intelligentie (AI) heeft een aanzienlijke impact op de retailsector. Het biedt innovatieve manieren om klantervaringen te verbeteren, operaties te optimaliseren, nieuwe inkomstenstromen te ontsluiten en groei te stimuleren. Terwijl retailers AI omarmen, ligt de uitdaging in het vinden van een balans tussen de technologische efficiëntie die AI biedt en de blijvende kracht van menselijke interactie. Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM company, deelt met ons de belangrijkste inzichten uit de whitepaper 'Retail revolution: powered by AI and spatial computing'.

    Lees meer over "Het evenwicht tussen AI en de mens: de toekomst van retail"
  3. influencer-market-study-belgium.jpg

    Virtuele influencers winnen terrein

    door Iva Filipovic, Senior Experience Consultant, Emakina, an EPAM company
    • 08-07-24

    Digitale influencermarketing krijgt een nieuwe vorm. Dankzij vooruitgangen in artificiële intelligentie, augmented reality, virtual reality en 3D-modellering neemt een nieuw soort influencer het voortouw: virtuele influencers. Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM-bedrijf, vertelt je meer over dit topic aangevuld met relevante cases voor merken.

    Lees meer over "Virtuele influencers winnen terrein"
  4. AI-implementation-team.jpg

    Hoe integreer je artificiële intelligentie succesvol in jouw team en organisatie?

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 25-06-24

    Op 12 juni 2024, tijdens de Exchange Community Data & Technology, deelden Iva Filipović, Senior Experience Consultant bij Emakina, en David Grunewald, AI Strategist en trainer in digitale strategie, hun inzichten over de integratie van AI in marketing- en communicatieteams en organisaties. Deze experts bespraken met adverteerders de beste praktijken om optimaal gebruik te maken van AI en hoe je de uitdagingen die inherent zijn aan de implementatie ervan kan overwinnen.

    Lees meer over "Hoe integreer je artificiële intelligentie succesvol in jouw team en organisatie?"
  5. AI in Content

    Wat zijn de wettelijke en ethische uitdagingen van AI in contentcreatie?

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 11-05-24

    Artificiële Intelligentie (AI) vestigt zich als een ware hefboom voor verandering, met name op het gebied van contentcreatie. Het gebruik ervan brengt echter belangrijke juridische en ethische uitdagingen met zich mee voor contentcreators en marketingmanagers, zoals bijvoorbeeld auteursrechten of persoonlijkheidsrechten. Ontdek hieronder waarmee je rekening moet houden.

    Lees meer over "Wat zijn de wettelijke en ethische uitdagingen van AI in contentcreatie?"
  6. Vraag van de week

    Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?

    door UBA Team
    • 09-04-24

    Aan het woord, Damien D'Ostuni van Wavemaker Belgium. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe werken artificiële intelligentie en Machine Learning?"

    Lees meer over "Hoe kan je Machine Learning toepassen in jouw organisatie?"
  7. AI Enews

    Guidelines on artificial intelligence & communication

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 26-03-24

    UBA en ACC stelden met 'Guidelines on artificial intelligence & communication' een document op met 10 principes waarmee agentschappen en merken aan de slag kunnen voor een verantwoord gebruik van artificiële intelligentie in commerciële communicatie. De voorgestelde richtlijnen zijn eenvoudig in de praktijk te brengen en vergroten het vertrouwen van zowel de klant als de consument.

    Lees meer over "Guidelines on artificial intelligence & communication"
  8. help

    Hoe UBA merken helpt met AI

    door Grégory Marchandise, Digital Manager
    • 26-03-24

    Het toenemende gebruik van artificiële intelligentie in alle domeinen van marketing en communicatie zet zich onverminderd door. Daarom komt UBA via het initiatief 'AI for effective and trusted brands' met content en activiteiten om jou te helpen deze technologie correct te implementeren en te gebruiken voor de uitbouw van jouw merk.

    Lees meer over "Hoe UBA merken helpt met AI"
  9. Tim-Colman-Proximus-UBA-Content.jpg

    Teams opleiden in AI is een prioriteit

    door Media Marketing
    • 25-03-24

    Tim Colman, Head of Performance Campaigns & Innovation bij Proximus, werkte mee aan de ontwikkeling van AI-richtlijnen. In dit dubbelinterview met Louis Gheysens van StoryMe agency bespreekt hij de uitdagingen die verband houden met AI en het belang van het document 'Guidelines on artificial intelligence & communication'.

    Lees meer over "Teams opleiden in AI is een prioriteit"
  10. Pieter Abbeel_title.jpg

    Wordt AI slimmer dan ons?

    door Pieter Abbeel - Professor UC Berkeley & Speaker @UBA Trends Day 2024
    • 25-03-24

    Op 25 april 2024 staat Pieter Abbeel , Professor UC Berkeley, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Technology! Hoe kan AI iets positiefs betekenen voor elk van onsHieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Pieter live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day

    Lees meer over "Wordt AI slimmer dan ons?"