-
Hoe kan je je brand engagement versterken?
Aan het woord, Liana Ganescu. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe succesvolle advertenties uitwerken?"
-
De dubbele impact van DEI in advertising
Adverteerders die diversiteit hoog in het vaandel dragen, leveren een bijdrage aan een betere samenleving én mogen rekenen op een hoger marketingrendement. Een hoopvolle boodschap van specialist ter zake Isabel Massey (Diageo), die pleit voor een positieve wisselwerking tussen merken en media.
-
Het belang van showmanship in reclame
Een marketingonderzoeker gefascineerd door het menselijk brein. Zo kunnen we Orlando Wood het best omschrijven. Met zijn focus op showmanship advertising was hij de top of the bill van de UBA Media Date. We spraken ‘m na zijn presentatie.
-
Marketeers bezitten de superkracht om hun collega’s te vertellen wat de consument wil
Tom Denford is CEO van ID Comms, een wereldwijd actieve consultancyspeler die zich toelegt op media en advertising. Over het onderwerp duurzaamheid dat hij als spreker op de UBA Media Date mocht aansnijden, had hij ook na zijn passage op het podium nog heel wat te vertellen. Een boeiend gesprek over de spiegelfunctie van marketing, de gouden regel en de handige correlatie tussen verspilde energie en verspild geld.
-
Waarom worden belangrijke zaken nog steeds op papier verstuurd?
Aan het woord, Tatjana Raman van bpost. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe bereik ik mijn consument via zijn brievenbus?"
-
WFA kondigt het einde van GARM aan
De beslissing kwam kort nadat Elon Musk's X (voorheen Twitter) een antitrustzaak had aangespannen tegen GARM, waarbij het beschuldigd werd van het oneerlijk onder druk zetten van adverteerders om het platform te boycotten. Dit roept veel zorgen op in de industrie, omdat men vreest dat zonder GARM er minder waarborgen kunnen zijn om te voorkomen dat advertenties naast schadelijke inhoud verschijnen, wat zou kunnen leiden tot reputatierisico's voor merken.
-
Wat moet je weten over Google's nieuwe strategie met betrekking tot 3rd-party cookies?
Op 22 juli 2024 kondigde Google een verrassend nieuwtje aan, bijna vijf jaar na de introductie van de Privacy Sandbox: third-party cookies, die worden gebruikt om gebruikers op verschillende websites te volgen om gerichte advertenties te tonen, zullen uiteindelijk niet worden afgeschaft, en de prioriteit zal nu liggen op het 'versterken van de positie van gebruikers.
-
Het CIM wordt "customer centric"
Het jaar 2024 markeert een keerpunt voor het CIM, met een diepgaande transformatie. “Onze missie is herzien met als doel onze stakeholders - media, adverteerders en bureaus - te ondersteunen bij het realiseren van hun impact en groei, met als belangrijkste doel waarde toe te voegen aan het lokale ecosysteem”, legt Stefan Lameire, voorzitter van het CIM, uit.
-
ToVA (CIM) ondersteunt het lokale ecosysteem met video
Eind 2022 introduceerde het CIM ToVA (Total Video Advertising), een strategische planner voor video. Het doel? Het integreren van TV en online video in één tool voor het plannen van reclamecampagnes.
-
CIM ONE: beter meten in vijf stappen
Tegen 2026 zal het CIM evolueren van afzonderlijke mediastudies naar één centrale crossmedia-studie: CIM ONE. Het doel is om een holistisch en geïntegreerd begrip van mediaconsumptie te bieden. Het CIM volgt hiervoor de filosofie van het “Northstar”-project van de World Federation of Advertisers (WFA), waaraan het actief deelneemt via UBA.
-
Het CIM, scheidsrechter van het bereik van de media in België
Sinds de oprichting in 1971 heeft het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) als doelstelling betrouwbare en onpartijdige bereikgegevens te verstrekken voor verschillende media: de pers, radio, televisie, internet, out-of-home en digitaal. Binnenkort zal ook de bioscoop zich weer bij deze lijst voegen. Deze essentiële taak voor de sector wordt ondersteund door de 150 leden van het CIM, afkomstig uit drie groepen: adverteerders, media en media agentschappen.
-
Orlando Wood over creativiteit in reclame op UBA Media Date
Orlando Wood, toonaangevend expert in creativiteit in reclame, zal een van onze hoofdsprekers zijn op UBA Media Date op 27 augustus in Dolce La Hulpe. Zijn presentatie, "The learnings on creative effectiveness", zal onderzoeken hoe verschillende reclamebenaderingen de aandacht van het publiek trekken en zakelijke resultaten bevorderen.
-
5 mediatrends voor winst bij sportevenementen
Nu het Europees Kampioenschap Voetbal 2024 is begonnen en de Olympische Spelen van Parijs voor de deur staan, presenteren Publicis Groupe en Dynata de eerste resultaten van het onderzoek 'Summer of Sports'. Een onderzoek uitgevoerd bij meer dan 3.000 Belgen, dat de verwachtingen op sportgebied voor deze zomer onderzoekt, de redenen voor deze verwachtingen en de manieren waarop de belangrijkste evenementen zullen worden gevolgd. Cruciale informatie voor merken om een succesvolle mediastrategie te ontwikkelen.
-
De Cannes Lions 2024: een jaar van overgang
Het is moeilijk om "Cannes" samen te vatten vanwege de diversiteit en de fragmentatie van de steeds toenemende prijzen. Het is ook onmogelijk om alle prijzen op te sommen en dat is sowieso niet erg interessant, maar de conferenties en sessies bieden boeiende inhoud met enkele rode draden die deze onderwerpen verbinden. Bruno Liesse, terug van de Croisette, geeft een overzicht van de meest opvallende thema’s.
