Web Content Strategy (fr)

Hoe bepaal ik mijn web content strategie?

  • Master Class
    Online

Hoe bepaal ik mijn web content strategie?

In één boeiende voormiddag leert u de uitdagingen en tools van contentmarketeers kennen: redactionele normen, contentcharter en templates, contentplan en -inventaris, bedrijfseigen woordenlijst, SEO-matrix, persona's, checklist redactionele kwaliteitscontrole, enz.

Topics:

  • Analyseer de behoeften van uw doelpubliek, uw communicatiedoelstellingen, uw sterktes en zwaktes, uw middelen en resources.
  • Plan de aanmaak van uw content, de verschillende stappen van schrijven en herschrijven, het werk van alle betrokken partijen, het validatieproces, de gebruikte redactionele methode en tools.
  • Schrijf heldere, wervende en leesbare teksten die aangepast zijn aan de media, de doelstellingen en de behoeften van uw doelgroep.
  • Publiceer actuele, overtuigende en nuttige teksten.
  • Onderhoud uw communicatie en relaties. Meet en vergroot uw succes.

Na het volgen van deze opleiding:

  • kunt u een redactionele kalender en een coherent en efficiënt contentplan opstellen
  • beheert u de productiestromen, tussen verschillende actoren, zoals dat in elk kwaliteitsvol webproject nodig is.

Voor wie?

  • Webredacteurs, webmasters, journalisten
  • Communicatie- en marketingverantwoordelijken

Niveau: 

Advanced

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Frans.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.
Een Nederlandstalige sessie is voorzien op 26 november 2019.

Dank u wel, Muriel, de opleiding was inspirerend, duidelijk en to the point!- Céline Van Damme, Coordinatrice MarCom, HighCo Shelf Service - 05/10/2017

Top! De spreekster bruiste van energie. Ze toetste de situatie van de deelnemers voortdurend af aan de behandelde onderwerpen. Heel leerrijk en een bron van inspiratie!- Pascaline Goffin, Brand Builder, Unilever - 05/10/2017

Voor de opleiding vroeg ik me af hoe de spreker in slechts 4 uur het onderwerp grondig kon bespreken. Ik vreesde dat de uiteenzetting wat oppervlakkig zou zijn. Maar dat was absoluut niet het geval!!! In 4 uur tijd hebben we heel compacte maar gestructureerde informatie ontvangen alsook een concrete methode om goed van start te kunnen gaan.- Julie van Kempen, Digital & Innovation Officer @WWF Belgium - Web Content Strategy 20/10/2015

Mijn felicitaties voor de dynamische en gepassioneerde spreker.- Baudoux Ludivine, Communicatieverantwoordelijke, Cefora - Web Content Strategy 20/10/2015

Programma

  • Advanced
  • Website
  • Content

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. 

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.