-
Wat is de impact van reclame in dagbladen en hoe kunnen we deze verbeteren?
Aan het woord, Bruno Liesse, Senior Consultant bij Polaris. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding 'Welke rol speelt geschreven pers in een strategisch communicatieplan?'
-
Waarom zet de DSA- en DMA-regelgeving de digitale wereld op zijn kop?
In aanloop naar de invoering van de nieuwe Europese Digital Services Act (DSA) en Digital Markets Act (DMA) maakte de World Federation of Advertisers een gids waarin enkele onopgeloste vragen worden besproken.
-
Effie Case - Kom op tegen Kanker: Jongeren & Roken
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Jongeren & Roken” van Kom op tegen Kanker.
-
Nieuw in de Effie-jury: Petra Baeck, Elisabeth Vanhoutte en Claire van Hoorn-Gerards
Onze partnerorganisaties zorgen elk jaar voor vers bloed in de Effie-jury om aldus de maximumtermijn van drie jaar voor juryleden te respecteren en te zorgen voor een continue schwung. UBA voegde vier nieuwkomers aan onze jury toe, waaronder drie vrouwen: Petra Baeck (Argenta), Elisabeth Vanhoutte (Universiteit Antwerpen) en Claire van Hoorn-Gerards (P&G). Samen zijn ze goed voor een schat aan empathie en ervaring. We stellen hen kort voor aan de hand van drie eenvoudige vragen.
-
UBA Training 24/7: nieuwe reeks video-opleidingen
Gedurende 9 weken lanceren we elke dinsdag een nieuwe UBA Training 24/7 video-opleiding. De ideale mannier om bij te leren waar en wanneer het voor u past.
-
Effie Case - Lu: Share The LUve
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Share The LUve” van LU.
-
Wat is Performance Marketing?
Aan het woord Edwyn Gielen, Verantwoordelijke Media bij Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
Een samenvatting van de video:
-
Ken Hughes over 'The Blue Dot Consumer'
Op 27 april staat Ken Hughes op het podium van de UBA Trends Day in Paleis 12. Benieuwd wat hij te vertellen heeft? We lichten alvast een tipje van de sluier.
-
Attention in media: nieuwe resultaten uit Belgische studie
Vorige zomer ontving UBA wereldreferentie in media-aandacht Karen Nelson-Field, CEO Amplified Intelligence, op het podium tijdens de UBA Media Date.
-
Hoe werd Alken-Maes in 2022 Marketing Company of the Year?
Wie wint in 2023 de titel van Marketing Company of the Year? Het wordt alleszins een ervaren, innovatieve en inspirerende onderneming, die met haar marketingteam als leidende en verbindende factor en dankzij een uitmuntende klantgerichte strategie succesvolle businessresultaten laat noteren. Met het oog op wat meer uitleg over de selectiecriteria, gingen we te rade bij de winnaar van vorig jaar: Alken-Maes.
-
Wordt uw bedrijf de Belgian Marketing Company of the Year?
Heeft uw bedrijf buitengewone bedrijfsresultaten behaald dankzij de implementatie van een succesvolle marketingstrategie, gebaseerd op klantgerichte innovatie of transformatie?
-
Bruce Turkel in de Top 30 Global Gurus List 2023
Bruce Turkel, één van onze keynote sprekers van de UBA Trends Day, veroverde recent een plaats in de Top30 Global Gurus 2023.
-
UBA-UMA media benchmark onthult opnieuw de netto mediabestedingen in België
Net als vorig jaar sloegen UMA en UBA de handen in elkaar om een benchmark op te stellen van de netto digitale mediabestedingen in België.
-
Effie Case – Argenta: Ik spaar niet, ik beleg
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. Gedurende 7 weken laten wij telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Ik spaar niet, ik beleg” van Argenta.
-
Hoe kan audio uw merk boosten?
Aan het woord, Elke De Vuyst, Marketing & Communication Manager bij Vanden Borre. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding 'Wanneer, waarom en hoe gebruik ik radio in mijn communicatieplan?'
-
The Belgian Marketing Awards 2023: de belangrijkste selectiecriteria volgens Lise Conix, Marketing Leader of the Year 2022
Wie kroont zich in 2023 tot Marketing Leader of the Year? De nominaties voor The Belgian Marketing Awards zijn geopend, en deze prestigieuze individuele erkenning behoort uiteraard opnieuw tot de categorieën. Lise Conix, toen Marketing Director, nu CEO bij Schoenen Torfs, schreef de award vorig jaar op haar naam en is als jurylid dit jaar bijgevolg de geknipte persoon om de voornaamste selectiecriteria even op een rijtje te zetten.
