-
Hoe gaan consumenten wereldwijd om met de stijgende kosten van levensonderhoud?
Onderstaande inzichten zijn het resultaat van een bevraging door Toluna bij bijna 16.000 consumenten wereldwijd. De studie vond plaats begin september 2023 in 19 landen. In Europa werd het veldwerk uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland. In het algemeen kan gesteld worden dat merkenbouwers de consumenten kunnen helpen om positieve en betaalbare keuzes te maken. Dit zal cruciaal zijn om tegengas te kunnen bieden aan de financiële coping mechanismes van de consumenten om met de stijgende kosten van levensonderhoud te kunnen omgaan.
-
3 tips om uw bedrijf klantgerichter te maken
Klanten centraal zetten wordt steeds belangrijker. Steven Van Belleghem deelt met u een eenvoudige, maar toch uiterst doeltreffende tips om de klantervaring naar een hoger niveau te tillen.
-
Hoe het Ritz-Carlton hotel de klant voorop stelt
Eén van de mooiste voorbeelden van bedrijven die hun personeel het initiatief geven om snel beslissingen in het voordeel van hun klanten te nemen, is de fenomenale '2000 dollar'-regel van het Ritz-Carlton: iedere medewerker mag klanten compenseren en verrassen voor een bedrag tot 2.000 USD.
-
The Future of Advertising : the Belgian case
UBA en Deloitte bundelden hun krachten om een nieuwe editie van de Future of Advertising te publiceren. Deze studie, die werd voorgesteld tijdens de UBA Media Date, bouwt voort op Deloitte’s wereldwijde onderzoek naar de toekomst van reclame en heeft een aantal belangrijke trends aan het licht gebracht die de evolutie van onze sector vormgeven. Het rapport van de studie kan onderaan dit artikel gedownload worden.
-
Hoe organiseert u een datagedreven marketingteam?
Ontdek drie belangrijke learnings die zijn voortgekomen uit de UBA Expert Community Data & Technology van 9 juni. Er werd gesproken over rollen, wendbaarheid in data governance en het gebruik van gegevens in marketingteams.
-
Talent aantrekken is de grootste barrière voor in-housing
Als adverteerder moet u een keuze maken; uw marketingactiviteiten in-house organiseren of kiezen voor outsourcing. Beide opties hebben zowel voor- als nadelen. Maar wat zijn de huidige trends in de markt? Hoe kan u als adverteerder uw slaagkansen vergroten? Ontdek de resultaten van een UBA-fma onderzoek en de interessante inzichten van de UBA Expert Community van 7 juni.
-
De impact van influencers blijft erg belangrijk in België
Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact maar zorgen tegelijkertijd ook voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van de Arteveldehogeschool en de handelsfederatie Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar.
-
Data Clean Rooms om targeting en samenwerking te vergemakkelijken
Tijdens de Expert Community Data & Technology op 31 maart 2023 benadrukten adverteerders en experts het belang van Data Clean Rooms in een tijdperk zonder third party cookies.
-
Het volledige rapport van de Digital Benchmark 2022
Vorige maand publiceerde UBA, in samenwerking met UMA, de eerste resultaten van de Digital Benchmark 2022. Deze biedt een uitgebreide kijk op de evolutie van het Belgische medialandschap en geeft ook aan hoeveel deze markt waard is. Vandaag is een gedetailleerder rapport beschikbaar.
-
UBA-UMA media benchmark onthult opnieuw de netto mediabestedingen in België
Net als vorig jaar sloegen UMA en UBA de handen in elkaar om een benchmark op te stellen van de netto digitale mediabestedingen in België.
-
Europese primeur: een specifieke reclamecode voor de detergentensector
In België beschikt de detergentensector al over een specifieke code voor reclame en commerciële communicatie. Het doel van deze sector is het vrijwillig reguleren van de beweringen over detergenten en huishoudelijke schoonmaakproducten om de kwaliteit van de markt te verbeteren en greenwashing te bestrijden. Deze code is ontwikkeld door Detic in samenwerking met het Communicatie Centrum. Hij dient als referentie voor de Jury voor Reclame-Ethiek (JEP) en is bedoeld als leidraad voor bedrijven.
-
7 vragen aan Aude Mayence, nieuwe Effie-juryvoorzitster
Dit jaar geeft Bénédicte Lobelle de fakkel van Effie-juryvoorzitster door aan Aude Mayence. Ze is Vice-President Marketing en Digital bij Delhaize, de retailer die zich de voorbije jaren ontpopt heeft tot een serial winner op de Effie Awards. Kom meer te weten over haar visie op het voorzitterschap en de Effies.
