-
Hoe vertegenwoordigt en verdedigt UBA merken?
De UBA lobbyt op het gebied van zelfregulering, gegevensbescherming en de CIM.
-
Naar een positieve ontwikkeling van het gebruik en de bescherming van gegevens bij adverteerders
Ontdek de inzichten van Vincent Dumon, Information Broker bij Colruyt Group en voorzitter van de UBA Expert Community Data & Technology, over het belang van een goede first-party datastrategie en het opzetten van effectieve marketingcampagnes in overeenstemming met de regelgeving, waarbij de focus sterk ligt op ethiek en gegevensbeheer.
-
Hoe correct data delen?
Aan het woord, Isabel Baert, dataexpert, Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen."
-
Hebben de Belgische media een nieuwe stabiliteit gevonden?
De Media Key Facts zijn geüpdate en bevatten nu gegevens tot en met juni 2023. De coronapandemie verstoorde in 2020 duidelijk de evolutie van de Belgische bruto media-investeringen. Echter blijkt uit de cijfers dat 2023 al goed op pad is voor het derde jaar op rij om voor stabiliteit te zorgen.
-
Wat zijn de belangrijkste platformen voor activatie?
Aan het woord, Jonathan Wuurman van Actito. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Data Activation".
-
Hoe komt een CRM-strategie de klantenrelatie ten goede?
Aan het woord, Florent Diverchy van Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe verbetert u met een CRM-strategie de relaties met uw consumenten?"
-
Het beschermen van consumentengegevens is essentieel voor uw merk
Consumentengegevens hebben een beslissende impact op de effectiviteit van uw marketing- en verkoopinspanningen. Als consumenten vertrouwen hebben in uw merk, zullen ze meer geneigd zijn om hun gegevens te delen. U zal sneller hun vertrouwen winnen als u op een transparante en respectvolle manier omgaat met hun gegevens.
-
Maakt Google misbruik van zijn dominante positie in de digitale reclamemarkt?
Volgens de Europese Commissie heeft Google mogelijks de diensten die het aanbiedt aan uitgevers en adverteerders om advertentieruimte op het web te kopen en verkopen, gebruikt om zijn eigen advertentie-uitwisselingsplatform "AdX" te promoten.
-
Hoe organiseert u een datagedreven marketingteam?
Ontdek drie belangrijke learnings die zijn voortgekomen uit de UBA Expert Community Data & Technology van 9 juni. Er werd gesproken over rollen, wendbaarheid in data governance en het gebruik van gegevens in marketingteams.
-
Hoe creëert u waarde via data?
Aan het woord, Edwyn Gielen van Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
-
De lancering van de UBA Data Protection Guide
De UBA Data Protection Guide is een leidraad die marketeers en merken helpt om het vertrouwen van hun klanten te versterken door middel van transparante en respectvolle gegevensbescherming.
-
Hoe kan u data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?
Aan het woord, Florent Diverchy van Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data correct en duurzaam verzamelen, beheren en delen?"
-
Data Clean Rooms om targeting en samenwerking te vergemakkelijken
Tijdens de Expert Community Data & Technology op 31 maart 2023 benadrukten adverteerders en experts het belang van Data Clean Rooms in een tijdperk zonder third party cookies.
-
Wat is Performance Marketing?
Aan het woord Edwyn Gielen, Verantwoordelijke Media bij Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
Een samenvatting van de video:
-
Schuilt er werkelijk in elke crisis een kans? Ontdek de Sparkle
Laag consumentenvertrouwen en hoge indexeringen. Klimaatcrisis, oorlogen, supply chain-problemen, continue disruptie en toenemende polarisatie. Hoe blijt u als bedrijf of merk overeind in woelige tijden? Hoe gaat u als merkenbouwer en mens positief om met al deze uitdagingen?
-
Wat is 'AI generated content'?
Heeft u al gehoord van “ChatGPT” of “Bard”? De kans is erg groot want het topic ‘AI generated content’ is alomtegenwoordig.
