-
3 vragen aan Olivier François van Too Good To Go
Tijdens het Orbit by PUB XP* evenement op 19 oktober neemt Olivier François, Associate Director of Marketing voor Noord-Europa bij Too Good To Go, het woord. Volgens hem is het aan sterke bedrijven en merken om verandering teweeg te brengen in de wereld, omdat hun invloed veel groter is dan die van welke NGO dan ook.
-
De UBA Media Date als afsluiter van de zomer
Naar jaarlijkse gewoonte sloten we de zomer af met de UBA Media Date. Op donderdag 31 augustus verwelkomden we meer dan 350 professionals in Dolce La Hulpe voor een namiddag vol inspiratie.
-
Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit
Op 19 oktober staat Thomas Kolster, Mr Goodvertising en marketingactivist, op het podium van het Orbit by PUB XP* evenement. Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. Willen uw klanten duurzame en lokale producten? Wat houdt een duurzame consument bezig? Hoe is het consumptiegedrag veranderd? En vooral: hoe (niet) communiceren over duurzaamheid? Oftewel: Consumer behaviour in a green economy.
Hieronder alvast een voorproefje waarover Thomas Kolster het op 19 oktober zal hebben. -
Hoe beoordeelden de deelnemers de UBA Trends Day 2023?
Bijna 1.400 professionals genoten van een inspirerende dag in Paleis 12 van Brussels Expo. Graag delen wij met u de voornaamste resultaten uit de tevredenheidssurvey.
-
Bruce Turkel in de Top 30 Global Gurus List 2023
Bruce Turkel, één van onze keynote sprekers van de UBA Trends Day, veroverde recent een plaats in de Top30 Global Gurus 2023.
-
Dit was de UBA Trends Day 2022
Op 17 maart 2022 brachten we een innovatieve digitale UBA Trends Day. Meer dan 1.300 deelnemers waren op post voor de inspirerende sessies van Crystal Washington, Benedict Evans, Vicki Loomes, Matt Brittin, Neil Deshmukh en Paul Polman. Bekijk hier de samenvatting van Peter Hinssen.
-
UBA Trends Day: Consumer Trends. Innovating in the Era of Purpose
Consumententrends die merken en bedrijven munitie geven om dubbel en dik in te zetten op authenticiteit en verantwoordelijkheidszin.
-
UBA Trends Day: Trends in Business Philosophy. Say Goodbye to Old Self-evident Truths
Anders pleit voor anders denken, waarbij we verder kijken dan onze persoonlijke ervaringen en niet alleen luisteren naar wat we graag horen. In 2020 zijn we wakker geworden uit een slaap die 50 jaar duurde.
-
UBA Trends Day: Trends in AI. Using Technology to have Social Impact
“Het is mijn grote droom om met technologie de wereld te veranderen. Ten goede te veranderen. Voor alle mensen, waar dan ook. Wie ze ook zijn. Hoe rijk of hoe arm ze ook zijn. Ik wil het verschil maken.” Dixit Deshmukh.
-
Een vraag over merkenrecht of copyright? Onze dienst Legal Line helpt u op weg
In samenwerking met de advocatenassociatie AdaStone bieden wij onze leden-adverteerders gratis eerstelijns juridisch advies.
-
UBA Trends Day: Trends in Branding. Storytelling for Influence
U werkt voor een merk. U bent zelf ook een merk. Storytelling is een erg krachtige business tool in dit digitale tijdperk en levert een meerwaarde voor zowel uw brand als uw personal branding.
-
Olympische eigendommen en marketing: goed om te weten
Na één jaar uitstel zullen de Olympische Spelen deze zomer doorgaan in Tokyo van 23 juli tot en met 8 augustus, maar zonder buitenlandse toeschouwers. De beleving ervan zal noch voor de atleten, noch voor ons hetzelfde zijn als voordien. De regels die door adverteerders en creatieve agentschappen moeten worden gerespecteerd in het kader van hun commerciële communicatiecampagnes blijven echter ongewijzigd. Tijd dus voor een korte opfrissing.
-
UBA lanceert guideline voor het organiseren van virtuele evenementen
Het organiseren van virtuele evenementen is vandaag de normale gang van zaken. Maar hoe maakt u een succesverhaal van uw virtueel evenement?
-
Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom
Herinnert u zich nog die iconische televisiereclames waar we als kinderen zo dol op waren? Die campagnes waren zo creatief dat ze u deden dromen van een job in de reclame. Dat is wel al eventjes geleden, van toen de dieren nog spraken. Vermoedelijk hebt u al een hele poos geen écht goeie reclameboodschap meer gezien, op die glamoureuze Cannes-compilaties na dan.
-
Seth Godin, the number one thought leader in marketing
Seth Godin. Beter bekend als 'The Godfather of Modern Marketing'. Hij is de enige echte goeroe die iedere MarCom professional gezien moet hebben. En dat kan dit jaar op 18 maart tijdens de UBA Trends Day.
-
Herbekijk de UBA Webinar: KPI's & ROI's voor events
Om de ROI van een evenement te berekenen moet u starten met het vastleggen van duidelijke KPI's. Bent u ook benieuwd hoe u hiermee aan de slag kunt gaan? Luister dan zeker naar deze webinar van Christine Merckx, hoofd van het expertisecentrum Publieke Impact van Karel De Grote Hogeschool.
-
De Prosumers van Havas delen een 'meaningful' visie over sport
Havas ondervraagt sinds 2005 op regelmatige basis de ‘Prosumers’ – die invloedrijke consumenten die tussen 20 en 30% van de bevolking op elke markt vertegenwoordigen.
