News & Resources > Agency

  1. e-commerce gap.jpg
      News

    Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?

    • 12-11-21

    Door de pandemie en de verschuiving van de consument naar e-commerce hebben veel merken en adverteerders behoefte aan (in-house) expertise op dit gebied. Volgens de Media Gap studie van WFA & Ebiquity blijkt dat geen enkele respondent tevreden was met de huidige e-commerce mogelijkheden.

      Media
    Lees meer over "Media gap #5: leidt e-commerce tot silo’s ?"
  2. pitfall mediagap4.jpg
      News

    Media gap #4 : de ROI valkuil

    • 02-11-21

    De vierde en voorlaatste media gap wordt gedefinieerd als een tekortkoming op vlak van "media metingen, attributie en marketing mix modellen". Het internet verwoordt marketingmixmodellering, meestal aangeduid met de afkorting MMM, als een complex proces van modellering van de effecten van marketinginvesteringen, om deze te sturen en te optimaliseren. Maar leiden de inzichten die zulke modellen bieden niet tot oppervlakkige marketingbeslissingen?

      Media
    Lees meer over "Media gap #4 : de ROI valkuil"
  3. inhousing-mediagrap
      News

    Media gap #3 : Telenet pakt inhousing op hybride wijze aan

    • 25-10-21

    Als één van de grootste adverteerders op de Belgische markt, kan Telenet rekenen op een intern marketingteam. Het optimaal beheren van de marketing investeringen staat bijgevolg steeds helemaal bovenaan de agenda.

      Media
    Lees meer over "Media gap #3 : Telenet pakt inhousing op hybride wijze aan"
  4. 2021-discover-the-winning-cases.jpg
      News

    Recordaantal Effie awards, waaronder 3 Gold

    • 01-10-21

    Met 3 Gold Effie Awards en in totaal 17 Effie Awards is de editie 2021 een groot succes. Bovendien is voor het eerst sinds 2011 een case goed voor een Grand Sustained Award.

      Research & Insights
    Lees meer over "Recordaantal Effie awards, waaronder 3 Gold"
  5. effie-info-class.jpg
      News Survey

    Effie Awards 2021: 22 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie in Brusselse Event Lounge

    • 09-09-21

    De jury van de Effie Awards maakt bekend dat nog een mooie 22 cases kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Nooit eerder waren er zoveel finalisten. Met 34 cases kon de editie van 2021 ook op het vlak van inschrijvingen rekenen op een recordaantal. De winnaars worden bekendgemaakt op 30 september tijdens een Gala Dinner in de Brusselse Event Lounge.

      Data & Technology Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Awards 2021: 22 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie in Brusselse Event Lounge"
  6. Sparkle 15.png
      News

    Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?

    • 11-06-21

    Kritisch maar optimistisch analyseren we enkele van de vele uitdagingen die ons post-corona wachten. Uitdagingen die draaien rond People, Planet en Prosperity.

    Lees meer over "Sparkle 15. Stevenen we af op boring or roaring twenties?"
  7. Agency roster_iStock-625877808.jpg
      News Video

    Nieuwe e-learning: Create an effective agency ecosystem

    • 11-06-21

    Hoe zorgt u ervoor dat verschillende bureaus samenwerken in een efficiënt ecosysteem?

      Strategy
    Lees meer over "Nieuwe e-learning: Create an effective agency ecosystem"
  8. Selection_iStock-858111468.jpg
      News Video

    Nieuwe e-learning sessie: Hoe kies ik mijn communicatiebureau?

    • 07-06-21

    Deze videotraining is bedoeld voor professionals die verantwoordelijk zijn voor de selectie en het samenwerken met één of meerdere communicatiebureaus en die deze relatie optimaal willen opstarten of laten evolueren.

