-
De lancering van 'Empowering your E-commerce'
De UBA lidbedrijven kwamen expliciet met de vraag naar opleidingen en advies rond E-commerce. Met dit initiatief willen we tegemoet komen aan de noden van onze leden en hen helpen groeien in dit thema. Dit zowel voor bedrijven die hun eerste stappen zetten in E-commerce als bedrijven die al langer online verkopen.
-
Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux, juryvoorzitter van de Belgian Marketing Awards 2023
Brussel, 24 mei 2023. Naar goede gewoonte zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. Daarnaast telt de jury 12 marketingprofessionals met diverse achtergronden.
-
Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?
Bijna 1.400 professionals genoten van een inspirerende dag in Paleis 12 van Brussels Expo. Graag delen wij met u de voornaamste resultaten uit de tevredenheidssurvey.
-
Welke zijn de meest voorkomende e-commerce modellen?
Aan het woord, Kristof Bossuyt van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat zijn de uitdagingen en trends in e-commerce?"
-
5 praktische tips om het beste uit uw agency te halen
De stijgende complexiteit van het marketing- en communicatielandschap gaat heel vaak samen met een stijging in het aantal agentschapspartners die bedrijven aanspreken voor het creëren en implementeren van hun plannen. Hoe haalt u het beste uit deze samenwerkingen? 5 praktische tips helpen u op weg.
-
Belgen blijven massaal online kopen
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.
-
Wat zijn de kanalen en tactieken om de awareness van uw merk te vergroten?
Aan het woord, Clo Willaerts, Digital Marketing Expert. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe de customer journey benutten voor digital marketing"
-
Zijn reach curves waardeloos geworden?
Onder de provocerende titel “Reach curves gone rogue” presenteerde Karen Nelson-Field van Amplified Intelligence (AI) op 12 april haar inzichten tijdens een WFA “Spotlight” webinar. Als u “gone rogue” tracht te vertalen, krijgt u zoiets als “op het verkeerde spoor, een schurk geworden, corrupt...” en een aantal andere minder fraaie uitdrukkingen die wijzen op een ernstig probleem. Wel, na deze uitstekende uiteenzetting begrijpen we dat Karen misschien wel een punt heeft.
-
Bewust zijn van ons handelen in digitale reclame: consciousness (3/3)
Dit is het laatste deel van de trilogie over de evolutie van digitale media. Van een periode "waarin alles mocht" (chaos) zijn we geëvolueerd naar een periode van uiterste voorzichtigheid (cautiousness), die heeft geleid tot de uitsluiting van heel wat content creators die nochtans een goede weerspiegeling zijn van de diversiteit in de samenleving.
-
De lancering van de UBA Data Protection Guide
De UBA Data Protection Guide is een leidraad die marketeers en merken helpt om het vertrouwen van hun klanten te versterken door middel van transparante en respectvolle gegevensbescherming.
-
Een zeer geslaagde UBA Trends Day met bijna 1.400 deelnemers
Op donderdag 27 april verwelkomden we bijna 1.400 professionals in Paleis 12 van Brussels Expo voor de UBA Trends Day. We kijken terug op een zeer geslaagde editie.
-
Hoe kan u data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?
Aan het woord, Florent Diverchy van Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?"
-
Hoe bepaalt u de juiste prijs?
Bepaalde bedrijven slagen erin om hogere prijzen aan te rekenen dan hun concurrenten, terwijl hun producten niet noodzakelijk technologische superioriteit of fundamentele verschillen omvatten. Hoe is dat mogelijk? Ontdek de een Value Pricing Piramide op, die in zes stappen klantenvoordeel bereikt dankzij prijsverhogingen.
-
FEBIAC: nieuwe reclamecode van kracht vanaf 1 mei
In samenwerking met het Communicatie Centrum heeft FEBIAC haar code inzake reclame voor motorrijtuigen, hun onderdelen en toebehoren aangepast. De bepalingen van deze code zijn nu aangescherpt. Inzake milieubescherming wordt nu onder meer de bepaling toegevoegd om ook het elektriciteitsverbruik van elektrische voertuigen te vermelden.
-
Data Clean Rooms om targeting en samenwerking te vergemakkelijken
Tijdens de Expert Community Data & Technology op 31 maart 2023 benadrukten adverteerders en experts het belang van Data Clean Rooms in een tijdperk zonder third party cookies.
