-
Naar een duurzamere E-commerce
E-commerce is en blijft een bloeiende business. Consumenten bestellen steeds vaker producten online en wie zegt meer online bestellingen, zegt eveneens meer voertuigen op de weg... en helaas met gevolg, ook meer CO2-uitstoot en meer files. Daarom treden steden vandaag al op via lage emissiezones, voetgangerszones en beperkte tijdsloten voor leveringen in het stadscentrum. Maar het vervangen van alle voertuigen door elektrische busjes zal de CO2-uitstoot wel verminderen, maar zal daarom de steden niet leefbaarder maken. We zullen méér moeten doen...Karin Enzlin, development director sustainability bij bpost schept meer duidelijkheid in wat we nu reeds kunnen we doen om E-commerce duurzamer te maken.
-
Hoe bpost de toekomst van klantgerichte strategieën vormgeeft
In de snel evoluerende wereld van E-commerce is data de ruggengraat geworden om klanten beter te begrijpen, marketingcampagnes te personaliseren en de algehele klantervaring te verbeteren. We laten Michel Defloor, VP Marketing bij bpost aan het woord. Ontdek hoe u met een goede datastrategie in E-commerce impact kan creëren en hoe bpost deze strategieën effectief inzet om de efficiëntie te verhogen en de klantenervaring te optimaliseren. Meer weten over Data stategy for E-commerce? Neem deel aan de Master Class van Glenn Weuts (iO) op dinsdag 12 december van 13u30 tot 17u.
-
Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is
“In de wereld van E-commerce draait alles om het waarmaken van klantenbeloften. Het is de kern van elk succesvol bedrijf in deze sector, en snelheid is daarbij de sleutel tot succes”, zegt Geert Verbelen, zelfstandig adviseur last mile en Project Lead bij VIL (Flanders Innovation Cluster for Logistics). Meer weten over E-commerce Logistics? Neem deel aan de Master Class van Geert Verbelen en Karin Enzlin op woensdag 8 november.
-
Klant of geen klant: de cruciale rol van contact
“In de wereld van E-commerce speelt klantencontact een essentiële rol bij het bepalen van de waarde van een klant en het bevorderen van loyaliteit ”, zegt Hans Cleemput, director van Customer Contact, de toonaangevende associatie in België voor klantendiensten, customer experience afdelingen en customer contactcenters. Meer weten over E-commerce Customer Service? Neem deel aan de Master Class van Hans Cleemput en Kim Severey op woensdag 4 oktober.
-
Bent u mee met E-commerce?
E-commerce is niet meer weg te denken uit de verkoopstrategie van de meeste bedrijven. Ontdek de resultaten van enkele belangrijke studies en hoe u op vlak van E-commerce uw kennis verder kan aanscherpen.
-
9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops
9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 keer iets online. 7 op 10 doet dit meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product en wil beloond worden voor de aanmaak van een account. Dit blijkt uit een bevraging van Ipsos, in opdracht van de handelsfederatie Comeos, bij 2000 Belgen.
-
Wat zijn de belangrijkste promotiekanalen voor E-commerce?
Aan het woord, Jacob Eeckhout van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe zet ik shoppable ads, social commerce en promotie in ?
-
Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer
Uit de E-commerce barometer van BeCommerce & SafeShops blijkt dat E-commerce blijft doorgroeien. In 2022 waren de Belgische webshops goed voor een omzet van 13,8 miljard euro, een groei van 18% ten opzichte van 2021. We stelden enkele bijkomende vragen aan Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce & SafeShops.
-
E-commerce: de beste manier om de technologische revolutie te omarmen
In de steeds evoluerende digitale wereld van E-commerce is het van essentieel belang om de juiste strategieën te hanteren om succesvol te zijn. Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce/SafeShops, de Belgische E-commerce federatie, geeft enkele tips voor webshopondernemers.
-
De lancering van 'Empowering your E-commerce'
De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.
-
Welke zijn de meest voorkomende e-commerce modellen?
Aan het woord, Kristof Bossuyt van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat zijn de uitdagingen en trends in e-commerce?"
-
Belgen blijven massaal online kopen
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.
-
Wat is Connected Commerce?
Connected commerce verwijst naar de naadloze integratie van online en in-store winkelervaringen waardoor klanten op hun voorwaarden kunnen winkelen, van productontdekking tot aankoop en levering.
-
De minder-economie: Wat zijn de 5 overlevingstrends voor marketeers?
Minder wordt in 2023 als mindset omarmd. We kiezen allemaal bewust voor minder omwille van de planeet, de maatschappij én ons welzijn.
Hoe kan je als marketeer de minder-mindset implementeren? Hoe kan je meebouwen aan een minder-economie zonder je eigenheid en bestaansrecht te verliezen? Wat kunnen we leren van nieuwe inzichten om het beter en anders te doen? -
Wat is Social Commerce?
