Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Member Case: Decathlon en Basic-Fit brengen sport naar de huiskamer

News
sportinuwkot.png

Decathlon en Basic Fit sloegen vanaf de lockdown meteen de handen in elkaar om sport en beweging tot bij de mensen thuis te brengen en toegankelijk te maken voor iedereen. De #sportinuwkot beweging kende een groot succes.

Vanuit de wens om samen actief te blijven en met elkaar in contact te blijven, hebben Decathlon en Basic-Fit besloten om sport en beweging zo breed mogelijk beschikbaar te maken, alleen thuis of met vrienden via livestream.

De hele zaterdag lang de leukste workouts voor thuis

Om zoveel mogelijk Europeanen aan te moedigen om te sporten tijdens deze lockdown, organiseerde Basic-Fit op zaterdag 4 april een unieke live sportdag voor jong en oud, gegeven door een Basic Fit Personal Trainer. Het initiatief werd #HomeGymDay gedoopt en was gratis toegankelijk voor iedereen. De live lessen werden vanuit de Basic-Fit Studio uitgezonden via YouTube, Facebook en Instagram.

Aan de eerste workout dag namen bijna 800.000 mensen over heel Europa vanuit hun woonkamer deel. Deze live workout dag was zo’n succes dat er een tweede #HomeGymDay werd georganiseerd op zaterdag 25 april. 

Sport in uw kot tijdens de lockdown

Basic-Fit biedt ook meerdere keren per week live online trainingen in samenwerking met Decathlon. Deze live lessen zijn toegankelijk voor leden en niet-leden via social media, en worden aangeboden zolang Basic-Fit clubs in Europa gesloten blijven.

Basic-Fit rekent op haar 2.3 miljoen leden maar ook op de belangstelling van duizenden andere Europese thuisblijvers. Basic-Fit heeft een grote en sterke online community, die erg actief zijn via de Basic-Fit App. Ook zet partner Decathlon zijn community in om dit initiatief te ondersteunen. 

Kevin Ayeni, Marketing Manager Basic-Fit: “Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt duidelijk dat sporten niet alleen voor een fysieke, maar ook voor een mentale boost zorgt. Als marktleiders in onze sector, vonden we het dan ook onze verantwoordelijkheid om tijdens deze vreemde periode een beetje sportgeluk te bieden aan iedereen. Door deze unieke partnership tussen Decathlon & Basic-Fit bevestigen we beiden ons gezamenlijk doel: sport voor iedereen toegankelijk maken."

Geoffrey Cassenaer, Commercial Manager Decathlon: Ons doel is om sport toegankelijk te maken. Door de lockdown waren al onze fysieke winkels gesloten en hebben we heel snel contact opgenomen met Basic-Fit om de live sessies uit te werken. Opvallend is dat het idee om samen te werken met Basic-Fit eerder al in een brainstorm naar boven kwam, maar nu in een recordtijd gerealiseerd werd.  Het was voor ons heel belangrijk om de sportsessies gratis aan te bieden aan iedereen. Het resultaat is dat we ons bereik enorm de hoogte hebben zien ingaan, onze persaandacht is nog nooit zo groot geweest en we hebben ook talrijke positieve feedback van thuissporters ontvangen. Dit geeft ons een enorme boost om ons te blijven inzetten voor ons hoofddoel: mensen aan het sporten zetten of fitness doen ontdekken, iets wat zeker in deze crisistijd essentieel is voor het algemeen welzijn.”

Heeft uw bedrijf ook een opvallende campagne bedacht die u graag met uw collega-merkenbouwers wil delen? Laat het ons weten via e-mail naar Kristin Hannon (kristin@ubabelgium.be), Sales & Loyalty Manager UBA.

Corporate & HR Strategy & Branding Corporate Communication