Brand activation strategy

Hoe jouw merk strategisch activeren?

  • Master Class

Een merk staat voor een belofte aan consumenten. Het vertelt hen wat ze van uw producten en diensten kunnen verwachten en het onderscheidt uw aanbod van uw concurrenten. Merken moeten dit “vertrouwen” verdienen en proberen dan ook een lange relatie op te bouwen met hun gebruikers.  

Daarnaast proberen we te bekijken welke activatiedrivers, zoals communicatie, promotie & pricing en/of distributie het beste toegepast kunnen worden, afhankelijk van de positie van het merk in de markt en de categorie waarin deze zich bevindt. 
 
Binnen deze masterclass gaan we deze “consumer journey” uitdiepen a.h.v. een aantal modellen en concrete cases. We maken ook de link hoe “online” en “offline” het beste gebruikt kunnen worden om te komen tot trial en een langdurige relatie (loyalty) met uw consumenten. 

Wat zal u leren?

Na het volgen van deze opleiding, kunt u bepaalde concepten direct toepassen op uw eigen merk om enerzijds “trial-” en anderzijds “herhaalaankopen” te stimuleren. Daarnaast is het mogelijk om de objectieven van media en het contentplan beter af te stemmen op de “consumer journey” van het merk, rekening houdende met de effectiviteit op vlak van off- en online activatie. 

Voor wie? 

Commerciële functies (marketing, sales, trade marketing, …) en andere personen die zich bezighouden met de ontwikkeling van “merken” en hun consumenten.

Taal

De opleiding wordt gegeven in het Engels.

  • 2024
  • Brand Strategy

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

  • UBA-lid | merk: Gratis. De deelnameprijs is inbegrepen in de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage van uw bedrijf.
  • UBA-lid | mediapartner: Gratis. De deelnameprijs is inbegrepen in de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage van uw bedrijf.
  • UBA-lid | expertisepartner: € 215 (excl. BTW)
  • Standaard: € 430 (excl. BTW)