Social commerce is het proces waarbij producten en diensten rechtstreeks via sociale media worden verkocht.
-
Hoe gedragen consumenten zich in deze tijd van inflatie?
GfK en Nielsen presenteerden vorige week hun bevindingen tijdens de UBA Expert Community Consumer Panels.
-
Wat is BOPIS?
BOPIS is een term die vooral in de detailhandel wordt gebruikt.
-
UBA Care: advies inbegrepen in uw lidmaatschap
Een vacature bekend maken of een freelancer recruteren, legaal advies inwinnen, een pitch organiseren, mediacijfers opvragen... UBA zet u graag op weg. Onze 'eerstelijns' diensten zijn er voor u. Ontdek snel UBA Care.
-
Merken worden de motor voor transformatie
Consumenten kijken vandaag voorbij de façade van reclameboodschappen en ‘branded content’. Alle ogen zijn gericht op de interne werking van het bedrijf. Men prikt door de marketing en kijkt hoe een bedrijf zich kan aanpassen.
-
Tijdelijke tolerantie voor vermelding van ingrediënten wegens tekort aan zonnebloemproducten
Het conflict in Oekraïne leidt tot een tekort aan bepaalde grondstoffen, met name zonnebloemproducten. Dit zorgt ervoor dat de samenstelling van levensmiddelen en dus ook de etikettering moet aangepast worden. Uiteraard is dit voor veel producenten geen evidentie. De FOD Economie heeft daarom een tijdelijke uitzonderingsprocedure voor voedingsmiddelen uitgewerkt.
-
Nieuw: Training 24/7 video opleiding over e-commerce
De marketeers van vandaag worden geconfronteerd met een multichannel digitale omgeving waarin e-commerce nu een onbetwiste plaats inneemt. Om uw merk verder te laten groeien is het essentieel om te weten hoe online verkoopplatforms werken.
-
Wat zijn dé challenges voor Belgische sales professionals?
Tijdens het SMA (Sales Management Association) Sales Festival van 22 maart werden de resultaten gepresenteerd van de 2de editie van de nationale sales survey. SMA, de kennis- en netwerkingsassociatie van Sales Professionals vindt het belangrijk om de vinger aan de ‘sales pols’ te houden en deelt graag vijf bevindingen uit de Sales Survey.
-
Nieuwe video training 24/7: E-commerce anno 2022
Online kopen en verkopen was nooit actueler als vandaag. Tijd om alsnog de stap naar nieuwe, digitale verdienmodellen te zetten? Of u er nog verder in te verdiepen? Samen met onze expertisepartner iO, ontwikkelden we een nieuwe 5-delige Video Training “E-commerce” in de UBA Academy 24/7 online.
-
Wat is Conversational Marketing?
Conversational marketing oftewel conversatiemarketing is een feedbackgeoriënteerde benadering van marketing die bedrijven gebruiken om de betrokkenheid te stimuleren, klantgetrouwheid te ontwikkelen, hun klantenbestand uit te breiden en uiteindelijk ook hun inkomsten te verhogen.
-
Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg
In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.
-
Effie Case Torfs: #SamenSterk
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case #SamenSterk van Torfs.
-
Effie Case Polestar: lancering van een automerk op de Belgische markt
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Lancering van een automerk op de Belgische markt" van Polestar.
-
Reclame in 2022: drie digitale trends in het marketingvak, door Tom De Block (Google België)
Consumenten lopen vaak een stukje voor op marketeers, die hen wel steeds in het vizier houden. Alleen trok de consument vorig jaar ineens een sprint op digitaal vlak, met 60% meer internetgebruik direct na de pandemie. Als resultaat is de reclamewereld zichzelf opnieuw aan het uitvinden. Wat zijn de lessen uit 2021, wat beklijft en wat kunnen marketeers verwachten volgend jaar? De drie grootste ontwikkelingen in digitale marketing op een rij:
-
Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?
Door de pandemie en de verschuiving van de consument naar e-commerce hebben veel merken en adverteerders behoefte aan (in-house) expertise op dit gebied. Volgens de Media Gap studie van WFA & Ebiquity blijkt dat geen enkele respondent tevreden was met de huidige e-commerce mogelijkheden.
-
Trends in fashion retail
De fashion markt beweegt als nooit tevoren. De lockdown heeft in 2020 gezorgd voor een e-commerce groei in België. Doordat de winkels moesten sluiten, gingen meer consumenten kleding online kopen. Grote buitenlandse webshops zagen hun verkopen stijgen. En wie nog geen webshop had, kwam in de verleiding een webwinkel op te starten.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Volgende pagina