-
UBA lanceert gloednieuwe podcastreeks CMO voices
Vandaag lanceert UBA in samenwerking met Trustmedia een nieuwe podcastreeks, genaamd CMO voices. Het concept? Innoverende en inspirerende CMO’s aan het woord.
-
Raad voor Reclame komt naar buiten met nieuwe strategie
Observatie, advies, communicatie en regulering zijn de vier pijlers waarrond de Raad voor Reclame – waarin via UBA ook de adverteerders zijn vertegenwoordigd – zijn strategie bouwde. Zelfregulering en maatschappelijke verantwoordelijkheid staan centraal in deze nieuwe strategie.
-
Marc Frederix voorzitter van de Raad voor Reclame
De Raad voor Reclame is grondig vernieuwd en telt een aantal nieuwe gezichten. We stellen kort kersvers voorzitter Marc Frederix aan je voor.
-
Hoe kan je je brand engagement versterken?
Aan het woord, Liana Ganescu. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe succesvolle advertenties uitwerken?"
-
Orbit by PUB XP op 20 november
Voor het zevende jaar op rij organiseert PUB haar jaarlijkse conferentie rond duurzame marketing en communicatie. Ontdek hieronder het programma.
Wist je dat UBA als partner van dit evenement 50 gratis toegangstickets weggeeft aan haar leden? -
Effie maakt 25 finalisten bekend
Een 30-koppige jury samengesteld uit leden van UBA, UMA, ACC en BAM, onder leiding van jury-voorzitster Aude Mayence, selecteerde 25 cases die kans maken op een bekroning. Ontdek hieronder de finalisten.
-
Hoe versterk je jouw duurzame marketinginspanningen?
Marketing speelt een cruciale rol bij het bouwen van een duurzame toekomst door het beïnvloeden van consumentengedrag. Om deze impact te maximaliseren, is het essentieel om diepere motivaties en obstakels voor verandering te begrijpen. Gedragswetenschappen onthullen de bewuste en onbewuste factoren die hun beslissingen sturen en bieden innovatieve oplossingen. Door deze inzichten toe te passen, kan je positieve veranderingen inspireren, duurzame keuzes aantrekkelijker maken en jouw marketinginspanningen optimaliseren.
-
Gebruik jouw marketingcommunicatie als hefboom voor duurzame verandering
Reclame, de spiegel van onze samenleving, beïnvloedt sterk hoe we denken en handelen. De boodschappen en levensstijlen die in advertenties worden getoond, vormen het beeld van de consument en beïnvloeden de cultuur. Na verloop van tijd worden deze beelden referentiepunten voor consumenten en helpen ze mee aan het vormen van normen en waarden. Ontdek hoe je duurzame levensstijlen in je reclamecampagnes kan integreren dankzij de nieuwe UBA-gids, ontwikkeld in samenwerking met Behaven.
-
Geloofwaardigheid is de sleutel tot verantwoorde groei
Slechts 23% van de consumenten gelooft campagnes met duurzame claims. Toch bepaalt geloofwaardigheid voor meer dan 60% de motivatie van consumenten om duurzame keuzes te maken. En helpt het om waarde te creëren op korte én lange termijn. Daarom introduceert Bubka nu de Net Credibility Score, een score die merken helpt om geloofwaardiger te communiceren en bijgevolg verantwoord te groeien.
-
De dubbele impact van DEI in advertising
Adverteerders die diversiteit hoog in het vaandel dragen, leveren een bijdrage aan een betere samenleving én mogen rekenen op een hoger marketingrendement. Een hoopvolle boodschap van specialist ter zake Isabel Massey (Diageo), die pleit voor een positieve wisselwerking tussen merken en media.
-
Het belang van showmanship in reclame
Een marketingonderzoeker gefascineerd door het menselijk brein. Zo kunnen we Orlando Wood het best omschrijven. Met zijn focus op showmanship advertising was hij de top of the bill van de UBA Media Date. We spraken ‘m na zijn presentatie.
