Blijf op de hoogte van de belangrijkste insights uit de sector

Maak account

Admanager doet onderzoek naar in-housing digitale marketingactiviteiten (deel 2)

News
marketing digital 1.jpg

Het in-house uitvoeren van digitale marketingactiviteiten vormt een nieuwe stap in de veranderende marketingwereld. Veel adverteerders overwegen om een of meerdere (digitale) marketingactiviteiten door het eigen marketingteam uit te laten voeren. De wijze waarop een merk haar marketingoperatie inricht is per partij verschillend. Toch zijn er genoeg overeenkomsten die een indeling mogelijk maken.

17% van de ondervraagden maakt geen gebruik van specialistische bureaus en voert de digitale marketingactiviteiten uit met behulp van een eigen digital team. 50% werkt vanuit een hybride model, waarbij af en toe gebruik wordt gemaakt van specialistische bureaus. Een dedicated digital marketingteam is aanwezig. 33% van de ondervraagden heeft geen digital marketingteam en werkt samen met specialistische digitale bureaus.

Log in om verder te lezen

Deze content is enkel toegankelijk indien u een MyUBA account hebt. Heeft u nog geen account, creëer snel en gemakkelijk uw account

Agency Management Paid Media