-
Europese primeur: een specifieke reclamecode voor de detergentensector
In België beschikt de detergentensector al over een specifieke code voor reclame en commerciële communicatie. Het doel van deze sector is het vrijwillig reguleren van de beweringen over detergenten en huishoudelijke schoonmaakproducten om de kwaliteit van de markt te verbeteren en greenwashing te bestrijden. Deze code is ontwikkeld door Detic in samenwerking met het Communicatie Centrum. Hij dient als referentie voor de Jury voor Reclame-Ethiek (JEP) en is bedoeld als leidraad voor bedrijven.
-
Wat is Connected Commerce?
Connected commerce verwijst naar de naadloze integratie van online en in-store winkelervaringen waardoor klanten op hun voorwaarden kunnen winkelen, van productontdekking tot aankoop en levering.
-
Gold Effie Case – Delhaize wordt BELhaize: Gezond leven begint lokaal
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 6 oktober 2022 lichtten de 26 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 7 inspirerende cases aanbieden. De komende 7 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Gezond leven begint lokaal” van Delhaize.
-
Wat zijn de populairste sociale netwerken in België?
Zoals ieder jaar schetst het Digital Global Overview Report een beeld van de digitale wereld. Het baseert zich daarvoor op statistieken over verschillende aspecten zoals internetverbindingen, gebruik van sociale netwerken, apps, e-commerce en ga zo maar door.
-
De minder-economie: Wat zijn de 5 overlevingstrends voor marketeers?
Minder wordt in 2023 als mindset omarmd. We kiezen allemaal bewust voor minder omwille van de planeet, de maatschappij én ons welzijn.
Hoe kan je als marketeer de minder-mindset implementeren? Hoe kan je meebouwen aan een minder-economie zonder je eigenheid en bestaansrecht te verliezen? Wat kunnen we leren van nieuwe inzichten om het beter en anders te doen? -
Wat is Social Commerce?
Social commerce is het proces waarbij producten en diensten rechtstreeks via sociale media worden verkocht.
-
Vijf opleidingsdagen voor elke werknemer? UBA helpt u op weg
Wist u dat u als voltijdse werknemer in de privésector (min. 50 werknemers) recht hebt op gemiddeld vijf dagen opleiding per jaar? UBA helpt u graag op weg met een ruime keuze aan opleidingen.
-
Hoe maakt u uw bedrijf aantrekkelijker?
Employer branding stelt bedrijven in staat de best mogelijke strategie te creëren om de juiste kandidaten aan te trekken waardoor de kandidaat-werknemers het bedrijf kunnen vinden dat het best aansluit bij hun verwachtingen.
-
Wat is 'Community Marketing'?
Community marketing is een vorm van marketing die zich richt op het opbouwen en onderhouden van relaties tussen een bedrijf en zijn klanten.
-
Bieke Renette vervoegt het UBA-team
Sinds begin januari is Bieke Renette aan de slag als Communication Manager bij UBA.
-
Hoe verandert Tik Tok het socialemedialandschap?
De transformatie binnen sociale media staat tijdens dit kanteljaar in de schijnwerpers. Gedaan met de vaste kanalen en strategieën op basis van advertenties. En ook de unidimensionele rol van influencers is definitief uitgespeeld.
-
Schuilt er werkelijk in elke crisis een kans? Ontdek de Sparkle
Laag consumentenvertrouwen en hoge indexeringen. Klimaatcrisis, oorlogen, supply chain-problemen, continue disruptie en toenemende polarisatie. Hoe blijt u als bedrijf of merk overeind in woelige tijden? Hoe gaat u als merkenbouwer en mens positief om met al deze uitdagingen?
-
7 vragen aan Aude Mayence, nieuwe Effie-juryvoorzitster
Dit jaar geeft Bénédicte Lobelle de fakkel van Effie-juryvoorzitster door aan Aude Mayence. Ze is Vice-President Marketing en Digital bij Delhaize, de retailer die zich de voorbije jaren ontpopt heeft tot een serial winner op de Effie Awards. Kom meer te weten over haar visie op het voorzitterschap en de Effies.
-
Wat is 'AI generated content'?
Heeft u al gehoord van “ChatGPT” of “Bard”? De kans is erg groot want het topic ‘AI generated content’ is alomtegenwoordig.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 56
- Volgende pagina