-
Shopper wordt ‘Promo sapiens'. Veel promoties op winkelvloer doen prijsbewustzijn stijgen.
In-storecommunicatie die louter op prijspromotie gericht is, maakt van de mens een ‘Promo sapiens’ of promojager. Onderzoek toont aan dat overvloedige prijspromoties in retail het onbewuste aankoopgedrag beïnvloeden: shoppers filteren intuïtief producten zonder korting weg, en kopen prijsbewuster aan. Markt- en consumenten onderzoeksbureau haystack, UBA (de Unie van Belgische Adverteerders) en retailer Carrefour onderzochten de impact van reclame op het verkooppunt (POS).
-
Instore communicatie : Guidelines opgesteld door het Expertise Center Point-of-Sales Communicatie
We weten dat instore communicatie een belangrijke invloed heeft op de aankoopervaring en de rotatie van producten in de rekken kan dynamiseren. De meeste retailers, agentschappen en adverteerders zijn zich goed bewust van het belang van een efficiënte aanpak van instore communicatie. Maar hoe definiëren we nu de verschillende media op het verkooppunt en welke succesfactoren spelen mee? En – meer nog – hoe meten we deze media? Om deze vragen te kunnen beantwoorden richtte de UBA in 2010 een Expertise Center op dat specifiek gewijd is aan de communicatie rond en op het verkooppunt. Eind januari 2011 publiceerden we deze gids. -
Business Barometer E-Commerce 2014 UBA-GfK : Mind the Gap
Het Expertise Center Shopper Marketing en het Knowledge Center van UBA hebben het initiatief gelanceerd in samenwerking met GfK om te peilen naar de relevantie van E-commerce voor bedrijven. Er zijn al veel inzichten op het vlak van de consument, maar wat is de visie en status van de bedrijven en retailers in België? 122 Professionals, actief bij retailers, fabrikanten of dienstenleveranciers, gaven hun mening in de loop van juni en juli 2014.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 3
- 4
- 5
- 6
- Volgende pagina