-
Marketeers bezitten de superkracht om hun collega’s te vertellen wat de consument wil
Tom Denford is CEO van ID Comms, een wereldwijd actieve consultancyspeler die zich toelegt op media en advertising. Over het onderwerp duurzaamheid dat hij als spreker op de UBA Media Date mocht aansnijden, had hij ook na zijn passage op het podium nog heel wat te vertellen. Een boeiend gesprek over de spiegelfunctie van marketing, de gouden regel en de handige correlatie tussen verspilde energie en verspild geld.
-
Waarom worden belangrijke zaken nog steeds op papier verstuurd?
Aan het woord, Tatjana Raman van bpost. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe bereik ik mijn consument via zijn brievenbus?"
-
Consumenten blijven gehecht aan het postmoment
Uit de laatste editie van de Paper Reach Survey 2024, die de houding van de Belgen tegenover hun brievenbus onder de loep neemt, blijkt al snel dat de consument nog steeds erg gehecht is aan dit kanaal. In een alsmaar digitalere wereld blijft de rol van Paper Mail stevig verankerd bij je consumenten.
-
Is zelfkennis voldoende om inzichten in consumentengedrag te verwerven?
Aan het woord, Madeleine Janssens van Why5Research. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat drijft consumenten?"
-
Hoe AI marketing en communicatie transformeert
UBA biedt een brede waaier aan hulpmiddelen om marketing- en communicatieprofessionals te ondersteunen bij de implementatie en het gebruik van artificiële intelligentie (AI) binnen teams en organisaties. Ontdek wat we voor jou in petto hebben.
-
Het evenwicht tussen AI en de mens: de toekomst van retail
Artificiële intelligentie (AI) heeft een aanzienlijke impact op de retailsector. Het biedt innovatieve manieren om klantervaringen te verbeteren, operaties te optimaliseren, nieuwe inkomstenstromen te ontsluiten en groei te stimuleren. Terwijl retailers AI omarmen, ligt de uitdaging in het vinden van een balans tussen de technologische efficiëntie die AI biedt en de blijvende kracht van menselijke interactie. Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM company, deelt met ons de belangrijkste inzichten uit de whitepaper 'Retail revolution: powered by AI and spatial computing'.
-
Waarom de fysieke winkel nog toekomst heeft
In 1998 stond op de cover van Time Magazine “Kiss your mall goodbye – online shopping is faster, cheaper and better”. De voorspelling was dat fysieke winkels (en winkelcentra) zouden verdwijnen en dat online winkelen zou overheersen. Vandaag, meer dan 25 jaar later… is de fysieke winkel nog alomtegenwoordig maar ze staat wel onder druk en de vraag is, heeft de fysieke winkel nog een toekomst?
-
Direct-to-consumer kanalen: vriend of vijand?
De introductie van een online direct-to-consumer kanaal wordt vaak niet enthousiast onthaald door retailers. Maar zijn deze weerstand en zorgen van retailers terecht? Uit de resultaten van een grondige analyse naar het fenomeen van online direct-to-consumer kanalen blijkt dat deze inderdaad een negatieve impact kunnen hebben, maar ze bieden ook kansen. Belangrijk voor retailers is om ze niet als vijand te zien en er al zeker niet naar te handelen. De sleutel voor de toekomst ligt in samenwerking tussen producenten en retailers.
-
WFA kondigt het einde van GARM aan
De beslissing kwam kort nadat Elon Musk's X (voorheen Twitter) een antitrustzaak had aangespannen tegen GARM, waarbij het beschuldigd werd van het oneerlijk onder druk zetten van adverteerders om het platform te boycotten. Dit roept veel zorgen op in de industrie, omdat men vreest dat zonder GARM er minder waarborgen kunnen zijn om te voorkomen dat advertenties naast schadelijke inhoud verschijnen, wat zou kunnen leiden tot reputatierisico's voor merken.
-
Wat is een customer activation strategy en waarom is het belangrijk?
Aan het woord, Jonathan Wuurman van Actito. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe kan je jouw consumenten activeren met behulp van data en technologie?
-
Wat moet je weten over Google's nieuwe strategie met betrekking tot 3rd-party cookies?