      Strategy
    Lees meer over "Nieuwe e-learning sessie: Hoe kies ik mijn communicatiebureau?"
  9. In housing.jpeg
      News Video

    Herbekijk de UBA Discover it: Digital Inhousing

    • 01-06-21

    'Digital Inhousing'. Hoe organiseer je dat? Wat zijn de voors en de tegens? In deze UBA Discover it van 1 juni 2021 biedt Steven Pieneman u praktische tips en inzicht in de laatste trends en ontwikkeling omtrent inhousing. Bekijk de opname hier.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Discover it: Digital Inhousing"
  10. Transition inhousing_iStock-1283488555.jpg
      News

    De transitie van de digitale marketing naar inhouse

    • 11-05-21

    De technologische ontwikkelingen binnen het marketingvakgebied volgen zich met rap tempo op. Robotisering en Artificial intelligence zijn keywords van het afgelopen jaar en betekenen eigenlijk dat er steeds minder menselijke factoren van invloed zijn op de marketing activiteiten. Dat betekent ook dat als u de kennis niet waarborgt binnen de eigen organisatie u uiteindelijk volledig afhankelijk wordt van externe partijen.

      Media
    Lees meer over "De transitie van de digitale marketing naar inhouse"
  11. Collab.jpg
      News Video

    Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB

    • 05-05-21

    Een goed partnership tussen adverteerder en bureau leidt tot grootse campagnes en tot excellente business resultaten. Maar hoe is uw relatie met uw bureau? Chris Van Roey lichtte tijdens de UBA Discover it van 5 mei 2021 de nieuwe COLLAB-tool toe. Bekijk de opname hier.

    Lees meer over "Herbekijk de UBA Discover it: Enhance your agency collaboration with COLLAB"
  12. Programmatic inhousing-476283056.jpg
      News

    Verschuift programmatic advertising van bureau naar klantzijde?

    • 21-04-21

    Het inhouse organiseren van de digitale marketing operatie is een zeer actueel onderwerp binnen organisaties. Vorig jaar deed Inhousing.agency (voorheen Admanager) onderzoek in Nederland naar de trends en beweegredenen van inhousing (Inhousing Onderzoek 2020). Aansluitend op dit onderzoek werden de programmatic advertising activiteiten bij adverteerders in kaart gebracht.

      Media
    Lees meer over "Verschuift programmatic advertising van bureau naar klantzijde?"
  13. Collab_Tango_117958822.jpg
      News

    Is de samenwerking met uw communicatiebureau optimaal?

    • 12-04-21

    Een goed partnership tussen merk en communicatiebureau leidt tot excellent werk. En excellent werk leidt tot prima business resultaten. Hier zijn we allen van overtuigd. Om een relatie sterk te maken en sterk te houden is een regelmatige formele feedback meer dan een aanrader, zegt Chris Van Roey (Founder, PitchPoint).

    Lees meer over "Is de samenwerking met uw communicatiebureau optimaal?"
  14. Diversity_iStock-1152809217.jpg
      News

    Gids voor diversiteit en representatie in de creatieve funnel (WFA)

    • 02-04-21

    WFA lanceerde een gids over hoe moet worden omgegaan met diversiteits- en representatiethema's doorheen het hele creatieve proces, gaande van het bepalen van de zakelijke en merkuitdagingen tot de evaluatie en analyse.

    Lees meer over "Gids voor diversiteit en representatie in de creatieve funnel (WFA)"
  15. succesfull-ad-5.png
      News Charter & Guideline Insight Video

    UBA en Kantar lanceren een nieuwe e-learning sessie: de bouwstenen voor succesvolle reclame

    • 29-03-21

    Deze video training heeft als doel marketeers de basics van succesvolle reclame bij te brengen. U leert via deze training de drie pijlers van effectieve reclame te integreren in een sterke merkcommunicatie en zo concurrentievoordeel te behalen. De video training bevat tevens een handige checklist.

      Media Research & Insights Strategy
    Lees meer over "UBA en Kantar lanceren een nieuwe e-learning sessie: de bouwstenen voor succesvolle reclame"
  16. Défis Adv Agy_iStock-139701507.jpg
      News

    Nieuwe merkuitdagingen: hoe werkt u samen met uw reclamebureau voor nog meer creativiteit en betere prestaties?