-
Merkveiligheid en zichtbaarheid bij digitale advertenties
Adverteerders en agentschappen hechten in groeiende mate belang aan kwaliteitslabels die na een onafhankelijke audit garanties bieden op verschillende kwaliteitscriteria voor een effectieve mediacampagne. Uit een studie van IAB Europe blijkt dat vooral de kwalitatieve omgeving van de publiciteit en de zichtbaarheid van de advertenties het belangrijkst zijn.
-
Zoektocht kandidaturen Belgian Marketing Awards gestart
Brussel, 13 februari 2023. De Belgian Marketing Awards van 2023 zijn afgetrapt. De organisatoren, ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UBA en UMA, zijn op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden die dit afgelopen jaar een verdienstelijke bijdrage leverden aan het marketingvak. Zij kunnen zich zelf aanmelden of door anderen aangemeld worden.
Nominaties welkom tot 30 april.
-
Hoe gedragen consumenten zich in deze tijd van inflatie?
GfK en Nielsen presenteerden vorige week hun bevindingen tijdens de UBA Expert Community Consumer Panels.
-
Data Ethics is een prioriteit voor negen van de tien CMO's
Nieuw onderzoek van de WFA bracht aan het licht dat CMO's zich wel willen toeleggen op de vragen die de consument zich stelt rond de wettelijkheid van datagestuurde marketing, maar dat de data en het digitale ecosysteem zo ingewikkeld zijn dat ze het moeilijk vinden om de juiste praktische maatregelen daaromtrent te treffen.
-
Resultaten UBA-bevraging : in welke staat verkeert de Belgische mediasector?
Het zijn uitdagende tijden voor onze sector. Omwille van de bijzondere economische omstandigheden waarin wij vandaag verkeren, heeft UBA eind september een korte bevraging uitgevoerd bij eigen leden rond de staat van media in België: wat zijn de budgetverwachtingen volgend jaar? Hoe is de waarde van media geëvolueerd? Wat is het standpunt t.o.v. de fusies en marktconcentraties die in het voorbije anderhalf jaar plaatsvonden?
-
Een blik achter de schermen van de Effie-jury
Na afloop van de Effie-jurydag op 9 september peilden we naar de ervaringen van twee adverteerders: Mira De Maeyer, CMO, VP Marketing & Digital Europe bij Perrigo en Voorzitter van UBA, én Mieke Debeerst, Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer bij Belfius. De ene is Effie-juryvoorzitter, ondervoorzitter en jurylid geweest en zet haar schouders nu onder een nieuw alumniconcept binnen Effie; de tweede debuteerde dit jaar in de jury van de belangrijkste competitie voor adverteerders.
-
Effie Awards 2022: 26 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie
Brussel, 14 september 2022 - Effie Belgium maakt bekend dat nog 26 cases kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Dit jaar noteerden de organisatoren 40 inschrijvingen. Dit resulteerde uiteindelijk in 33 ingediende dossiers.
-
Belgische CMO's zien creativiteit als motor van gedragsverandering
Wanneer we aan creativiteit denken, denken we te vaak aan de kwaliteit van reclame. Maar wat betekent goed werk eigenlijk? En gebruiken we creativiteit voor het stimuleren van duurzaam consumentengedrag?
-
Gen Z en mentaal welzijn
U hebt vast al gehoord van post-millennials, de i-generatie, Zoomers of Gen(eratie) Z ... Welke naam u er ook op plakt: deze generatie is te groot om ze over het hoofd te zien. Vandaag is Gen Z de grootste generatiegroep ter wereld. Ze is goed voor een derde van de wereldbevolking en beschikt over het snelst groeiende besteedbaar inkomen, dat naar verwachting 33 biljoen dollar zal bedragen over tien jaar.
-
3de editie van de Belgian Marketing Awards kondigt zich aan als een succes
Awards maken ook jury bekend.
Brussel, 15 juni 2022. Met 183 bedrijven en marketeers die genomineerd werden voor de Belgian Marketing Awards tekent de derde editie een eerste record op. Tegelijkertijd is ook de voltallige jury bekend. Let the games begin… -
Hoe beter samenwerken op vlak van diversiteit, duurzaamheid en data?
Deze nieuwe editie van Sparkle behandelt essentiële kwesties voor adverteerders waar samenleven in een diverse en duurzame wereld het nieuwe paradigma lijkt te zijn.
