Website Optimisation (fr)

Hoe verhoog ik het conversiepercentage van mijn website via een positieve gebruikerservaring?

  • Master Class
    Online

Hoe verhoog ik het conversiepercentage van mijn website via een positieve gebruikerservaring?

In één boeiende voormiddag leert u hoe u uw online conversieratio kunt optimaliseren. Dat kan door uw klanten warm te maken voor e-commerce of door hen te stimuleren om zich in te schrijven op uw newsletter. Maar er zijn nog manieren. Het belangrijkste is om een positieve gebruikerservaring te creëren voor de surfer. Zo schept u een vertrouwensband en neemt u eventuele twijfels of obstakels bij hem weg.

Topics:

  • uw website opfrissen (ontwerp, informatiestructuur) en gebruiksvriendelijker maken
  • de troeven en pijnpunten van een website op redactioneel en communicatief vlak detecteren
  • verbeteringen voorstellen in functie van de doelgroep en de doelstellingen
  • voorrang geven aan redactionele aanpassingen in functie van de beoogde resultaten

Na het volgen van deze opleiding:

  • u leert hoe voeling krijgen op de behoeften en percepties van uw doelgroep en welke content strategie vervolgens geschikt is.
  • u leert hoe bepaalde remmende factoren te detecteren en om te zetten naar een betere conversie.
  • u krijgt via case studies de kans om uw bestaande strategie te challengen en zo verbeteringen aan te brengen.

Voor wie?

  • Webredacteurs, webmasters, journalisten
  • Communicatie- en marketingverantwoordelijken
  • Iedereen die betrokken is bij een project om klanten te werven of aan het bedrijf te binden

Niveau:

Advanced

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Frans.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze. 

Heel interessante opleiding, mooie opbouw én een gepassionneerde spreker. Kortom veel praktische tips om meer conversies te behalen.- Natalie Rousseau, Senior Digital & Process Officer, Hays Recruiting experts worldwide - 06/10/2017

Deze opleiding opende mijn ogen. Ik zag in welke puntjes allemaal beter konden op mijn website en hoe ik ook de inhoud ervan kon verbeteren! Ik kan niet wachten om de leerstof in de praktijk toe te passen!Marie Ferauche, Brand Manager, JDE - 06/10/2017

Uitstekende opleiding gegeven door een energieke en gepassioneerde spreekster die duidelijk weet waarover ze het heeft. Inspirerend!Aurélie Van Riet, Marketing Manager, Laboratoires Boiron - 06/10/2017

Relevante informatie die we makkelijk en snel in de praktijk kunnen brengen. In deze opleiding leerden we alles wat we moeten weten om concrete acties te ondernemen op maat van elke bedrijfssector. Het is waanzin hoeveel we in amper één voormiddag hebben geleerd!- Julie van Kempen, Digital Officer, WWF Belgium - 28/01/2016
Een perfecte mix van kennisoverdacht, interactie zonder dat je één seconde de aandacht verliest. De must-do voor elke marketeer in 2015!- Lode Schoors, Web Content Manager, Beobank - 29/01/2015
Zeer goede algemene indruk van deze opleiding, kennis werd goed gedeeld en alles werd onderbouwd met de nodige technische uitleg. Dit in combinatie met een groot deel van effectieve voorbeelden uit de praktijk, maakte de opleiding voor mij een succes. Het enthousiasme en de humor die de lesgeefster gebruikte maakte het compleet. Een aanrader voor elke (e-)marketeer.- Lode Schoors, Web Content Manager, Beobank - 29/01/2015

Programma

  • Advanced
  • Website
  • Content

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur.