-
Hebben de Belgische media een nieuwe stabiliteit gevonden?
De Media Key Facts zijn geüpdate en bevatten nu gegevens tot en met juni 2023. De coronapandemie verstoorde in 2020 duidelijk de evolutie van de Belgische bruto media-investeringen. Echter blijkt uit de cijfers dat 2023 al goed op pad is voor het derde jaar op rij om voor stabiliteit te zorgen.
-
UBA publiceert haar media charter voor 2024
UBA heeft 5 prioriteiten geïdentificeerd en samengevat in een media charter om haar leden te informeren en te ondersteunen op het gebied van media. Dit charter werd voorgesteld tijdens de UBA Media Date op 31 augustus.
-
The Future of Advertising : the Belgian case
UBA en Deloitte bundelden hun krachten om een nieuwe editie van de Future of Advertising te publiceren. Deze studie, die werd voorgesteld tijdens de UBA Media Date, bouwt voort op Deloitte’s wereldwijde onderzoek naar de toekomst van reclame en heeft een aantal belangrijke trends aan het licht gebracht die de evolutie van onze sector vormgeven. Het rapport van de studie kan onderaan dit artikel gedownload worden.
-
Europese Commissie legt extra transparantie op aan online platformen
In het kader van de Digital Services Act (DSA) zullen Google en Meta vanaf eind augustus transparanter moeten zijn in het delen van informatie over campagnes en advertenties die op hun platformen (hebben ge)lopen.
-
Het beschermen van consumentengegevens is essentieel voor uw merk
Consumentengegevens hebben een beslissende impact op de effectiviteit van uw marketing- en verkoopinspanningen. Als consumenten vertrouwen hebben in uw merk, zullen ze meer geneigd zijn om hun gegevens te delen. U zal sneller hun vertrouwen winnen als u op een transparante en respectvolle manier omgaat met hun gegevens.
-
TikTok, een onmisbare tool in uw mediastrategie?
Tijdens de laatste UBA Expert Community Content, die plaatsvond op 14 juni, werd bijzondere aandacht besteed aan de evolutie van TikTok en de impact ervan op het sociale medialandschap.
-
De vergeten 92% van marketing effectiviteit
Marketing Effectiveness, een hot topic op de agenda van de UBA Media Date op 31 augustus. Aan de hand van de traditonele kijk op marketing, namelijk een opsplitsing tussen onderzoek, strategie en tactiek, legt Mark Ritson enkele pijnpunten bloot die de effectiviteit van marketing belemmeren én hoe u als adverteerder hiermee kan omgaan.
-
Talent aantrekken is de grootste barrière voor in-housing
Als adverteerder moet u een keuze maken; uw marketingactiviteiten in-house organiseren of kiezen voor outsourcing. Beide opties hebben zowel voor- als nadelen. Maar wat zijn de huidige trends in de markt? Hoe kan u als adverteerder uw slaagkansen vergroten? Ontdek de resultaten van een UBA-fma onderzoek en de interessante inzichten van de UBA Expert Community van 7 juni.
-
Hoe de consument bereiken via de brievenbus?
Aan het woord, Tatjana Raman van Bpost. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe krijg ik met mijn merk rechtstreeks toegang tot mijn consument?"
-
Lokale media geven inzicht in hun datastrategie
In een snel veranderend reclamelandschap is een grondige kennis van data en datavaardigheden nodig om de concurrentie voor te blijven. Op 26 mei vond een belangrijke Expert Community plaats waarbij 6 mediabedrijven hun expertise deelden en inzicht gaven in hoe zij adverteerders het best kunnen assisteren in hun datastrategieën en doelstellingen.
-
Mediatarieven blijven stijgen
Het begrip inflatie hebben we in de macro-economische context van het voorbije anderhalf jaar meermaals gebruikt. De algemene kost van goederen en diensten is gestegen, en daar hoort ook de kost van media bij. Het belang van mediaprijzen in de gaten te houden kan niet worden onderschat: duurdere reclame betekent dat we met minder middelen dezelfde bedrijfsdoelstellingen moeten blijven behalen. Hieronder een overzicht van hoe de mediaprijzen zijn geëvolueerd en zullen evolueren in het komende jaar.
-
Hoe creëert u waarde via data?
Aan het woord, Edwyn Gielen van Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
-
Zijn reach curves waardeloos geworden?
Onder de provocerende titel “Reach curves gone rogue” presenteerde Karen Nelson-Field van Amplified Intelligence (AI) op 12 april haar inzichten tijdens een WFA “Spotlight” webinar. Als u “gone rogue” tracht te vertalen, krijgt u zoiets als “op het verkeerde spoor, een schurk geworden, corrupt...” en een aantal andere minder fraaie uitdrukkingen die wijzen op een ernstig probleem. Wel, na deze uitstekende uiteenzetting begrijpen we dat Karen misschien wel een punt heeft.
-
Bewust zijn van ons handelen in digitale reclame: consciousness (3/3)
Dit is het laatste deel van de trilogie over de evolutie van digitale media. Van een periode "waarin alles mocht" (chaos) zijn we geëvolueerd naar een periode van uiterste voorzichtigheid (cautiousness), die heeft geleid tot de uitsluiting van heel wat content creators die nochtans een goede weerspiegeling zijn van de diversiteit in de samenleving.
