-
Digitale inclusie en minimaal datagebruik zijn de stokpaardjes van itsme®
Meer dan tachtig procent van de Belgen ouder dan achttien jaar gebruikt de itsme®-app. Goed voor zo’n 35 miljoen handelingen per maand. De grote troef van itsme®? Gegevensbeheer maakt ons leven makkelijker. Veiligheid, digitale inclusie en minimaal datagebruik zijn de stokpaardjes van het Belgische bedrijf.
-
"Data is de sleutel voor de marketing van de toekomst", José Fernandez, D'Ieteren
Tijdens de laatste Expert Community Data & Technologie op 25 mei 2022 bespraken we het belang van het juiste digitale ecosysteem om uw datastrategie uit te voeren. José Fernandez, Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer bij D'Ieteren, spreekt in een korte video over de uitdagingen van marketing in het licht van de veelheid aan gegevens en het belang van '1st party data', met name in reactie op het aanstaande einde van het gebruik van cookies van derden.
-
Beter eten en beter leven dankzij data
Kan data de relatie tussen consument en merk versterken? Zeker, maar alleen als die data maar op de juiste manier wordt gebruikt. Voor Delhaize is data veel meer dan een handig middel om promoties kenbaar te maken. ‘De prijs blijft een grote factor voor elke handelaar, maar hiermee alleen kom je er niet’, bevestigt Aude Mayence,
VP marketing & digital bij Delhaize. ‘Je hebt ook sterke merkwaarden nodig waarin de klant zich herkent. Dankzij slim datagebruik kunnen we klanten tips geven om (nog) beter te eten.’ -
Wat is North Star Metric?
De 'North Star Metric' (NSM) is een indicator die bedrijven kunnen gebruiken om richting te geven aan hun groei.
-
Hoe beter samenwerken op vlak van diversiteit, duurzaamheid en data?
Deze nieuwe editie van Sparkle behandelt essentiële kwesties voor adverteerders waar samenleven in een diverse en duurzame wereld het nieuwe paradigma lijkt te zijn.
-
Inkomsten uit esports zouden in 2022 met 22% stijgen
Volgens het laatste rapport van Newzoo heeft de esport-industrie vorig jaar 1,38 miljard dollar aan omzet gegenereerd, met een verwachte stijging van 21,8% dit jaar. Het grootste deel van de inkomsten komt uit sponsoring (837,3 miljoen dollar) en mediarechten (207,8 miljoen dollar).
-
Wat is een "unique user"?
In digitale marketing is een "unieke gebruiker" of "unieke bezoeker" een individu dat een website gedurende een bepaalde periode heeft bezocht.
-
Welke aflevering uit onze podcast 'Game Changers' hebt u gemist?
In deze podcast reeks kan u luisteren naar de gesprekken die we hadden met UBA-leden die elk op hun eigen manier het verschil maken en een belangrijke rol spelen, op communicatief en maatschappelijk vlak in deze steeds verder evoluerende digitale wereld vol uitdagingen.
-
Wat is Voice Marketing?
Voice Marketing is het gebruik van spraakgestuurde digitale apparaten om uw marketingstrategieën te ontwikkelen en uw publiek te bereiken.
-
Aude Mayence, Delhaize, een Game Changer
"Beter eten, beter bewegen" is ongetwijfeld het leidmotief van Aude Mayence, Vice-President Marketing en Digital bij Delhaize. In deze aflevering presenteert ze haar visie op de toekomst van retail en hoe Delhaize innoveert om nieuw consumentengedrag en de uitdagingen van duurzaamheid te ondersteunen.
-
Wat is Trigger Marketing?
Trigger marketing bestaat uit het versturen van berichten of notificaties op een specifiek tijdstip in reactie op een gebeurtenis (event based marketing). Verschillende gebruikersacties leiden tot verschillende berichten om de personalisering te optimaliseren. Het belangrijkste is dat klanten op het juiste moment worden bereikt, waardoor de kans op conversie toeneemt.
-
Wat is Transactional Data?
Transactiedata zijn gegevens die opgeslagen worden uit het wisselverkeer van individuen en bedrijven. Ze kunnen gecategoriseerd worden onder de noemer financieel, operationeel, digitaal, commercieel of logistiek en betreffen diverse gebeurtenissen, gaande van aankopen door de klant tot inventarisbeheer.
-
UBA Podcast: Zehra Sayin, Special Olympics, een Game Changer
Zehra Sayin is Chief Marketing Officer van Special Olympics. Haar dynamiek is feilloos in het aanmoedigen van atleten met een verstandelijke beperking en haar organisatie die sport promoot als een vector van sociale inclusie. In deze aflevering heeft ze het over hoe ze haar sponsors activeert voor het goede doel, de digitale kansen en de moeilijkheden bij het vinden van mediapartners.
-
Wat is Solid?
Solid (afgeleid van "social linked data") is een set van conventies en tools om het web te decentraliseren.
