-
Nieuwe en vernieuwde labels bij DAT Belgium
Na het einde van de meest recente auditgolf in augustus 2023 kondigt DAT Belgium verschillende nieuwe labels aan. De nieuwstitels van het toonaangevende mediabedrijf IPM Advertising (L'avenir, La Libre, La DH en Moustique) alsook de website van RTL, zijn vanaf nu ook gelabeld voor display.
-
Hoe zet u een organische social media strategie op?
Aan het woord, Thomas Van Roy van Emakina. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik mijn organisch bereik op social media vergroten?"
-
Hebben de Belgische media een nieuwe stabiliteit gevonden?
De Media Key Facts zijn geüpdate en bevatten nu gegevens tot en met juni 2023. De coronapandemie verstoorde in 2020 duidelijk de evolutie van de Belgische bruto media-investeringen. Echter blijkt uit de cijfers dat 2023 al goed op pad is voor het derde jaar op rij om voor stabiliteit te zorgen.
-
Geëngageerde merken als katalysatoren voor duurzame transitie
In de eerste sessie van de UBA reeks over duurzaamheid besprak Thomas Kolster hoe u zich als merk kan onderscheiden en duurzaam gedrag kunt stimuleren. Kolster, een pionier op het gebied van purpose, pleit voor een nieuwe mindset die mensen de leiding geeft over verandering.
-
Waarom een expliciete inclusieve campagne geen goed idee is
In een context waarin het begrip diversiteit snel evolueert, staan marketing en communicatie voor een grote uitdaging: authentieke inclusie. Het is geen modewoord, maar een middel om een steeds diverser publiek te bereiken. Meer weten? Schrijf u dan nu in voor de Master Class "Inclusive communication strategy with impact" op 3 oktober.
-
Wat zijn de belangrijkste platformen voor activatie?
Aan het woord, Jonathan Wuurman van Actito. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Data Activation".
-
3 vragen aan Olivier François van Too Good To Go
Tijdens het Orbit by PUB XP* evenement op 19 oktober neemt Olivier François, Associate Director of Marketing voor Noord-Europa bij Too Good To Go, het woord. Volgens hem is het aan sterke bedrijven en merken om verandering teweeg te brengen in de wereld, omdat hun invloed veel groter is dan die van welke NGO dan ook.
-
Waarom logistiek het meest essentiële onderdeel van uw bedrijf is
“In de wereld van E-commerce draait alles om het waarmaken van klantenbeloften. Het is de kern van elk succesvol bedrijf in deze sector, en snelheid is daarbij de sleutel tot succes”, zegt Geert Verbelen, zelfstandig adviseur last mile en Project Lead bij VIL (Flanders Innovation Cluster for Logistics). Meer weten over E-commerce Logistics? Neem deel aan de Master Class van Geert Verbelen en Karin Enzlin op woensdag 8 november.
-
Hoe motiveert u uw klanten?
Aan het woord, Thomas Kolster van Goodvertising. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "How to build a meaningful brand?"
-
De wereld veranderen door onze manier van eten te veranderen?
Tijdens het Orbit by PUB XP evenement op 19 oktober neemt Suzanne Mullier, Plant-based lead BeLux bij Danone, het woord over de rol en initiatieven die merken kunnen nemen voor een duurzamere wereld. Hier alvast een voorproefje van Suzanne's visie.
-
Mia Venken verlaat UBA
Na 12 jaar is het voor Mia Venken, COO van UBA, tijd om haar vleugels uit te slaan en nieuwe horizonten op te zoeken.
-
De UBA Media Date als afsluiter van de zomer
Naar jaarlijkse gewoonte sloten we de zomer af met de UBA Media Date. Op donderdag 31 augustus verwelkomden we meer dan 350 professionals in Dolce La Hulpe voor een namiddag vol inspiratie.
-
UBA verwelkomt 2 nieuwe leden: Larcier-Intersentia en Volvo Cars
De UBA community telt vandaag 375 lidbedrijven.
-
UBA publiceert haar media charter voor 2024
UBA heeft 5 prioriteiten geïdentificeerd en samengevat in een media charter om haar leden te informeren en te ondersteunen op het gebied van media. Dit charter werd voorgesteld tijdens de UBA Media Date op 31 augustus.
-
The Future of Advertising : the Belgian case
UBA en Deloitte bundelden hun krachten om een nieuwe editie van de Future of Advertising te publiceren. Deze studie, die werd voorgesteld tijdens de UBA Media Date, bouwt voort op Deloitte’s wereldwijde onderzoek naar de toekomst van reclame en heeft een aantal belangrijke trends aan het licht gebracht die de evolutie van onze sector vormgeven. Het rapport van de studie kan onderaan dit artikel gedownload worden.
-
Hoe komt een CRM-strategie de klantenrelatie ten goede?
