-
Kan marketing de wereld redden? Thomas Kolster legt uit
Op 19 oktober staat Thomas Kolster, Mr Goodvertising en marketingactivist, op het podium van het Orbit by PUB XP* evenement. Sinds 2018 wil Orbit by PUB XP de markt verenigen rond essentiële en vooral duurzame waarden. Het onderwerp van dit jaar? Consumentengedrag. Willen uw klanten duurzame en lokale producten? Wat houdt een duurzame consument bezig? Hoe is het consumptiegedrag veranderd? En vooral: hoe (niet) communiceren over duurzaamheid? Oftewel: Consumer behaviour in a green economy.
Hieronder alvast een voorproefje waarover Thomas Kolster het op 19 oktober zal hebben. -
Hoe kan u helpen een innovatie te lanceren?
Aan het woord, John Metselaar van Solvay Business School. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe creëer ik succesvolle innovaties voor mijn merk?"
-
TikTok, een onmisbare tool in uw mediastrategie?
Tijdens de laatste UBA Expert Community Content, die plaatsvond op 14 juni, werd bijzondere aandacht besteed aan de evolutie van TikTok en de impact ervan op het sociale medialandschap.
-
Wat maakt een merk succesvol?
Aan het woord, Evert Van den Broeck van Wunderman Thompson. Deze video maakt deel uit van de UBA Training 24/7 video-opleiding "Hoe identificeer en bouw ik een sterk merk?"
-
Marketing als motor voor duurzame verandering
Marketing gaat niet snel genoeg als het gaat om duurzaamheid, zo blijkt uit een nieuwe studie van de World Federation of Advertisers (WFA) in samenwerking met Kantar's Sustainable Transformation Practice. Om de kloof tussen intentie en actie te overbruggen, lanceert de WFA "Sustainable Marketing 2030".
-
Wat zijn de kanalen en tactieken om de awareness van uw merk te vergroten?
Aan het woord, Clo Willaerts, Digital Marketing Expert. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe de customer journey benutten voor digital marketing"
-
Hoe bepaalt u de juiste prijs?
Bepaalde bedrijven slagen erin om hogere prijzen aan te rekenen dan hun concurrenten, terwijl hun producten niet noodzakelijk technologische superioriteit of fundamentele verschillen omvatten. Hoe is dat mogelijk? Ontdek de een Value Pricing Piramide op, die in zes stappen klantenvoordeel bereikt dankzij prijsverhogingen.
-
FEBIAC: nieuwe reclamecode van kracht vanaf 1 mei
In samenwerking met het Communicatie Centrum heeft FEBIAC haar code inzake reclame voor motorrijtuigen, hun onderdelen en toebehoren aangepast. De bepalingen van deze code zijn nu aangescherpt. Inzake milieubescherming wordt nu onder meer de bepaling toegevoegd om ook het elektriciteitsverbruik van elektrische voertuigen te vermelden.
-
Nieuwe regels in de reclamecode voor de voedingssector
Vanaf juni gelden voor voedingsbedrijven en handelaars nieuwe beperkingen wat bereft marketing gericht op kinderen. Met deze nieuwe reclamecode engageert de Belgische voedingssector zich voor verantwoorde marketing naar zowel kinderen als volwassenen.
-
Geloofwaardigheid als motor voor een succesvolle duurzame campagne
Tweehonderd reclamecampagnes over duurzaamheid. Zoveel werden er tot nu toe getest. Mooi verdeeld over TV, online video en radio. Ze komen van grote en kleine merken uit tien verschillende sectoren. Minder dan één op tien is geloofwaardig (9,7%). Het resultaat toont veel ruimte voor verbetering.
-
Hoe koppelt u uw communicatiestrategie aan de verschillende stadia van de marketing funnel?
Aan het woord, Florent Diverchy, Marketing Intelligence Manager bij Produpress. Deze video maakt deel uit van de UBA Traning 24/7 video-opleiding "Hoe bouw je een authentieke en doeltreffende communicatiestrategie?"
