News & Resources > Content

  1. Contextual-Ad-UBA.jpg
      News

    Contextuele reclame als opportuniteit in een wereld zonder third-party cookies

    • 24-09-21

    De aankondiging in 2020 door Google dat de third-party cookies tegen 2023 zouden verdwijnen, betekende een keerpunt voor marketingstrategieën en online reclame in het bijzonder.

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Contextuele reclame als opportuniteit in een wereld zonder third-party cookies"
  2. outbound-marketing-uba.jpg
      What is

    Wat is Outbound marketing?

    • 24-09-21

    Outbound marketing bestaat uit verschillende marketingstrategieën en -technieken die tegelijkertijd een groot spectrum van mensen bereiken.

      Content
    Lees meer over "Wat is Outbound marketing?"
  3. Tim-Colman-Proximus-UBA-Content.jpg
      News Announcement

    Tim Colman, Proximus, wordt Vice-voorzitter van de Expert Community Content Marketing

    • 24-09-21

    Met een "Think Possible"-spirit & een klare blik op de toekomst gaat Tim Colman aan de slag voor de verdere ontwikkeling & evangelisering van Content Marketing.

      Content
    Lees meer over "Tim Colman, Proximus, wordt Vice-voorzitter van de Expert Community Content Marketing"
  4. Thumb-Stopping-UBA.jpg
      What is

    Wat is Thumb Stopping?

    • 10-09-21

    Thumb Stopping is een techniek die speciaal is ontworpen voor mobiele apparaten en sociale netwerken.

      Content Media
    Lees meer over "Wat is Thumb Stopping?"
  5. effie-info-class.jpg
      News Survey

    Effie Awards 2021: 22 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie in Brusselse Event Lounge

    • 09-09-21

    De jury van de Effie Awards maakt bekend dat nog een mooie 22 cases kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Nooit eerder waren er zoveel finalisten. Met 34 cases kon de editie van 2021 ook op het vlak van inschrijvingen rekenen op een recordaantal. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september tijdens een Gala Dinner in de Brusselse Event Lounge.

      Data & Technology Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Awards 2021: 22 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie in Brusselse Event Lounge"
  6. Rich-Snippet-UBA.jpg
      What is

    Wat zijn Rich Snippets?

    • 09-08-21

    Rich Snippets zijn zoekresultaten met extra informatie erbij. Het zijn in feite uitgebreide zoekresultaten die bijkomende belangstelling wekken, meer informatie verschaffen en het gebruiksgemak vergroten.

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Wat zijn Rich Snippets?"
  7. 3rd-party-cookies-advertisers.jpg
      News

    Risico's en opportuniteiten van het einde van 3rd party cookies voor adverteerders

    • 22-07-21

    Een thema dat de marketingwereld momenteel met argusogen volgt is de ban op 3rd party cookies. Tijdens de laatste twee sessies van de expert community marketing & technologie hebben we er daarom voor gekozen hier wat meer kader rond mee te geven, enerzijds om te weten waar het over gaat, anderzijds om de impact te kunnen inschatten.

      Content Media
    Lees meer over "Risico's en opportuniteiten van het einde van 3rd party cookies voor adverteerders"
  8. UBA care.jpg
      News

    Een vacature plaatsen, een pitch starten, een briefing template,... UBA weet raad

    • 12-07-21

    Een vacature bekend maken of een freelancer recruteren, legaal advies inwinnen, een pitch organiseren. UBA zet u graag op weg. Onze 'eerstelijns' diensten zijn er voor u. Ontdek snel UBA Care.

      Content
    Lees meer over "Een vacature plaatsen, een pitch starten, een briefing template,... UBA weet raad"
  9. Social-listening-uba.jpg
      What is

    Wat is social listening?

    • 12-07-21

    Social listening of social media listening is de praktijk waarbij informatie over een bepaald onderwerp van sociale netwerken wordt geplukt. Dat onderwerp kan een merk zijn, een sector, of noem maar op.

      Content
    Lees meer over "Wat is social listening?"
  10. content-marketing-trust-uba.jpg
      News

    Hoe content marketing vertrouwen helpt bouwen

    • 28-06-21

    Merken moeten betrouwbaar overkomen willen ze in de gratie van de consument vallen en content marketing kan daar een belangrijke rol in spelen. Ziehier in een notedop de conclusie van een UBA Expert Community sessie over het thema. Meer input nodig? Lees vooral verder.