-
Hoe chaos leidde tot overdreven voorzichtigheid (2/3)
De reis doorheen de drie begrippen die ons digitaal ecosysteem kenmerken gaat verder. Vorige week spraken we over chaos. Na het chaotische tijdperk, gaan we een periode in uiterste voorzichtigheid : cautiousness.
-
Welke sectoren ondervinden de meeste impact van de hoge druk op de koopkracht?
De koopkracht staat onder druk en verandert. Verscheidene consumentengroepen passen hun koopgedrag aan en reageren anders in hun bestedingen. Ontdek het unieke inzicht van Gfk en Nielsen in het consumentengedrag.
-
Wat zet u best in het contract met uw bureau?
Aan het woord, Martine Ballegeer van Pitchpoint. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe selecteer ik mijn bureau en organiseer ik een pitch?"
-
Effie Case - Lay's: Lay's Iconic Restaurant Flavors
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Lay's Iconic Restaurant Flavors” van Lay's.
-
Het volledige rapport van de Digital Benchmark 2022
Vorige maand publiceerde UBA, in samenwerking met UMA, de eerste resultaten van de Digital Benchmark 2022. Deze biedt een uitgebreide kijk op de evolutie van het Belgische medialandschap en geeft ook aan hoeveel deze markt waard is. Vandaag is een gedetailleerder rapport beschikbaar.
-
De digitale reclamemogelijkheden die hebben geleid tot chaos (1/3)
Het waarborgen van een groenere planeet aan toekomstige generaties is een uitdaging die de reclamewereld steeds meer aanpakt. Reclame was ooit een wereld waarnaar consumenten streefden. Vandaag moet de consument zich met reclame kunnen identificeren om ermee te willen engageren.
-
Effie Case - Aldi: Willie Witlof
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Willie Witlof” van Aldi.
-
UBA verwelkomt 11 nieuwe leden waaronder Barry Callebaut, Tomorrowland, Belysse, Digipolitans, Minds&More, WPP
De UBA community is weer sterk gegroeid. Benieuwd welke bedrijven de UBA community vervoegd hebben? Het zijn Barry Callebaut, Belysse, Novo Nordisk, Primagaz, Tomorrowland, Vlerick Business School, Wellness Pet Company, Digipolitans, Minds&More, Transfer, WPP.
-
UBA Wedstrijd: Beleef een VR experience voor 5 personen bij The Park Playground
Altijd eens een VR experience willen doen? Goed nieuws! Dankzij onze samenwerking met The Park Playground, geven we 5 tickets weg voor een VR experience voor 5 personen. Samen met collega's of vrienden kan u ontdekken hoe een VR ervaring echt voelt. Tip: maak er een toffe team building van.
-
Nieuwe regels in de reclamecode voor de voedingssector
Vanaf juni gelden voor voedingsbedrijven en handelaars nieuwe beperkingen wat bereft marketing gericht op kinderen. Met deze nieuwe reclamecode engageert de Belgische voedingssector zich voor verantwoorde marketing naar zowel kinderen als volwassenen.
-
Hoe de inhoud van een pagina optimaliseren voor zoekmachines?
Aan het woord, Ariane Ledent van Emakina. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe meer bezoekers lokken met SEO?"
-
Geloofwaardigheid als motor voor een succesvolle duurzame campagne
Tweehonderd reclamecampagnes over duurzaamheid. Zoveel werden er tot nu toe getest. Mooi verdeeld over TV, online video en radio. Ze komen van grote en kleine merken uit tien verschillende sectoren. Minder dan één op tien is geloofwaardig (9,7%). Het resultaat toont veel ruimte voor verbetering.
-
DAT Belgium breidt uit met VRT Max en Sporza
Na het labelen van alle grote private nieuwstitels van het land is nu de Vlaamse openbare omroep ook aan de beurt.
-
Carla Johnson over 'Hoe kunnen we onze merken versterken zonder focus te verliezen?'
Op 27 april staat Carla Johnson op het podium van de UBA Trends Day in Paleis 12. Benieuwd wat zij te vertellen heeft? We lichten alvast een tipje van de sluier.
-
Hoe koppelt u uw communicatiestrategie aan de verschillende stadia van de marketing funnel?
Aan het woord, Florent Diverchy, Marketing Intelligence Manager bij Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe bouw je een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 57
- Volgende pagina