-
UBA Podcast: Frédéric Martins, ING, een Game Changer
Frédéric Martins is Head of Media bij ING België. In deze podcast vertelt hij over de kracht en de uitdagingen van digital in de banksector. Frédéric vertelt hoe ING zijn rol als Game Changer waarmaakt door het aanbieden van nieuwe diensten en een geoptimaliseerde gebruikerservaring aan de twee miljoen digitale gebruikers. Hij spreekt ook over zijn engagement binnen ING global om het digitale niveau van de groep te verhogen en over de uitdaging van digitale media in het licht van het einde van de 3rd party cookies.
-
Wat is data clean room?
In een data clean room kunnen organisaties klantengegevens van verschillende platformen zoals Google, Facebook en Amazon aggregeren en aanvullen met first-party data van adverteerders om ze te analyseren en inzichten te verschaffen, in de wetenschap dat alleen bevoegden er toegang toe hebben.
-
UBA Trends Day: Trends in Tech. Understanding the Macro Shifts
Tussen al het gedruis en zinloze geruis van de zogenaamde ‘dingen-die-je-niet-mag-missen-in-tech’, pikt Benedict Evans die geluiden eruit die er werkelijk toe doen. Wat gebeurt er? En wat betekent het?
-
UBA Podcast: Valérie Morfitis, Unilever, een Game Changer
Na de digitale dynamiek te hebben aangezwengeld bij Unilever België, is Valérie Morfitis sinds een jaar Global Media Director van de groep. Dit is een gelegenheid om met haar van gedachten te wisselen over de nieuwe kansen die digitale kanalen, zoals e-gaming en platforms voor de levering van fastfood, bieden. We zullen het ook hebben over hoe Unilever actief betrokken is bij maatschappelijke uitdagingen zoals duurzaamheid, diversiteit en inclusie.
-
UBA Podcast: José Fernandez, D'Ieteren, een Game Changer
José Fernandez is Chief Customer Experience Officer bij D'Ieteren. Hij zal het hebben over de uitdagingen in de automobielsector op vlak van mobiliteit en de snelle technologische evoluties. De technologie heeft een impact op de consument, niet alleen wanneer hij de auto bestuurt maar ook bij het nemen van de beslissing van de aankoop van een wagen.
-
Sylvie Vandevelde, itsme®, wordt vice-voorzitter van de Expert Community Data & Technology.
Als Chief Marketing Officer van itsme® zet Sylvie zich voortdurend in om het merk steviger in de markt te zetten en het belang van de digitale identiteit te bevorderen. Daarnaast trekt ze volop de kaart van digitale inclusie.
-
UBA Podcast: Sylvie Vandevelde, Itsme®, een Game Changer
In deze aflevering legt Sylvie Vandevelde, Head of Marketing en Communicatie bij Itsme®, uit hoe digitale identiteit een impact heeft op marketing en de maatschappij. Met haar menselijke benadering van technologie, spreekt ze ook over digitale inclusie.
-
Hoe moet het nu verder met het IAB Transparency and Consent Framework (TCF)?
“De Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) heeft geoordeeld dat het Transparency and Consent Framework (TCF), dat door IAB Europe is ontwikkeld, niet voldoet aan een aantal bepalingen van de AVG. Het TCF is een wijdverspreid mechanisme dat het beheer van gebruikersvoorkeuren voor online gepersonaliseerde advertenties vergemakkelijkt, en dat een sleutelrol speelt bij het zogenaamde Real Time Bidding (RTB).”
-
UBA Trends Day: Trends in AI. Using Technology to have Social Impact
“Het is mijn grote droom om met technologie de wereld te veranderen. Ten goede te veranderen. Voor alle mensen, waar dan ook. Wie ze ook zijn. Hoe rijk of hoe arm ze ook zijn. Ik wil het verschil maken.” Dixit Deshmukh.
-
Effie Case Lunestil: Een droomcase voor de gedroomde nachtrust
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Een droomcase voor de gedroomde nachtrust" van Lunestil.
-
Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg
In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.
-
Effie Case Swinkels Family Brewers Belgium: Samen. Met Cornet.
Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 30 september 2021 lichtten de 22 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Samen. Met Cornet" van Swinkels Family Brewers Belgium.
-
Welke 12 trends zullen volgens de WFA bepalend zijn in 2022?
Elk jaar geeft de World Federation of Advertisers een overzicht van de 12 trends voor het komende jaar. UBA biedt u enkele tips om mee te zijn.
-
UBA Trends Day: Trends in Data & Ethics. Private by Design
De weldaden van gepersonaliseerde online advertenties die de consument effectief meerwaarde bieden versus uw terecht gewaardeerde privacy.
-
David Hockney verenigt als geen ander Hard & Soft data - Sparkle 16
De ondertussen 84-jarige meester combineert zijn talent en drang naar kleur tegenwoordig met iPad-technologie. Hij heeft zich ook als geen ander in de kunstgeschiedenis verdiept om daar vervolgens eigenzinnig zijn eigen ding mee te doen.
-
Wat is Metaverse?
Als er één concept is waar de marketingmanagers niet omheen kunnen, is het wel het metaverse. Het vermogen om de fysieke en virtuele wereld in elkaar te laten overvloeien.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 8
- Volgende pagina