-
Europese primeur: een specifieke reclamecode voor de detergentensector
In België beschikt de detergentensector al over een specifieke code voor reclame en commerciële communicatie. Het doel van deze sector is het vrijwillig reguleren van de beweringen over detergenten en huishoudelijke schoonmaakproducten om de kwaliteit van de markt te verbeteren en greenwashing te bestrijden. Deze code is ontwikkeld door Detic in samenwerking met het Communicatie Centrum. Hij dient als referentie voor de Jury voor Reclame-Ethiek (JEP) en is bedoeld als leidraad voor bedrijven.
-
Wat is Social Commerce?
Social commerce is het proces waarbij producten en diensten rechtstreeks via sociale media worden verkocht.
-
Hoe maakt u uw bedrijf aantrekkelijker?
Employer branding stelt bedrijven in staat de best mogelijke strategie te creëren om de juiste kandidaten aan te trekken waardoor de kandidaat-werknemers het bedrijf kunnen vinden dat het best aansluit bij hun verwachtingen.
-
Wat drijft Belgische jongeren in 2023?
België telt ruim 1,3 miljoen 15- tot 24-jarigen. Wanneer je regelmatig iets leest over Generatie Z waartoe deze groep behoort, dan krijg je wel eens de indruk dat ze allemaal met duurzaamheid en diversiteit bezig zijn. Misschien vraag je je wel af of je “woke” genoeg bent met jouw merken om aansluiting te vinden bij deze jongeren?
-
Marc Fauconnier biedt met “Hoera, het is crisis” een houvast in moeilijke tijden
Met dit boekje, gebaseerd op heel wat onderzoek, werpt Marc Fauconnier (voorzitter van ACC) een licht op hoe een bedrijf net voordeel kan halen uit een crisissituatie. Een hulpmiddel voor merken en bureaus.
-
2023, het jaar van de omwenteling voor sociale netwerken?
Onze wonden van de coronacrisis zijn nog niet helemaal geheeld of daar is al een nieuwe crisis: een die de algemene levensduurte met een smak de hoogte injaagt. En we kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat de harde recessie een meer systemische verschuiving inluidt. Tel daarbij de minder snelle groei van big tech in het postcovidtijdperk en het wordt al snel duidelijk dat 2023 een uniek jaar wordt.
-
2022, een jaar van innovaties
Het afgelopen jaar was een druk en succesvol jaar voor UBA. We hebben hard gewerkt aan het lanceren van enkele vernieuwingen waar we enorm trots op zijn. We lijsten graag de vernieuwingen even op en zijn vastbesloten om ook in de toekomst te blijven innoveren.
-
Het data-ecosysteem dat de bedrijfscultuur beïnvloedt
In het artikel van 29/11/2022 hebben wij gewezen op het belang van het opzetten van het juiste digitale data-ecosysteem. Hier presenteren wij de belangrijkste lessen uit de tweede sessie: Hoe integreert u een dergelijk ecosysteem in uw organisatie?
-
De zoektocht naar het gepaste digitale ecosysteem voor datastrategie
Data gebruiken om campagnes te runnen, we kunnen dit vandaag allerminst een akkefietje noemen. Niet alleen legt de regelgeving, gelukkig maar, bepaalde praktijken aan banden, ook surfers maken het ons niet bepaald gemakkelijk.
-
Nieuwe beschermingsmaatregelen op digitale platforms
Op 16/11/2022, treedt de wet op de digitale dienstverlening (DSA) in werking. De DSA heeft tot doel onlinegebruikers te beschermen tegen illegale, schadelijke en gevaarlijke inhoud.