-
Wat is CERM?
CERM is de afkorting voor COVID Event Risk Model. Het CERM helpt organisatoren van evenementen en lokale besturen om het veiligheidsrisico van een evenement in kaart te brengen en te evalueren onder welke voorwaarden het evenement veilig kan doorgaan om besmetting te voorkomen.
-
Videogames en e-sport als communicatiekanaal
Onderzoeksbureau Newzoo voorspelt tegen eind 2023 een omzet van meer dan 200 miljard dollar.
-
Opinie Laurent Lootens: Social TV of hoe als merk relevant blijven zonder te storen
De mens overleeft dankzij het principe van “the most adapted”. Terwijl zowat de volledige wereldbevolking strijdt om immuniteit te ontwikkelen voor COVID-19, is diezelfde bevolking al een tijdje immuun voor reclame. Merken zitten daarom met de handen in het haar. Vòòr de Coronacrisis hadden merken al moeite om hun commerciële boodschap over te brengen op mensen. Wegens niet relevant en vaak te fel ruikend naar egocentrisme en opportunisme.
-
Veilige evenementen met het ‘Event Risk Model’
Nu we stilaan stappen zetten uit de lockdown, is iedereen op zoek naar richtlijnen en instrumenten om die exit te begeleiden. Dat is niet anders in de eventsector. Daarom heeft Vlaams minister van Toerisme Zuhal Demir de voorbije weken samen met de Alliantie van Belgische Eventfederaties, Toerisme Vlaanderen en EventFlanders aan een instrument gewerkt om de eventsector op een veilige manier weer op te starten. Ze werden daarin begeleid door het expertisecentrum Publieke Impact van de Karel De Grote hogeschool. Het opzet: ervoor zorgen dat organisatoren en lokale besturen een zo goed mogelijke inschatting kunnen maken of en onder welke voorwaarden events weer kunnen doorgaan.
-
UBA ondersteunt vraag van evenementen sector
De evenementensector werd als eerste hard getroffen door de veiligheidsmaatregelen in de context van het coronavirus. Alle evenementen moesten onmiddellijk stopgezet worden. Dit maakt dat 80.000 mensen onmiddellijk zonder werk vielen, en niemand weet op dit ogenblik hoe lang dat nog zal duren. De 'Corona Eventsector Taskforce' vraagt aan de overheid steunmaatregelen. UBA heeft haar steun toegezegd aan de alliantie.
-
Eventsector vraagt acht concrete steunmaatregelen aan overheid
ACC Belgium, BECAS (de Belgian Event Catering Association), BESA (de Belgian Event Supplier Association) en Febelux (de vereniging van alle locaties en beurzen) vragen samen met 2600 freelancers die zich online in de groep ‘Event & Entertainment Freelancers SOS’ hebben verzameld, concrete steun aan de federale en regionale overheid.
-
Hebben beurzen nog zin in het digitale tijdperk?
In de Expert Community Omnichannel & Sales van 5 maart j.l. namen we de rol van beurzen binnen de marketingcommunicatie-mix onder de loupe. Welke marketingobjectieven kunt u behalen middels een beursdeelname? Hoe meet u de ROI van beurzen? En welk budget verdienen beurzen binnen de totale marketingcommunicatiemix? Drie open vragen waarop enkele experts hun licht hebben laten schijnen.
-
Volg de exclusieve hands-on workshop “Trendwatching” tijdens de UBA Trends Day
UBA Trends Day biedt dit jaar niet alleen inspirerende sessies op de Main Stage, maar ook een keuzemenu voor u in de namiddag. U kan bijvoorbeeld kiezen om deel te nemen aan de exclusieve hands-on workshop met David Mattin.
-
Ontmoet Niels Vermylen (Viessmann), de nieuwe vice-voorzitter van de Expert Community Omnichannel & Sales
Niels Vermylen is Marketing & Communications Manager bij Viessmann Belgium. Viessmann is een Duits familiebedrijf en wereldwijd het grootste merk in de productie en commercialisatie van verwarmingsoplossingen.
-
Effie Awards Belgium openen de registraties
Na het verjaardagsjaar van de Effie Awards Belgium - de 30ste editie in 2019 - zijn de meest prestigieuze marketingawards van het land alvast klaar voor een nieuwe knaleditie.
-
De sleutels tot succes voor een geslaagd event
Tijdens de Expert Community Sponsoring & Events van 20 september 2019 kwamen een veertigtal adverteerders en vertegenwoordigers van bureau’s samen. Drie cases, waarin de basisingrediënten voor de organisatie van evenementen eenvoudig en duidelijk werden voorgesteld, kwamen aan bod.
-
Een voordracht organiseren... om te verkopen. De 4 basisbeginselen
De commerciële voordracht is een stijl apart. Ze heeft als doel een product, service, idee of persoon voor te stellen. Ze moet tegelijk informeren, amuseren, beïnvloeden en vooral... de kooplust aanwakkeren. Nochtans schieten de meeste voordrachten van dit type hun doel - business genereren - compleet voorbij.
-
Effie Gold Award voor Special Olympics en Telenet
Op de ceremonie van de prestigieuze Effie Awards – die dit jaar hun 30ste verjaardag vierden – vielen 14 cases in de prijzen. Daaronder maar liefst 4 Silver (voor Delhaize, De Standaard, Jupiler en Ketnet). Twee cases kregen een Gold: Special Olympics en Telenet.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina