News & Resources > Sponsoring & Events

  1. Livia Fioretti_title.jpg
      News Insight

    Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden

    • 11-03-24

    Op 25 april 2024 staat Livia Fioretti, Director of Trend Methodology at TrendWatching, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Consumer Habits! Hoe zullen de consumer trends 2024 en de toekomst vormgevenHieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Livia live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting. Mis deze kans niet.

    Lees meer over "Drie paradoxen die het consumentengedrag beïnvloeden"
  2. Jesús Cochegrus_title.jpg
      News Insight

    Wat gaming je leert over customer engagement

    • 05-03-24

    Op 25 april 2024 staat Jesùs Cochegrus, topspreker in Latijns-Amerika, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van zijn keynote? Trends in Customer Engagement! Hoe kan je jouw bedrijfscultuur transformeren en uitgroeien tot een wendbare organisatie met leiders die weten hoe ze moeten winnen ? Hieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Jesùs live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Wat gaming je leert over customer engagement"
  3. Erin Meyer
      News Insight

    Het geheim van Netflix en innovatie

    • 26-02-24

    Op 25 april 2024 staat Erin Meyer, INSEAD-professor, op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Het topic van haar keynote? Trends in Leadership! Hoe kan je aan de hand van je bedrijfscultuur innovatie stimuleren? Hieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om Erin live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.

    Lees meer over "Het geheim van Netflix en innovatie"
  4. Ken Hughes - UBA Trends Day
      News

    Taylormaking: een nieuw tijdperk voor moderne marketing

    • 19-02-24

    Op 25 april 2024 staat Ken Hughes opnieuw op het podium van de UBA Trends Day in de ING Arena. Hij veroverde vorig jaar onze harten en werd verkozen tot topspreker van de UBA Trends Day 2023. Het topic van zijn keynote van dit jaar? Trends in Branding! Hoe win je als merk de race naar relevantie en leg je een connectie met je consument? Hieronder alvast een voorsmaakje. 

    Interesse om hem live aan het werk te zien? Schrijf je dan nu in voor de UBA Trends Day. Tot en met 15 maart geldt er een Early Bird korting.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Taylormaking: een nieuw tijdperk voor moderne marketing"
  5. agenda2023.png
      News Announcement

    Welke UBA-events mag u in 2024 niet missen?

    • 16-01-24

    Noteer alvast de drie belangrijkste UBA evenementen in 2024 in uw agenda: UBA Trends Day (25/4), UBA Media Date (27/8) en UBA Xmas Lunch (12/12).

    Lees meer over "Welke UBA-events mag u in 2024 niet missen?"
  6. repas - cropped
      News Announcement

    Een warme kerst voor 1 000 kansarmen

    • 13-01-24

    Na afloop van de UBA Xmas Lunch gaven we géén cadeau aan de deelnemers. Waarom? Simpel! We kozen ervoor om aan 1 000 kansarmen een lichtpuntje te bieden in de soms eenzame kerstperiode.

    Lees meer over "Een warme kerst voor 1 000 kansarmen"
  7. Olivier François - Too Good To Go
      News

    3 vragen aan Olivier François van Too Good To Go

    • 12-09-23

    Tijdens het Orbit by PUB XP* evenement op 19 oktober neemt Olivier François, Associate Director of Marketing voor Noord-Europa bij Too Good To Go, het woord. Volgens hem is het aan sterke bedrijven en merken om verandering teweeg te brengen in de wereld, omdat hun invloed veel groter is dan die van welke NGO dan ook.

    Lees meer over "3 vragen aan Olivier François van Too Good To Go"
  8. COVER.JPG
      News

    De UBA Media Date als afsluiter van de zomer

    • 05-09-23

    Naar jaarlijkse gewoonte sloten we de zomer af met de UBA Media Date. Op donderdag 31 augustus verwelkomden we meer dan 350 professionals in Dolce La Hulpe voor een namiddag vol inspiratie. 

    Lees meer over "De UBA Media Date als afsluiter van de zomer"
  9. Thomas Kolster
      News

    Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit

    • 22-08-23

    Op 19 oktober staat Thomas KolsterMr Goodvertising en marketingactivist, op het podium van het Orbit by PUB XP* evenement. Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. Willen uw klanten duurzame en lokale producten? Wat houdt een duurzame consument bezig? Hoe is het consumptiegedrag veranderd? En vooral: hoe (niet) communiceren over duurzaamheid? Oftewel: Consumer behaviour in a green economy.
    Hieronder alvast een voorproefje waarover Thomas Kolster het op 19 oktober zal hebben.

      Brand Strategy
    Lees meer over "Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit"
  10. Felipe 830x550.png
      News

    Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?

    • 23-05-23

    Bijna 1.400 professionals genoten van een inspirerende dag in Paleis 12 van Brussels Expo. Graag delen wij met u de voornaamste resultaten uit de tevredenheidssurvey. 

    Lees meer over "Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?"
  11. Bruce Turkel - Top 30 .jpeg
      News Announcement

    Bruce Turkel in de Top 30 Global Gurus List 2023

    • 14-03-23

    Bruce Turkel, één van onze keynote sprekers van de UBA Trends Day, veroverde recent een plaats in de Top30 Global Gurus 2023.