-
Data Clean Rooms om targeting en samenwerking te vergemakkelijken
Tijdens de Expert Community Data & Technology op 31 maart 2023 benadrukten adverteerders en experts het belang van Data Clean Rooms in een tijdperk zonder third party cookies.
-
Hoe chaos leidde tot overdreven voorzichtigheid (2/3)
De reis doorheen de drie begrippen die ons digitaal ecosysteem kenmerken gaat verder. Vorige week spraken we over chaos. Na het chaotische tijdperk, gaan we een periode in uiterste voorzichtigheid : cautiousness.
-
Het volledige rapport van de Digital Benchmark 2022
Vorige maand publiceerde UBA, in samenwerking met UMA, de eerste resultaten van de Digital Benchmark 2022. Deze biedt een uitgebreide kijk op de evolutie van het Belgische medialandschap en geeft ook aan hoeveel deze markt waard is. Vandaag is een gedetailleerder rapport beschikbaar.
-
De digitale reclamemogelijkheden die hebben geleid tot chaos (1/3)
Het waarborgen van een groenere planeet aan toekomstige generaties is een uitdaging die de reclamewereld steeds meer aanpakt. Reclame was ooit een wereld waarnaar consumenten streefden. Vandaag moet de consument zich met reclame kunnen identificeren om ermee te willen engageren.
-
DAT Belgium breidt uit met VRT Max en Sporza
Na het labelen van alle grote private nieuwstitels van het land is nu de Vlaamse openbare omroep ook aan de beurt.
-
Wat is de impact van reclame in dagbladen en hoe kunnen we deze verbeteren?
Aan het woord, Bruno Liesse, Senior Consultant bij Polaris. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding 'Welke rol speelt geschreven pers in een strategisch communicatieplan?'
-
Waarom zet de DSA- en DMA-regelgeving de digitale wereld op zijn kop?
In aanloop naar de invoering van de nieuwe Europese Digital Services Act (DSA) en Digital Markets Act (DMA) maakte de World Federation of Advertisers een gids waarin enkele onopgeloste vragen worden besproken.
-
Wat is Performance Marketing?
Aan het woord Edwyn Gielen, Verantwoordelijke Media bij Numberly. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe kan ik data inzetten voor doeltreffende marketing?"
Een samenvatting van de video:
-
Attention in media: nieuwe resultaten uit Belgische studie
Vorige zomer ontving UBA wereldreferentie in media-aandacht Karen Nelson-Field, CEO Amplified Intelligence, op het podium tijdens de UBA Media Date.
-
Hoe werd Alken-Maes in 2022 Marketing Company of the Year?
Wie wint in 2023 de titel van Marketing Company of the Year? Het wordt alleszins een ervaren, innovatieve en inspirerende onderneming, die met haar marketingteam als leidende en verbindende factor en dankzij een uitmuntende klantgerichte strategie succesvolle businessresultaten laat noteren. Met het oog op wat meer uitleg over de selectiecriteria, gingen we te rade bij de winnaar van vorig jaar: Alken-Maes.
-
Wordt uw bedrijf de Belgian Marketing Company of the Year?
Heeft uw bedrijf buitengewone bedrijfsresultaten behaald dankzij de implementatie van een succesvolle marketingstrategie, gebaseerd op klantgerichte innovatie of transformatie?
-
UBA-UMA media benchmark onthult opnieuw de netto mediabestedingen in België
Net als vorig jaar sloegen UMA en UBA de handen in elkaar om een benchmark op te stellen van de netto digitale mediabestedingen in België.
-
Hoe kan audio uw merk boosten?
Aan het woord, Elke De Vuyst, Marketing & Communication Manager bij Vanden Borre. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding 'Wanneer, waarom en hoe gebruik ik radio in mijn communicatieplan?'
-
The Belgian Marketing Awards 2023: de belangrijkste selectiecriteria volgens Lise Conix, Marketing Leader of the Year 2022
Wie kroont zich in 2023 tot Marketing Leader of the Year? De nominaties voor The Belgian Marketing Awards zijn geopend, en deze prestigieuze individuele erkenning behoort uiteraard opnieuw tot de categorieën. Lise Conix, toen Marketing Director, nu CEO bij Schoenen Torfs, schreef de award vorig jaar op haar naam en is als jurylid dit jaar bijgevolg de geknipte persoon om de voornaamste selectiecriteria even op een rijtje te zetten.
-
Wat zijn de populairste sociale netwerken in België?
Zoals ieder jaar schetst het Digital Global Overview Report een beeld van de digitale wereld. Het baseert zich daarvoor op statistieken over verschillende aspecten zoals internetverbindingen, gebruik van sociale netwerken, apps, e-commerce en ga zo maar door.
-
Wat is 'Community Marketing'?
Community marketing is een vorm van marketing die zich richt op het opbouwen en onderhouden van relaties tussen een bedrijf en zijn klanten.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 20
- Volgende pagina