-
Hoe creëert u waarde via data?
Aan het woord, Edwyn Gielen van Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
-
De lancering van de UBA Data Protection Guide
De UBA Data Protection Guide is een leidraad die marketeers en merken helpt om het vertrouwen van hun klanten te versterken door middel van transparante en respectvolle gegevensbescherming.
-
Hoe kan u data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?
Aan het woord, Florent Diverchy van Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?"
-
Data Clean Rooms om targeting en samenwerking te vergemakkelijken
Tijdens de Expert Community Data & Technology op 31 maart 2023 benadrukten adverteerders en experts het belang van Data Clean Rooms in een tijdperk zonder third party cookies.
-
Wat is Performance Marketing?
Aan het woord Edwyn Gielen, Verantwoordelijke Media bij Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
Een samenvatting van de video:
-
Schuilt er werkelijk in elke crisis een kans? Ontdek de Sparkle
Laag consumentenvertrouwen en hoge indexeringen. Klimaatcrisis, oorlogen, supply chain-problemen, continue disruptie en toenemende polarisatie. Hoe blijt u als bedrijf of merk overeind in woelige tijden? Hoe gaat u als merkenbouwer en mens positief om met al deze uitdagingen?
-
Wat is 'AI generated content'?
Heeft u al gehoord van “ChatGPT” of “Bard”? De kans is erg groot want het topic ‘AI generated content’ is alomtegenwoordig.
-
UBA lanceert 'Privacy to build trust in your brand'
De marketing- en communicatiesector staat voor grote uitdagingen: een steeds meer gereguleerde omgeving op vlak van privacy door de overheid en consumenten die steeds veeleisender worden over het gebruik van hun gegevens.
-
Wat is CPG?
CPG is de afkorting voor 'Consumer Packaged Goods' en verwijst naar producten voor huishoudelijk gebruik die door de meeste consumenten dagdagelijks gebruikt worden en die regelmatig worden vervangen. Enkele voorbeelden zijn voeding, dranken, wasmiddelen, cosmetica, batterijen, enzovoort.
-
Wat is Identity Resolution?
Het afgelopen decennium is het aantal touchpoints tussen klanten en bedrijven explosief gestegen. Een customer journey spreidt zich nu veelal over een aantal apparaten.
-
Het data-ecosysteem dat de bedrijfscultuur beïnvloedt
In het artikel van 29/11/2022 hebben wij gewezen op het belang van het opzetten van het juiste digitale data-ecosysteem. Hier presenteren wij de belangrijkste lessen uit de tweede sessie: Hoe integreert u een dergelijk ecosysteem in uw organisatie?
-
De zoektocht naar het gepaste digitale ecosysteem voor datastrategie
Data gebruiken om campagnes te runnen, we kunnen dit vandaag allerminst een akkefietje noemen. Niet alleen legt de regelgeving, gelukkig maar, bepaalde praktijken aan banden, ook surfers maken het ons niet bepaald gemakkelijk.
-
Wat is Domain Authority?
Domain Authority (DA) is een metric die door Moz werd ontwikkeld en die voorspelt hoe waarschijnlijk het is dat een domein in de resultaten van de zoekmachines zal verschijnen en hoe goed een website scoort vergeleken met andere websites.
-
Google Analytics in het licht van de GDPR en een wereld zonder third-party cookies
Begin 2022 verklaarden de autoriteiten van verschillende Europese landen dat het gebruik van Google Analytics niet in overeenstemming is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming, en dan met name het feit dat Google Analytics persoonsgegevens doorspeelt naar de Verenigde Staten. Waarom is het belangrijk dat Google Analytics en alternatieve platformen zich houden aan de regels van de GDPR?
-
Wat is een Brain-Computer Interface?
De Brain-Computer Interface (BCI) is een communicatiesysteem dat in één of twee richtingen werkt en apparaten via een hersensignaal aanstuurt. De BCI bouwt een brug tussen menselijke gedachten en een computersysteem.
-
Wat is hyper-personalization?
Personalisatie is een eerder eenvoudig gegeven, waarbij de naam van de consument wordt vermeld of berichten worden afgestemd op zijn/haar voorkeuren en/of gedrag. Hyperpersonalisatie gaat nog een stap verder.
-
Data management : tips voor uw mediacontract
Nu het einde van de third party cookie er aankomt zijn adverteerders steeds meer bezig met data om minder afhankelijk te zijn van derdepartij oplossingen zoals precies de cookie.
-
What is cohort?
Cohorten vormen een alternatief voor third-party cookies.
-
Data Ethics is een prioriteit voor negen van de tien CMO's
Nieuw onderzoek van de WFA bracht aan het licht dat CMO's zich wel willen toeleggen op de vragen die de consument zich stelt rond de wettelijkheid van datagestuurde marketing, maar dat de data en het digitale ecosysteem zo ingewikkeld zijn dat ze het moeilijk vinden om de juiste praktische maatregelen daaromtrent te treffen.
-
De cookieless transitie is nog niet rond
Het recentste State of Data verslag van het IAB is zopas verschenen. Daarmee beschikken we over een update betreffende de vorderingen van de industrie met betrekking tot de cookieloze wereld van morgen.
-
Wat is Creator economy?
Creator Economy is een door software gefaciliteerd ecosysteem dat makers in staat stelt inkomsten te verwerven uit hun creaties.
-
Wat is Web3?
Het volgende tijdperk van het web zal gebaseerd zijn op blockchain, decentralisatie en digitale token-economie. Maar hoe is het ontstaan?
-
Wat zijn NFT's?
Non-fungible tokens, of NFT's, zijn digitale tokens die bestaan op een blockchain met unieke identificatiecodes en metadata die hen van elkaar onderscheiden.
-
De Media Key Facts nu beschikbaar in digitaal formaat
Ontdek de volledig gedigitaliseerde versie van de Media Key Facts, uitsluitend toegankelijk voor UBA-leden. Dit rapport beschrijft de bruto-investeringen per medium en per taalgebied (NL/FR). De gegevens hebben betrekking op de periode tot en met juni 2022.
-
Wat is DAO?
Een Decentralised Autonomous Organisation (DAO) is een crypto-native gemeenschap die gebruik maakt van de blockchain om het bestuur te beheren.
-
Wat is de Metaverse?
In zijn huidige vorm is de metaverse een digitale ruimte die aspecten van sociale media, online gaming, augmented reality (AR), virtual reality (VR) en cryptocurrencies combineert om gebruikers in staat te stellen virtueel te interageren. Maar wat is het nog?
-
Digitale inclusie en minimaal datagebruik zijn de stokpaardjes van itsme®
Meer dan tachtig procent van de Belgen ouder dan achttien jaar gebruikt de itsme®-app. Goed voor zo’n 35 miljoen handelingen per maand. De grote troef van itsme®? Gegevensbeheer maakt ons leven makkelijker. Veiligheid, digitale inclusie en minimaal datagebruik zijn de stokpaardjes van het Belgische bedrijf.
-
"Data is de sleutel voor de marketing van de toekomst", José Fernandez, D'Ieteren
Tijdens de laatste Expert Community Data & Technologie op 25 mei 2022 bespraken we het belang van het juiste digitale ecosysteem om uw datastrategie uit te voeren. José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D'Ieteren, spreekt in een korte video over de uitdagingen van marketing in het licht van de veelheid aan gegevens en het belang van '1st party data', met name in reactie op het aanstaande einde van het gebruik van cookies van derden.
-
Beter eten en beter leven dankzij data
Kan data de relatie tussen consument en merk versterken? Zeker, maar alleen als die data maar op de juiste manier wordt gebruikt. Voor Delhaize is data veel meer dan een handig middel om promoties kenbaar te maken. ‘De prijs blijft een grote factor voor elke handelaar, maar hiermee alleen kom je er niet’, bevestigt Aude Mayence,
VP marketing & digital bij Delhaize. ‘Je hebt ook sterke merkwaarden nodig waarin de klant zich herkent. Dankzij slim datagebruik kunnen we klanten tips geven om (nog) beter te eten.’ -
Wat is North Star Metric?
De 'North Star Metric' (NSM) is een indicator die bedrijven kunnen gebruiken om richting te geven aan hun groei.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 9
- Volgende pagina