-
Hoe kunnen duurzaamheidsvraagstukken leiden tot positieve veranderingen in reclame?
Tom Denford, een toonaangevende autoriteit op het gebied van mediatransformatie en reclame, is één van de sprekers op de UBA Media Date op dinsdag 27 augustus 2024. Het evenement vindt plaats in Dolce La Hulpe.
-
Community marketing voor meer engagement met jouw merk
Zich richten tot groepen individuen die zijn verzameld rond een merk, een product of een gemeenschappelijk belang is een troef om loyaliteit aan het merk te bevorderen, maar ook om de communities te activeren in media campagnes om een groter publiek te bereiken.
-
Retail media: een transparant, efficiënt en veilig ecosysteem opzetten
Retail media wordt een belangrijke trend in marketing en reclame, met het potentieel om zich tot een massamedium te ontwikkelen. De samenwerking tussen UBA, bvA (de Nederlandse bond van adverteerders), en BABM vertegenwoordigt een belangrijke vooruitgang in het landschap van retail media. We streven ernaar een gelijk speelveld te creëren dat transparantie, efficiëntie en veiligheid garandeert voor merken die gebruik maken van retail media. Het resultaat? Een whitepaper over retail media met best pratices.
-
8 tips voor een succesvolle evaluatie van de relatie met jouw agentschap
ACC publiceerde onlangs haar Pitch Charter, waarin de hoge kosten van het pitchen door bureaus worden belicht. Volgens een studie van ACC wordt ongeveer 10% van de inkomsten van bureaus aan pitches besteed.
-
Gaetano Palermo bekroond tot Media Advertiser of the Year 2024
UBA wil graag Gaetano Palermo, Head of Brand & Advertising bij Engie, van harte feliciteren met het winnen van de prestigieuze titel "Media Advertiser of the Year" tijdens de AMMA prijsuitreiking die vorige donderdag in Brussel plaatsvond.
-
De Media Key Facts 2023 zijn beschikbaar
De Media Key Facts bieden een essentieel overzicht van de evolutie van de media-investeringen in België en zijn het resultaat van een samenwerking tussen UBA en Nielsen. De gegevens voor het volledige jaar 2023 zijn bijgewerkt en kunnen nu worden geraadpleegd via een dashboard dat toegankelijk is voor UBA-leden.
-
De kostprijs van mediapitches in 2023: 5,2 miljoen euro
UMA (United Media Agencies) heeft de kosten van mediapitches voor 2023 in kaart gebracht, waarbij de totale uitgave €5,2 miljoen bedroeg. Het onderzoek omvatte de negen grootste UMA-leden. UMA-voorzitter Hugues Rey benadrukte dat deze analyse mogelijk tot optimalisatie van middelen kan leiden, wat zowel agentschappen als adverteerders ten goede komt.
-
Hoe verbreed je je betaalde sociale perspectieven op TikTok ?
Aan het woord, Joan Lambert. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wat moet u weten over betalende campagnes op Snapchat, Pinterest & TikTok?"
-
Belgische media-inflatie komt in lijn met Europees gemiddelde
De World Federation of Advertisers (WFA) publiceerde recentelijk haar Outlook-rapport dat de veranderende kosten van media in grote mediakanalen in 34 markten beschrijft. Dit rapport biedt een overzicht van en een inzicht in het wereldwijde medialandschap. In dit artikel kijken we terug op de evolutie van de media-inflatie in België en vergelijken we de cijfers van 2023 met de voorspellingen voor 2024 voor de Belgische markt en de belangrijkste omliggende markten.
-
Hoe bewaak je de impact van je merk & campagne?
Aan het woord, Tim Van Doorslaer van DPG Media. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe meet je het succes van een campagne en de impact ervan op je marketing KPI's?"
-
Tien trends over sociale mediagebruik in België
De aanbevelingen van influencers hebben een steeds grotere impact op de verkoop van producten en diensten en verbeteren de merkvolging op sociale media. Dit is één van de bevindingen van de barometer voor sociale media - en influencer marketing 2024, uitgevoerd door de Arteveldehogeschool en de handelsfederatie Comeos. Ontdek de tien conclusies van het onderzoek.
-
Standaarden definiëren voor effectieve Retail Media in de BeNeLux
Op dinsdag 11 juni 2024 organiseert UBA, in samenwerking met BABM, een Exchange Community over Retail Media. Ontdek welke topics aan bod zullen komen en welke experten hun kennis komen delen.
-
Hoe kan reclame aanzetten tot duurzamere consumptie?
Wat is de impact van duurzame reclame in video? VIA presenteert de resultaten van de analyse van 130 duurzame reclamecampagnes tijdens een webinar op 16 mei van 11u tot 12u15.
-
Hoe plan je effectieve audiocampagnes?
Aan het woord, Thierry Mars. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Wanneer, waarom en hoe gebruik ik radio in mijn communicatieplan?"
-
Digital Benchmark 2023: lokale online video wint aandeel in groeiende markt
Het rapport Digital Benchmark 2023, het resultaat van een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association), brengt de netto mediabestedingen in België in kaart. Hoewel niemand verrast zal zijn door de groei van digitale media, is de sterke groei van video, vooral in de lokale media, opmerkelijk.
-
Wat is de werkelijke kost van pitching?
Volgens ACC wordt 10% van de inkomsten van agentschappen besteed aan pitches. Hoewel adverteerders vaak denken dat pitches gratis zijn, hebben de kosten die hiermee gepaard gaan een indirect effect op de overheadkosten van het agentschap. Adverteerders kunnen deze kosten verlagen door te investeren in een duurzame relatie met hun bureau.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 22
- Volgende pagina