-
Alken-Maes, Brauzz en Lise Conix (Torfs) winnaars Belgian Marketing Awards
Brussel, 9 november 2022. Alken-Maes, Brauzz en Lise Conix zijn de winnaars in de drie categorieën van de Belgian Marketing Awards. De uitreiking van de derde editie vond plaats tijdens een feestelijke avond op 9 november bij Deloitte
-
De marcom sector stimuleert Diversity, Equity & Inclusie in hun bedrijven
UBA zet zich in om Diversity, Equity en Inclusion (DE&I) in de communicatiesector te bevorderen, in samenwerking met ACC, BAM, Creative Belgium en UMA. De 5 verenigingen bundelen hun krachten om de rol en het belang van DE&I in de hele sector te benadrukken en nodigen hun leden uit om deel uit te maken van dit engagement. Op die manier kunnen we samen een positieve impact creëren op de maatschappij.
-
Vertrouwen en lange termijn voor meer creativiteit: de Lidl case
Dat creativiteit een belangrijke rol speelt in campagnes, werd al aangetoond in de onlangs gepubliceerde enquête van de WFA. Na het belang van zinvolle campagnes werd de rol van een lange-termijnrelatie tussen merken en bureaus bij het stimuleren van creativiteit besproken.
-
De drie kanshebbers voor de 'Belgian Marketing Leadership of the Year' zijn Lise Conix (Torfs), Lieve Pattyn (EG) en Mélanie Decelle (Spadel)
Brussel, 6 oktober 2022. De 9 finalisten van de Belgian Marketing Awards, die dit jaar voor de derde keer georganiseerd worden, zijn bekend. Zij hebben een kans op drie om woensdag 9 november 2022 bekroond te worden als The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year of The Belgian Marketing Leadership of the Year. -
Effie Awards 2022: negentien Effies waaronder twee keer Gold
Brussel, 7 oktober 2021 - De 2022-editie van de Effie Awards kende gisteren haar ontknoping. Met twee Gold, zes Silver en elf Bronze werd het een mooi palmares. Ook de zeven overige finalisten kregen een vermelding voor hun sterk dossier.
-
Een blik achter de schermen van de Effie-jury
Na afloop van de Effie-jurydag op 9 september peilden we naar de ervaringen van twee adverteerders: Mira De Maeyer, CMO, VP Marketing & Digital Europe bij Perrigo en Voorzitter van UBA, én Mieke Debeerst, Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer bij Belfius. De ene is Effie-juryvoorzitter, ondervoorzitter en jurylid geweest en zet haar schouders nu onder een nieuw alumniconcept binnen Effie; de tweede debuteerde dit jaar in de jury van de belangrijkste competitie voor adverteerders.
-
Effie Awards 2022: 26 finalisten maken kans op prestigieuze Bronze, Silver of Gold Effie
Brussel, 14 september 2022 - Effie Belgium maakt bekend dat nog 26 cases kans maken op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Dit jaar noteerden de organisatoren 40 inschrijvingen. Dit resulteerde uiteindelijk in 33 ingediende dossiers.
-
Greenwashing vermijden? Ontdek de 6 principes
Consumenten zijn hoe langer hoe meer gevoelig voor de klimaatproblematiek. Hun aankoopbeslissingen worden beïnvloed door de wil om een positieve impact te hebben op het milieu, of althans om de schade te beperken. De toenemende belangstelling voor het klimaat zorgt voor een vloedgolf aan milieuclaims. Het is dan ook onze taak, als merk, als sector, om hen betrouwbare informatie te bezorgen zodat zij weloverwogen beslissingen kunnen nemen.
-
Naar zero greenwashing: UBA ondersteunt CommToZero
In de huidige klimaatcrisis moeten we met z'n allen onze verantwoordelijkheid nemen, ieder individueel en als sector. We stellen vandaag vast dat communicatie een fundamentele rol speelt in de ecologische transitie. UBA wil deel uitmaken van de oplossing en stimuleert daarom de noodzakelijke omslag naar duurzamer gedrag.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 6
- Volgende pagina