-
Belgian Marketing Awards starten zoektocht naar kandidaten
De editie 2022 van de Belgian Marketing Awards is op gang geschoten. De organisatoren (de 7 toonaangevende marketingvakverenigingen van ons land) zijn op zoek naar bedrijven en marketingpersoonlijkheden. Zij kunnen zich zelf aanmelden of door anderen aangemeld worden.
-
Financiële trends voor 2022
De businessmodellen van de bankensector stonden al onder zware druk voor COVID-19 de wereldwijde economie een halt toeriep. Maar door de vele lockdownmaatregelen die ervoor zorgden dat mensen een online-first mentaliteit aannamen, zagen banken en financiële instellingen zich genoodzaakt hun dienstenaanbod te herzien om beter te kunnen inspelen op de nieuwe consumentengedragingen en -verwachtingen.
Deze blogpost maakt deel uit van een driedelige reeks over ons 2022 Consumer Trends report en focust op drie trends waarvan we denken dat ze de financiële sector het komende jaar zullen kenmerken.
-
Wat zijn dé challenges voor Belgische sales professionals?
Tijdens het SMA (Sales Management Association) Sales Festival van 22 maart werden de resultaten gepresenteerd van de 2de editie van de nationale sales survey. SMA, de kennis- en netwerkingsassociatie van Sales Professionals vindt het belangrijk om de vinger aan de ‘sales pols’ te houden en deelt graag vijf bevindingen uit de Sales Survey.
-
Trends voor gezondheid en welzijn in 2022
Het einde van 2021 ging gepaard met een "collectieve heraanpassing". Na twee opeenvolgende jaren van lockdown-maatregelen begonnen we de voortdurende onzekerheid te aanvaarden, weigerden we ons erdoor te laten tegenhouden en probeerden we ons leven weer op te eisen en onze toekomst opnieuw uit te denken. Voor sommigen betekende dit belangrijke beslissingen op persoonlijk of professioneel vlak (verhuizing, herwaardering van een relatie of verandering van baan), terwijl anderen zich concentreerden op kleinschalige rituelen om het evenwicht te hervinden.
Deze collectieve heroverweging van hoe we onze tijd en energie willen besteden, heeft onze focus op korte termijn verlegd, omdat we steeds meer in het nu willen leven en kleine momenten van vreugde willen omarmen. Tegelijkertijd worden we gekenmerkt door de behoefte om vooruit te plannen en doelen te stellen voor de toekomst om stabiliteit te vinden. En het is deze dualiteit - het balanceren tussen plezier en doel - die we proberen te vervullen om geluk en welzijn te bereiken.
Ons trendrapport 2022 beschrijft tien trends die vorm geven aan de consument van 2022 en aan hun verwachtingen ten aanzien van merken. In een reeks van drie blogposts zullen we de implicaties van sommige van deze trends voor merken met u delen. In deze blogpost belichten we drie interessante trends die de gezondheids- en welzijnssector vormgeven.
-
Trends voor reizen & toerisme in 2022
In de context van de pandemie willen mensen hun leven opnieuw opeisen, ook op het gebied van reizen en toerisme. De voorbije twee jaar moesten mensen thuisblijven, van thuis werken en hun reisplannen opbergen. In 2022 zien we dat mensen ‘hun weerbaarheid herstellen en opnieuw een evenwicht vinden’, wat ook het thema is van ons 2022 Consumer Trends Report met tien trends voor het komende jaar.
Welke trends geven consumenten en merken vorm? In dit artikel vertellen we je meer over drie trends om in de gaten te houden op het vlak van reizen en toerisme.
-
Primeur: nieuwe UBA-UMA media benchmark onthult netto mediabestedingen in België
UBA brengt voor het eerst het aandeel van in-house en/of internationale digitale media-aankopen in kaart. Daarnaast bevat de studie nu ook netto offline bestedingen voor de Belgische markt, per medium. De deelnemende UBA-leden kunnen eerstdaags de netto digitale investeringen in hun sector verwachten, opgedeeld in social, SEA, display en video.
-
Onderzoek naar content marketing in België
Content marketing zit, als specifiek vakdomein op het snijvlak tussen marketing, journalistiek en communicatie, internationaal al enkele jaren in de lift. Wereldwijd is er een duidelijke shift van klassieke advertising naar meer contentgedreven marketingacties. Cijfers op Belgisch niveau ontbreken echter.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 14
- Volgende pagina