    • 26-03-21

    COVID-19 is – sinds de komst van het internet – wellicht de grootste katalysator van verandering. Met welke nieuwe uitdagingen krijgen merken te maken? En reclamebureaus? En hoe kunnen we die uitdagingen samen aangaan?

    Lees meer over "Nieuwe merkuitdagingen: hoe werkt u samen met uw reclamebureau voor nog meer creativiteit en betere prestaties?"
  17. Effie.jpg
      News

    Effie Awards 2021 uit de startblokken

    • 05-03-21

    De inschrijvingen van de Effie Awards voor de editie van 2021 zijn geopend. De cases worden dit jaar opnieuw beoordeeld door een 30-koppige jury, waaronder 8 nieuwkomers én een nieuwe voorzitter. De organisatie maakt de winnaars op 30 september bekend.

      Media Research & Insights
    Lees meer over "Effie Awards 2021 uit de startblokken"
  18. open-letter-ACC.png
      News

    Open brief aan alle opdrachtgevers in de creatieve sector

    • 02-03-21

    Covid-19 hakt er nu al een jaar lang zwaar in bij iedereen en de onzekerheid over de toekomst houdt nog steeds aan.

    Maar tegelijkertijd zijn we getuige van een ongezien aanpassingsvermogen in de creatieve sector, met een boost aan innovatie, een digitale inhaalbeweging en een enorme golf van flexibiliteit en solidariteit.

    Lees meer over "Open brief aan alle opdrachtgevers in de creatieve sector"
  19. Purpose Talent_iStock-1263645067.jpg
      News

    Marketingtalent zkt. bedrijf met een duidelijke purpose (WFA-onderzoek)

    • 01-03-21

    Vaak gaapt er een leemte tussen wat werknemers willen en wat werkgevers dénken dat werknemers willen. Bovendien zorgt onder andere ook COVID-19 ervoor dat mensen wereldwijd hun prioriteiten beginnen te herschikken. Een aantrekkelijk loon, extralegale voordelen en een goede werk-privébalans volstaan vaak niet meer voor bedrijven om de beste marketingtalenten aan te trekken.

    Lees meer over "Marketingtalent zkt. bedrijf met een duidelijke purpose (WFA-onderzoek)"
  20. MartinLindstrom.jpg
      News

    Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom

    • 22-02-21

    Herinnert u zich nog die iconische televisiereclames waar we als kinderen zo dol op waren? Die campagnes waren zo creatief dat ze u deden dromen van een job in de reclame. Dat is wel al eventjes geleden, van toen de dieren nog spraken. Vermoedelijk hebt u al een hele poos geen écht goeie reclameboodschap meer gezien, op die glamoureuze Cannes-compilaties na dan.

      Data & Technology Content Media Research & Insights
    Lees meer over "Wat astronauten en kippen ons kunnen leren over creativiteit in het post-COVID-tijdperk, door Martin Lindstrom"
  21. Bpost
      Survey

    Paper Reach Survey, een nieuwe referentiemeting voor en door de Belgische reclamemarkt

    • 22-02-21

    De Paper Reach Survey is een initiatief dat voortkwam uit de behoefte om voor de Belgische markt (agentschappen en adverteerders) solide, actuele en objectieve gegevens te verzamelen over het gedrag van de consument ten opzichte van zijn brievenbus en in het bijzonder ten opzichte van geadresseerde reclamepost (Direct Mail of ook wel Paper Mail genoemd). Deze gegevens zullen adverteerders toelaten beter beredeneerde en impactvollere campagnes op te zetten.

      Content Media Research & Insights Strategy
    Lees meer over "Paper Reach Survey, een nieuwe referentiemeting voor en door de Belgische reclamemarkt"
  22. EFFIE-0004a.jpg
      Survey

    DPG Media weet hoe u zorgt voor een winnende Effie-case

    • 05-02-21

    Op basis van maar liefst 157 Belgische Effie-cases ontdekten DPG Media en Tilburg University 7 drivers die de doeltreffendheid van uw marketinginspanningen verhogen (en dus ook de kans op een Effie Award). Wij blikken terug met Tim Van Doorslaer, Head of Research bij de regie.

      Media Research & Insights Strategy
    Lees meer over "DPG Media weet hoe u zorgt voor een winnende Effie-case"
  23. EFFIE.jpg
      News

    13 Awards waaronder 4 Silver voor Effie Awards 2020

    • 11-12-20

    Maar liefst 13 van de 35 ingeschreven cases zagen hun case bij de digitale uitreiking bekroond met een Effie Award. Vier cases mochten een Silver award in ontvangst nemen, de overige gingen naar huis met een Bronzen Effie Award.

      Content Media Research & Insights
    Lees meer over "13 Awards waaronder 4 Silver voor Effie Awards 2020"
  24. Capsule vidéo Making off UBA video Love Story.png
      News Video

    Advertiser-Agency. A love story? De 9 afleveringen van de reeks staan online

    • 07-12-20

    Maak kennis met de helden in onze videoreeks over de relatie tussen merken en reclamebureaus.

    Lees meer over "Advertiser-Agency. A love story? De 9 afleveringen van de reeks staan online"
  25. Sparkle14.png
      News

    Sparkle 14. Mensen en merken in tijden van verandering

    • 04-12-20

    "Ik ga tegendraads doen. In deze Sparkle die focust op verandering, sta ik graag even stil bij dingen die constant blijven", zegt Olivier Sepulchre, Marketing Director bij bpost.

    Lees meer over "Sparkle 14. Mensen en merken in tijden van verandering"
  26. In_housing_iStock-666769330_zoom.jpg
      News

    Aanwerven of outsourcen? In beide scenario’s is de menselijke touch cruciaal

    • 30-11-20

    Volgens meerdere onderzoeken is in-housing een groeiende trend, vooral in multinationals en grote ondernemingen. Voor Nicolas Finet, medeoprichter en CMO van Sortlist, gaat dat niet altijd op voor kmo's. Zij beschikken mogelijk niet over de financiële slagkracht en menselijke middelen om aan inhousing te doen.

    Lees meer over "Aanwerven of outsourcen? In beide scenario’s is de menselijke touch cruciaal"
  27. Capsule video_SPECIAL OLYMPICS_LDV.png
      News Video

    Advertiser & Agency. A love story? met Zehra Sayin (SPECIAL OLYMPICS) en Tomas Sweertvaegher (LDV)

    • 30-11-20

    Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.

    Lees meer over "Advertiser & Agency. A love story? met Zehra Sayin (SPECIAL OLYMPICS) en Tomas Sweertvaegher (LDV)"
  28. Capsule video_ENGIE_TBWA.png
      News Video

    Advertiser & Agency. A love story? met Florence Coppenolle (ENGIE) en Nancy Vanlerberghe (TBWA)

    • 23-11-20

    Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.

    Lees meer over "Advertiser & Agency. A love story? met Florence Coppenolle (ENGIE) en Nancy Vanlerberghe (TBWA)"
  29. freelancer.png
      News

    Werken met freelancers: welke voordelen heeft het en welke marcom skills zijn het meest gevraagd?

    • 16-11-20

    Het Unizo Freelancer Focus rapport van midden september, uitgevoerd bij 810 freelancers en bedrijven in België, toont een stijging aan van het aantal actieve freelancers. Lees meer over de 4 voornaamste redenen waarom bedrijven beroep doen op freelancers en voor welke skills.

      Content
    Lees meer over "Werken met freelancers: welke voordelen heeft het en welke marcom skills zijn het meest gevraagd?"
  30. Capsule video_LIDL_BBDO.png
      News Video

    Advertiser & Agency. A love story? met Ifke Nauwelaerts (LIDL) en Eva De Gendt (BBDO)

    • 16-11-20

    Bekijk onze reeks videofilmpjes over de relatie tussen merken en reclamebureaus: “Advertiser & Agency. A love story?”, De serie is een initiatief van de UBA Expert Community Agency Management, met de steun van sterke persoonlijkheden en merken uit de sector.

    Lees meer over "Advertiser & Agency. A love story? met Ifke Nauwelaerts (LIDL) en Eva De Gendt (BBDO)"