Op 22 juli 2024 kondigde Google een verrassend nieuwtje aan, bijna vijf jaar na de introductie van de Privacy Sandbox: third-party cookies, die worden gebruikt om gebruikers op verschillende websites te volgen om gerichte advertenties te tonen, zullen uiteindelijk niet worden afgeschaft, en de prioriteit zal nu liggen op het 'versterken van de positie van gebruikers.
-
Leer de kneepjes van value-based pricing
Stijgende materiaalprijzen en arbeidskosten, dalende koopkracht, hevige concurrentie en hoge promotionele druk: geen wonder dat veel bedrijven in de huidige economie worstelen met hun prijsstelling. Helaas bestaat er niet iets als een kant-en-klare formule om op terug te vallen. Inzicht in je merken, producten, markt en klanten is onontbeerlijk als je je prijzen precies juist wil zetten. Een prijsstrategie ontwikkelen zonder die kennis is als een huis bouwen op drijfzand. Een op inzicht gebaseerde methode zoals value-based pricing is niet de makkelijkste om te implementeren, maar is op langere termijn zeker de moeite waard. Hierdoor kun je je prijspotentieel maximaliseren, vooral als je een sterk merk hebt, met een lagere prijselasticiteit tot gevolg. Een succesvolle merk- en prijsstrategie op de lange termijn in 5 stappen? Ontdek hieronder hoe.
-
Olympische Spelen 2024: wat je als merk moet weten
Binnenkort is het weer zover: de Olympische Spelen zullen plaatsvinden van 26 juli tot en met 13 augustus 2024 in Parijs. Dit grootse evenement brengt mensen van over de hele wereld samen en biedt officiële sponsors een unieke kans om hun merk te promoten. In aanloop ervan is het nuttig om de regels even te herhalen die gerespecteerd moeten worden in commerciële campagnes.
-
Virtuele influencers winnen terrein
Digitale influencermarketing krijgt een nieuwe vorm. Dankzij vooruitgangen in artificiële intelligentie, augmented reality, virtual reality en 3D-modellering neemt een nieuw soort influencer het voortouw: virtuele influencers. Iva Filipovic, Senior Experience Consultant bij Emakina, een EPAM-bedrijf, vertelt je meer over dit topic aangevuld met relevante cases voor merken.
-
Wat zijn de belangrijkste drijfveren voor vraagkracht?
Aan het woord, Sana Hussain van Kantar. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Welke belangrijke brand equity pijlers moet je meten en tracken om je merkprestaties te beoordelen?"
-
UBA verwelkomt 4 nieuwe leden: BSH Home Appliances, CFE Group, Digi Belgium en Groupe SEB
Deze vier bedrijven kozen ervoor om de dynamische UBA-community te vervoegen. Wat onze leden gemeen hebben, is de ambitie om te bouwen aan de groei van hun merk en het verlangen om te connecteren met andere bedrijven. De aantrekkingskracht van de UBA Academy en de inspiratie die gehaald wordt uit onze evenementen en communities staat buiten kijf.
De UBA community telt vandaag 384 lidbedrijven. -
Is groei ook een van je bedrijfsobjectieven?
Uit recent onderzoek van de Lions State of Creativity 2024 blijkt dat bedrijven met sterke bureaurelaties 4,6 keer betere groei voorspellen in 2024 dan bedrijven met zwakkere bureaurelaties. Het begrijpen en verbeteren van de samenwerking met je bureau is dus essentieel voor het bereiken van groei.
-
Het CIM wordt "customer centric"
Het jaar 2024 markeert een keerpunt voor het CIM, met een diepgaande transformatie. “Onze missie is herzien met als doel onze stakeholders - media, adverteerders en bureaus - te ondersteunen bij het realiseren van hun impact en groei, met als belangrijkste doel waarde toe te voegen aan het lokale ecosysteem”, legt Stefan Lameire, voorzitter van het CIM, uit.
-
ToVA (CIM) ondersteunt het lokale ecosysteem met video
Eind 2022 introduceerde het CIM ToVA (Total Video Advertising), een strategische planner voor video. Het doel? Het integreren van TV en online video in één tool voor het plannen van reclamecampagnes.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 64
- Volgende pagina