Aan het woord, Florent Diverchy van Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe verbetert u met een CRM-strategie de relaties met uw consumenten?"
-
Artificiële intelligentie ten dienste van merken
In de afgelopen maanden is de interesse in artificiële intelligentie (AI) en de mogelijkheden die het biedt voor communicatie, marketing en merkontwikkeling sterk toegenomen. UBA biedt daarom een reeks activiteiten over dit actuele onderwerp aan.
-
Klant of geen klant: de cruciale rol van contact
“In de wereld van E-commerce speelt klantencontact een essentiële rol bij het bepalen van de waarde van een klant en het bevorderen van loyaliteit ”, zegt Hans Cleemput, director van Customer Contact, de toonaangevende associatie in België voor klantendiensten, customer experience afdelingen en customer contactcenters. Meer weten over E-commerce Customer Service? Neem deel aan de Master Class van Hans Cleemput en Kim Severey op woensdag 4 oktober.
-
Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit
Op 19 oktober staat Thomas Kolster, Mr Goodvertising en marketingactivist, op het podium van het Orbit by PUB XP* evenement. Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. Willen uw klanten duurzame en lokale producten? Wat houdt een duurzame consument bezig? Hoe is het consumptiegedrag veranderd? En vooral: hoe (niet) communiceren over duurzaamheid? Oftewel: Consumer behaviour in a green economy.
Hieronder alvast een voorproefje waarover Thomas Kolster het op 19 oktober zal hebben. -
Hoe kan u helpen een innovatie te lanceren?
Aan het woord, John Metselaar van Solvay Business School. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe creëer ik succesvolle innovaties voor mijn merk?"
-
Europese Commissie legt extra transparantie op aan online platformen
In het kader van de Digital Services Act (DSA) zullen Google en Meta vanaf eind augustus transparanter moeten zijn in het delen van informatie over campagnes en advertenties die op hun platformen (hebben ge)lopen.
-
Bent u mee met E-commerce?
E-commerce is niet meer weg te denken uit de verkoopstrategie van de meeste bedrijven. Ontdek de resultaten van enkele belangrijke studies en hoe u op vlak van E-commerce uw kennis verder kan aanscherpen.
-
9 op 10 Belgen koopt online en doet dit meestal bij dezelfde 3 webshops
9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 keer iets online. 7 op 10 doet dit meestal bij dezelfde drie webshops voor een bepaald product en wil beloond worden voor de aanmaak van een account. Dit blijkt uit een bevraging van Ipsos, in opdracht van de handelsfederatie Comeos, bij 2000 Belgen.
-
Het beschermen van consumentengegevens is essentieel voor uw merk
Consumentengegevens hebben een beslissende impact op de effectiviteit van uw marketing- en verkoopinspanningen. Als consumenten vertrouwen hebben in uw merk, zullen ze meer geneigd zijn om hun gegevens te delen. U zal sneller hun vertrouwen winnen als u op een transparante en respectvolle manier omgaat met hun gegevens.
-
Communiceert u op een verantwoorde manier? Doe de test!
Marketing is een krachtig middel om positieve gedragsverandering en duurzame keuzes te stimuleren bij de consument. Download hieronder de checklist en ontdek of u de regels over duuzaamheidsreclame respecteert.
-
De code voor duurzame reclame gekraakt?
Volgens een studie uitgevoerd door professor Gino Verleye (UGent, VUB) in samenwerking met reclamebureau Bubka zijn er 6 elementen die de geloofwaardigheid van groene reclame versterken en zo de motivatie vergroten om duurzame producten te verkiezen en het geadverteerde merk te overwegen.
-
Bereken gratis de koolstofvoetafdruk van uw campagnes met CommToZero
In september 2022 werd de CommToZero-coalitie gelanceerd, waarvan UBA initiatiefnemer is. Het CommToZero-initiatief steunt op het principe dat we samen, als driver van de communicatiesector, beter in staat zijn om de klimaatcrisis het hoofd te bieden.
-
TikTok, een onmisbare tool in uw mediastrategie?
Tijdens de laatste UBA Expert Community Content, die plaatsvond op 14 juni, werd bijzondere aandacht besteed aan de evolutie van TikTok en de impact ervan op het sociale medialandschap.
-
Wat zijn de belangrijkste promotiekanalen voor E-commerce?
Aan het woord, Jacob Eeckhout van iO. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe zet ik shoppable ads, social commerce en promotie in ?
-
Een extra kijk op de resultaten van de E-commerce Barometer
Uit de E-commerce barometer van BeCommerce & SafeShops blijkt dat E-commerce blijft doorgroeien. In 2022 waren de Belgische webshops goed voor een omzet van 13,8 miljard euro, een groei van 18% ten opzichte van 2021. We stelden enkele bijkomende vragen aan Greet Dekocker, Managing Director van BeCommerce & SafeShops.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 58
- Volgende pagina