-
UBA lanceert 'Privacy to build trust in your brand'
De marketing- en communicatiesector staat voor grote uitdagingen: een steeds meer gereguleerde omgeving op vlak van privacy door de overheid en consumenten die steeds veeleisender worden over het gebruik van hun gegevens.
-
Wat is CPG?
CPG is de afkorting voor 'Consumer Packaged Goods' en verwijst naar producten voor huishoudelijk gebruik die door de meeste consumenten dagdagelijks gebruikt worden en die regelmatig worden vervangen. Enkele voorbeelden zijn voeding, dranken, wasmiddelen, cosmetica, batterijen, enzovoort.
-
Wat is Identity Resolution?
Het afgelopen decennium is het aantal touchpoints tussen klanten en bedrijven explosief gestegen. Een customer journey spreidt zich nu veelal over een aantal apparaten.
-
Het data-ecosysteem dat de bedrijfscultuur beïnvloedt
In het artikel van 29/11/2022 hebben wij gewezen op het belang van het opzetten van het juiste digitale data-ecosysteem. Hier presenteren wij de belangrijkste lessen uit de tweede sessie: Hoe integreert u een dergelijk ecosysteem in uw organisatie?
-
De zoektocht naar het gepaste digitale ecosysteem voor datastrategie
Data gebruiken om campagnes te runnen, we kunnen dit vandaag allerminst een akkefietje noemen. Niet alleen legt de regelgeving, gelukkig maar, bepaalde praktijken aan banden, ook surfers maken het ons niet bepaald gemakkelijk.
-
Wat is Domain Authority?
Domain Authority (DA) is een metric die door Moz werd ontwikkeld en die voorspelt hoe waarschijnlijk het is dat een domein in de resultaten van de zoekmachines zal verschijnen en hoe goed een website scoort vergeleken met andere websites.
-
Google Analytics in het licht van de GDPR en een wereld zonder third-party cookies
Begin 2022 verklaarden de autoriteiten van verschillende Europese landen dat het gebruik van Google Analytics niet in overeenstemming is met de Algemene Verordening Gegevensbescherming, en dan met name het feit dat Google Analytics persoonsgegevens doorspeelt naar de Verenigde Staten. Waarom is het belangrijk dat Google Analytics en alternatieve platformen zich houden aan de regels van de GDPR?
-
Wat is een Brain-Computer Interface?
De Brain-Computer Interface (BCI) is een communicatiesysteem dat in één of twee richtingen werkt en apparaten via een hersensignaal aanstuurt. De BCI bouwt een brug tussen menselijke gedachten en een computersysteem.
-
Wat is hyper-personalization?
Personalisatie is een eerder eenvoudig gegeven, waarbij de naam van de consument wordt vermeld of berichten worden afgestemd op zijn/haar voorkeuren en/of gedrag. Hyperpersonalisatie gaat nog een stap verder.
-
Data management : tips voor uw mediacontract
Nu het einde van de third party cookie er aankomt zijn adverteerders steeds meer bezig met data om minder afhankelijk te zijn van derdepartij oplossingen zoals precies de cookie.
-
What is cohort?
Cohorten vormen een alternatief voor third-party cookies.
-
Data Ethics is een prioriteit voor negen van de tien CMO's
Nieuw onderzoek van de WFA bracht aan het licht dat CMO's zich wel willen toeleggen op de vragen die de consument zich stelt rond de wettelijkheid van datagestuurde marketing, maar dat de data en het digitale ecosysteem zo ingewikkeld zijn dat ze het moeilijk vinden om de juiste praktische maatregelen daaromtrent te treffen.
-
De cookieless transitie is nog niet rond
Het recentste State of Data verslag van het IAB is zopas verschenen. Daarmee beschikken we over een update betreffende de vorderingen van de industrie met betrekking tot de cookieloze wereld van morgen.
-
Wat is Creator economy?
Creator Economy is een door software gefaciliteerd ecosysteem dat makers in staat stelt inkomsten te verwerven uit hun creaties.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 9
- Volgende pagina