    Lees meer over "Bruce Turkel in de Top 30 Global Gurus List 2023"
  12. DSC_2864.jpg
      News Video

    Dit was de UBA Trends Day 2022

    • 21-03-22

    Op 17 maart 2022  brachten we een innovatieve digitale UBA Trends Day. Meer dan 1.300 deelnemers waren op post voor de inspirerende sessies van Crystal Washington, Benedict Evans, Vicki Loomes, Matt Brittin, Neil Deshmukh en Paul Polman. Bekijk hier de samenvatting van Peter Hinssen

    Lees meer over "Dit was de UBA Trends Day 2022"
  13. VickiLoomes_quotes.jpg
      News

    UBA Trends Day: Consumer Trends. Innovating in the Era of Purpose

    • 24-02-22

    Consumententrends die merken en bedrijven munitie geven om dubbel en dik in te zetten op authenticiteit en verantwoordelijkheidszin. 

      Research & Insights Brand Strategy
    Lees meer over "UBA Trends Day: Consumer Trends. Innovating in the Era of Purpose"
  14. AndersIndset_quotes.jpg
      News

    UBA Trends Day: Trends in Business Philosophy. Say Goodbye to Old Self-evident Truths

    • 21-02-22

    Anders pleit voor anders denken, waarbij we verder kijken dan onze persoonlijke ervaringen en niet alleen luisteren naar wat we graag horen. In 2020 zijn we wakker geworden uit een slaap die 50 jaar duurde.

      Brand Strategy
    Lees meer over "UBA Trends Day: Trends in Business Philosophy. Say Goodbye to Old Self-evident Truths"
  15. NeilDeshmukh_quote.jpg
      News

    UBA Trends Day: Trends in AI. Using Technology to have Social Impact

    • 04-02-22

    “Het is mijn grote droom om met technologie de wereld te veranderen. Ten goede te veranderen. Voor alle mensen, waar dan ook. Wie ze ook zijn. Hoe rijk of hoe arm ze ook zijn. Ik wil het verschil maken.” Dixit Deshmukh. 

      Data & Technology
    Lees meer over "UBA Trends Day: Trends in AI. Using Technology to have Social Impact"
  16. UBA care.jpg
      News Announcement

    Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg

    • 31-01-22

    In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.

      Data & Technology Media
    Lees meer over "Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg"
  17. MiriRodriguez_quote.jpg
      News

    UBA Trends Day: Trends in Branding. Storytelling for Influence

    • 08-01-22

    U werkt voor een merk. U bent zelf ook een merk. Storytelling is een erg krachtige business tool in dit digitale tijdperk en levert een meerwaarde voor zowel uw brand als uw personal branding. 

      Content Media Research & Insights Brand Strategy
    Lees meer over "UBA Trends Day: Trends in Branding. Storytelling for Influence"
  18. Tokyo olympic games-1205478149.png
      News

    Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten

    • 03-05-21

    Na één jaar uitstel zullen de Olympische Spelen deze zomer doorgaan in Tokyo van 23 juli tot en met 8 augustus, maar zonder buitenlandse toeschouwers. De beleving ervan zal noch voor de atleten, noch voor ons hetzelfde zijn als voordien. De regels die door adverteerders en creatieve agentschappen moeten worden gerespecteerd in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes blijven echter ongewijzigd. Tijd dus voor een korte opfrissing.

      Content
    Lees meer over "Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten"
  19. BannerTD-Test.jpg
      News Charter & Guideline

    UBA lanceert guideline voor het organiseren van virtuele evenementen

    • 30-03-21

    Het organiseren van virtuele evenementen is vandaag de normale gang van zaken. Maar hoe maakt u een succesverhaal van uw virtueel evenement?

    Lees meer over "UBA lanceert guideline voor het organiseren van virtuele evenementen"
  20. MartinLindstrom.jpg
      News

    Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom

    • 22-02-21

    Herinnert u zich nog die iconische televisiereclames waar we als kinderen zo dol op waren? Die campagnes waren zo creatief dat ze u deden dromen van een job in de reclame. Dat is wel al eventjes geleden, van toen de dieren nog spraken. Vermoedelijk hebt u al een hele poos geen écht goeie reclameboodschap meer gezien, op die glamoureuze Cannes-compilaties na dan.

      Data & Technology Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom"
  21. sett-godin.jpg
      News Video

    Seth Godin, the number one thought leader in marketing

    • 08-02-21

    Seth Godin. Beter bekend als 'The Godfather of Modern Marketing'. Hij is de enige echte goeroe die iedere MarCom professional gezien moet hebben. En dat kan dit jaar op 18 maart tijdens de UBA Trends Day.

    Lees meer over "Seth Godin, the number one thought leader in marketing"
  22. iStock-1097297162.jpg
      News Video

    Herbekijk de UBA Webinar: KPI's & ROI's voor events

    • 25-01-21

    Om de ROI van een evenement te berekenen moet u starten met het vastleggen van duidelijke KPI's. Bent u ook benieuwd hoe u hiermee aan de slag kunt gaan? Luister dan zeker naar deze webinar van Christine Merckx, hoofd van het expertisecentrum Publieke Impact van Karel De Grote Hogeschool.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Webinar: KPI's & ROI's voor events"
  23. sport.jpg
      News

    De Prosumers van Havas delen een 'meaningful' visie over sport

    • 03-11-20

    Havas ondervraagt sinds 2005 op regelmatige basis de ‘Prosumers’ – die invloedrijke consumenten die tussen 20 en 30% van de bevolking op elke markt vertegenwoordigen.

    Lees meer over "De Prosumers van Havas delen een 'meaningful' visie over sport"
  24. covid security.jpg
      Vraag van de week

    Wat is CERM?

    • 17-07-20

    CERM is de afkorting voor COVID Event Risk Model. Het CERM helpt organisatoren van evenementen en lokale besturen om het veiligheidsrisico van een evenement in kaart te brengen en te evalueren onder welke voorwaarden het evenement veilig kan doorgaan om besmetting te voorkomen.

    Lees meer over "Wat is CERM?"
  25. gaming-communication-channel.jpg
      News

    Videogames en e-sport als communicatiekanaal

    • 13-07-20

    Onderzoeksbureau Newzoo voorspelt tegen eind 2023 een omzet van meer dan 200 miljard dollar. 

      Data & Technology
    Lees meer over "Videogames en e-sport als communicatiekanaal"
  26. Ruinart vierkant-1.jpg
      News Opinion

    Opinie Laurent Lootens: Social TV of hoe als merk relevant blijven zonder te storen

    • 15-06-20

    De mens overleeft dankzij het principe van “the most adapted”. Terwijl zowat de volledige wereldbevolking strijdt om immuniteit te ontwikkelen voor COVID-19, is diezelfde bevolking al een tijdje immuun voor reclame. Merken zitten daarom met de handen in het haar. Vòòr de Coronacrisis hadden merken al moeite om hun commerciële boodschap over te brengen op mensen. Wegens niet relevant en vaak te fel ruikend naar egocentrisme en opportunisme.

      Content Media
    Lees meer over "Opinie Laurent Lootens: Social TV of hoe als merk relevant blijven zonder te storen"
  27. Event Risk Model.jpg
      News

    Veilige evenementen met het ‘Event Risk Model’

    • 02-06-20

    Nu we stilaan stappen zetten uit de lockdown, is iedereen op zoek naar richtlijnen en instrumenten om die exit te begeleiden. Dat is niet anders in de eventsector. Daarom heeft Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir de voorbije weken samen met de Alliantie van Belgische Eventfederaties, Toerisme Vlaanderen en EventFlanders aan een instrument gewerkt om de eventsector op een veilige manier weer op te starten. Ze werden daarin begeleid door het expertisecentrum Publieke Impact van de Karel De Grote hogeschool. Het opzet: ervoor zorgen dat organisatoren en lokale besturen een zo goed mogelijke inschatting kunnen maken of en onder welke voorwaarden events weer kunnen doorgaan.

    Lees meer over "Veilige evenementen met het ‘Event Risk Model’"
  28. event-covid19.jpg
      News

    UBA ondersteunt vraag van evenementen sector

    • 14-04-20

    De evenementensector werd ​als eerste hard getroffen​ door de veiligheidsmaatregelen in de context van het coronavirus. Alle evenementen moesten onmiddellijk stopgezet worden. Dit maakt dat 80.000 mensen onmiddellijk zonder werk vielen, en niemand weet op dit ogenblik hoe lang dat nog zal duren. De 'Corona Eventsector Taskforce' vraagt aan de overheid steunmaatregelen. UBA heeft haar steun toegezegd aan de alliantie.

    Lees meer over "UBA ondersteunt vraag van evenementen sector"
  29. Events.jpg
      News

    Eventsector vraagt acht concrete steunmaatregelen aan overheid

    • 19-03-20

    ACC Belgium, BECAS (de Belgian Event Catering Association), BESA (de Belgian Event Supplier Association) en Febelux (de vereniging van alle locaties en beurzen) vragen samen met 2600 freelancers die zich online in de groep ‘Event & Entertainment Freelancers SOS’ hebben verzameld, concrete steun aan de federale en regionale overheid.

    Lees meer over "Eventsector vraagt acht concrete steunmaatregelen aan overheid"
  30. Viessmann-stand.jpg
      News

    Hebben beurzen nog zin in het digitale tijdperk?

    • 13-03-20

    In de Expert Community Omnichannel & Sales van 5 maart j.l. namen we de rol van beurzen binnen de marketingcommunicatie-mix onder de loupe. Welke marketingobjectieven kunt u behalen middels een beursdeelname? Hoe meet u de ROI van beurzen? En welk budget verdienen beurzen binnen de totale marketingcommunicatiemix? Drie open vragen waarop enkele experts hun licht hebben laten schijnen.

    Lees meer over "Hebben beurzen nog zin in het digitale tijdperk?"