      Content
    Lees meer over "Hoe content marketing vertrouwen helpt bouwen"
  11. Influencermarketing.jpg
      Survey

    Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer

    • 02-06-21

    Influencermarketing is bij Belgische jongeren het stadium van ‘hype’ ontgroeid. 85% volgt minimaal één influencer. Dat is een stijging van 5% in vergelijking met de Vlaamse cijfers van vorig jaar. Bovendien geeft meer dan één op vier van de Belgische jongeren aan tijdens de voorbije drie maanden iets gekocht te hebben door toedoen van een influencer. Ook dat getal stijgt. De beperking van fysieke sociale interacties door Covid19 is meer dan waarschijnlijk de grote versneller.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Eén jongere op 4 laat zich bij aankoop leiden door een influencer"
  12. Content-Connector.jpg
      News

    Content als verbindende factor

    • 31-05-21

    Tijdens de laatste Expert Community Content Marketing hadden we het over de dynamiek tussen Content Marketing en Advertising en de bijzonder geslaagde relatie die tussen beide heerst.

      Content
    Lees meer over "Content als verbindende factor"
  13. ZMOT_ZeroMomentOfTruth.jpg
      News What is

    Wat is ZMOT?

    • 31-05-21

    De term ZMOT werd bedacht door Google en staat voor het Zero Moment Of Truth. De term bestaat dus al enkele jaren maar is meer dan ooit relevant. ZMOT duidt immers een cruciale verandering aan in het digitale koopgedrag.

      Content Media
    Lees meer over "Wat is ZMOT?"
  14. transmedia storytelling.png
      What is

    Wat is transmedia storytelling?

    • 07-05-21

    Transmedia storytelling is een manier om verhalen te vertellen waarbij de ontvanger onderdeel is van het verhaal. Transmedia storytelling doet denken aan crossmedia storytelling maar is totaal verschillend. Crossmediale marketing maakt gebruik van meerdere kanalen maar van slechts één enkel verhaal. Bij transmediale storytelling zijn ook de verhalen op ieder medium anders.

      Content
    Lees meer over "Wat is transmedia storytelling?"
  15. Sarah-emakina.jpg
      News

    Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?

    • 03-05-21

    We zijn het erover eens: hoe je merk klinkt, moet in lijn liggen met je merkidentiteit. De toon waarop jouw merk communiceert is immers een verlengstuk van die identiteit, dus dat is logisch. Waarom zou je dat verlengstuk dan aan het toeval overlaten? Met heldere tone-of-voice (TOV) richtlijnen hou je de touwtjes zelf stevig in handen.

      Content
    Lees meer over "Tone-of-Voice guidelines die werken: hoe maak je ze?"
  16. Tokyo olympic games-1205478149.png
      News

    Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten

    • 03-05-21

    Na één jaar uitstel zullen de Olympische Spelen deze zomer doorgaan in Tokyo van 23 juli tot en met 8 augustus, maar zonder buitenlandse toeschouwers. De beleving ervan zal noch voor de atleten, noch voor ons hetzelfde zijn als voordien. De regels die door adverteerders en creatieve agentschappen moeten worden gerespecteerd in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes blijven echter ongewijzigd. Tijd dus voor een korte opfrissing.

      Content
    Lees meer over "Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten"
  17. BeTheStory.jpg
      News Video

    Herbekijk de UBA Book it: Be the Story

    • 03-05-21

    Benieuwd naar wat Tom Rumes en Piet Sonck over hun nieuwe boek 'Be the Story' verteld hebben. U kunt de opname van 3 mei 2021 hieronder bekijken. 

      Content
    Lees meer over "Herbekijk de UBA Book it: Be the Story"
  18. User-Generated-Content-UGC.jpg
      What is

    Wat is User Generated Content?

    • 27-04-21

    User Generated Content (UGC) is content over een merk die gemaakt werd door iemand die geen officiële vertegenwoordiger van het bedrijf is.

      Content
    Lees meer over "Wat is User Generated Content?"
  19. MADTech.jpg
      What is

    Wat is MAdTech?

    • 12-04-21

    Het begrip MAdTech verwijst naar een techniek waarbij marketing, reclame en technologie via data met elkaar in verband worden gebracht.

      Data & Technology Content
    Lees meer over "Wat is MAdTech?"
  20. Journalism-Content-Marketing.jpg
      News

    Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereiken én te behouden

    • 12-04-21

    Binnen content marketing breekt een nieuwe periode aan. De tijd is voorbij dat u het verschil kan maken via techniek.  Vandaag is de concurrentie enorm en is het een uitdaging om eruit te springen. Een journalistieke aanpak kan daarbij helpen. Bart Lombaerts (SPYKE) gaf er in februari samen met Chris Van Gils (ContentMoon) een sessie over bij UBA. U leest hier een samenvatting.

      Content
    Lees meer over "Hoe journalistiek merken kan helpen om hun publiek te bereiken én te behouden"
  21. content marketing.jpg
      News

    ICMF Survey 2021: content marketing goed voor een investering van 680 miljoen in België

    • 26-03-21

    Het International Content Marketing Forum publiceerde zijn laatste analyse betreffende Content Marketing op basis van 517 interviews met marketeers in zeven Europese landen: Denemarken, Zweden, Noorwegen, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Polen, Nederland en België. Volgens deze tweejaarlijkse studie vertegenwoordigen de budgetten die in deze landen in Content worden geïnvesteerd 13 miljard euro, waarvan 680 miljoen in België, hetzelfde bedrag als Nederland. 60% van het totaal komt uit Duitsland.

      Content Media Research & Insights Strategy
    Lees meer over "ICMF Survey 2021: content marketing goed voor een investering van 680 miljoen in België"
  22. Interactif-content.jpg
      What is

    Wat is interactieve content?

    • 22-03-21

    Interactieve content is content die de gebruiker uitnodigt tot interactie, die zijn aandacht grijpt en hem aanzet om actief mee te doen.

      Content
    Lees meer over "Wat is interactieve content?"
  23. Effie_MEDIAMARKT_Small.jpg
      News Video

    Effie Case MediaMarkt: Refreshing a brand in a challenging market

    • 18-03-21

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Deze week stellen we u de case 'Refreshing a brand in a challenging market' van MediaMarkt voor.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Case MediaMarkt: Refreshing a brand in a challenging market"
  24. Voo_LeadershipInternet_Small.jpg
      News Video

    Effie Case Voo: Leadership Internet

    • 15-03-21

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Leadership Internet" van Voo

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Case Voo: Leadership Internet"
  25. GrowthPrincipes-UBA.jpg
      News

    De principes van growth hacking

    • 12-03-21

    Ook vandaag nog wordt in veel ondernemingen de lancering van een marketingcampagne of de ontwikkeling van een product of dienst voorafgegaan door een lang uitgesponnen planningsfase, waar achteraf niets noemenswaardig aan verandert. Alleen, de huidige context is te onzeker om vanuit die ingesteldheid te blijven handelen. Growth Hacking is het geknipte vehikel voor merken die groei nastreven. Hoe past Chouffe België growth hacking toe?

      Data & Technology Content
    Lees meer over "De principes van growth hacking"
  26. Mary Frances Gerety.jpg
      News

    De meest effectieve campagne ter wereld komt van een vrouw

    • 08-03-21

    Hoewel het thema van de Internationale Vrouwendag ons dit jaar uitnodigt om de status quo in twijfel te trekken, is het de moeite er even aan te herinneren dat de meest doeltreffende campagne in de reclamegeschiedenis bedacht is door een vrouw. Mede dankzij een bijzonder doeltreffende gedragstechniek.

      Content Research & Insights
    Lees meer over "De meest effectieve campagne ter wereld komt van een vrouw"
  27. 2020-luminus-nl.jpg
      News Video

    Effie Case Luminus: Van sympathieke challenger naar geloofwaardige accelator

    • 08-03-21

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Deze week stellen we u de case 'Van sympathieke challenger naar geloofwaardige accelator' van Luminus voor.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Case Luminus: Van sympathieke challenger naar geloofwaardige accelator"
  28. KotK_Instaverliefd_small.jpg
      News Video

    Effie Case Kom op tegen Kanker: Instaverliefd

    • 02-03-21

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Instaverliefd" van Kom op tegen Kanker.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Case Kom op tegen Kanker: Instaverliefd"
  29. Effie_lidl_small.jpg
      News Video

    Effie Case Lidl: Van hard retailer naar smart retailer

    • 23-02-21

    Tijdens het Effie Effectiveness Forum van 10 december 2020 lichtten de 19 finalisten hun winnende Effie case toe. UBA mag aan haar leden een selectie van 5 inspirerende cases aanbieden. De komende 5 weken laten wij daarom telkens een winnaar aan het woord die zijn of haar case voor u toelicht. Ontdek deze week de geheimen van de case "Van hard retailer naar smart retailer" van Lidl.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Case Lidl: Van hard retailer naar smart retailer"
  30. MartinLindstrom.jpg
      News

    Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom

    • 22-02-21

    Herinnert u zich nog die iconische televisiereclames waar we als kinderen zo dol op waren? Die campagnes waren zo creatief dat ze u deden dromen van een job in de reclame. Dat is wel al eventjes geleden, van toen de dieren nog spraken. Vermoedelijk hebt u al een hele poos geen écht goeie reclameboodschap meer gezien, op die glamoureuze Cannes-compilaties na dan.

      Data & Technology Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom"