Digital Storytelling (nl)

Hoe verfijn ik mijn storytelling skills en vertaal ik ze naar een transmediaal verhaal? 

  • Master Class
    Online

Hoe verfijn ik mijn storytelling skills en vertaal ik ze naar een transmediaal verhaal?

Verfijn uw storytelling skills en vertaal ze naar een transmediaal verhaal met de nieuwste digitale tools.

Media is volop in transitie: video wordt interactief, VR is volop aan het doorbreken en sociale media zijn een volwaardig kanaal geworden. Een sterk verhaal blijft echter de basis van alles.

In deze workshop leert u de ins en outs van storytelling, van A tot Z. Hoe zoekt u een sterk onderwerp en bepaalt u een frisse invalshoek? Maar er is meer. Een verhaal is meer dan enkel tekst of video. Wat is transmedia storytelling en multiplatform productie? En hoe kan u uw verhaal via sociale media gaan versterken.

Na het volgen van deze opleiding:

  • Als adverteerder en mediamaker leert u de bouwstenen van een sterk (transmediaal) verhaal beter kennen.
  • Als kers op de taart gaan we dieper in op de nieuwste trends inzake mediaproductie en duiken we in de wereld van digital storytelling apps.
  • U stapt buiten met de goesting om (nog) betere verhalen te vertellen en bent up-to-date met de laaste nieuwe digital storytelling trends.

Voor wie?

Iedereen met een passie voor straffe verhalen, in het bijzonder content producers en managers, digitale marketeers en digital media managers.

Niveau:

Beginner. Enige voorkennis in digitale media(productie) is zeker welkom.

Deze opleiding richt zich naar “beginners" met een elementaire kennis van het behandelde thema.
Hebt u al ervaring met het thema? Dan raden wij u aan deel te nemen aan de Expert Communities (deelname is exclusief voorbehouden voor UBA-leden).

Taal:

De opleiding wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands. 
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.
Een franstalige sessie is voorzien op 15 november 2018.

Het overzicht van de apps aan het einde van de opleiding waren zeer handig en inspirerend! - Sara Vande veegaete, communicatieverantwoordelijke, Intersoc - 18/10/2017

De cursus digital storytelling werd op zeer aanstekelijke en inspirerende wijze gebracht! Je kreeg onmiddellijk zin om aan de slag te gaan! - Katrien Salens, Marketing & Communications Business Consultant, PwC - 08/03/2017
Tom Rumes gaf een interessante uiteenzetting over digitale storytelling. Zijn referentie naar de filmwereld maakte het tastbaar en helder. Zeer interessant! Het lijstje van interessante apps en software op het einde was ook bijzonder handig. - Isa Naeyaert, Social Media Marketeer, Duvel Moortgat - 08/03/2017
  • Beginner
  • Skills

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

UBA-leden: deelname is inbegrepen in het UBA-lidmaatschap. Maximaal 2 inschrijvingen per onderneming.

Niet-leden: 375 € (excl. BTW). Betaling na ontvangst van de factuur en voor aanvang van de opleiding.